PDA

Zobacz pełną wersję : turbo burbo w D15VTEC



AltairV
01-02-12, 13:00
Jakie doładowanie może wytrzymac D15 z głową od Z6 na seryjnym nie ruszanym dole silnika, zakłądając że silnik jest zdrowy. I jaka mniej wiecej moc jest do uzyskania bez zakuwania czy wkładania mocniejszych gratów.

lozek
01-02-12, 15:38
Loteria. Może wytrzymać 0,8 a może i nie wytrzymać 0,3.

Jak dmuchac to myślę, że standardowo 0,5-0,6. Moc do uzyskania? 2xxkm

jest mnóstwo czynników które zdecydują o tym jak długo wytrwa Twój silnik i ile ugrasz z danego setupu. Póki co to można wróżyć z fusów jedynie :)

AltairV
01-02-12, 16:18
no właśnie chodzi mi o to żeby dmuchanie było w miare "bezpieczne", żeby nie padł nie wiadomo jak szybko.

właśnie tez myślałem o takim przedziale, i czy udałoby sie przełamać 200 kuniów

Fawor
01-02-12, 16:48
może się uda, a może się nie uda. Może sie udać, ale nie wiadomo na jak długo. Tak to już jest w tuningu seryjnych silników..nie ma na to żadnej gwarancji.

Revoltec
01-02-12, 17:29
pamietam jak Pan Graboszczak (gms) wrzucał zestawy turbo to w d15 nie dawał gwarancji na wiecej niz 0.2 max 0.3 bo podobno padały odrazu korby

QowaX
01-02-12, 21:24
padna powyzej 170 koni :) zalezne na jakim doladowaniu to uzyskasz a tak to smigaj :) testowane w gms wielokrotnie :)

AltairV
01-02-12, 21:54
czyli jak juz to lepiej w d16z6 isc? tam duz wytrzymalsze korby sa?

HondaParts
01-02-12, 23:47
D16 potrafi znieść spokojnie 0.7bara i 250km/300nm...A 0.6 to już taki standard jak Niuton z wystroimy.pl stroi :)

Saiti
02-02-12, 00:04
D16 potrafi znieść spokojnie 0.7bara i 250km/300nm

Na korbach Z6? Chyba jednak nie ;)

HondaParts
02-02-12, 00:23
Na korbach Z6 lub Y7 ale to jeden pies.

QowaX
02-02-12, 09:26
to akurat prawda

AltairV
02-02-12, 10:32
to moze lepiej kupic korby kute i tłoki czy różnica 1.5 a 1.6 będzie tak doczuwalna i nie warto się bawić?

Liero
02-02-12, 14:55
AltairV polecam Ci napisac do kogos ogarnietego w temacie..poniewaz ile ludzi tyle opinii,a kazdy cos napisze co gdzies tam slyszal itd..wlasnie padl tutaj Niuton jak i polecam ludzi z promotormocy.pl,napisz,a dowiesz sie czego Ci potrzeba i na co mozesz sobie pozwolic.

AltairV
02-02-12, 16:36
wiesz ludzie jak Fawor i Qowax tez są ogarnięci i się znają na rzeczy :) jak mówią to sie narazie pojezdzi na d15 a potem wstawi d16z6, na razie chciałem tylko dla rozeznania spytac

Fawor
02-02-12, 18:48
Nie od dziś wiadomo, ze potencjał d15tki jest zauważalnie mniejszy niż d16. To, że niektórzy robią teraz 240KM na seryjnych Z6..ok :) Ja w rozsądnych setupach dla klienta nie przekroczyłbym 160KM w d15 i 220KM w Z6. Generalnie możesz sobie zaturbić d15tkę na gratach 'z potencjałem', a jak wyklęknie to zmienić słupek na Z6 i wystroić na wyższym booscie.

HondaParts
03-02-12, 00:31
Bardzo dobrze napisane

Składaj już na dobrych gratach z potencjałem żeby ich 2 razy nie wymieniać.Sprężarkę polecam Ci TD04HL-13T będzie w miarę wcześnie wstawać w D15 a i nadmucha spokojnie 0.6 z D16.

AltairV
03-02-12, 08:05
a TD04HL-16T nie lepszy bo jest taki model prawda?

Fawor
03-02-12, 08:53
jasne, że jest lepsze. 13T jest małe i poźniej będzie sie meczyc.

arekgr
03-02-12, 09:38
Od biedy to i 12T wystarczy :P Na pewno nie będzie jej lekko, ale da radę :)

QowaX
03-02-12, 09:56
kkk03 z tt 180hp mapa idealna do d15

Fawor
03-02-12, 17:08
Może i idealna ale po co sobie marnować potencjał na później, skoro można zrobić od razu na czymś większym. Przy okazji nie męcząc tak 'od dołu' biednych d15tkowych korb. Bo klęknie kiedyś tak czy siak.

Swietywwl
04-02-12, 15:15
ja mam zamiar przejeździć ten sezon w takim setupie z tym, że zamiast turbo kompresor na ~0.45bara

mam nadzieję, że uda się bo powoli chciałbym sobie składać dół od 1.6

pytanie, czy dół y7 jest równie wytrzymały co z6?
bo blok od y7 w dobrym stanie chyba łatwiej wyrwać niż z6

arekgr
04-02-12, 15:19
Podobno Y7 ma słabszą pompę oleju, ale to podobno :) Z tego co wiem, to korbowody są tak samo wytrzymałe. Tylko jak będziesz miał tłoki z Y7, to podbiją trochę kompresję.

A dlaczego "tylko" 0,45b? :)

Swietywwl
04-02-12, 15:25
A dlaczego "tylko" 0,45b? :)

bo to tylko eaton m45 i tyle wyszło na większym kole pasowym z dserii

zawsze można by dorobić mniejsze kółko na kompresor ale tak jak pisałem, chcę przejeździć ten sezon ;)


Tylko jak będziesz miał tłoki z Y7, to podbiją trochę kompresję.

Ale i tak zmniejszą kompresję w porównaniu do setupu d15 + głowica z6 ;)

Mario
26-04-12, 13:53
Odgrzeje kotleta


Podobno Y7 ma słabszą pompę oleju, ale to podobno :) Z tego co wiem, to korbowody są tak samo wytrzymałe. Tylko jak będziesz miał tłoki z Y7, to podbiją trochę kompresję.


Pompy Y7 i Z6 mają tej samej wielkości "rotory" - sprawdzone.
Korby są słabsze w Y7:

Porównanie:
P2E CR 9.4 105hp seria vs P28 CR 9.2 125hp seria

http://img219.imageshack.us/img219/6690/tokikorbyp2evsp281.th.jpg (http://img219.imageshack.us/i/tokikorbyp2evsp281.jpg/) http://img849.imageshack.us/img849/5739/tokikorbyp2evsp282.th.jpg (http://img849.imageshack.us/i/tokikorbyp2evsp282.jpg/)

Jeszcze pytanie do znawców, co lepsze na soft do D16 po remoncie:
TD04HL-13 czy TD04L-14 , max 0,65b
tak żeby laga dużego nie było ale też żeby 150Nm przy 2k nie było bo korby szlak trafi z biegiem czasu.
Kolektor ma być od Z1/3 jeżeli to ma znaczenie.

AltairV
10-06-12, 14:40
a czy wtryski seryjne z D15 obsłużą D15 z kompresorem na te maks 160 koni zeby sie nie "popsuło"?

smad
10-06-12, 15:22
a czy wtryski seryjne z D15 obsłużą D15 z kompresorem na te maks 160 koni zeby sie nie "popsuło"?
D15B7 ma wtryski 240ccm, które bez problemu dadzą radę. W N/A d15/16 nikt nie zmienia wtrysków dla takiej mocy :)



żeby 150Nm przy 2k nie było bo korby szlak trafi z biegiem czasu.
150Nm przy 2krpm to wyciąga się z d16 w N/A i korby wytrzymują.

Mario
11-06-12, 16:40
150Nm przy 2krpm to wyciąga się z d16 w N/A i korby wytrzymują.

ok, ale żadne D16vtec w N/A nie osiąga 250-280Nm w peak'u a to już różnica.

Mario
03-11-12, 23:22
to jak z tym softem co najlepiej zakupić żeby dmuchnąć 0,65 bez większego laga i dość bezpiecznie jak na D16Vtec po kapitalce ??
Są setupy które wstają powyżej 3200rpm i generują 260HP i 240NM ale coś za coś, szukam dobrego rozwiązania na street no i żeby na kresce przy ćwiartce też wstydu nie było, na pewno jakieś doświadczenia z dobrymi softami macie, więc czekam na takie informacje, wstępnie myślę o TD04HL-13T/G strona ciepła w T jest minimalnie większa i DP ma wylot na 70mm przy G wylot 60mm, jaka różnica może być w takim przypadku ??

Fawor
03-11-12, 23:36
bierz 16tke. Mniejsze obciążenie dla korb, mniejsze doładowanie do tej samej mocy, mniej sie meczy na wysokich obrotach. A wstanie tak czy siak bardzo fajnie.

ok, ale żadne D16vtec w N/A nie osiąga 250-280Nm w peak'u a to już różnica.
porównując NA i T bierze sie pod uwagę AFR. W T te same wtryski muszą lać więcej. Seria do 170-180KM starczy. Ale 240cc oczywiście.

SpritZer
04-11-12, 22:54
Wnioskuje że dół d15b2/b7 na sofcie dmuchane do 160hp jest rozsądne a późniejsza przesiadka na blok d16y7 jest mniej "rozwojowa" jak z6/z9/y8 (ze względu na wytrzymałość)? A jak się ma do tego blok d13? czysto teoretyczne pytanie

Molek
04-11-12, 23:48
To jeszcze ja się dołączę z moim pytaniem, skoro już temat leci - ktoś bawił się kiedyś w zaturbianie D15Z8?
Ew. jaki byłby szacunkowy koszt podniesienia turbinką mocy do 200-220KM wraz z wymianą wszystkich potrzebnych do tego podzespołów?

Mario
05-11-12, 12:38
porównując NA i T bierze sie pod uwagę AFR. W T te same wtryski muszą lać więcej. Seria do 170-180KM starczy. Ale 240cc oczywiście.

moje stwierdzenie tyczyło się korb nie wtrysków.


późniejsza przesiadka na blok d16y7 jest mniej "rozwojowa" jak z6/z9/y8

nie wiem skąd stwierdzenie że blok D16Y7 jest mniej rozwojowy, taki blok jest z reguły tańszy i łatwiej znaleźć w dobrym stanie niż vtec'owe, a pompa jest wg moich doświadczeń , taka sama.

Młody ŁDZ
05-11-12, 12:44
To jeszcze ja się dołączę z moim pytaniem, skoro już temat leci - ktoś bawił się kiedyś w zaturbianie D15Z8?
Ew. jaki byłby szacunkowy koszt podniesienia turbinką mocy do 200-220KM wraz z wymianą wszystkich potrzebnych do tego podzespołów?

Podejrzewam ze 100km na sofcie... nie, to już nie soft. Wg mnie nierozwojowy silnik do dmuchania ;)

gruszkin
05-11-12, 13:41
kolega w d15z6 na fmu miał bodaj 185KM na sofcie a na d16z6 kapkę mniej na CROME na tym samym doładowaniu ;).

Molek ale żeby uzyskać 220KM z D serii to już raczej soft nie wchodzi w grę, moim zdaniem trzeba minimum 0.8 - 0.9 dmuchnąć a to już kute podzespoły się kłaniają

lozek
05-11-12, 16:09
kolega w d15z6 na fmu miał bodaj 185KM na sofcie a na d16z6 kapkę mniej na CROME na tym samym doładowaniu ;).

Molek ale żeby uzyskać 220KM z D serii to już raczej soft nie wchodzi w grę, moim zdaniem trzeba minimum 0.8 - 0.9 dmuchnąć a to już kute podzespoły się kłaniają

nie koniecznie.

Najważniejsze to zgrać dobrze setup Turbo to nie bedzie trzeba dmuchać za dużo a wyniki będą mowiły same za siebie. Jest na forum sporo takich przykładów, że nie do końca liczy się wielkość doładowanie a zgranie setupu.

SpritZer
06-11-12, 00:09
nie wiem skąd stwierdzenie że blok D16Y7 jest mniej rozwojowy, taki blok jest z reguły tańszy i łatwiej znaleźć w dobrym stanie niż vtec'owe, a pompa jest wg moich doświadczeń , taka sama.
Ale sam pisałeś na poprzedniej stronie że korby w y7 są słabsze.

81saren
06-11-12, 15:55
kolega w d15z6 na fmu miał bodaj 185KM na sofcie a na d16z6 kapkę mniej na CROME na tym samym doładowaniu ;).

Molek ale żeby uzyskać 220KM z D serii to już raczej soft nie wchodzi w grę, moim zdaniem trzeba minimum 0.8 - 0.9 dmuchnąć a to już kute podzespoły się kłaniają

Bład Gruszek , mozna na 0,65 miec 220 umnie tyle wyszło , wszystko kwestia odpowiedniego dobrania gratów , i wcale do 0,8 - 0,9 niepotrzeba kucizny , ja bez kucia na 1,1 smigalem . Dopiero przy 1.2 Bara strzeliła półka w tłoku.

( Oczywiscie wszystko zalezy jakiej spręzarki uzyjemy ) !!!

Fawor
06-11-12, 16:39
ogólnie to kucizna nie zalezy od doładowania :) Tylko od generowanych Nm.

Mario
06-11-12, 21:17
Zamieszczone przez Mario
nie wiem skąd stwierdzenie że blok D16Y7 jest mniej rozwojowy, taki blok jest z reguły tańszy i łatwiej znaleźć w dobrym stanie niż vtec'owe, a pompa jest wg moich doświadczeń , taka sama.
Ale sam pisałeś na poprzedniej stronie że korby w y7 są słabsze.

korby tak, ale nie blok.

mayday-82
08-11-12, 20:38
panowie podstawa to sprawna panewka jak ona nie przytrze to korba bokiem nie pójdzie wiem z doświadczenie wryy, moje d15z6 wypluto ponad 200hp ale no niestety stało się jak się stało :/