Zobacz pełną wersję : d16z6: vtec załącza się za wcześnie + bardzo wysokie spalanie
Witam!
Od pewnego czasu mam w aucie bardzo dziwne objawy, jak w tytule. Auto nagle zaczęło bardzo dużo palić: 2 razy więcej niż normalnie ok 16 l/100km.
Początkowo myślałem, że dziurawy jest bak albo przewody paliwowe. Zaglądałem pod auto i nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń. Być może któryś z przewodów jest skorodowany i gdzies to paliwo ucieka.
Ostatnio zauważyłem jednak inny objaw, a mianowicie vtec (mam kotrolkę sygnalizującą pracę vteca) załącza się przy 3 700 obrotach. Zawsze było to ok 4 700. Po resecie kompa dalej vtec załącza się przy 3 700.
Jakie mogą być przyczyny zbyt wczesnego załączania vteca? Być może jest to powiązane z dużym spalaniem
Mógł sypnąć się komp?
Czy sonda lambda i tym podobne elementy mają wpływ na to, kiedy komputer załącza vteca?
jeśli ktoś miał kiedyś podobną przypadłość to prosze o informacje
pzdr
vtec nie włącza sie przy 3700 ani nawet przy 4700 a przy około 5500 rpm
na tak duze spalanie to chyba tylko sonda lambda ma wpływ, skoro nie ma wycieków
ewentualnie coś z komputerem skoro twierdzisz ze vtec sie załącza tak wcześnie no i to spalanie,
Czyli na początek podmienił bym komputer a później zakup nowej sondy
skolopendra
01-02-12, 15:20
Czyli na początek podmienił bym komputer a później zakup nowej sondy
dokładnie tak :)
chyba że miał wystrojony komp i przesunięte załączanie v
vtec nie włącza sie przy 3700 ani nawet przy 4700 a przy około 5500 rpm
na tak duze spalanie to chyba tylko sonda lambda ma wpływ, skoro nie ma wycieków
ewentualnie coś z komputerem skoro twierdzisz ze vtec sie załącza tak wcześnie no i to spalanie,
Czyli na początek podmienił bym komputer a później zakup nowej sondy
w d16z6 załącza się przy 4800 więc nie siej zamętu
map sensor czasem jaj nie daje ??
Jaki stan oleju?
ani za niski ani za wysoki stan nie daje efektów takich jakie tu widać.
lambda nie ma wplywu na zalaczanie vteca
Komp nie byl przestrajany. Po prostu od jakiegoś czasu załącza się wcześniej bez żadnej mojej ingerencji.
Czyli najwieksze prawdopodobienstwo ze to komp wysiadl?
map sensor czasem jaj nie daje ??
a jak to można sprawdzic?:)
ani za niski ani za wysoki stan nie daje efektów takich jakie tu widać.
Pytam bo moze wtryski leją.
map sensor czasem jaj nie daje ??
a jak to można sprawdzic?
przyloz miernik do jednego z kabelkow dochodzacych map sensora na wlaczonym silniku ruszasz przepustnica i powinna sie wartosc zmieniac w zakresie 0-5V w stosunku do zmiany cisnienia. ktory kabelek zerknij w manuala albo sprawdz miernikiem.
oczywiście drugi kabelek do masy,
to sprawdzanie nie da 100% pewności ze dobry, ale może pokazać ze jest zepsuty,
prościej, podmienić na jakiś sprawny
A jedzie dobrze?? Ja bym najpierw sprawdził rozrząd i zapłon.
przyloz miernik do jednego z kabelkow dochodzacych map sensora na wlaczonym silniku ruszasz przepustnica i powinna sie wartosc zmieniac w zakresie 0-5V w stosunku do zmiany cisnienia. ktory kabelek zerknij w manuala albo sprawdz miernikiem.
oczywiście drugi kabelek do masy,
to sprawdzanie nie da 100% pewności ze dobry, ale może pokazać ze jest zepsuty,
prościej, podmienić na jakiś sprawny
w podobny sposob sprawdz jeszcze tps-a
Sprawdziłem MAP sensor i TPSa.
na MAP sensorze przy jałowych obrotach jest napięcie ok 0,8V , a jak ruszyłem trochę przepustnicą to podskoczyło do ok 1,3V. napięcie odniesienia wynosi ok 4,6V.
na TPSie rezystancja biegu jałowego wynosi ok 0,9 kohm a przy całkiem otwartej przepustnicy 5 kohm
Czyli chyba wszystko jest w normie.
Zapomniałem wspomnieć jeszcze o tym, że auto gorzej pali. Tzn zwykle palił za pierwszym razem bez żadnych problemów bez długiego kręcenia. Teraz rzadko kiedy zapali za pierwszym razem. Pali dopiero za drugim i to po chwili kręcenia na rozruszniku.
a moze przekaznik pompy paliwa ?
grzebałes cos ostatnio przy rozrzadzie ? jesli tak to sprawdz poprawne ustawienie rozrzadu, jesli nie rowniez sprawdz bo mogł ci przeskoczyc pasek i stad ta zamota...
oporności prawdopodobnie prawidłowe, grzebałeś coś ostatnio przy aparacie zapłonowym ???
jak masz go to podmień, bo mógł zostać uszkodzony czujnik halla odczytujący prędkość obrotową silnika ;]
podmień aparat i zobacz
Szukaj kogoś życzliwego na podmianę kompa
Na które znaczniki powinno być ustawione koło pasowe? Na kole pasowym są 3 rowki blisko siebie oraz jeden oddzielny. Który z nich ma się pokrywać ze znacznikiem na obudowie?
Na które znaczniki powinno być ustawione koło pasowe?
A co ustawiasz?
to na ten jeden samotny :)
Czy przy źle ustawionym rozrządzie mogły pokrzywić się zawory?
Przy sprawdzaniu rozrządu ustawiłem górne koło na znacznikach, a dolne pasowe było przesunięte dość dużo od znaczników. Przestawiłem więc go wg znaczników, ale po zmianie nawet nie odpalił. Okazało się jednak, że przy kole pasowym nie było klina i było przestawione i niestety ustawiłem rozrząd przesunięty o ok 3 ząbki;/
Jak to zobaczyłem to się załamałem...
Dorobiłem klina, ustawiłem rozrząd poprawnie, ale teraz silnik chodzi głośno i nieregularnie. I obawiam się, że będę musiał wymieniać zawory;/
Ehhh zawsze cos...
wydaje mi się że takie przestawienie rozrządu o te 3 ząbki chyba by jeszcze nie spowodowało kolizji tłoka z zaworem.. ??
może nie dokręciłeś prawidłowo napinacza? i pasek tak hałasuje.. u siebie tak miałem rzęziło strasznie jakby w silniku a to jednak pasek - luźny był bo napinacz źle dokręcony
Czy na pewno ustawiłeś na dobre znaki?? W d16z6 ustawia się na ten wypustek na godz 7, a na dole na ta jedną kreskę. Zawory nie powinny być jeszcze pokrzywione. Ustaw rozrząd na znaki i wstaw fotki jak to u Ciebie wypada. Aparat zapłonowy jest mniej więcej w połowie regulacji??
http://img37.imageshack.us/img37/4820/img4096cx.th.jpg (http://img37.imageshack.us/i/img4096cx.jpg/)
http://img197.imageshack.us/img197/8276/img4100g.th.jpg (http://img197.imageshack.us/i/img4100g.jpg/)
Ten znacznik na kole rozrządu lepiej się zgrywa w rzeczywistości, tylko zdjęcie jest pod kątem
Nie wiem czy to coś zmienie ale jeszcze małe sprostowanie: mam silnik d15b7 z zeswapowana glowicą od d16z6.
rozrząd co najmniej pół zęba przyspieszony, w jakiej pozycji masz aparat bardziej do szyby czy bardziej do zderzaka (najlepiej to ustawić zapłon lampą), przydałoby się kółko regulowane żeby dobrze ustawić. Dalej kulawo chodzi?? Kompresje trzeba sprawdzić i będzie wiadomo co i jak.
Co do zapłonu, to próbowałem ręcznie przestawiać w jedną i w drugą stronę i nic to nie dawało.
Zmierzę kompresję i dam znać co i jak.
Pzdr.
I niestety;/ w jednym cylindrze brak kompresji. Tak więc zawory do wymiany.
Trudno wymienia się zawory, potrzebne są do tego jakieś specjalne narzędzia?
Opłaca się to wogóle robić czy lepiej zanieść głowicę do mechanika?
Sam nic nie zrobisz, oddaj do zakładu co zajmuje się głowicami i Ci ogarnie profi, dodatkowo sprawdzą szczelność pozostałych zaworów i ewentualnie uszczelnią poprzez frezowanie gniazd. Jakie Ci wyniki powychodziły na poszczególnych cylindrach??
W pozostałych cylindrach wychodziło 12, 11 i 10 barów. Mam komplet nowych uszczeniaczy to od razu je wymienie.
Teraz tylko muszę poszukać zakładu który zajmuje się głowicami.
Do zwykłego mechanika radzisz nie isc?
Jeśli sam sobie potrafisz wszystko ogarnąć to mechanik jest zbędny, ale jeśli nie masz wiedzy lub potrzebnych narzędzi to będziesz musiał znaleźć kogoś kto to zrobi. Silnik i tak padlina był lub głowica nieszczelna bo komprecha powinna być równa w okolicach 14-15 barów.
Zdjąłem głowicę i faktycznie jeden ssący zawór jest skrzywiony na pierwszym tłoku. Dla pewności lepiej wymienić oba zawory ssące?
Czy przy wymianie uszczelniaczy należy frezować lub szlifować w jakiś sposób stare zawory czy to się jakos spasuje?
komprecha powinna być równa w okolicach 14-15 barów. w D16z6/9 ??
w D16z6/9 ??
W d15z6 mimine, a taki kolega ma właśnie silnik w tym temacie, d16z6 to jest ok 13 barów :), tak samo w innych seryjnych d-seriach.
W d15z6 mimine
Nie przeczytałem całości spojrzałem tylko na tytuł i stąd zdziwienie.
Bo u mnie równo po 12 i myślałem że też może coś nie tak...
Panowie a mam takie pytanie bo właśnie mnie oświeciło. U mnie objawy są troche inne ale ewidentnie nie mam Vteca i od 5-6 tysięcy strasznie mi puchnie silnik w sensie nie jedzie. Czy możliwe że przy zmianie koła pasowego coś źle zostało pozakładane ? Było tylko odkrecone stare koło pasowe i założone inne.
Sprawdź sobie Czy GMP na kole pasowym pokrywa się z GMP 1 cylindra. Założyliście klina do tego koła?? Czy to koło jest z takiego samego silnika czy z innego, bo jeśli jest z silnika gaźnikowego to tam są inne punkty do ustawienia zapłonu (20st, w mpfi 16st). Jeśli wszystko się zgadza to sprawdź zapłon lampą, jeśli wypada mniej więcej w połowie skali aparatu to rozrzad ok, jeśli w jakichś krańcowych położeniach lub brakuje skali to rozrząd źle ustawiony...
Sprawdź sobie Czy GMP na kole pasowym pokrywa się z GMP 1 cylindra. Założyliście klina do tego koła?? Czy to koło jest z takiego samego silnika czy z innego, bo jeśli jest z silnika gaźnikowego to tam są inne punkty do ustawienia zapłonu (20st, w mpfi 16st). Jeśli wszystko się zgadza to sprawdź zapłon lampą, jeśli wypada mniej więcej w połowie skali aparatu to rozrzad ok, jeśli w jakichś krańcowych położeniach lub brakuje skali to rozrząd źle ustawiony...
Klina zakładaliśmy na bank bo pamiętam a było tak. Robiliśmy swapa mojego starego D16Y2 które miałem w 6g które rozbiłem, jako że w 6g nie miałem klimy a w 5g tak Y2 miało wyszczerbione koło pasowe tam gdzie pasek klimy i założyliśmy koło od b7, ale jak pamiętam żadnych znakó qumpel nie ustawiał nić tylko odkreciliśmy stare i dokreciliśmy nowe i teraz nie wiem bo teoretycznie nie ruszaliśmy rozzrządu.
Sprawdź GMP i zapłon i będzie wszystko wiadomo czy rozrząd jest ok.
wracając po przerwie do tematu...
korzystając z tego, że musiałem zdjąć głowicę, aby wymienić zawory, zrobilem mały remont silnika: szlifowanie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie glowicy wymiana uszczelek.
Rozrząd ustawiony, kompresja w normie (w każdym cylindrze równo nieco ponad 15 barów). Zaskoczyła mnie jedna rzecz: gdy wykręciłem świece przed remontem wszystkie były czarne (oznacza to podobno złe proporcje mieszanki i niecałkowite spalanie). Po remoncie przejechałem ok 2 km, wykręciłem swiece i ich kolor zmienił się z czarnego na szaro-brązowawy (czyli wszystko w normie).
Niestety załączanie vteca nie było winą źle ustawionego rozrządu, bo objaw dalej pozostał. Jutro podmienie kompa jak przyjdzie i zobaczymy co dalej.
Wymienilem kompa. Niestety dalej vtec załącza się ok 4 tys.
Po wymianie wyskoczyły błędy 41 (obwód lambdy) i 21 (elektrozawór abs). Stary komp nie pokazywał błędów związanych z lambdą.
pokaz filmik jak Ci to przyspiesza na 3 pierwszych biegach do odcinki. masz kontrolkę vteca?? Może to zegary się spierdzieliły a nie komp... jak masz możliwość to podmień aparat zapłonowy.
jak masz możliwość to podmień aparat zapłonowy.
w aparacie jest czujnik obrotów?
obroty są brane z modułu zapłonowego.
Problem chyba rozwiązany.
Nadmierne spalanie spowodowane było uszkodzoną lambdą. Stara lambda na wyjściu miała stałe napięcie ok 0,38V. W nowej napięcie lata od 0,1 do 0,8 V, czyli tak jak powinno.
Co do vteca to prawdopodobnie uszkodzone zegary. Ale narazie chyba zostawię tak jak jest bo nie przeszkadza mi to. Jak załącza się vtec to uznaję ze mam 4 700 rpm:D
Dziękuję wszystkim za pomocne rady.
Za wczesnie sie cieszylem...
Dalej pali ponad 10l. Mam pytanie:
Jeśli lambda nie pracowałaby prawidłowo lub wtryski lałyby za dużo benzyny lub istniały jakiekolwiek inne problemy z doprowadzaniem nadmiaru beznyny do komory spalania, to możliwe ze kolor świec byłby prawidłowy? (jasno-szaro-brązowy).
Bo taki właśnie mam kolor świec, a dalej paliwo ucieka. Trzeba chyba zaczac szukać dziury w baku lub przewodach...
skolopendra
20-04-12, 22:13
Dalej pali ponad 10l.
na jakie spalanie liczysz?
zawsze paliła 7-8 l i to przy dynamiczniejszej jezdzie niz obecnie. Teraz rzadko kiedy kręcę ją do załączenia vtec. Przeważnie zmieniam biegi poniżej 4 tys. Pisząc ponad 10 l miałem na mysli ze spalanie dochodzi nawet do 12l.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.