PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie w 5D 96'



eweraldzia
24-01-12, 20:33
Przeszukałam całe forum i nie znalazłam żadnej normalnej i sensownej odpowiedzi na temat ogrzewania, więc zakładam nowy temat aby spróbować go rozwiązać.

Płyn mam
Termostat nowy
Linki pracują i otwiera zawór pod maską
Auto się nagrzewa i trzyma odpowiednią temperaturę
Nagrzewnica sprawna i odkamieniona
Układ odpowietrzony

... a dalej zimno i trzeba jeździć w czapce i rękawiczkach :( przy - 10st w aucie zamarza wszystko co się da :) więc pytam co robić? Kupić lepszą czapkę czy coś da się z tym zrobić?

POMOCY!!!!!

nikog0
24-01-12, 21:14
Coś musi być nie tak, u mnie po kilku kilometrach powietrze leci ciepławe, a po powiedzmy 7-10 przy delikatnej jeździe gorące jak z farelka (3bieg dmuchawy, zmodyfikowany filtr przeciwpyłkowy i mocniej dmucha).

Być może krótkie odcinki jeździsz i nie zdąży się nagrzać odpowiednio.
Być może masz zasyfione przewody do nagrzewnicy, ale skoro robiłeś koło nagrzewnicy je pewnie też wyczyściłeś..

Może spróbuj zasłonić chłodnicę jakimś kartonem (tylko nie całą powierzchnie a np 2/3), tylko karton owiń folią i taśmą poprzyklejaj żeby pod wpływem śniegi nie poprzylepiał do chłodnicy i syfu nie narobił. Masz też pewnie niezłą i wydajną chłodnicę, więc w momencie kiedy temp jest wysoka, sprawny termostat od razu wpuszcza na obwód wodę, która szybko w chłodnicy się studzi i wracając do układu zmniejsza tamperaturę wody... ale to tylko teoria i w tym kierunku bym nie sięgał.

Proponował bym zajrzeć na filtr przeciwpyłkowy i go zastąpić wykonanym z filtra do rekuperatora (na allegro są), jest to coś w rodzaju przepuszczalnej dla powietrza gąbki, używane w domowych instalacjach wentylacyjnych jako filtr, jest troche zabawy, żeby odpowiedni wkład zrobić, ale wydajność klimy i ogrzewania mocno wzrasta, a powietrze jest filtrowane. Praktycznie zamiast 3 biegu używa się 2gi a zamiast 2 - pierwszy...

coś takiego http://allegro.pl/filtr-wstepny-koncowy-rekuperator-filtry-i2041552838.html , w sklepach z wyposażeniem do wentylacji, klimy, z materiałami budowlanymi pytaj, bo taniej dostaniesz i bez wysyłki.

eweraldzia
24-01-12, 21:23
Chłodnica jest zasłonięta, nawet na długich odcinkach się nie grzeje, a filtr przeciwpyłkowy jest wyjęty. Jest nawe jeszcze jeden objaw, nawet przy 4 biegu słabo wieje na szybę. Najgorsze jest to że byłam już u tylu mechaników i nikt nie wie co jest grane...

nikog0
24-01-12, 21:27
A jak z prędkością pracy wentylatora na poszczególnych biegach? 1 niesłyszalna - słaby podmuch, 2-lekko słyszalny - mociej wieje, 3-głośno i wiatr w środku, 4 - bardzo głośno i mocny ciąg powietrza?

Może masz przewody, które doprowadzają powietrze do kratek pozatykane przez liście, syfy, skoro nie masz filtra p-pyłk.

Jak mocno Ci wieje na poszczególnych biegach?

Może ten zawór na rurce do nagrzewnicy nie otwiera się całkiem i tylko częściowo płyn wpływa na obwód nagrzewnicy?

eweraldzia
24-01-12, 21:36
Wentylator pracuje bardzo dobrze, najmocniej dmucha na nogi, a filtr wyjęłam pare dni temu. Najmocniej wieje na nogi, na szybę dość słabo. To w takim razie czy ten zawór na rurce nagrzewnicy się jakość naprawia, otwiera, czyści? Bo linka pracuje dobrze widać jak na zaworze linka chodzi do przodu i do tyłu(mowa o tym zaworze pod maską).

goku10sdl
24-01-12, 21:41
ja powiem tak... mówisz że linki działają.. ale dla pewności wyjąłbym cały wentylator czyli wszystko za schowkiem.. tam masz po lewo taką klapkę która odpowiada za wybór cieplego powietrza i zimnego... może się nie rusza bo pod nią jest od linki taki suwak który tym steruje i mógł wyskoczyć.. zajrzyj tam.. stawiam właśnie na to

edit: zajrzyj od strony pasażera pod dmuchawę.. po środku za konsolą co steruję nawiewem jest takie zółty sówak.. kręć pokrętłem zimne/ciepłe i zobacz czy sie przesuwa

nikog0
24-01-12, 21:45
ja powiem tak... mówisz że linki działają.. ale dla pewności wyjąłbym cały wentylator czyli wszystko za schowkiem.. tam masz po lewo taką klapkę która odpowiada za wybór cieplego powietrza i zimnego... może się nie rusza bo pod nią jest od linki taki suwak który tym steruje i mógł wyskoczyć.. zajrzyj tam.. stawiam właśnie na to

edit: zajrzyj od strony pasażera pod dmuchawę.. po środku za konsolą co steruję nawiewem jest takie zółty sówak.. kręć pokrętłem zimne/ciepłe i zobacz czy sie przesuwa

już chyba ktoś tu opisywał taką sytuację, że linka wyskoczyła. Może być też tak, że inne linki, które sterują nakierowaniem powietrza na szybe, na kratki w drewnie czy na nogi nie działają prawidłowo. Żeby to stwierdzić trzeba tam zajrzeć, a wcześniej przyjrzeć się w manualu (skolopendra ma w podpisie) co i jak tam działa.

goku10sdl
24-01-12, 21:48
ja ostatnio u siebie to rozbierałem i mi właśnie ta klapka się nie domykała.. przesmarowałem suwak przy okazji wyczyściłem wszystko z wentylatora liści itp i grzeje lepiej... jutro jak nie będziesz wiedziała co i jak zrobić to mogę porobić foto bo będę grzebał przy aucie

edit.. linka niby działa ok ale suwak wyskoczył i klapka nie działa... na 99% jestem pewien że to własnie w tym tkwi Twój problem

eweraldzia
24-01-12, 21:57
ja powiem tak... mówisz że linki działają.. ale dla pewności wyjąłbym cały wentylator czyli wszystko za schowkiem.. tam masz po lewo taką klapkę która odpowiada za wybór cieplego powietrza i zimnego... może się nie rusza bo pod nią jest od linki taki suwak który tym steruje i mógł wyskoczyć.. zajrzyj tam.. stawiam właśnie na to

edit: zajrzyj od strony pasażera pod dmuchawę.. po środku za konsolą co steruję nawiewem jest takie zółty sówak.. kręć pokrętłem zimne/ciepłe i zobacz czy sie przesuwa


Rozumiem że ma wyjąć schowek i tam jakoś się uda to wykręcić? Jak to zrobić?

Była bym wdzięczna za zdjęcia bardzo by mi to ułatwiło pracę :)

goku10sdl
24-01-12, 21:57
poczekaj moment zaraz znajdę linka i Ci wyślę co i jak :)

edit: kurde nie moge tego znaleźć znalazłem tylko to http://forum.samnaprawiam.com/ogolnedemontaz-wentylatora-nawiewu-honda-civic-v-gen-vt603.htm
a widziałem gdzieś lepszy opis...jeszcze poszukam a jak nie to jutro z rana zrobię Ci sam fotki i ładnie opiszę....

eweraldzia
24-01-12, 22:10
Super!!! będe niesamowicie wdzięczna, bo ciężko się wsiada w auto rano o 5 jak na dworze jest -10st :) więc czekam :)

goku10sdl
24-01-12, 22:17
tu masz na drugim zdjęciu już zdemontowaną delikatnie obudowe.. i tam jak w tą dziure zajrzysz po lewej widać klapkę.. sprawdz czy się rusza kręcąc pokrętłem zimne/ciepłe.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?93755-Zr%F3b-to-Sam-Podgrzewanie-lusterek&p=1396676&viewfull=1#post1396676

eweraldzia
24-01-12, 22:24
Dobrze, dzięki mam, jak by próba się nie powiodła odezwę się:) Dziękuje

eweraldzia
25-01-12, 16:03
Już wiadomo klapka od wpływu powietrza nie otwiera się, hmm... teraz co zrobić żeby to naprawic?

goku10sdl
25-01-12, 16:40
czyli nie zmienia sie pozycje zeby nagrzewnica była otwarta?? no to pod spodem klapki pod tym calym pudelkiem od skrzynki co ta klapka siedzi jest zółty suwak i linka.. zobacz czy tam nie wyskoczyła z tego sówaka.. jesli tak to zaluż ją... a jak tam jest ok to zostaje Ci tylko zdjęcia kokpitu środkowego dobranie się do sterowania nawiewami i tam tez mogła linka spaść.. albo tu albo tu :)

eweraldzia
25-01-12, 17:09
Powiem tak, barkuje linki i żóltego elementu, ktoś jakiś czas temu coś tam robił i podejrzewam że to wyjął. Na tą chwile jest ztrobione na stałe, na ciepłe powietrze, teraz szukam tego elementu, albo całego tego plastiku. Bardzo Ci dziękuje za pomoc. Jak byś miał coś takiego, albo słyszał że ktoś ma to jestem chetna :)

goku10sdl
25-01-12, 18:46
nie wiem nie wiem ;p musisz szukać po ludziach na allegro może zajedź na jakiś szrot albo coś z częściami używanymi i może będą mieli.. przy czym uważam że na szrocie raczej powinno być.. ciesze się że mogłem pomóc :)

eweraldzia
25-01-12, 21:59
hmm... myślałam że problem się rozwiązał:( ale nie grzeje, myślałam że to ta przyczyna ale niestety, auto nie grzeje. Jak jest nagrzewnica to na którą stronę powinna być zasłonięta ta klapka aby auto grzało?

goku10sdl
25-01-12, 23:14
musisz ją w lewo ustawić.. zeby zasłonić bezpośredni wlot zimnego powietrza do nawiewów .. masz tam taką jak by małą chłodnice i ona musi byc otwarta... więc tą klapkę w lewo zasłoń a nagrzewnica musi byc otwarta... wtedy będzie grzało

Dextero
26-01-12, 00:26
A patrzyła Pani ten filmik? http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?94940-Ogrzewanie&p=1538078&viewfull=1#post1538078

Edit:
Właśnie spojrzałem, że megaupload nie działa. A było na nim w miarę dobrze widać jak ten mechanizm działa.

STOP ACTA

goku10sdl
26-01-12, 00:35
też chciałem go zaprezentować ale nie działał.. ale da sobie Pani rade :)

eweraldzia
26-01-12, 20:14
że tak powiem jestem w czarnej kropce. Klapkę zamocowałam na tą chwilę na stałe z lewej strony, a auto nie grzeje. Nie powiem nie leci lodowate powietrze ale nie grzeje. Rurki które dochodzą pod maską do wnętrza auta są gorące,że się ich dotknąć nie da. Zadziwiające jest tylko to że również jest gorąca rurka która wychodzi z auta, przechodząca przez nagrzewnice. hmmm... i co teraz?

:( jestem już zrezygnowana :( a na dworze -10st


a i jeszcze ubywa w szybkim tempie płynu w chłodnicy, średnio tak 1l na tydzień:(

goku10sdl
26-01-12, 20:23
rozbierz jeszcze raz nagrzej auto i zobacz czy nagrzewnica jest ciepła... potem odkryj ją czyli ustaw klapkę na lewo i złuż.. jeżeli nagrzewnica będzie ciepła i będzie przez nią przepływało powietrze to musi grać nie ma siły... ustaw tak żeby przez nagrzewnice przepływało powietrze.. zrób zdjęcie jak ustawiłaś tą klapkę jak to rozbierzesz... i wstaw tu

eweraldzia
26-01-12, 20:26
teraz mam trochę egzaminów i pracy, więc odezwę się za kilka dni. Muszę jakoś wytrzymać. Dziękuje za pomoc na pewno się odezwę

goku10sdl
26-01-12, 20:28
bo jeżeli klapka jest dobrze to może nagrzewnica być felerna... to że rurki są ciepłe jeszcze nic nie znaczy.. sprawdz nagrzewnice i tą klapke.. bo musi grzec jeżeli nagrzewnica jest ciepła..

eweraldzia
26-01-12, 20:31
kurde nie pomyślałam o tym, nie sprawdzałam nagrzewnicy czy jest ciepła:) no ale cóż jestem tylko kobietą:P

Dextero
27-01-12, 01:01
Ja tez zajął bym się nagrzewnicą na początek. Być może jest zasyfiona liśćmi (sama napisałaś, że nie ma filtra) i powietrze przez nią nie przepływa tak jak trzeba. Być może jest zakamieniona i nie oddaje ciepła tak jak powinna.

cegielka111
16-02-14, 18:07
Panowie i panie.
W moim aucie jest problem tego typu, ze auto także nie grzeje. Po nagrzaniu silnika obie rurki są grące, gdy przesuwam suwak od ciepła to linka chodzi i otwiera zawór na wlocie do nagrzewnicy.
Nawiew działa na każdym biegu elegancko.
Pokretlo od sterowania nogi/szyba/ inne działa poprawnie i nie wyczuwam żadnych luzow na jakimkolwiek pokretle.
Czasem jednak jest tak, ze auto cały czas ostro grzeje i nie da sie tego zmienić..
Dolalem płynu do zbiorniczka wyrownawczego, bo nie było, auto później chodziło ponad pół godziny i się zagrażało.

Jest to Civic MB6 1.4

Za około 2 tygodnie będę dopiero mógł sprawdzić tą klapke o której była mowa. Czy to może być tego przyczyną?

Jest coś jeszcze co może mieć wpływ na to, ze nie grzeje lub daje ciepłem na maksa?

Pozdrawiam i proszę o pomoc. Sprawdze temat za kilka dni, ponieważ nie mam stałego dostępu do neta.

Endrju1
16-02-14, 23:12
po pierwsze, MB6 były z silnikiem B18 (czyli 1,8), może chodziło ci o MB2, ewentualnie przedliftowe MA8?
jeśli nawet po ustawieniu na zimne ci grzeje, to wskazywało by na zawór na wężu (co również mogło by być powodem że niekiedy nie grzeje)
Jeśli by tylko nie grzało, to można by jeszcze podejrzewać zapowietrzoną lub zamuloną nagrzewnicę.

cegielka111
17-02-14, 17:04
po pierwsze, MB6 były z silnikiem B18 (czyli 1,8), może chodziło ci o MB2, ewentualnie przedliftowe MA8?
jeśli nawet po ustawieniu na zimne ci grzeje, to wskazywało by na zawór na wężu (co również mogło by być powodem że niekiedy nie grzeje)
Jeśli by tylko nie grzało, to można by jeszcze podejrzewać zapowietrzoną lub zamuloną nagrzewnicę.
Dziękuję za odpowiedź.
No właśnie to jest ta budą angielska 5d hatch tylko z silnikiem 1.4

Ja obstawiam zaowietrzona bo nie było trochę płynu w chlotnicy i w ogóle w wyrównawczymi lub zakamieniona, bo zawór otworzył się, zresztą może go podmienie od Preludy, bo mam tego sporo