PDA

Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja w EG3, r-134a



Fabiomaster
09-06-07, 21:19
Witam wszystkich forumowiczów, nie dawno kupiłem klimę do swojej Hani, założyłem i napełniłem, Klima działa ale jest jeden mały problem, co jakiś czas klima się włącza i wyłącza, wiem, że to normalna sprawa ale u mnie jest to bardzo często jakieś 2-3 na 5 min. Podejrzewam za małą ilość czynnika chłodzącego. Do mojego układu weszło 600 g czynnika R-134a, czy to nie za mało? sprężarka i reszta układu jest od VTI. Napełniał ktoś taki układ?

Dorzucam link ile powinno być czynnika (i jaki) w samochodach :aloha: http://www.art-tech.it/work/autolux/listini/Gas.htm

seawater
09-06-07, 23:45
2-3 razy na 5 min to chyba jeszcze nie tak często :) ? Gdyby było za mało czynnika to sprężarka w ogóle nie powinna się załączyć.

W pdf-ie Honda Civic Factory Service Manual (92-95) jest napisane żeby ładować 600-650 g czynnika.

Fajne forum o klimach (http://www.klimatyzacja.pl/forum/index.php)

Bodzlo
10-06-07, 01:00
Witam wszystkich forumowiczów, nie dawno kupiłem klimę do swojej Hani, założyłem i napełniłem, Klima działa ale jest jeden mały problem, co jakiś czas klima się włącza i wyłącza, wiem, że to normalna sprawa ale u mnie jest to bardzo często jakieś 2-3 na 5 min. Podejrzewam za małą ilość czynnika chłodzącego. Do mojego układu weszło 600 g czynnika R-134a, czy to nie za mało? sprężarka i reszta układu jest od VTI. Napełniał ktoś taki układ?

Dorzucam link ile powinno być czynnika (i jaki) w samochodach :aloha: http://www.art-tech.it/work/autolux/listini/Gas.htm


Czynnika masz ok w japońcach ogólnie mało go wchodzi . Sprężarka podejrzewam tez załancza ci sie dobrze tak aby nie obciążać nadmiernie silnika schłodzi do pewnej temp.i wyłancza -włancza

Fabiomaster
10-06-07, 09:44
Czyli jednak tak ma być :D, Bardzo dziękuje za odp.

A może ktoś wie czy w tym gazie (R-134a) jest coś oleju smarującego?, Olej był nie dolewany. Klima była składana od zera. Koleś od napełniania powiedział, że w samym gazie jest już olej smarujący. Chyba wie co robi?

Bodzlo
10-06-07, 12:51
Czyli jednak tak ma być :D, Bardzo dziękuje za odp.

A może ktoś wie czy w tym gazie (R-134a) jest coś oleju smarującego?, Olej był nie dolewany. Klima była składana od zera. Koleś od napełniania powiedział, że w samym gazie jest już olej smarujący. Chyba wie co robi?

W samym gazie go nie ma ale jest od nowości w układzie i jeśłi wymienia się czynnik to trzeba dodać go tyle ile maszyna odessała .

seawater
10-06-07, 15:29
Dokładnie tak, jak pisze Bodzlo.
Jeśli to klima z którego roku? Bo wiesz, jeśli układ był pierwotnie napełniany R12, to przy przejściu na R134a zalecana jest wymiana wszystkich uszczelek. R134a wyżera (ale nie mówię, że rozpuści wszystkie w 2tyg., pewnie wuchta samochodów jeździ kilka lat z R134a zamiast R12 i nic się nie dzieje :)) uszczelki odpowiednie do R12.
Ja sie nie bawiłem uszczelkami, tylko ładuję u siebie (92 r. ) R12 (ale o tym ciii :aloha: )

Fabiomaster
17-06-07, 22:43
Bardzo dziękuje za odp. Problem naprawiony, po wymontowaniu parownika jest w nim taki drucik, jest to drucik od termostatu, normalnie był w sadzony pomiędzy te "raszki" wyglądające jak chłodnica, teraz ten drucik jest wyciągnięty na zew. i łapie temp. powietrza a nie tych raszek :D. Teraz działa jak trzeba, wyłącza się raz na 5 - 10 min. Pozdrawiam

seawater
17-06-07, 23:06
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem co tam zrobiliście :D ale sam czujnik termostatyczny powinien chyba właśnie stykać się z parownikiem i wręcz być odizolowanym przed opływającym go powietrzem???

Niech się jakiś spec wypowie bo sam już zgłupiałem :D

NFS
17-06-07, 23:27
Fabiomaster,

czy mocno odczułes spadek mocy przy jezdzie na klimie? jak spalanie?

zkruk
18-06-07, 09:12
Fabiomaster,
no to jestes na dobrej drodze do rozwalenia sprezarki...

ten czujnik wlasnie ma tam byc :]

Fabiomaster
18-06-07, 13:10
Po zamontowaniu klimy nie dolaliśmy dużo oleju do sprężarki i samochód naprawdę się strasznie mulił, teraz oleju nalaliśmy dużo więcej ( 140 ml ) i jest ok, Silnik nie muli się tak bardzo, na początku myślałem, że to łożysko ma wpływ na opory paska napędzającego, ale byłem u speca od klimy który mi wytłumaczył jak jest zbudowana taka sprężarka. Tłoczki w środku sprężarki ( jest ich 5 ) są smarowane olejem z gazem R134a im więcej oleju tym mniejsza ilość gazu i mniejsza wydajność klimy. A ten czujnik od termostatu może tak być, honda accord 98 r i civic z 99 r też tak mają. Teraz wszystko działa super, zrobiłem 600 km w weekend na klimię i jestem zadowolony, różnica w spalaniu to jakieś 1,0 - 1,2 litra gazu na 100 km. Ale przy tak małym silniku to norma. Pozdrawiam

P.S postaram się pokazać w najbliższym czasie jakieś fotki mojej Hani.