PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor d16y7



Miras_vtec
28-01-12, 19:59
Na początek mojego pierwszego postu Witam wszystkich zgromadzonych na tym forum.
Mam civica Ej6 d16y7 i po przebiegu 210 tyś km pojawiły się pierwsze problemy z silnikiem.Wywaliło mi checka.Zrobiłem samo diagnostykę ale jestem za cienki żeby rozszyfrować jaki to błąd.Postawiłem na sondę lambda.Dziś chciałem ją wyciągnąć i po odkręceniu osłony na kolektorze wydechowym okazało się,że jest pęknięty od sondy w kierunku silnika jakieś 7 może 10 centów.Przy dodaniu gazu widać jak spaliny wydostają się pęknięciem.Czy to mogło mięć wpływ na w/w objawy?
Na pewno będzie wymiana kolektora czy ktoś wie jakim go zastąpić. Czy od innej serii będzie pasował jaki wybrać?

iljash
28-01-12, 20:09
Mozesz zespawac, zastapic jakis innym albo najlepiej zamontowac od razu 4-2-1 np ebayowy

Starstruck
28-01-12, 20:11
Skoro już pękł, to warto kupić 4-2-1 z D16Z6/Z9/Y8/W4. Kosztuje ok. 150 zł, ale sprzedając swój katalizator (obecnie gdzieś za 140 zł) to wyjdzie groszowa sprawa :). Ew. możesz kupić 4-1 z każdej innej D-serii. Kosztują grosze (do 50 zł), ale lepiej już zainwestować w ten 4-2-1.

Miras_vtec
28-01-12, 20:13
Spawanie nie .A ten 4-2-1 trochę kosztuje ale ma miejsce na górną i dolną sondę. A od innej serii nie podejdzie?

Starstruck
28-01-12, 20:15
Ale sprzedając katalizator wychodzisz praktycznie na "0". Od innej nie podejdzie. 4-2-1 z D16 ma miejsce na jedną sondę.

Miras_vtec
28-01-12, 20:17
Skoro już pękł, to warto kupić 4-2-1 z D16Z6/Z9/Y8/W4. Kosztuje ok. 150 zł, ale sprzedając swój katalizator (obecnie gdzieś za 140 zł) to wyjdzie groszowa sprawa :). Ew. możesz kupić 4-1 z każdej innej D-serii. Kosztują grosze (do 50 zł), ale lepiej już zainwestować w ten 4-2-1.
A on ma miejsce na 2 sondy??

Starstruck
28-01-12, 20:19
4-2-1 z D16 ma miejsce na jedną sondę.

J.w. Po co ci miejsce na drugą sondę skoro masz jedną?

Miras_vtec
28-01-12, 20:24
J.w. Po co ci miejsce na drugą sondę skoro masz jedną?
Może mylę pojęcia ale w kolektorze mam sondę a przed łączeniem się tłumnika przed strumiennicą też tam coś jest

Starstruck
28-01-12, 20:26
To nie sonda. Dwie sondy mają tylko polifty (D14, D16Y7), ale polifty nie mają katalizatora w kolektorze, tylko pod autem.

Miras_vtec
28-01-12, 20:29
Ja mam d16y7 i taką wielką puchę za kolektorem. Dodam że rok produkcji 97

Starstruck
28-01-12, 20:32
Nie ma tam drugiej sondy. Ta wielka pucha w kolektorze to katalizator. Zmieniając kolektor na 4-2-1 czy nawet 4-1 z innej D-serii automatycznie się go pozbywasz i możesz sprzedać za przyzwoitą kasę, czyli same plusy :).

Miras_vtec
28-01-12, 20:38
To co tam idzie za kabel przyjacielu?

Starstruck
28-01-12, 21:06
Nie mam pojęcia, ale te samochody fizycznie nie miały dwóch sond przed liftingiem. Jeszcze jak masz katalizator w kolektorze. Zrób zdjęcie, jak masz możliwość, tego kabla pod spodem.

woPo
28-01-12, 21:22
Po za tym kolektor seryjny jest żeliwny to jakie spawanie?

Muzyk-Grzes
29-01-12, 01:36
Ja mam d16y7 i taką wielką puchę za kolektorem. Dodam że rok produkcji 97

Ja też i ma tylko jedną sondę (ta pucha to katalizator właśnie), kolektor miałem jak ty popękany ,ale robiąc minime wywaliłem i założyłem 4-2-1 z D16Z6 (nie ebay/Alledrogo bo to koszty) .4-2-1 z d16Z6 to za max 150 zł a niekiedy to razem z sonda sprzedają. Jak założysz 4-2-1 z ebay to potem problem rozpórkę dolna trapezową włożyć bo kolektor zawadza, przy tym z D16Z6 nie ma problemów.

kris00011
29-01-12, 08:23
Kup 4-2-1. Ja miałem identyczny problem. Pęknięty kolektor ale jakieś 5cm w tym samym miejscu. To jest normalne w tych kolektorach. Przypuszczam, że 30% d16y7 ma ten problem tylko żadko patrzyli pod osłonke kolektora. Ja wymieniłem na e bayowy kolektor 4-2-1 i jestem zadowolony. Więc kup 4-2-1 ebayowy albo tak, jak pisał Starstruck od innej d serii.

Miras_vtec
29-01-12, 09:13
Zrobię foty i sprawdzę na kanale co tam jest pod spodem.

Miras_vtec
29-01-12, 14:01
Pod spodem nic nie ma.Sonda jest jedna tak jak pisaliście.Zrobiłem zdjęcia ale nie mogę ich jeszcze wstawiać.Czeka mnie wymiana kolektora ale tych od d16z jest mało.Muszę poszukać od razu z sondą.

Starstruck
29-01-12, 14:12
Nie lepiej przełożyć swoją? Możesz kupić walniętą przecież. W dziale giełda dość często pojawiają się 4-2-1 z D16Z6. A jak na szybko potrzebujesz to 4-1 z D14.

Miras_vtec
29-01-12, 14:15
Nie wiem czy moja jest sprawna.Bo od miesiąca pali mi się kontrolka silnika.

Starstruck
29-01-12, 14:24
A spalanie jak? Można zrobić pomiar sondy, w niektórych warsztatach mają taki sprzęt.

Miras_vtec
29-01-12, 14:31
Wczoraj byłem na kompie to gość twierdził,że nie ma wtyczki żeby podłączyć.Jestem umówiony u innego na środę.Spalanie nie wiem bo częściej żona nią jeździ.Spadek mocy nie zauważyłem.Może przez to pęknięcie się kontrolka pali.Nie wiem.Mam film z samodiagnostyki w telefonie ale nie mogę go rozszyfrować.

Starstruck
29-01-12, 14:39
Od pęknięcia nie powinno się palić. Sam miałem tak samo z tym kolektorem. Zrobisz pomiar sondy to się wszystko wyjaśni :). Ew. ten filmik z samodiagnostyką możesz wrzuć do odpowiedniego działu (samodiagnostyka VI gen) i ktoś Ci rozszyfruje :).

skolopendra
29-01-12, 15:37
do odpowiedniego działu

:cool:

Miras_vtec
30-01-12, 21:09
Czy ten będzie pasował do d16y7.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2080329797.
Gość twierdzi,że pochodzi z d16z9

Starstruck
30-01-12, 21:12
Będzie pasował.

Miras_vtec
31-01-12, 18:30
A czy na łączeniu pod spodem z resztą wydechu pasuje?Czy potrzebne są jakieś przeróbki.

skolopendra
31-01-12, 18:42
wszystko pasuje

Miras_vtec
31-01-12, 18:51
Ok. Dzięki bo będę to robił we własnym zakresie i nie chciałbym jakiś niespodzianek.A orientuje się ktoś po ile chodzi nowa uszczelka pod kolektor i czy jest sens ją wymieniać?

skolopendra
31-01-12, 18:58
kilkanaście złotych w jc

stara jak zniszczona nie będzie ,to może zostać

prestoneg3
30-03-13, 01:10
odświeżę temat żeby nowego nie zakładać .
od tygodnia jestem posiadaczem ej6 z d16y7
po krótkiej dynamicznej jeździe zapalił się check i przestał trzymać obroty (400-500). okazało się że wydech przepuszcza na praktycznie całej długości
do tego wyszło że kolektor w okolicy sondy był nieudolnie spawany i powstała dziura . dziś wymieniłem kolektor (4-1 ale bez kata ) i kompletny wydech
przejechałem około 30 km i dalej nie trzyma obrotów i nadal świeci check . czy wystarczy reset kompa i "nauka" wolnych obrotów żeby wróciło do normy ?
dodam że z autem była ostra rzeźba bo wiązka kabinowa jest z anglika (na opak) chciałem też tą samodiagnostyke zrobić ale za cholere nie wiem którą wtyczkę mostkować ?
wiem że tematów o tym jest 1000 i czytałem o tym ale w nogach pasażera jest tylko duży blaszany komp a to chyba nie o ten chodzi ? pod kierą jest też komp od immo i tam są jakieś dwie wtyczki ?

prestoneg3
30-03-13, 11:08
wtf... ja już zgłupiałem .całą noc był odpięty aku .podpinam kable przekręcam kluczyk i check jak byl tak jest . zdemontowałem schowek i tam faktycznie jest następne pudełko ale z jedną szeroką wtyczką.
nie kumam czemu zapala się check jeszcze przed pierwszym po resecie uruchomieniem silnika ?

wahu
04-04-13, 10:48
Jesli chcesz zresetowac kompa to wyciagnij bezpiecznik bodajze 46 (7A o ile dobrze pamietam) pod maska i po chwili wloz z powrotem odpal na kilka chwil i go zgas