PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2, moj silnik wybuchl



the-one
08-06-07, 19:54
Witam.

Wczoraj (07.06.2007- 20:08) nastapil zgon silnika w mojej Hondzinie. Jadac w trase (270 km) do dziewczyny z srednia przelotowa predkoscia 100 - 110 km\h czasami dokrecajac do 150 km\ podczas wyprzedzania i bedac juz okolo 10 km od dotarcia do celu... stalo sie. Silnik sie rozsypal a mianowicie przy predkosci 110 km\h w silniku cos zazgrzytalo, spod maski zaczela wydobywacsie para i zapalila sie kontrolka cisnienia oleju ( z poczatku pomyslalem ze to pasek rozrzadu walnal, ale silnik jeszcze pracowal albo mi sie tak wydawalo).
Szybko wylaczylem silnik i doturlalem sie na pobocze, poczekalem az para stanie sie rzadsza i podnioslem maske. Na pierwszy plan rzucil sie oczy widok oleju na calym bloku silnika chlodnicy i sasiednich komponentach, gora czyli glowica i wtryski suche... wkoncu zuwazylem aluminiowe odlamki elementow silnika na plastiokwej oslonie za zderzakiem. Okazalo sie ze za kolektorem wydechowym na wysokosci 2 cylindra prawdopodobnie korbowod wyskoczyl i zrobil piekna dziure w ksztalcie tulipanka w bloku silnika :/ Z drogi sciagnal mnie tata mojej ukochanej poniewaz na codzien jezdzi laweta.

Teraz bede musial wziasc kredyt zeby kupic nowy silnik, ale juz D16Z6 albo D16Y8... a w planach mialem minie-me. Kontaktowalem sie juz z EMG ale w tej chwili ma urlop, ale widze ze CCU ma na sprzedaz D16Y8 tylko, ze dodzwonic sie nie moge i szukam jednostki sprawdzonej... W momencie kupna auta przebieg wynosil 154 000 km, w momencie zgonu 178 000 km (bral 1L oleju na 1500-2000 km) i do tej pory silniczek nawet sie nie zajaknal ani na chwile zeby dac znac, ze cos jest nie tak.

Jak tylko bede mial mozliwosc to zrobie fotki i wrzuce na forum.

Co moglo byc przyczyna skoro do tej pory silnik pracowal idealnie?

Pozdrawiam i nie zycze nikomu takiej przygody, cale szczescie, ze nie zablokowalo silnika ani napedu.

skolopendra
08-06-07, 22:05
Co moglo byc przyczyna skoro do tej pory silnik pracowal idealnie?

prawdopodobnie sie zatarło :(

na pocieszenie powiem ze nie ty pierwszy tak załatwiłeś silnik,przed tobą było już wielu

:piwo2:

fazer1985
08-06-07, 22:14
No w sumie to bym typowal dwie przyczyny pierwsza brak olka, a druga przegrzanie engin'a .
ale za to masz teraz pretekst by zmienic na cus mocniejszego:)

Dareko87
09-06-07, 00:49
WTF ale zwała masakra na maxa :( kurde tez mam taki silnik yyy strach sie bac? jak to mozliwe?

miku
09-06-07, 08:08
momencie kupna auta przebieg wynosil 154 000 km, w momencie zgonu 178 000 km (bral 1L oleju na 1500-2000 km) i do tej pory silniczek nawet sie nie zajaknal ani na chwile zeby dac znac, ze cos jest nie tak.
No to kolego niestety ale silnik miał ze 278 albo i ze 378tys.km, a 1L oleju na 2tys km to jest bardzo dużo mi przez 6tys.km prawie nic nie zeżarł.
No ale cóż powiem tak, weź to sobie na luz no fakt - szkoda kasy i silniczka, ale zauważ tą lepszą str :hinczyk: onę, będziesz miał większy mocniejszy silnik - głowa do góry!!

analogue
10-06-07, 03:44
[No to kolego niestety ale silnik miał ze 278 albo i ze 378tys.km, a 1L oleju na 2tys km to jest bardzo dużo


kolego takich teori to moze byc miliony, wczesniej mogl jezdzic prawdziwy rzeznik, ktory rano dawal w pedzel na zimnym silniku bo auto najlepiej sie zbieralo :d zycze powodzenia w szukaniu, zeby nowa jednostka nie zrobila takiego numeru ;)

kwiatus19
10-06-07, 12:47
miku napisał/a:
[No to kolego niestety ale silnik miał ze 278 albo i ze 378tys.km, a 1L oleju na 2tys km to jest bardzo dużo


kolego takich teori to moze byc miliony, wczesniej mogl jezdzic prawdziwy rzeznik, ktory rano dawal w pedzel na zimnym silniku bo auto najlepiej sie zbieralo :d zycze powodzenia w szukaniu, zeby nowa jednostka nie zrobila takiego numeru ;)
_________________

Kolega ma V gen więc minimum 12 lat, wiara w przebiegi 120, 140 tyś itp. jest juz tylko wyłącznie prywatną sprawą właściciela. Prawda jest taka, że praktycznie każdego z nas odrzuci, 230 tysiaków na blacie, choćby nie wiem jak ładne auto było. Więc dostajemy najczęściej auta 120 - 160 (+ 100) tyś, po praniu wnętrza, myciu silnika i polerce lakieru. Tak zwane "okazje", " igły" od pierwszych właścicieli, emerytów, rencistów, kobiet jeżdżących raz w tygodniu po zakupy.

A koledze życzę znalezienia dobrego napędu w uczciwych pieniążkach.

blue_honda
10-06-07, 13:39
az strach tu czytac ! tez mam D15B2 i az sie boje :(

stachoo
10-06-07, 15:16
nie ma co sie bać tylko kontrolowac spalanie oleju :afro:
rzeczywiscie wiekszosc przebiegow raczej jest sztucznie obnizanych bo sredni przebieg roczny to okolo 15-20tys. km. A wiec 12 letnie auto ma lekko 180tys przynajmniej. pozdro

the-one
11-06-07, 15:30
No w sumie to bym typowal dwie przyczyny pierwsza brak olka, a druga przegrzanie engin'a .
ale za to masz teraz pretekst by zmienic na cus mocniejszego:)

Witam.

Olej zawsze sprawdzany byl na bierzaco, raz na dzien co najmniej i uzupelniany w razie potrzeby a kontrolka temperatury przez cala droge nie przekraczala polowy skali. W zeszlym miesiacu raz wskazowka doszla do 3\4 skali podczas upalu na dlugiej trasie do Zakopanego jadac autostrada 130 km\h - 140 km\h. Kilkunasto minutowy postoj wystarczyl zeby wszystko wrocilo do normy.

Dzis zalatwialem kredyt i przynajmniej z tym nie ma problemu ... Mam na oku D16Y8 od CCU a dokladnie to

http://www.allegro.pl/item201723827_honda_civic_swap_1_6_benzyna_d16z6_1 25_km_d16y8.html

... co o tym myslicie tym bardziej, ze nie mam mozliwosci podjechac na miejsce w celu ogledzin. I czy ten silnik napewno ma 125 KM a nie 115?

I dzieki za mile slowa ;)

skolopendra
11-06-07, 18:50
I czy ten silnik napewno ma 125 KM

ma tyle

ale nie doczytałem, tam pisze że przejechane ma 250tyś km ;) :d

wunat
11-06-07, 19:10
ja tam widze 50 tysiecy...

Rikoo
11-06-07, 19:19
katalogowo Y8 ma od 125-127 KM :d

i jak tez widze ze napisane ze ma przejechane tylko 50tys km

Labiel
11-06-07, 19:20
Nieźle, nieźle. Naprawdę horror, a pomyśleć że mi też takie coś groziło bo miałem uszkodzony tłok i przez niezachowaną masę trochę mi stukało w silniku, a Bóg wie ile kilometrów poprzedni właściciel na tym zrobił. No ale na szczęście juz po kłopocie.

the-one
11-06-07, 19:37
katalogowo Y8 ma od 125-127 KM :d

i jak tez widze ze napisane ze ma przejechane tylko 50tys km

Wlasnie szukalem roznych informacji na temat tego silnika na hondapl.org ale nie moglem sie dokladnie doczytac jakie sa dane tej jednostki.

skolopendra
11-06-07, 19:51
eh..

Wlasnie szukalem roznych informacji na temat tego silnika
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=25310
:agent:

the-one
11-06-07, 19:52
eh..

Wlasnie szukalem roznych informacji na temat tego silnika
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=25310
:agent:

O super! Dzieki! ;)

[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
A i jeszcze jedno pytanie... Czy silnik D16Y8 (z calym osprzetem, skrzynia itp.) z CRXa 97r. bez problemu mozna wstawic w mojego Civica EG4 z 93r ?