Zobacz pełną wersję : Problemy z honda civic V
Witam!
Dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic V gen z silnikiem 1.5 vtec (głowica od 1.6). Moim problemem jest to ze bardzo mocno kopci. Nie wydaje mi sie aby były to pierscienie bo ma naprawde dużą moc. Czy to mogą być gumki na zaworach czy cos innego? Jak myslicie? Drugim problemem jest szarpanie przy ruszaniu. Według mnie to moze być jakas poducha mocowania. Miał ktos kiedys taki problem? Moze ktoś coś podpowie. Z góry dzieki!
Pozdrawiam Kawuś
Kopcenie o tej porze roku wcale nie musi oznaczać, że silnik bierze olej. Jeżeli ,mało jeździsz to w układzie wydechowym jest sporo wody i po rozgrzaniu układu wydechowego zaczyna parować (kopcić). Kontroluj stan oleju, jak będzie ubywało to masz odpowiedź. Jak już zdecydujesz się na remont to warto zmienić pierścienie razem z uszczelniaczami zaworów, często jest tak, że zaraz po wymianie uszczelniaczy zaczyna się zabawa z pierścieniami i znów trzeba rozebrać silnik.
Szarpanie to u mnie było związane ze sprzęgłem, po prostu docisk nie łapał jak trzeba i się ślizgało, co skutkowało szarpaniem przy ruszaniu. Działo się tak szczególnie podczas pierwszego ruszenia. Wymiana zlikwidowała ten problem.
P.S. Witaj na forum :)
vnv_nation
29-01-12, 18:58
Moim problemem jest to ze bardzo mocno kopci. Nie wydaje mi sie aby były to pierscienie bo ma naprawde dużą moc.
Jedno z drugim czesto nie ma nic wspolnego. Sprawdz czy ubywa ci olej albo plyn chlodniczy, reszte wskazowek znajdziesz na forum w wyszukirarce takich problemow bylo juz mnostwo albo i jeszcze wiecej.
No ja wiem, że w zime moze kopcic samochod. Honde kupiłem od sasiada ktoremu w lato tez kopciła, fakt ze była mało uzywana. Jednak to nie woda a spaliny śmierdza olejem. A dym nie jest leciutki. Jest zasłona dymna ze świata za mna nie widac ;) Co do sprzegła to było nie aż tak dawno wymieniane na sportowe sprzegło exedy. Honda ma 138 koni. Była dosc mocno doinwestowana. A i dziekuje za miłe przywitanie na forum. :)
a spaliny śmierdza olejem
Na pewno olej? Czy może niespalona benzyna?
Na pewno olej? Czy może niespalona benzyna?
Napewno olej. Dym jest ciemny. Wiem jak "pachną" spaliny z olejem.
Moj ojciec mowi ze to raczej gumki. Pierscienie były 5 lat temu jakos wymieniane. Myslicie zeby znow wymienic? Czy same gumki starczy?
Jak wyżej, wszystko żeby nie robić dwa razy tego samego, czyt. rozbieranie silnika.
vnv_nation gdzie ja napisałem ten cytat który Ty zamieściłeś?
vnv_nation
29-01-12, 20:59
vnv_nation gdzie ja napisałem ten cytat który Ty zamieściłeś?
A nie mam pojecia, forum widocznie wariuje bo ja ciebie wczesniej nie cytowalem tylko kolege z posta wyzej ;)
A nie mam pojecia, forum widocznie wariuje bo ja ciebie wczesniej nie cytowalem tylko kolege z posta wyzej ;)
:D
motomaniak1988
30-01-12, 13:22
szarpanie wg mnie jest na 100% od sprzegla tym bardziej ze jest zalozone sportowe byc moze z tego powodu albo sie jeszcze nie ulozylo... u mnie tez tak bylo na starym, zalozylem exedy i wszystko sie unormowalo a jesli kopci na niebiesko to olej bankowo ciagnie wymiana uszczelniaczy nic nie pomoze tylko i wylacznie pierscienie pomoga w tej sytuacji bo to pierscieniami olej ciagnie w duzym stopniu kompresje moze miec duza ale pierscienie olejowe sie skonczyly u mnie tak bylo mierzylem to mialem ponad 13 barow na kazdym cylindrze ale olej wiadrem lalem do silnika :d jesli cos to nie radze oszczedzac na pierscieniach lepiekj kupic cos lepszego np rikk albo teikoku... zeby znow silnika nie rozbierac za jakis czas :p pzdr
motomaniak a jak dawno robiłes remont? Wczoraj gadałem z kumplem ktory znał sie na mechanice i mowił ze załozenie nowych pierscieni to na krotką mete rozwiazanie. Ponieważ tuleja i tak jest wytarta i niby w krotkim czasie znow moze kopcic. Nie wiem już sam co o tym myslec. Doradzał mi on też kupno innego silnika 1.5 i przekładke sportowych czesci. Gorzej jak kupie silnik w podobnym stanie. Bo to nie wiadomo co sie kupuje...
vnv_nation
05-02-12, 12:38
Wczoraj gadałem z kumplem ktory znał sie na mechanice i mowił ze załozenie nowych pierscieni to na krotką mete rozwiazanie
Mase ludzi tak robi i nikt problemu nie ma.
zalozenie nowych pierscieni tylko po honowaniu, inaczej sie przyjmowac nie chca:( a co do kopcenie latwo sprawdzic mozna
- jak palujesz i kopci przy przyspieszaniu (butowaniu) pierscionki
- jak przy agresywnym hamowaniu silnikiem to usczelniacze zaworowe
- jak przy hamowaniu i butowaniu to remont sie klania calosci :)
ale jak koledzy pisali nieraz jak zrobisz glowe i sie doszczelni to szlak trafi pierscinki i nieraz tez panewki
zalozenie nowych pierscieni tylko po honowaniu, inaczej sie przyjmowac nie chca
nieprawdziwa teoria.
Honda naprawiona :)
Przyczyną kopcenia były zużyte pierścienie a szarpania zerwane dolne gumy mocowania silnika. Teraz mam problem z dawka paliwa, jak przegazuje to kopci jak diesel. Za dużo paliwa dostaje. Idzie to jakoś ustawić? To silnik mini me wiec nie wiem czy to tak musi być czy poprostu coś jest nie tak...
Strojenie moze by sie przydało jak nie był wczesniej strojony, moze go podlewa za bardzo beznzyną
A rozrząd dobrze ustawiony i zapłon?:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.