PDA

Zobacz pełną wersję : Ciągle przepalające się żarówki świateł drogowych



Marek_Wy
25-01-12, 18:47
Po kolei. Jedna po drugiej. Raz z lewej, raz z prawej. Wymieniam średnio raz na dwa tygodnie. Jakieś*pomysły, co to może być? Problem dotyczy Civica sport z 2004.

Sheiva
25-01-12, 21:28
Żarówki zwykłe czy jakieś z droższej półki oznaczające się napisami typu +20% światła itp. ? Chodzi o to, że żarówki o podwyższonej jakości światła są baaaardzo wrażliwe na skoki napięcia w instalacji elektrycznej, więc jeśli takie kupujesz, to spróbuj tym razem zamontować jakieś zwykłe. Z drugiej strony jeśli znowu kupujesz najtańsze, to mogą nawet po zwykłym wjechaniu w większą dziurę włókna się przerwać, choć to byś pewnie zauważył. Mimo wszystko, nawet jeśli żarówki zwykłe, to obstawiam skoki napięcia, które nie mam pomysłu czym mogą być spowodowane - do elektryka albo samemu kombinować.

Marek_Wy
25-01-12, 21:35
Najpierw kupiłem Philipsy, a potem już nie wytrzymalem nerwowo i były najtansze ze stacji benzynowej. Problem zaczął się jak się zrobiło mokro i zimno, może to jest przyczyna, choć z drugiej strony, żarówki powinny świecić bez względu na pogode :/

Chyba jednak bez elektryka sie nie obejdzie. Zauwazylem, ze na nizszych obrotach swiatla bardzo lekko przygasaly, a dopiero jak sie dalo gazu to dawaly na 100%. To chyba tez niezbyt normalne?

Napisze, jak się czegoś dowiem od elektryka.

Sheiva
25-01-12, 21:52
Problem zaczął się jak się zrobiło mokro i zimno

Zauwazylem, ze na nizszych obrotach swiatla bardzo lekko przygasaly, a dopiero jak sie dalo gazu to dawaly na 100%.

Te dwa objawy świadczą ewidentnie o jakimś przebiciu w instalacji. Jak mówiłem, albo do elektryka albo szukasz samemu np. gdzie jest uszkodzona izolacja któregoś przewodu.

No chyba, że jeszcze alternator nie domaga, dlatego po podwyższeniu obrotów świeci jak powinno, no ale nie wiem.

Marek_Wy
25-01-12, 22:13
Rzeczywiście chyba warto sprawdzić czy gdzieś izolacja nie zeszła. Dzięki za podpowiedz. Pzdr

LemonR
25-01-12, 23:20
Regulator napięcia może nie działać prawidłowo. Zmierz napięcie na akumulatorze na biegu jałowym i przy zwiększonych obrotach w obu przypadkach powinno wynosić około 14,5V.