Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nowy pilot do alarmu i centralnego zamka



Pili
24-01-12, 11:52
Witam!.
Kupiłem Hondę civic ma8(5d) 96r. po lifcie. Poprzedni właściciel dał mi dwa kluczyki z 2 pilotami i powiedział że w centralnym zamku coś jest nie tak ale nie wie co i tego nie sprawdzał. Sprawa wygląda następująco: centralny zamek działa ale tylko z kluczyka, a alarm działa z pilota. na pilocie są 2 przyciski, niby jeden od alarmu a drugi od centralnego zamka jak naciskam to dioda na pilocie się zapala, ale centralny nie reaguje. w tym tygodniu będę się za to brał więc chciałbym na wstępie dowiedzieć się co mogło paść? czy jest to oryginalny centralny z pilotem? czy da się dokupić sam pilot taki żeby obsługiwał i alarm i centralny zamek(te są bardzo zniszczone)?

Chipsy2
24-01-12, 16:41
Sorry ale nasz forumowa wróżka jest leniwa i pojechała na ferie ale wspominała że wróci dopiero po wakacjach. Daj jakieś fotki tego co masz i używaj opcji szukaj bo inaczej zginiemy w spamie na tym forum.

Feniks333
24-01-12, 16:58
A nie jest czasami tak że centralny nie jest sterowany z pilota tylko z samego kluczyka, a na pilota działa tylko sam alarm??

Pili
24-01-12, 21:43
no właśnie ja nie wiem bo dziadek mi mówił że działało na pilocie są 2 przyciski z jednego normalnie działa alarm a na drugi w ogóle nie ma reakcji. Jak już zdejmę boczek to po czym poznam czy mam centralny z pilota czy tylko z kluczyka
?

Feniks333
25-01-12, 20:21
po siłownikach

Chipsy2
26-01-12, 09:42
Tu się mylisz że po siłowniku osobiście kiedyś robiłem ej6 która miała w drzwiach kierowcy siłownik 100% fabryczny a i tak centralny miała fabrycznie zamykany kluczykiem miała dołożony alarm ale ktoś tego nie potrafił spiąć do kupy. Przy okazji wymiany przewodów w przelotce między słupkiem a drzwiami wyszło że tak to właśnie jest zrobione i pospinałem wszystko tak jak powinno być i hulało nie wiem jak teraz bo autko sprzedane.

Feniks333
26-01-12, 17:41
Aha. No to najlepiej niech porobi zdjęcia centralki, pilotów i siłowników (o ile będą). Może coś się wymyśli.

Chipsy2
26-01-12, 20:26
Jeśli nie ma bladego pojęcia o zasadzie działania tego ustrojstwa i lepiej niech podjedzie do gościa który się na tym zna i coś mu w temacie doradzi. Błędnie założony siłownik o ile oczywiście go tam nie ma bo tak jak pisałem bywały może doprowadzić do tego że będzie zmuszony w extremalnym przypadku wchodzić do auta przez bagażnik. spotkałem się z takim przypadkiem i potem trzeba było się napocić żeby w miarę bez zniszczeń otworzyć autko.

Pili
27-01-12, 20:36
Panowie, nie mam garażu a tu taki mróz że nie mam jak się za to wsiąść, ale taki ciemny nie jestem. Poczytałem trochę i wiem, że może nie być siłownika i może być, nawet wiem jak to wygląda, tylko moje pytanie brzmi od początku czy jeśli to jest oryginalny centralny zamek z pilota spięty z alarmem to czy. jest jeden sterownik od alarmu i centralnego czy oddzielne połączone, ale działające z tego samego pilota tylko innego przycisku?

SorryAleNiChu
28-01-12, 13:57
moje pytanie brzmi od początku czy jeśli to jest oryginalny centralny zamek z pilota spięty z alarmem to czy. jest jeden sterownik od alarmu i centralnego czy oddzielne połączone, ale działające z tego samego pilota tylko innego przycisku?

Najprawdopodobniej i najczęściej jest tak że sterownik centralnego nie posiada odbiornika i reaguje tylko na położenie zamka w drzwiach kierowcy. Sterownik alarmu posiada odbiornik i komunikuje się z sterownikiem centralnego jeśli dostanie sygnał z pilota do otwarcia drzwi. Możliwe że problem jest właśnie w tej komunikacji między centralnym, a alarmem.

Pili
28-01-12, 15:19
Dzięki, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Po co w takim razie jest drugi przycisk na pilocie ???

Feniks333
29-01-12, 00:05
Może alarm ma dodatkowe opcje (drugi kanał, przywołanie) tylko że są one nieaktywne. Ja mam na pilocie 4 przyciski a używam tylko dwóch.

Pili
29-01-12, 07:49
wczoraj tam zajrzałem i jest siłownik w drzwiach kierowcy który działa. Co dalej?

Chipsy2
29-01-12, 08:52
Na moje oko trzeba sprawdzić czy centralka alarmu podaje impuls na zamykanie/otwieranie do sterownika centralnego. Całkiem przypadkiem może być tak że to wszystko jest najnormalnie nie spięte do kupy.

Gość który to zakładał zrobił zamykanie centralnego na dodatkowym kanale co dziwne. zazwyczaj jest to tak że ten sam guzik rozbraja alarm i otwiera centralny. Czasem jest tak że cała centrala jest obsługiwana jednym guzikiem wtedy zamykanie jest alarmowane inną ilością mignięć np kierunków a otwieranie inną ilością. Jest dużo central alarmowych i zarazem dużo kombinacji.

Pili
29-01-12, 09:51
czy centrala od alarmu i centralnego znajduje się w pod kierownicą w pobliżu bezpieczników? Sprawdzałem bezpieczniki i natrafiłem na jeden plastykowy nieprzewodzący, podmieniłem go na normalny i alarm niby się uzbrajał ale jak otwierałem drzwi bez wyłączania alarmu to syrena nie wyła, po wyjęciu bezpiecznika znowu działa tak jak wcześniej, to tylko tak dodałem jako ciekawostkę.

Feniks333
29-01-12, 11:46
czy centrala od alarmu i centralnego znajduje się w pod kierownicą w pobliżu bezpieczników?



A tego to nie wiemy. Centralki są tam gdzie ktoś je zamontował.

Pili
29-01-12, 12:00
ale mam się spodziewać jednej centralki czy dwóch ?

Chipsy2
29-01-12, 12:13
Ogólnie jednego sterownika od zamka najprawdopodobniej w drzwiach w 5d podobno przednich pasażera ale pewien nie jetem a centralki alarmu musisz szukać. Najlepiej jak byśdał foto swoich pilotów może wtedy byłoby łatwiej.

Pili
29-01-12, 15:40
ok. wieczorem zrobię foto pilotów i wrzuce.