Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D13b2 Pytania o ustawienie zaplonu



tomkilla
01-02-12, 22:30
Siema.
1 Czy majac silnik D13b2 musze tak jak wg manuala robic zworke na kablu obok komputera?
2 Ktory kabel WN powinienem podpiac pod stroboskop i czy moze byc on zdjety ze swiecy i nie miec z nia kontaktu podczas ustawiania?

Moj problem polega na tym ze na 3 znaki na kole pasowym nie pokrywaja sie ze znakiem na obudowie. Wyglada to tak
http://oi42.tinypic.com/24l0a6t.jpg

Aparat zaplonowy nie ma takiego zakresu obrotu zeby znaki naszly na siebie. Roznica jest duza (2,5 cm w najlepszym razie).

-Rozrzad sprawdzony i ustawiony na znakach
-Sworzen w kole pasowym siedzi

Przy obecnym ustawieniu (teoretycznie zlym) auto jezdzi ale ma slabe osiagi (100-110 km/h max)
Pozdrawiam

rooter666
01-02-12, 23:37
klamra od lampy strobo na kabel 1 cylindra, fajka musi być na świecy inaczej uwalisz cewke a 1 cyl to ten koło aparatu zapłonowego,
co do zworki nie wiem jak w d13b2 bo to gaznik ale sterowany kompem więc lepiej daj tą zworkę i wtedy sprawdź.

CRX1
02-02-12, 01:11
Pierwszy cylinder zawsze jest od strony rozrządu.Zapłon ma być ustawiony na 20 stopni

Jeżeli rozrząd jest prawidłowo ustawiony, to po regulacji lampa stroboskopowa aparat jest ustawiony na ogół po srodku regulacji.Ale lepiej ustawiać lampą dla pewności.

yautja
02-02-12, 10:29
Może masz np. koło pasowe od innego silnika (np. D15B2)? Tam kreski do ustawiania zapłonu są później. Koło od D13B2 ma mieć 3 kreski zapłonu i 2 kreski później (GMP i dodatkowa jako 2 stopnie przed GMP). Jeśli masz prawidłowe koło to albo rozrząd przestawiony i zapłonu nie ustawisz (na to stawiam) albo lampa ma regulację i próbujesz strzelać w środkowy znak mając np. na lampie ustawione 20 stopni ;)

tomkilla
02-02-12, 12:29
no to mam problem.
Czy ktos zna srednice kola pasowego od d13b2?
Wydaje mi sie ze sie nie da ale czy moglem zalozyc kolo pasowe odwrotnie ( patrzac od strony swiatel w strone kabiny mam 3 kreseczki a za nimi po 2 cm dwie kreseczki na kole, krecha na obudowie nie pokrywa sie i jest blizej w strone swiatel).
Jezeli mam od innej hondy to pewnie bede musial zaznaczac znaki od nowa. Ustawienie na sluch sie nie sprawdza bo auto przy 3500 okolo dostaje mula, kreci ale nie przyspiesza.

marcus209
02-02-12, 12:41
Jeżeli masz lampę z regulowanym kątem wyprzedzenia, to ustaw ja na wartość jaka jest dla tego silnika (20 stopni czytajac z tematu ale wydaje mi się, że powinno być 16) czujkę od lampy podłącz pod kabel 1 cylindra, czyli ten najbliżej rozrządu. Na kole pasowym masz 2 znaki. Pojedynczą kreskę, oznaczającą górne martwe położenie i potrójna (3 obok siebie) do ustawiania zapłonu. Jak ustawisz kąt na lampie, to zapłon ustaw na ta pojedynczą. Na ten potrójny znak ustawia się z lampą ustawiona na 0 stopni lub taka, która nie ma regulacji (i jest się pewnym, ze koło pasowe jest na pewno od tego silnika;) ).

tomkilla
02-02-12, 19:07
dzieki za odpowiedzi. Rozwiazalem swoj problem. Okazalo sie ze zle ustawilem na rozrzadzie wal korbowy.
W manualu wygladalo to tak jakby strzalka mialo by byc wciecie na sworzen (ktory trzyma kolo pasowe przed obrotem) i tak ustawilem.
Strzalki nie znalazlem ale ustawilem GMP zgodnie ze znakiem na obudowie i w zalozylem pasek rozrzadu i w ten sposob rozwiazalem problem. Honda smiga az milo.
Po wymianie modulu zaplonowego czuc ten przyrost mocy :DDDDD

Pozdro