PDA

Zobacz pełną wersję : uszczelka czy pęknięta głowica



bebran
07-06-07, 00:54
witam

kupilem miesiac temu Honde z niemiec wszystko bylo ok az do teraz!mianowicie niedawno zauwazylem plamy plynu chlodniczego na wentylatorze ktory byl (ze zbiornbiczka wyrownawczego) pozniej zaczal grzac mi sie silnik dochodzil nawet do czerwonej kreski!

po ogledzinach doszedlem do tego ze górna czesc chlodnicy w ktora wklada sie wąż rozkruszyla sie!

zrobilem improwizacje i zakleilem Poxipolem ale silnik dalej sie grzal i znikał plyn ze zbiorniczka wyrównawczego a z rury wydechowej wylatywał mi pieniący sie plyn(chlapał az na ulice jak dalem mocniej gazu)!!!

w oleju nie bylo plynu!

wyczytalem na forum ze to uszczelka na 100%

teraz auto stoi u mechanika i on mi mowi ze tam wszystko jest OK na głowicy zaworach itd..

nie wyglada nic jakby tam lał sie plyn i wszystko by tam rdzewialo!

auto było na chodzie z tym ubywajacym plynem moze x4 przed blokiem do rozgrzania silnika(szukalismy przyczyny)wiec tam az duzo tego plynu nie przelecialo przez silnik!!!

termostat wentylator czujnik 100% sprawne

mechanik mowi zeby dac do sprawdzenia głowice czy nie ma jakiegos pękniecia a to duzo kosztuje i nie wiem co zrobić? czy wymiana uszczelki juz pomoze?

pozdrawiam
Bebran

Skoti
07-06-07, 09:56
koszt tego jest od 50 do 100zl-samo sprawdzenie. jezeli bedzie peknieta to moze cie to troche wiecej kosztowac. a jak ci sie grzeje to mozliwe ze masz za malo tej wody. musisz ja uzupelnic dolewajac do chlodnicy(czasem nie do zbiornika). przy walnietej uszczelce badz glowicy woda bedzie wypychana do zbiorniczka.

Furious
07-06-07, 10:43
nie wyglada nic jakby tam lał sie plyn i wszystko by tam rdzewialo!
mechanik tak powiedzial?? Przeciez zarowno blok jak i głowica jest aluminiowa wiec co ma rdzewiec??

Wymien chlodnice skoro jest nieszczelna, zmien uszczelke pod glowica, oddaj glowice do sprawdzenia i zabielenia

bebran
07-06-07, 12:38
mechanik mowil ze swiece by zachodzily troche rdza i na zaworach tez by cos moglo byc!

mowil tez ze sprawdzenie tego w Zielonej Górze kosztuje grubo ponad 200zł i nie robia tego na drugi dzien tylko kilka dni a nawet tydzien?

myslicie ze warto sprawdzic ta głowice jak juz silnik jest rozebrany?mimo tych kosztów.

woda w chlodnicy i w zbiorniczku zawsze była ale po odpaleniu silnika i rozgrzaniu go woda ze zbiorniczka wyrównawczego zawsze znikala przez rure wydechowa!

to moje pierwsze autko w zyciu i juz mam dosyc hehe...

pozdrawiam
bebran

Bodzlo
07-06-07, 19:41
Robiliście jakiś test preparatem ? jest taki przyżąd do którego wlewa sie płyn i wciska w zbiorniczek i pod wpływem przedostawania się spalin do ukł chłodzenia kolor płynu zmienia się

bebran
07-06-07, 20:55
takiego testu nie robilismy i juz nie ma jak zrobic bo silnik lezy rozebrany u mechanika...

Bodzlo
07-06-07, 22:11
takiego testu nie robilismy i juz nie ma jak zrobic bo silnik lezy rozebrany u mechanika...

To warto dla pewnośći sprawdzić tą głowice choć wiem że i to czasem nie daje rady bo bywa że ona przepuszcza dopiero gdy jest naprawde rozgrzana :(