Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z szarpaniem na trasie - jazda ze stała prędkością



Łukasz001
30-01-12, 18:48
Witam
No to pojawił się mały problem – szarpanie! Występuje podczas jazdy ze stałą prędkością, mniej więcej w okolicach 100-110 kmh. Nie jest to szarpanie w stylu „wybija zęby o kierownice”, czyli bardzo gwałtowne, ale jednak wyczuwalne i do tego nie regularne, przykładowo, jadę 10km i nic, po czym na odcinku 2km szarpnie ze 3 razy. Auto nie traci mocy, po prostu jest to denerwujące.
Problem pojawił się po wymianie rozrządu, ale nie bardzo mam pomysł, co tam można przestawić. Gdyby pasek był źle założony to chyba były by większe atrakcje.
Jazda samochodem po mieście jest jak najbardziej OK., obroty, spalanie, przełączanie się w tryb econo, – wszystko w porządku.
Co sprawdziłem/wymieniłem:
Samo diagnostyka nic nie wykazała.
Kopułka, palec stan bdb.
Wyczyszczony silnik krokowy i przepustnica.
Świece nowe
Przewody WN – sprawdzone – nie ma dyskoteki
Filtr pow. Czysty
Komputer zresetowany
Nawet wykręciłem EGR i tam zajrzałem
Zawory regulowałem jakieś 40 tyś km temu, ale raczej ich nie odstawiam.

Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Poll
30-01-12, 19:11
Na przewodach nie musi być dyskoteki. Jeżeli chcesz je wykluczyć definitywnie to zostaje tylko zmierzenie oporu ; ) Jak nie widać przebicia to i tak mogą być do śmieci ; )

Nie sprawdziłeś nic związanego z układem paliwowym - polecam ; D

marcinh9
30-01-12, 22:41
Nie sprawdziłeś nic związanego z układem paliwowym - polecam ; D

może faktycznie filtr paliwa jest już konkretnie zapchany, że aż paliwa za mało przechodzi ;)

jaro467
30-01-12, 22:47
myślę że to nie filtr bo na wolnych obrotach miałby zapewne to samo w mieście gdyby paliwo nie dochodziło, bardziej bym poszedł w stronę łapania powietrza lewego gdzieś właśnie w ukł paliwowym bo jak sobie leci trasą to to czuje takie delikatne szarpnięcie a w jeżdzie miejskiej wiadomo jak to jest-uwage skupiamy na czymś innym zazwyczaj i może tego kolega nie zauważył, tym bardziej że objaw jest nieregularny.
Aczkolwiek filtr paliwa również może sobie sprawdzić, tudzież wymienić:)
pozdro

Łukasz001
30-01-12, 23:29
Filtr paliwa wymieniałem dokładnie 42 tys km temu. Poprzednio przejechane miał dużo więcej i nie byl za bardzo zasyfiony. Jeżeli była by to wina układu paliwowego, to raczej auto miało by problemy z wchodzeniem na wysokie obroty, a nie ma. Rozpędza się bez problemu na piątym biegu do 160kmh, dalej nie próbowałem. Na biegach 1-3 kreci pod czerwone pole bez żadnego ale...
Przy jeździe miejskiej problem nie występuje.

Dranek
31-01-12, 17:51
nie masz czasem silnika 1,5 v-tec e? Jesli tak to jest to zwykle przełączanie sie zaworow z trybu 12v na 16v to jest Między 2tys a 2,5, nastepnie kolo 3 tys a 3,5tys przełącza sie wersja "sport" w cudzysłowiu bo w prawdziwym silniku v-tec krzywka sport jest o wiele ostrzejsza, ale jak pojedziesz na biegu trzecim powoli dodasz gazu, bardzo powoli to wyczujesz to przęłączenie kolo 3,5 tys obrotów i wtedy jak wdusisz gaz do dechy to wir w baku :D wiem bo to mam i tez mnie to drażniło, ale jak nie przekroczysz na trasie 100km/h to spalanie jest ektremalnie male, bo potem to jest normalny 1.5 16v :)

offspring
01-02-12, 18:19
A próbowałeś odpiąć wężyk od zaworu EGR i pojeździć bez niego? Ja tak zrobiłem i te delikatne szarpanie ustało w moim d15z3.

anticorr
02-02-12, 11:00
Tak jak wyżej kolega napisał, zawór EGR, zaślep go blaszką, odłącz podciśnienie od niego, a kable WN to sprawdź opór max może mieć 25 kOhm. Ale obstawiam EGR

lunatyk
03-02-12, 01:48
mam to samo ale na kablach już zrobione 140 tyś odkąd ja mam auto a może i więcej ... i je obstawiam.
Teraz zimą to jest dokuczliwe jakoś bardziej już nie wspomnę w gazie.

Panowie o co chodzi z tym EGR ?

Dranek
03-02-12, 08:59
nie wiem czy to egr czy nie.... ale dlaczego akurat tylko na tych poszczególnach obrotach? I jest to tylko cyknięcie silnikiem, nie jest to że traci moc, czy szarpie jak szalony poprostu trzeba sie naprawde skoncentrowac..... dodajesz gazu bardzo powoli, nagle przestają Ci wzrastać obroty na ułamek sekundy i dalej idzie juz dobrze, wiec nie wiem, rónież zobacze ten EGR ale to jak mrozy opadną, ale wytłumaczcie mi gdzie on jest....i jeszcze mam pytanie, od czego jest cylinderek połączony po prawej stronie weżykiem z kolektorem ssącym?

anticorr
03-02-12, 14:44
Bo zawór EGR otwiera się tylko przy odpowiednim podciśnieniu a więc przy odpowiednich obrotach i w tym momencie spaliny są doprowadzana do kolektora i dopalane.

offspring
03-02-12, 15:52
Dokładnie,dlatego nie szarpie cały czas. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?121835-zawor-egr&highlight=d15z3 Tu jest temat który mi pomógł usunąć ten problem,są zdjęcia EGR, i tego jak go zaślepić. Dwie minuty roboty,brak szarpania i do tego tak jakby lepiej się wkręca na obroty(takie subiektywne odczucie).

Łukasz001
03-02-12, 21:08
Przetestowałem dzisiaj opcje ze zdjęciem i zaślepieniem wężyka od EGR, szczerze – efekt żaden jak na moje odczucie. Może gdyby jeszcze całkiem zaślepić zawór EGR…ale chyba odpuszczę ten temat.
Tak jak pisał Dranek, dalej pojawia się co jakiś czas „cyknięcie silnikiem” przy stałej prędkości pomiędzy 100-110kmh. Skontrolowałem jeszcze dzisiaj zawór VTEC czy przypadkiem filterek, który tam się znajduje nie jest zasyfiony i nie powoduje jakiegoś bałaganu – wszystko w najlepszym porządku. Chyba będzie się trzeba oswoić z tym zjawiskiem i tyle…
Jak się zrobi trochę cieplej, to sprawdzę czy na pewno pasek rozrządu jest prawidłowo założony po wymianie, na razie temperatura nie sprzyja grzebaniu…

QMk
07-02-12, 20:38
mam podobny problem tylko, że na gazie jak przełącze na benzyne to nic nie szarpie. Do wymiany najprawdopodobniej kable i świece przy okazji. I tu moje pytanie jakie kable WN polecacie do D15Z8?

anticorr
07-02-12, 20:54
Ja polecam NGK- tylko troszkę słono kosztują :)

Poll
07-02-12, 21:31
Będą chyba też NGK RC-HE73.