Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nauka biegu jałowego



Malitek
02-02-12, 12:46
Witam,

Ja nauczyc hanie obrotow ?

Odpinam aku na powiedzmy 3 godz podpinam zapalam silnik i jak dlugo ma chodzic ? potem zgasicz czy sie przejechac ?

tezapl
02-02-12, 12:54
aż się właczy wentylator

mirasek
02-02-12, 13:33
A co się dzieje z biegiem jałowym że chcesz robić coś tak karkołomnego o tej porze? Podepnij aku, ustaw zegarek i radio, odpal i jedź.

Paulo21
02-02-12, 13:37
Dokladnie, tez nie robilem zadnej adaptacji tylko poprostu podpialem i pojechalem i wszystko dziala jak powinno.

jaskul
02-02-12, 16:24
ja odpinałem ostatnio i tak samo, radio, zegarek i wszystko jest jak w książce.

nikog0
02-02-12, 16:33
Ja też nigdy nie robiłem adaptacji. Zakładam aku i w drogę, kilkanaście sekund na postoju na zapalonym silniku. Przez kolejne dwa trzy uruchomienia obroty troszkę najwyżej szaleją na zimnym silniku jak się dogrzewa, tzn są troszkę za niskie chwilami, ale hania szybko sie uczy i problem szybko znika :)

krugger
02-02-12, 16:36
nie ma czegos takiego jak "nauka" komputera, ktos kiedys opowiedzial bzdure ktorej wszyscy posłuchali [kiedys nawet ja w to wierzyłem ;D ]i powtarzaja dookoła :)
odpalaj, jedz i sie nie przejmuj !

nikog0
02-02-12, 16:51
nie ma czegos takiego jak "nauka" komputera, ktos kiedys opowiedzial bzdure ktorej wszyscy posłuchali [kiedys nawet ja w to wierzyłem ;D ]i powtarzaja dookoła :)
odpalaj, jedz i sie nie przejmuj !

Jest o tym wspomniane w manualu, więc nie są to bzdury wyssane z palca :) ale zaznaczone jest że nie jest to obowiązkowa procedura. Ale mam takie zdanie jak i Ty w tym temacie :)

mirasek
02-02-12, 18:44
To ja poproszę stronę z oryginalnego manuala gdzie jest taki zapis, bo nigdy nie miałem potrzeby przeczytać całej serwisówki, więc mogłem pominąć tą informację, o którą już kiedyś pytałem i nikt nie potrafił pokazać gdzie tak napisano.

Poll
02-02-12, 20:03
Buahahaha. Teraz stać na -15 i uczyć O.o. 2 h później temp lekko drgnie ; D

Malitek
02-02-12, 20:16
niecale 30 min i goraco ...

i poki co smiga lepiej niz w tedy gdy po odlaczeniu od razu wdeplem z gaz

mirasek
02-02-12, 20:46
Lepiej idzie, mniej pali, ciszej pracuje... spokojnie, to tylko autosugestia :cool: Powiedz mi co Twoim zdaniem zmieniło stanie pół godziny na jałowym? Na pewno zawartość paliwa w oleju :) ale może coś jeszcze?

Poll
03-02-12, 01:17
Teoretycznie skoro obroty bierze z mapy, a dostraja sobie tylko potem najlepsze ustawienia, to po co stać ; )? Ja np nic w manualu hondowskim nic nie znalazłem, a była wzmianka o wyjmowaniu aku, gdy się nie jeździ.

rafal86
03-02-12, 15:40
raz zrobiłem nauke w d13 tak z czystej ciekawosci...potem juz ani w d13 ani w d15 sie w to nie bawiłem i nie widze różnicy

wojti
03-02-12, 16:05
w moim d14a8 mialem dwa razy tak po odpięciu aku że jak praktycznie od razu odpaliłem samochód i pojechałem po ponownym podpięciu aku to później potrafiły mi obroty falować na przestrzeni 800-2000rpm, jeśli twierdzicie że nic nie robiliście to ja nie wiem jka to jest bo u mnie po ponownej adaptacji falowanie nie występowało. Inna sprawa że teraz przy tych temp. uczenie biegu jałowego jest bezsensem... Zostaw samochód niech popracuje z 5 minut i tyle

Poll
03-02-12, 17:23
Można zostawić auto, żebu popracowało do spadku obrotów jakie są na rozgrzanym silniku.

pablo_020
03-02-12, 21:36
nie ma czegos takiego jak "nauka" komputera,

Pan z ASO, który robił diagnostykę komputerową na zlocie mówił coś innego.
Zostawić silnik zapalony do 3 włączenia wentylatora. Potem odpalić go i zgasić 3 razy.
Tylko powtarzam słowa mechanika z ASO.

mirasek
03-02-12, 21:49
A ja dalej proszę o skan z hondowskiego manuala o tym wskazujący.

MikeFoto
05-02-12, 19:18
A ja dalej proszę o skan z hondowskiego manuala o tym wskazujący.

Strona 318 (11-A-60) i 410 (11-B-58) polskiego manuala o Aero zawiera informację jak regulować i sprawdzać bieg jałowy.
Manual, przynajmniej polski nie zawiera informacji o "uczeniu" się komputera. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale ma chyba "na stałe" zaprogramowane mapy i "uczenie" nie ma sensu.

mirasek
05-02-12, 22:35
Po coś ludzie stroją te ECU po przeróbkach... fajnie by było żeby tylko zrobić reset, postać pół godziny na jałowych i już komp wystrojony :) Oczywiście tak jak piszesz, manuale traktują o ustawianiu biegu jałowego (mam chyba wszystkie do V i VI-gen. po angielsku) ale to inna bajka, "uczenia" tam nie znalazłem, aczkolwiek żadnego nie czytałem od deski do deski, stąd moje pytanie bo jestem dociekliwy.

krugger
13-01-13, 16:44
Nie ma czegos takiego jak uczenie sie komputera w hondach....

marcus209
13-01-13, 19:35
Całe to uczenie polega na tym, że komputer dostraja sobie krokowy przy zmianach obciążenia silnika (wentylator na chłodnicy, 4-ty bieg dmuchawy) na biegu jałowym, by utrzymać zaprogramowany poziom obrotów (np. 750 na rozgrzanym silniku). Można olać i jeździć, lub czekać na jałowym do załączenia wentylatora na chłodnicy. Też tego nie widziałem w manualu, ale wiem to z własnych obserwacji. Po zresetowaniu i "uczeniu" rozgrzany silnik trzyma 750 obrotów i po włączeniu wentylatora na chłodnicy obroty za pierwszym razem spadają do jakiś 500 obrotów. Po ponownym włączeniu silnika i wentylatora obroty już nie spadają.