Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Check engine, ciśnienie oleju i "opadanie" z mocy.



deys
02-02-12, 12:23
Sprawa dotyczy D15B2. Jakiś czas temu jadąc do Koszalina(60km), po około 25km zapaliła mi się lampka CheckEngine. Zatrzymałem się, zgasiłem auto - wszystko było dobrze. Zanim dotarłem do Koszalina lampka zapalała mi się jeszcze 3 razy. W drodze powrotnej było podobnie - wtedy paliła się już "tylko" cztery razy. Dodatkowo przy jeździe przez miasto, gdy miałem 60km na 5-tym biegu odczułem opadanie mocy. Zredukowałem na 4 i dopiero po mocniejszym wciśnięciu gazu samochód zareagował. Była to dla mnie spora niespodzianka, bo pedał gazu mam dosyć czuły. Nie zwróciłem na to zbytnio uwagi. Po około miesiącu jechałem do Słupska(normalnie jeżdżę codziennie po mieście, około 15-20km dziennie), lampka zapaliła się po 15km. Pomyślałem, że to może być wina radia, jakieś spięcie na stykach lub coś innego, więc wyjąłem panel(wcześniej miałem problemy z rozładowującym się szybko akumulatorem, też myślałem, że to od radia, ale problem ustał). Dojechałem i wróciłem bez niespodzianek - nie zapaliła się już. W ubiegłą sobotę znów jechałem do Koszalina i po 20km znów się zaświeciła. Kolejny raz wyjąłem panel i dojechałem normalnie. Na miejscu wyjąłem całe radio i z powrotem dojechałem bez "niespodzianek". Czy wina może leżeć po stronie radia, czy jest to może jakiś inny problem?
Kolejne: dziś rano, po kilku dniach postoju(ostatni raz jeździłem w poniedziałek), samochód odpalił normalnie, ale zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Sprawdziłem bagnet - poziom 'prawidłowy', ale na wszelki wypadek dolałem 0,5l. Nie ustała. Zgasła dopiero po zrobieniu około 15km, gdzie przy 10-tym kilometrze zapaliła się kontrolka akumulatora i samochód zwyczajnie zgasł. Byłem akurat blisko parkingu, odczekałem chwilę i odpalił normalnie, po 5km zgasła kontrolka oleju. Po powrocie do domu zrobiłem samodiagnostykę, ale nie ma żadnego błędu(według tego co znalazłem w sieci, lampka "jarzy" się cały czas, bez migania). Co mogłoby być tego przyczyną? Czy olej może być spowodowany niską temperaturą?(dziś na termometrze ukazało się -16). Mam nadzieję, że to nie będzie nic poważnego, bo... są to pierwsze problemy po roku użytkowania, jeśli chodzi o silnik. Ktoś miał podobne problemy?

skolopendra
02-02-12, 12:40
Zgasła dopiero po zrobieniu około 15km,

jechałeś 15km bez smarowania?!
gratulacje :cool:

Van_Dal
02-02-12, 17:34
co do oleju, kiedy wymieniałeś go razem z filtrem który najprawdopodobniej jest problemem kontrolki od ciśnienia,
ale po jeździe 15km bez smarowania nie wiem jakim cudem silnik jeszcze wgl kręci ;]
może miałeś farta i coś z czujnikiem ale to prawie jak trafienie 5 w totka
odpal, zobacz co z ciśnieniem i przed wymianą oleju zastanów się czy czasem nowego silnika nie musisz kupować,

Pili
02-02-12, 17:49
Cytat Zamieszczone przez deys Zobacz posta
Zgasła dopiero po zrobieniu około 15km,

jechałeś 15km bez smarowania?!
gratulacje

Przestańcie z takimi głupimi komentarzami, jak by nie było smarowania to by chłopak już nie jeździł. Stawiam na czujnik ciśnienia oleju lub pompę olejową. Na pewno nie jest to spowodowane radiem.

skolopendra
02-02-12, 19:18
lub pompę olejową.

a jak pompa olejowa to myślisz że co ? ciśnienie jest :confused:

czujniki sie nie psują :cool:

lar
02-02-12, 19:34
nie pokazało błędów pewnie dla tego że zrobiłeś reset kompa przez odpięcia aku i komputer nie zdążył wykryć jeszcze błędów kiedy robiłeś samodiagnostyke.
Posprawdzaj wszystkie masy w komorze silnika i przede wszystkim ciśnienie oleju!
ps radia nie ma nic wspólnego z kontrolką check engine

deys
02-02-12, 20:01
Olej i filtry wymieniałem na początku września.
Musiało być smarowanie, bo gdy zobaczyłem kontrolkę dolałem 100ml, a przy następnym postoju 200. Tak jak mówiłem - zgasła po 15km, teraz nie ma żadnego problemu.

Sheiva
02-02-12, 22:22
Co do Checka, to bardzo ciekawa sprawa, naprawdę wygląda jakby była jakaś zależność z radiem... No, ale jeśli rzeczywiście by tak było, to tylko i wyłącznie jakieś spięcie wchodzi w grę. Nie masz amerykanki/kanadyjki przypadkiem ? W każdym razie pojeździj trochę tak, aby spowodować kolejny raz Check i wtedy zrób samodiagnostykę, aby sprawdzić co to za błąd się ukrywa. No i nie wypinaj radia hehe.
Co do kontrolki ciśnienia, to w te mrozy jest to w miarę normalne... no, ale nie żeby przez 15km, rozumiem przez 5 sekund, ale 15km ;o Silnik Ci się normalnie nagrzewa ? Po ilu km jest nagrzany ? Jak się nagrzeje, to wskazówka stoi w miejscu ? Ile zrobiłeś km od tej wymiany oleju we wrześniu ? I przede wszystkim co to za olej ?
Generalnie wszystko wskazywałoby na jakieś zwarcia w instalacji, poza tym, że raz odczułeś zamulenie na piątym biegu, sama redukcja niewiele pomogła i dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu zareagował - to nie pasuje. Chyba, że się linka przycięła jednorazowo, czego wykluczyć nie można i wtedy wszystko ma sens ;)

Van_Dal
03-02-12, 08:39
co do checka
włącz silnik, odpal radio podgłośnij ile sie da i mierz napięcie na akumulatorze i potem na kostce (kabel czarna do z czerwonym potem czarny z żółtym a na końcu czerwony z żółtym)
pewnie masz chińskie radio i końcówka mocy sieje po całej elektryce ;]

Pili
03-02-12, 10:36
a jak pompa olejowa to myślisz że co ? ciśnienie jest :confused:

czujniki sie nie psują :cool:

Jak by się nie psuły to by ich nie było w częściach zamiennych. Nie wiem jak jest akurat w tym przypadku, ale w accordzie miałem czujnik w pompie olejowej i popsuł się 2 razy.

deys
03-02-12, 10:36
Olej to Castrol magnatec bodajrze, syntetyk. Po wymianie zrobiłem niecałe 1000km.
Jeżeli podgłoszę "ile się da" będzie nie wesoło, jak na mnie, bo z tyłu są dwa Alpine 110W każdy. Ale skoro trzeba się poświęcić... ;)
Mam japońca(przynajmniej tak mówi książeczka i wszystkie oznaczenia na samochodzie).
Co do radia... Z tego co widzę, na kablach jest niezły syf, który pozostawił poprzedni właściciel. Jeden był nawet "goły", bez osłonki. A radio faktycznie, chińczyk - ale dostałem od znajomego(podobno kosztowało 100zł).
Silnik nagrzewa się normalnie, chociaż na zimno go nie przyciskam, a ostatnio nie robiłem zbyt wielu kilometrów.
Nie wiem, może wybiorę się do jakiegoś elektryka, żeby sprawdzić instalację.

Van_Dal
03-02-12, 10:53
chodzi o to zebys posprawdzał napięcia dochodzące do radia ;] masz woltomierz to nic trudnego ;] zobacz jakie są wyprowandzenia w kostce ISO na internecie i sru ;]
powinny byc w tych kolorach co ci podałem

deys
06-04-12, 13:03
Pozwolę sobie odświeżyć temat, wraz z krótkim wideo prezentującym "dymienie" przy dociśnięciu do ~6700rpm. I teraz pytanie - gdybym chciał ją zrobić - wystarczyłaby wymiana uszczelniaczy i uszczelek - czy to coś "grubszego"?

http://vimeo.com/39879837

Van_Dal
06-04-12, 13:11
po pierwsze
nie gazuj na zimnym silniku
po drugie to regulacja zaworów
po trzecie to najpierw jak nagrywasz taki filmik to usuń wodę z wydechu (masz jej troche) czyt. trasa z 30 km bez mulenia silnika
po czwarte filmik najlepiej było by jakby był nagrany po przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem, a potem dodaniu mocno gazu


btw. nie ubywa Ci płynu chłodniczego?? a ubytek oleju jaki wielki na 1000 km ?
świece i kable wymieniane kiedy ?? ;]

81saren
06-04-12, 15:48
Latwiej i taniej bedzie kupic inny slupek..... jak jezdziles po 10km na swiecacej sie kontrolce smarowania , to raczej niebedzie co juz zbierac z tego silnika..

To niesa USZCZELNIACZE i wymiana ich wogole niepomoze. Tylko remont..

PS . TAKA CZERWONA LAMPKA tzw . Z IKONKA LAMPY ALLADYNA JAK SIE ZASWIECA TO RACZEJ JEST COS NIETAK I ZADEN MANUAL BADZ PRODUCENT NIEZALECA DALSZEJ JAZDY .
wiec chlopcze zajechales silniczek. Btw. to tez jest poczesci twoja wina . widac na filmie ( kto na zimnym kreci pod odcinke )

Van_Dal
06-04-12, 17:17
nie znam całej historii silnika, ale jak słyszałem ze jak jeździłeś na zapalonej kontrolce oleju to silnik to juz złom

słupek na złom i musisz kupić nowy, przynajmniej będziesz już bardziej dbał o niego

Michał102
06-04-12, 18:07
( kto na zimnym kreci pod odcinke )

Skąd wiesz, że kręcił do odcinki na zimnym ?
W poście wyżej pisał, że na zimnym go nie "przyciska".

Dym ma taki kolor, że wygląda to na przepalanie chłodziwa... pewnie wysrało uszczelkę pod głowicą. Tak czy owak ten silnik to już totalny wrak i nie ma sensu tego remontować.

Van_Dal
06-04-12, 20:38
A na filmiku to niby pod ile kręcił ? nie widzisz ze zimny silnik ?

Michał102
06-04-12, 22:11
No na filmiku kręcił pod odcinkę, ale myślałem, że auto może było wcześnie rozgrzane. Jednak oglądając filmik jeszcze raz (tym razem z dźwiękiem :p) słychać, że obroty po odpaleniu ma wysokie, więc chyba jednak zimny :rolleyes: