Zobacz pełną wersję : d15z6 jaki gaz polecacie
mam takie pytanie jaki gaz polecacie do tego silnika robie okolo 3tys km miesiecznie i nie ma co ukrywac ze na paliwko troche idzie srednio 1200zldo jaka instalacje do tego zalozyc zeby to chodzilo w miare przyzwoicje wiadomo ze ayto ma juz swoje lata 13lat i drogiej instalacji sie za bardzo nie oplaci klasc jak ktos ma gaz w takim aucie to moze cos podpowie na co zwrocic uwage przy doborze instalacji zeby pozniej nie bylo rozczarowan myslalem nad blosem ale nie wiem czy to ma sens??? ma to ktos ??? jak to sie sprawuje ?/
sekwencja dzisiaj to już nie taka wielka inwestycja bo za ok 2500 można już spokojnie założyć taką instalacje. Ale jesli masz torche pojęcia to polecam blosa, instalacja mieszalnikowa odpada bo auto będzie zamulone będzie strzelać w dolot i będziesz sie tylko wku...ł.
Czyli alternatywą jest instalacja 2 gen za ok 1500zł plus bols ok 400zł. Ja mam taką instalacje i nie zamienił bym na zadną inną.
Minus blosa to to że gazownicy boją sie tego i nie umią tego ustawić mimo że jest to dziecinnie proste a drugi minus to że generalnie jest to nielegalne w EU pozatym same plusy. Jak chcesz więcej info to wal na pw
Do tego modelu czyli d15z6 polecam *****iaszczo drobiazgowego gazownika(może znajdziesz jednego na całą Polske), bo mapa PB jest zmienna i ciężko doregulować gaz. druga sprawa to że spalanie na standardowych instalacjach typu stag, kme, landi jest mniej wiecej 20-30%większe, czyli to się tak szybko nie zwraca, coś w stylu ZENIT to w ogole zapomnij bo nie nadaje się do niczego.
Ja Ci powiem tak: mam sekwencje
pb trasa 5l, gaz 7,5l
pb miasto 6,5l gaz 8,3l
jak założysz blosa albo mieszalnik to wyjdzie Ci z 10l i w ogole silnik nie bedzie dostawał takiej mieszanki jak trzeba, gra nie warta świeczki
Podobno AGIS ma jakiś komp który potrafi robić naddatki w spalaniu miedzy 8 a 15% jak jest dobrze wyregulowany i na dobrych wtryskiwaczach. Jak chcesz mieć dobrą instalacje to polecam Agisa, i wtryski szybkie matrix albo hana, do tego jakiś stabilny reduktor i *****iaszczy gazownik, masz jazde jak na PB. Ja temat gazu w tym silniku mam od 2 lat i od 2 lat ciągle coś jest nie tak, a żeby instalacja się zwrociła to musiałem przejechać 45000km.
vengador, nie wiem skąd wziołeś te obliczenia 45 000 km ?? skoro średniej klasy sekwencja to koszt max 3000zł ale nie o tym temat, chciałem wtrącić swoje 3 grosze odnośnie blosa, ponieważ mam z nim doświadczenie i od początku hondami jeżdze własnie na blosie. A wieć to że blos zużywa więcej gazu niż mieszalnik można włożyć między bajki, dobrze wyregulowany blos i co ważne parownik daje takie samo albo i mniejsze zużycie a do tego prawie idealne podlewa mieszanke przy obciązeniu aż do 7000tyś
Ja montowałem blosa sam i sam go ustawiałem, komp na kolana i w trase, oscylkosko itp. Powiem tylko tyle, nigdy nie miałem problemów z nim związanych tak technicznych jak i co do spalania i osobiście nie zamienił by na żadną sekwencje. A i wiadomo, o zwykłym mikserze nie ma mowy, ja tego nawet w aucie nie miałem bo od razu przy instalacji wsadzałem blosa.
Widzisz temat "d15z6 jaki gaz polecacie", więc swoje wypociny o blosie w d14a3/4 to mozesz sobie w łazience opowiadać. Jeśli wprowadzasz kogoś w błąd wypowiadając się w temacie o d15z6 nie mając nawet grama doświadczenia z tym silnikiem, to gratuluję.
druga sprawa to że spalanie na standardowych instalacjach typu stag, kme, landi jest mniej wiecej 20-30%większe
I tyle powinna spalić prawidłowo wyregulowana instalacja. U siebie w d15z8 mam:
stag 300
ac r01
hany h2000 zielone
Nigdy mnie ten setup nie zawiódł.
Ile kilometrów już na tych hana-ch zrobiłeś?? Bo też się zastanawiam nad wymianą na ten typ wtryskiwacza.
Jakieś 16000km (mam je od lipca). Ale z tego co wyczytałem na necie ich użytkownicy naprawdę sporo kilometrów robili bez problemów. Z matrixami i mj to różnie, podobno zależy jak się uda.
ile wogole wam te silniki d15z6 d15z8 pala bo cos widze ze gaz do tego to moze byc problem a nie chce zakladac go tylko po to zeby lac gaz zamiast benzyny jakby nie to ze Pb kosztuje okolo 5,60 to bym nawet o gazie nie myslal spalanie w moim civie ma sie tak dlugie trasy wychodza mi okolo 6.6 miasto 8 zima litr wiecej ostatni wyjazd do 350km spalanie wyszlo 7,6 litra z czego jezdzilem prawie caly czas na eco lampce tylko bylo 15st mrozu
młodyxx u mnie jak zatankuje LPG jekko ponad 35L to robię średnio 420km. Wychodzi jakieś 8,5l LPG / 100km. Wiadoma sprawa zawsze coś benzyny ucieknie z baku - teraz przy tych mrozach po ponad 20 stopni muszę przejechać jakieś 1,5km żeby reduktor osiągną taką temperaturę jak potrzeba i na gaz się przełączył. Jak były temperatury po - kilka stopni to 500m przejechane i już na gazie śmigałem. W trasie na jednym zbiorniku (czyli około 35l) zrobiłem 507km czyli wyszło około 6,9l LPG / 100km. Przy założeniu, że gazu spala się o około 30% więcej niż paliwa (i tak powinno być) to wszystko jest ok, bo pg95 w trasie d15z8 łykał mi jakieś 5 do 5,5l. W większości jeżdżę na odcinkach poniżej 10km (praca, dom). Gaz w Twoim silniku nie będzie problemem pod jednym warunkiem - znajdziesz ogarniętego gazownika z pojęciem tego co robi. Ja jak zakładałem to miałem namiary na dwóch - jedne pod Krakowem, drugi od Lublinem, do jednego i drugiego jakieś 200km w jedną stronę. Na szczęście w ostatniej chwili od jednego z nich dostałem namiar na gościa zaledwie 50km ode mnie i u niego założyłem, ale gdybym musiał to dymałbym te 2 stówy w jedną stronę bo montaż to podstawa.
mi na eko lampce w trasie pali PB do 6l, do 90km/h 5l, na gazie mi pali lpg 8l w trasie, miasto pb 6,5l do 7 na ekolampce gazu 8,5 do 9, nie spaliłem nigdy wiecej niż 12l/100km, nawet przy butowaniu, jak wymienie wtryski na hana to Ci powiem czy jakaś oszczędność się pojawi, jest problem żeby gaz lepiej ustawić bo mapa paliwa przy eko lampce i bez eko lampki jest inna, niby sterownik gazowy lekko koryguje dawkowanie ale nie do konca tak jak by to miało być. Powiem tak im mniej jeździsz na eko lampce tym różnica w spalaniu wychodzi mniejsza. A no i pamietaj że w trybie eko silnik chodzi na ubogiej mieszance, i nie powinno się sterownikowi LPG zostawiać wpiętej sondy.
wlasnie o takie porownanie mi chodzilo bo jak kiedys mialem d13b2 w gazie to go zdemontowalem gazu palilo 10,11litrow a benzyny przy jezdzie z glowa 6;5 litra jak to usiadlem i policzylem dla przykladu jakby to bylo teraz 6,5X 5,60 tj 36zl w lpg 11X 2,8 tj 30,8zl plus jakas benzyna na odpalanie i ewentualny dojazd do stacji to jazda na gazie i na benzynie wychodzila praktycznie jednakowo nie liczac tego ze gaznikowiec na gazie to masakra ale to bylo d13b2 teraz w d15z6 z tego co wychodzi srednio by mi wyszlo za 100zl 400km na benzynie za 100 robie okolo 200 250km wiec roznica jest nie mala i chociaz lpg nie lubie to chyba z rozsadku trzeba sie zdecydowac na montaz
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.