Zobacz pełną wersję : 1.4 IS 98 r. D14A8 - problem z inst. sekw. Landi Omegas
Witam Wszystkich!
Na wstępie słowo do Admina/Moderatora usunelem poprzedni post, ze względu na niebezposrednie nawiązanie do tematu. Założyłem nowy temat, żeby dobrze uwidocznić problem i nie mieszać różnych rzeczy. Prosze o nie usuwanie tematu.
Mam problem ze swoim Civicem 1.4 IS 98 r. 5D D14A8.
Samochód kupiłem ok 1 m-ca temu, ma założoną sekwencyjną instalację gazową Landi Renzo Omegas. Instalacja ma ok 1,5 roku i przejechane 60 tys km, w sumie całkowity przebieg to 206 tys km. Mój problem z gazem dotyczy 3 rzeczy:
1. Na biegu jałowym czasmi faluja obroty, przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i wrzuceniu na luz obroty spadja do ok 200/min po czym wracją do normy lub falują, ze dwa razy zdarzyło mi sie, że silnik zgasł-co robić? Przy zasilaniu na benzynie mam wrażenie ze obroty tez falują, ale jesli juz to bardzo nieznacznie i zadko sie to zdarza.
2. Przy ruszaniu na gazie lub jeździe na wolnych obrotach do 1,5 tys/min samochód szarpie, tzn jakby nierówno chodził-co robić? Powyzej 2 tys wszystko jest ok.
3. No i najbardziej denerwująca rzecz odgłos pracy wtryskiwaczy podczas pracy instalacji, pracują jak w dieslu, odgłos jest bardzo denerwujący, dzwiek przypomina połaczenie klekotu ze skwierczeniem. Odgłos jest wyrażnie słyszalny wewnątrz, na benzynie nie ma czegos takiego - czy to jest normalne?
Poza tym dodam, że spalanie jest w normie 8l trasa, 9,5 miasto. Spaliny mieszcząsie w normie. Wymieniłem świece na NGK i filtr powietrza.Zamówiłem juz nowe przewody WN i zastanawiam się nad regulacja zaworów.
Poza tym dodam, że spalanie jest w normie 8l trasa, 9,5 miasto. Spaliny mieszcząsie w normie. Wymieniłem świece na NGK i filtr powietrza.Zamówiłem juz nowe przewody WN i zastanawiam się nad regulacja zaworów.
wszystko ok, ale skoro problemy pojawiają się tylko przy gazie to powinieneś zgłosić sie do gazownika, niech poprawia/reguluje. sprawdź też sondę lambda czy pracuje poprawnie.
a głośna praca wtryskiwaczy ... hmmm, pewnie ich taki urok. zapewne wymiana wtryskiwaczy na wyższy model rozwiązałaby sprawę, ale chyba nie warto ??
Oki dzięki, tylko tak mysle, że najpierw upewnie się, że wszystko jest ok na benzynie a pozniej bede meczył gazownika.
Poza tym mam prośbę, jesli ktos ma namiary na dobrego gazownika od instalacji Landi Renzo Omegas w okolicy Olsztyna, ewentualnie Warmia-Mazury to prosze o namiary. Do tego gazownika ktory zakładał gaz w mojej Hondzie mam ok 250 km dlatego szukam innego, słyszałem, że niektore zakłady jesli chodzi o moja instalacje honoruja gwarancje i robia równiez wtedy, jesli instalacja byla zakladana w innym warsztacie.
Aha na koniec chciałbym siępodzielić zwami na temat ASO w Siedlcach - stanowczo odradzam! Zero profesjonalizmu i niemają nawet szarpaków, sprzętu do sprawdzanai amorów. Przed zakupem byłem u nich, zeby sprawdzili mi wszystko jak nalezy. Po sprawdzeniu wynik byl bardzo obiecujący. Niestety po jakims czasie wyszly i wychodza jeszcze inne rzeczy. Jesli jest ktos zainteresowany ta tematyka to moge jeszcze podzielic sie swoimi doswiadczeniami na ten temat.
Mysle jeszcze czy nie wartoby zrobic na forum jakiegos rankingu wszystkich ASO.
Bassmaster
08-06-07, 08:54
Przeczyść jeszcze krokowy przy przepustnicy i tak jak pisałeś regulacja zaworów (przy LPG co 10-15tyś. km).
Poza tym niech ci gazownik porządnie wyreguluje instalację. Siedź u niego dotąd, aż będziesz zadowolony z wyniku.
Przy instalacjach sekwencyjnych odgłos wtryskiwaczy gazu przypomina odgłos świerszcza i jest wyraźnie słyszany podczas ich pracy. Spytaj się gazownika czy wszystko jest OK z twoimi wtryskami (może to mieć związek z tym szarpaniem, choć mogę się mylić).
zbyszek dg
08-06-07, 22:34
Wtryskiwacze na sekwencji LPG zawsze slychac natomiast zalezy jak bardzo. U mnie tez bylo je slychac bo jakis magik zamontowal listwe wtryskiwaczy na przegrodzie silnika pod podszybiem - dzwiek byl nie do zniesienia bo wszystko porzenosilo do wnetrza. Sprawdz czy u ciebie tez jest w tym miejscu. U mnie wystarczylo podlozyc elestyczne poduszki zamiast zwyklych srub do mocowania listwy wtryskowej i od tego czasu mam błoga cisze na LPG :) . Pozatym na reszte problemow polecam regulacje zaworow o potem dobrego gazownika.
czytam o twoim problemie, jakbym przegladal sie w lustrze ...
objawy dokladnie takie same nawet z najdrobniejszymi szczegolami
takze instalacja Landirenzo (tylko nie wiem czy omega)
klekotanie wtryskiwaczy gazu to akurat norma i nie powinienes
sie tym sugerowac (mini diselek jest OK :) )
takze podobnie jak ty kupilem samochod ok 6 tygodni temu
jak do tej pory wymienilem olej, filtry oleju i powietrza (liczylem na
poprawe falujacych obrotow, ale lipa), swiece na Denso (wersja
przeznaczona do silnikow zasilanych gazem, takze nie pomoglo)
nastepna czynnoscia bedzie wymina filtra gazu, wczesniej tez
myslalem zeby wymienic przewody WN (tymbardziej ze falowanie
wzmaga sie gdy jest wilgotne powietrze, zaraz po deszczu lub w trakcie)
ale mechanik stwierdzil ze wczesniej sprawdzenie sondy lambda
a potem zastanowimy sie dalej ...
narazie na takim etapie jestem z poszukiwaniem wad, jak bede cos
wiecej wiedzial oczywiscie sie wypowiem
ty tez pisz jakie masz postepy naprawy ... pozdr
ty tez pisz jakie masz postepy naprawy ... pozdr
Dzieki Krzysiek za informacje.
Dodam jeszcze, ze wymieniłem również filtr gazu, byłem z reszta u jednego gazownika z tym problemem, co niby mial sie na tym znac. Jednakze wymienił mi filtr (taki na wierzchu, przelotowy) i podkrecil minimalnie obroty, jednakze zmiany byly nieznaczne, wrecz niezauwazalne. Niestety nie mial chyba aktualnego oprogramowania do tej instalcji bo nie mogl sie podlaczyc do komputera. Tak wiec nie wiem czy wymiana filtra cos Ci pomze.
Upewnij sie jaka masz dokladnie instalacje. Ja mam Omegas i mam 2-letnia gwarancje chyba nawet bez limitu przebiegu i dlatego jak sie upewnie, ze na benzynie wszystko jest ok (zostala mi wymiana przewodow WN i regulacja zaworow) to zamierzam meczyc gazownika do skutku tego co zakladal ta instalacje, mam jeszcze na to pol roku :)
Jesli masz instalacje Omegas z reszta moze nie dotyczy to wylacznie niej, powinienes miec, tak jak ja gwarancje na 2 lata. Sprawdz to i postaraj sie wyegzekwowac gwarancje. Z tego co dowiadywalem sie z centrali Landi Polska to gwarancja jest honorowana we wszystkich autoryzowanych warsztatach tej firmy.
Z tego co czytalem na forum warto wlasnie w przypadku objawow, jakie wystepuja w naszych samochodach zrobic regulacje zaworow i wymienic przewody WN oraz przeczyscic silniczek krokowy i przepustnice.
Jak bedziesz cos wiedzial wiecej to daj znac i napisz co z ta sonda lambda i jak ja sprawdzic?
Pozdro...
georgeandy
11-07-07, 19:45
Widze ze nie tylko ja mam problem z falujacymi obrotami na gazie. Twoj problem jest bardzo podobny do mojego z ta roznica ze mam instalacje firmy BRC w civicu z 2000r zakladana rok temu. Juz walcze z tymi obrotami od 2 miesiecy i jak narazie jedyny efekt to taki ze mam bdb przegladniety silnik :) . W zasadzie juz robilem wszystko lacznie ze sprawdzaniem sondy Lambda czyszczeniem przepustnicy i krokowego regulacja instalacji. Wiem na pewno ze efekt falowania obrotow wystepoje tylko na gazie. jeli sie przelaczy na benzyne trzeba przejechac jakies 5 km i jest wszystko normalnie. Bede probowal wyegzekfowac od gaziarzy naprawe bo tego efektu napewno nie bylo na poczatku.
Od ostatniego mojego postu zrobiłem kilka rzeczy i instalacja działą prawie idealnie. Otóż bardzo duzo dala regulacja zaworów. Niestety przy gazie trzeba to robic bardzo często tzn co ok. 15 tys km. Po regulacji praca silnika zarówno na benzynie i gazie bardzo sie poprawila, od razu ustapil efekt szarpania na niskich obrotach, ogolnie wzrosla kultura pracy silnika. Wczesniej wymienilem swiece na NGK, wyczyscilem przepustnice/krokowy, przeczyscilem styki i palec rozdzielacza pod kopolka i myslalem o wymianie przewodow WN, ale stare oryginalne okazaly sie jeszcze dobre tzn. nie bylo zadnych przebic.
Wiedząc ze wszystko jest juz ok. na benzynie pojechalem do gazownika, i co? Okazało sie ze poszedl mi komputer a objaw byl taki, ze nie mozna bylo nawiazac polaczenia z centralką. Całe szczescie od reki wyminiono mi na gwarancji na nowy (duzy plus dla warsztatu i obslugi technicznej w centrali Landi) Pozniej gazownik wzial laptopa podlaczyl go i pojezdzilismy tak troche - w ten sposob ustawil mi nowa mape wtrysku.
Obecnie jest prawie ok, a te prawie dotyczy tego, ze przy podjezdzaniu do skrzyzowania - puszczaniu na luz z powyzej 2 tys obr/min obroty spadaja do ok 300 obr/min a potem ida do normy to jest ok 800 obr/min. i nie faluja juz. Poza tym samochod nie gasnie juz, jak zdarzalo mu sie to wczesniej. Gosc od gazu powiedzial, zebym pojezdzil troche na tych ustawieniach, a jesli te objawy nie ustapia to ma zmienic jakis parametr dotyczący braku zasilania paliwem przy puszczeniu gazu tak jak na benzynie jest. Chodzi o to, ze podczas spadania obrotow na gazie tak zaprogramuje komputer, ze jak obroty beda schodzic ponizej 2 tys obr/min to juz wtedy komputer poda mala dawke gazu na wtryski, a nie jak to jest dotychczas dopiero przy 800 obr/min. Mowil tez cos,ze potrzebuje do tego jakiegos klucza sprzetowego ale nie wiem o co z tym chodzi.
Jesli rozwiążesz juz swoj problem to daj znac jak sobie poradziles, na pewno przyda sie to wszystkim.
ok ... podzielę się z wami - oczywista sprawa
już mnie przeraża jak pojadę i okaże się że to komputer (a gwarancji nie mam)
Mam pytanie, czy po odłączeniu akumulatora celem jego naładowania albo wymiany na nowy zresetuje mi się również komputer od gazu w mojej instalacji Landi Omegas? To że komp. od samochodu się zresetuje to wiem niemal w 100% ale co z tym od gazu. Czy też trzeba go ustawiać od nowa i w jaki sposób?Znowu gazownik?
Nic nie musisz ustawiac. Sama procedure resetu wykonaj na benzynie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.