Zobacz pełną wersję : ogrzewanie
Czy u was na wolnych obrotach zmniejsza się ogrzewanie ???
przy zwiększeniu obrotów leci cieplejsze powietrze ??
czy coś z termostatem sie u mnie dzieje
nie wiem, mam tak samo. na jalowym biegu na postoju wogole nie grzeje ;/
Grzeje, jeśli tylko silnik się rozgrzeje tak aby płyn chłodniczy nabrał temperatury. Chcesz ciepło to jeździj po mieście cały czas na 2 i 3 biegu (stale przy 4000 obrotów) to będzie cieplejsze powietrze z dmuchawy bo silnik zwiększy temperaturę znacząco... Civic nie ma żadnych grzałek w nawiewach.
Termostat do sprawdzenia. Silnik powinien osiągnąc właściwą temperature ( i ją utrzymac) nawet na biegu jałowym.
No włąśnie też myśle ze to mże być termostat. wystarczy 1,5 tys obrotów i jest o 30-40 % ciplejsze powietrze.
jak mogę go sprawdzić ???
czy jak odpalę na maxa ogrzewanie to chłodnica powinna być zimna ???
U mnie to sie cos z klapkami jest nie tak i nie przestawia sie cieplo/zimno... dopiero jak silnik sie niezle nagrzeje to leci cieple powietrze a teraz jak jest -25 to jak dojade do pracy to dopiero letnie leci ;f
Po odpaleniu zimnego auta trzeba złapać za gumowy wąż prowadzący od termostatu do chłodnicy (ten górny) jeżeli będzie się nagrzewał równomiernie z silnikiem to znaczy, że termostat jest otwarty i nadaje się do wymiay. To tak na szybko natomiast dokładnie sprawdzić go można po wymotowaiu tzn. przy jakiej temperaturze sie otwiera bo może też być tak, że normalnie będzie on zamknięty ale za szybko będzie otwierał obieg.
Dzięki sprawdzę.
Bo troche długo się nagrzewa do maximum
Krzysztof1969
02-02-12, 18:13
No pewnie że długo, nagrzewnica w Civicu jak i w innych samochodach jest dodatkową chłodnicą cieczy więc jak chcesz żeby się szybciej nagrzał silnik nie ogrzewaj auta dopóki temperatura silnika nie nie wzrośnie do normalnej. Jak już osiągnie silnik swoja temperaturę czyli po przejechaniu ok 3, 4km włacz ogrzewanie. Nadmienię jeszcze że ja kiedy rano odpalę auto daje ogrzewanie na maksa powietrze kieruję na szybę, włączam ogrzewanie tylnej szyby, a z zewnątrz pryskam rozmrażaczem do szyb żeby nie skrobać za całe 12zł. Jak już da się jechać wyłączam ogrzewanie jade jakieś 3 km silnik się nagrzewa i wtedy wł. ogrzewanie ponownie.
W ten sposób to mój kolega stracił szybę (dał na maxa ogrzewanie na szybę i mu pękła przy podobnych temperaturach jakie mamy)
jak wracałem z pracy 20 km w korkach dopiero na 18 km leciało powietrze takie ze aż ciężko było oddychać => no i tu obstawiam ze może być kwestia termostatu (ze się za szybko otwiera) czy obieg chłodzenia silnika to ten sam obieg co nagrzewnica ???
teraz kwestia dlaczego przy zwiększeniu obrotów zwiększa się teperatura powietrza ? słaba pompa wodna czy może zapowietrzenie ???
bo tu bym termostatu chyba nie obwiniał.
A że tak banalnie zapytam poziom wody jest właściwy? Gdyby pompa nie domagała to latem mógłby się przegrzewać, natomiast co do zapowietrzenia to teoretycznie jest to możliwe, a praktycznie układ sam się odpowietrza (przynajmniej powinien).
kamieniarz6
02-02-12, 19:53
Napiszcie mi jak dostać się do regulatora temperatury nawiewu.
Dziś rano p rzy przekręcaniu regulatora coś strzeliło i teraz pokrętło kręci lekko, ale w "hani" zimno jak na dworcu w Irkucku.
poziom "wody" na maxa
zapowietrzyć raczej nie miał możliwości
wskaznik temperatury silnika nie wariuje wskazuje jakieś 45% skali w lato również
jutro po testuję termostat.
bunkerites
03-02-12, 08:44
jesli na zimnym silniku damy na maksa temp to silnik bedzie dluzej sie nagrzewal!..przypomne ze silnik uzyska normalna temp pracy po przejechaniu 10 km
Moje autko zachowuje sie tak samo. Civic D16W7. tzn. Osiąga maksymalną temperature 40% wskaźnika w lato i w zime. Jadąc trasą przy obrotach 2500-3000 grzeje super. Przy obrotach poniżej 1000 leci zimne powietrze nawet po przejechaniu 100km ciągłej jazdy. Pozatym denerwuje mnie klima która włacza sie niewiadomo kiedy... np. włączam na szyby i ustawiam dmuchawę na "auto" to klima włącza się automatycznie poczym Ja oczywiście ją wyłączam i jest ok, ale jak włącze czasem dmuchawe na auto i klima nie włączy się od razu to załącza mi się po jakimś czasie.... nie mam pojęcia czemu tak się dzieje...
Przy klimatroniku może być jakiś czujnik wilgoci i pewnie klima załącza się z automatu żeby np szyby nie parowały http://www.ephatch.com/videos/default/FlashVideoGallery.html tu masz filmik (3 od góry co zrobić żeby to wyłączyć)
Przy obrotach poniżej 1000
a co to za jazda ???? poniżej 1000 to masz obroty na biegu jałowym
Pozatym denerwuje mnie klima która włacza sie niewiadomo kiedy
a tu polecam poczytać instrukcje obsługi samochodu, i można to wyłączyć tak jak pisze kolega Zrogi
Napiszcie mi jak dostać się do regulatora temperatury nawiewu.
Dziś rano p rzy przekręcaniu regulatora coś strzeliło i teraz pokrętło kręci lekko, ale w "hani" zimno jak na dworcu w Irkucku.
Odsyłamy do wątku "pokrętło ciepło-zimno", było wałkowane
Krzysztof1969
04-02-12, 16:27
A czytałeś instrukcję obsługi w wątku dotyczącym zimy? Przeczytaj i przestaniesz wypisywać bzdety. Chyba w d.... Ci pękła szyba. Zrób jak napisałem a przekonasz sie że mam rację. Z resztą po co ja to pisze a męcz się gamoniu jak wiesz lepiej.
A czytałeś instrukcję obsługi w wątku dotyczącym zimy? Przeczytaj i przestaniesz wypisywać bzdety. Chyba w d.... Ci pękła szyba. Zrób jak napisałem a przekonasz sie że mam rację. Z resztą po co ja to pisze a męcz się gamoniu jak wiesz lepiej.
Po co te emocje? Były przypadki że szyby pękały od ogrzewania puszczonego na szybę (toyota corolla). Wiesz jak masz temperaturę -25 na zewnątrz i buchniesz gorącym od razu nie stopniowo to nie wykluczone że coś się może wydarzyć ale nie musi.
Cytat z jakiegoś forum
Inną metodą jaka jest dość często stosowana to odmrażanie szyb poprzez skierowanie nawiewu ciepłego powietrza na szybę jednak ta metoda również jest dość niebezpieczna, ponieważ różnica temperatur może doprowadzić do pęknięcia szyby! Dodatkowo zanim nawiew zacznie grzać, silnik musi być ciepły, a to przy niskiej temperaturze wymaga czasu a najlepiej przejechania krótkiego odcinka (auto które stoi wolniej się rozgrzewa), co w przypadku zamarzniętych szyb jest wykluczone.
Krzysztof1969
04-02-12, 22:03
Zastanów się o czym jest ten temat. Przecież jak masz buchnąć tym powietrzem skoro silnik jest zimny? Powietrze wobedż tego też jest zimne a ogrzewa się stopniowo w miarę nagrzewania się silnika, który to nagrzewa ciecz chłodzącą która wreszcie nagrzewa nagrzewnicę, wiatrak dmucha powietrze na ową nagrzewnice i mamy ciepłe powietrze - no ludzie trzymajcie mnie!
Krzysztof, nie bulwersuj sie. jak nie chcesz to nie pomagaj koledze ktory zalozyl post. napisales raz, drugi raz i po co sie tak bulwersujesz. poza tym nic nie wnosisz nowego do tematu i jedynie robisz off topic.
Ja tez to robie odpisujac tobie, wiec koniec off topicu.
Zastanów się o czym jest ten temat. Przecież jak masz buchnąć tym powietrzem skoro silnik jest zimny? Powietrze wobedż tego też jest zimne a ogrzewa się stopniowo w miarę nagrzewania się silnika, który to nagrzewa ciecz chłodzącą która wreszcie nagrzewa nagrzewnicę, wiatrak dmucha powietrze na ową nagrzewnice i mamy ciepłe powietrze - no ludzie trzymajcie mnie!
Człowieku, mniej emocji, więcej myślenia. Jeżeli zakręcisz zawór od ogrzewania i nagrzejesz silnik do właściwej temperatury np 92stopni NASTĘPNIE odkręcisz ogrzewanie na maxa i nawiew na maxa na szybę to taka sytuacja jest możliwa że szyba pęknie.
Krzysztof1969
05-02-12, 14:11
Nie wiem kto tak robi i po co? Nie wiem tez czy jest to możliwe nie będę próbował. Ja robię jak napisałem mam na liczniku 170 tyś i szyba jak dotąd cała. Z resztą nie mam czasu rano na grzanie silnika, nadmienię jeszcze że jest to wbrew instrukcji.
do Krzysztof1969 wyluzuj trochę
szyba pękła w oplu astra przy gwałtownym skierowaniu ciepłego powietrza ale marka nie ma znaczenia
Problem był ze słabym ogrzewaniem na niskich obrotach ( i tu dzięki za podpowiedzi)
termostat mam sprawny.
Rozwiązaniem problemu:
był zapowietrzony układ (trochę dziwne bo raczej nigdy nie był spuszczany płyn)
zaczerpnięte z konkurencyjnego portalu: (było kilka rozwiązań zastosowałem te które im pomogło)
stawiamy samochód na podjeździe 30-40 stopni ( ja wjazd do garaży podziemnych około 30 stopni )
Ręczny i coś pod koła pokrętło ogrzewania na maxa odkręcamy korek chłodnicy dolewamy płyn (jeśli nie ma ) na gorącym silniku
i według instrukcji 30 sekund obroty 2,4 tys ( ja kilkakrotnie zwiększałem do jakiś 3 tys tak aby płyn nie wyleciał )
i dolewamy płyn jak ubywa mi wyleciał ze 4 spore bąble powietrza ze 3 razy dolałem może z 150ml w sumie trochę poleciało do zbiorniczka. (około 5-6min pokręciłem)
Dziś przetestowane podczas jazdy do pracy: na światłach (małe obroty ) cały czas miej więcej takie same ciepłe powietrze.
Po około 8km silnik ciepły i ciepło w środku ogrzewanie na maxa i 2 bieg. przy -13.
Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie problemem i mam nadzieje ze instrukcja pomoże potrzebującym :)
a co to za jazda ???? poniżej 1000 to masz obroty na biegu jałowym
poniżej 1000 obrotów masz gdy stoisz na światłach lub w korku...---na jałowym biegu, wtedy po paru sekundach leci zimne powietrze.
Sprawdźcie ilość płynu chłodniczego, może macie mało i przy niskich obrotach nie idzie na nagrzewnicę. Rozwiązanie Konradnie to właśnie tego problemu, mało płynu, zapowietrzony układ.
Pozdrawiam
Zastanów się o czym jest ten temat. Przecież jak masz buchnąć tym powietrzem skoro silnik jest zimny? Powietrze wobedż tego też jest zimne a ogrzewa się stopniowo w miarę nagrzewania się silnika, który to nagrzewa ciecz chłodzącą która wreszcie nagrzewa nagrzewnicę, wiatrak dmucha powietrze na ową nagrzewnice i mamy ciepłe powietrze - no ludzie trzymajcie mnie!
mi tak pękła szyba ale dodam ze juz centralnie na środku miała malutkie obicie (nie pękniecie) od kamyka.
Autko sie nagrzewało, zawór odkręcony a z zewnątrz z -20*C. Nawiew ciepły na szybę i po kilku minutach podczas jazdy szyba strzeliła.
https://lh3.googleusercontent.com/-EzsRVCj-Xg8/TxcJnOlX3iI/AAAAAAAAGRA/7-xIKuCd_UE/s1024/DSC_1140a.jpg
hehe, tak to juz bywa, mi tez szyba strzeliła... to zawsze jest od kamienia, nie masz szans aby sama z siebie strzeliła, nawet od temperatury. Cała szyba pracuje na kleju do szyb więc ma gdzie sie rozprężyć. Naruszona szyba od kamienia w końcu pęknie. We Wrocławiu robią za 350zł, gdzieś w którymś temacie pisałem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.