PDA

Zobacz pełną wersję : Kat d14a8



sucharek
29-01-12, 12:57
wie ktos jak ma dlugosc calkowita Katalizator

sucharek
29-01-12, 22:28
moze ktos zerknac bo nie wiem jaka strumienice kupic a nie mam jak zmierzyc za nisko siedzi samochod

nikog0
29-01-12, 22:39
moze ktos zerknac bo nie wiem jaka strumienice kupic a nie mam jak zmierzyc za nisko siedzi samochod

sprawdzić nie mam jak, ale zobacz na to:
http://allegro.pl/katalizator-honda-civic-euro-3-awg-antpol-i2033430091.html
(to do mojego, bo Euro3 (sonda szerokopasmowa za katem), ale wymiary powinny być identyczne u Ciebie)

i tu:

http://allegro.pl/strumienica-katalizator-honda-civic-1-4i-42cm-i2038424675.html

42 cm, powinno być na 100%

sucharek
29-01-12, 22:46
dzieki wlasnie o to mi chodzilo :) stawialem ze 42 cm

jeszcze jedno nie wiesz czy ta seryjna uszczelka pod kol wydechowy pasuje do 4-2-1 jebaja

nikog0
29-01-12, 22:51
dzieki wlasnie o to mi chodzilo :) stawialem ze 42 cm

jeszcze jedno nie wiesz czy ta seryjna uszczelka pod kol wydechowy pasuje do 4-2-1 jebaja

nie wiem, ale ktoś powinien Ci odpowiedzieć tutaj, bo wielu zmieniało kolektor na 4-2-1 i powinni to wiedzieć :P ale moim zdaniem powinna pasować, ale nie polegaj na mojej odpowiedzi w 100%

sucharek
29-01-12, 22:59
no wlasnie bo nie mam od kol 4-2......... ale mam jedna nowa od seri d14 ale z tego co widze to one wszystkie takie same do d serii

sucharek
30-01-12, 08:56
w d14a8 jest chyba jedna sonda w kol w kacie nie ma

nikog0
30-01-12, 09:57
w d14a8 jest chyba jedna sonda w kol w kacie nie ma
tak, dwie sondy są w silnikach spełniających Euro3, ta norma weszła w 2000 r. Więc auta wyprodukowane po tym roku i ewentualnie bezpośrednio przed mają dodatkową sondę diagnostyczną za katem. Te siniki oznaczane są m.in.: d14z4 z2 z3. W d14a8 jest OBD I i nie ma sondy w kacie.

darp4
30-01-12, 12:32
D14A8 jest obd2

nikog0
30-01-12, 14:38
D14A8 jest obd2
na pewno? ma drugą sondę w tylnej części katalizatora?

HG__wwa
30-01-12, 14:42
druga sonda nie zależy od obd..
Wszystkie civic 6gen są na obdII

kowal162
30-01-12, 15:56
D14a8 jest OBD2 ale ma jedna sonde lambda w kolektorze wydechowym .

sucharek
30-01-12, 16:00
mi sie tez wydaje ze nie ma w manualu jej nie widze

darp4
30-01-12, 18:56
jest obd 2
http://img215.imageshack.us/img215/4004/hc5ddanexq0.gif

d15z3, d16y3, d16y2===> są na obd 1

więc nie każdy 6gen ma obd2

:)

nikog0
30-01-12, 19:10
a w takim razie jest jakieś oznaczenie, która pozwala szybko poznać, czy samochód ma tę drugą sondę lambda, pomijając fakt, że po 2000 r. wszystkie mają?

darp4
30-01-12, 22:45
tak jak już ktoś napisał, po 2000 roku powinny być 2.
Najlepiej podnieść maskę lub/ i zajrzeć pod spód :)
w 6gen d14z... mają 2. od 99roku.

kowal162
31-01-12, 15:00
Wszystkie d14z maja 2 sondy lambda a wszystkie d14a maja tylko jedna w kolktorze wydechowym.

sucharek
31-01-12, 21:21
no to temat jasny u mnie jest napewno jedna :) az wlazlem

nikog0
31-01-12, 21:46
Czy w takim razie sama wymiana kompa z d14zx na np d14a8 i immo umożliwiłaby usunięcie tej drugiej sondy? orientuje się ktoś, czy jest problem z wiązką, z przerabianiem?

Bo można by w ten sposób wyeliminować problem drugiej sondy (ciągle się psującej, org to dobre kilkaset zł), a poza tym d14z4 pali znacznie więcej niż np d14a8 i wg mnie jest zrywniejsze...

darp4
01-02-12, 00:00
był już poruszany temat drugiej sondy (podkładka dystansowa lub emulator i problem rozwiązany).
d14z4 jest zrywniejsze niż d14a8??? jak? te same przełożenia, KM identyczny i Nm prawie identyczny.
Moim zdaniem różnica wynika ze stany technicznego, bo nominalnie jest to samo........czyli oba silniki dużo palą i nie jadą ;)

nikog0
01-02-12, 09:08
był już poruszany temat drugiej sondy (podkładka dystansowa lub emulator i problem rozwiązany).
d14z4 jest zrywniejsze niż d14a8??? jak? te same przełożenia, KM identyczny i Nm prawie identyczny.
Moim zdaniem różnica wynika ze stany technicznego, bo nominalnie jest to samo........czyli oba silniki dużo palą i nie jadą ;)

Tak, wiem kolego, ale u mnie wciąż jest bład nie "zużyty katalizator" a błąd grzałka 2 sondy, tutaj podkładka dystansowa nie rozwiązuje sprawy, a emulatory (ten na forum na timer555) też nie działa jak należy, takie opinie słyszałem)

Parametry techniczne to nie wszystko. Jeździłem dwoma d14a8 (kolegów i to wielokrotnie) oraz swoim i znajomego d14z4 i czuć różnice, zwłaszcza w spalaniu. d14z4 podaje większe dawki paliwa, aby ponadstechiometrycznie podane paliwo nie dopaliło się w cylindrze ale w kacie dopalając szkodliwe tlenki siarki, azotu i węglowodory w wysokiej temp (stąd dodatek benzyny), aby spełnić normę Euro3, co skutkuje o ok 1 litr /100 km wyższym spalaniem. Poza tym, już drugą sondę założyłem i to samo, a oryginał ok 500zł, i pewnie będzie to samo...

Jest tutaj ktoś z silnikiem d14z4, który miał błąd 63 bodajże (grzałka II sondy lambda) i pomogła mu podkłądka dystansowa albo emulator? nie ma....