Zobacz pełną wersję : Esi-odcinka na 3.5tys strzela w tlumik
Witam
Pisze w sprawie auta mojego kuzyna. Wiec jest to D16z6...na LPG :(
Po tym jak zaczęły się problemy LPG jest out.
Zaczęło sie od tego, że auto zaczęło strzelać i tracić moc. Następnie zapalał się check(chociaż nie zawsze) i odcinka do 3.5 (nieraz odcinal bez checka).
Najgorsze jest to ze samodiagnostyka nie pokazuje błędu (check nie gasnie- cały czas sie świeci).
W aucie wymieniliśmy świece, filtr paliwa, kable ok, aparat zapłonowy też ok.
Po jakimś czasie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić filtr powietrza i okazało się, że się uszkodził.
Była to wkładka sportowa z gąbki i część została wessana przez silnik (małe drobinki gąbki).
Dodam, że zaraz po uruchomieniu silnika działa on normalnie, głupieje po kilku-kilkunastu sekundach. Po zdemontowaniu gazu auto jeżdziło cały dzień sprawnie bez odcinki na 3.5tys i spadków mocy.
Czy gąbka wessana przez silnik może być przyczyną takiego zachowania(zabrudzona przepustnica, kolektor)?? Czy może być uszkodzony komputer jeżeli nie wyświetla błędu??
moze wtryski przytkala ta gabka??robiliscie reset kompa,jezeli nie to mozna sprobowac.
jeski check swieci sie ciagle mozliwe ze masz przepalony bezpiecznik back-up, sprawdz to
Ja sie podczepie bo niechce zakładac nowego tematu wzwiązku z tym checkiem mam d15b2 i gdy złącze kabelkiem w tej kostece to nic nie swieci chek milczy czy to znaczy ze nie ma zadnego błedu? normalnie przy włączeniu zapłonu zaswieca sie i wraz z wyłączeniem pomki paliwa gasnie w trasie tez nie swieci.
Ja sie podczepie bo niechce zakładac nowego tematu wzwiązku z tym checkiem mam d15b2 i gdy złącze kabelkiem w tej kostece to nic nie swieci chek milczy czy to znaczy ze nie ma zadnego błedu? normalnie przy włączeniu zapłonu zaswieca sie i wraz z wyłączeniem pomki paliwa gasnie w trasie tez nie swieci.
użyj innego kabelka...... :) i sprawdź czy na dobrej wtyczce operujesz :) z tego co mi się wydaję jak sie robi samodiagnostykę check gaśnie wcześniej.
wtryski raczej nie zapchane bo auto przez kilka-kilkanaście sekund pracuje dobrze...przyspiesza i ma moc, ale sprawdzimy.
bezpiecznik jest ok sprawdziłem....poza tym jakby był przepalony to zegarek resetowałby sie po każdym wyłączeniu zapłonu.(chyba że sie mylę, ale miałem tak kiedyś u siebie)
Sprawdz czy komputer reaguje na bledy, odepnij podczas pracy kostke od silniczka krokowego czy map sensora, powinien wyswietlic sie check, a samodiagnostyka zglosic blad.
Jesli tak sie stanie to komputer jest sprawny, jesli bledu nadal nie bedzie, to podejzewam uszkodzony ECU.
robilem tak. komp zglasza cheka ale samodiagnostyka jeszcze bledu nam nie pokazala. caly czas swieci check :( .
pozycz od kogos komputer.. na odpalenie moze byc jaki kolwiek OBD1... moze byc z D15B7, D16Z6 czy B16A2
pozycz od kogos komputer.. na odpalenie moze byc jaki kolwiek OBD1... moze byc z D15B7, D16Z6 czy B16A2
czyli wsadze moj
ok dzieki
1. rozumiem, że podłączam odpalam zaświeci sie check i robie samodiagnostyke?
2. czy jeżeli winny jest komputer to nie będzie odcinal na 3.5tys i nie powinien strzelać?
jak sie będzie zachowywać d16z6 z kompem od b16 ??? raczej mogą sie dziwne rzeczy dziać tak mi sie zdaje :speszony: ?
3. czy powinienem odpalic na postoju i poczekac na cheka i samodiagnostyka???
napisz mi jaśniej do czego zmierzasz bo ja z wykształcenia informatykiem jestem, chociaż mechaniki troćkę łyknęłem :P
najlepsi są mechanicy w moim mieście....pogrzebali trochę, popatrzeli, pojeżdzili, nie mogli sie podpiąć kompem bo stwierdzili, że "jakby był niemiecki to byśmy to zrobili" no karfa myślałem, że zaraz będą sie od ścian odbijać!!! :bicie: :agent:
napisz mi jaśniej do czego zmierzasz bo ja z wykształcenia informatykiem jestem, chociaż mechaniki troćkę łyknęłem
Moim zdaniem uszkodzony masz komputer, wiec podlanczajac np z D15B7 check powinien zgasnac a samochod pracowac "w miare" normalnie.
Jak sie zachowa d16 z kompem b16? Odpali normalnie, bez bledow, ale jezdzic bedzie kiepsko bo inne mapy paliwa/zaplonu sa przewidziane pod te silniki.
P.S.
Ja tez jestem tylko informatykiem...
P.S.
Ja tez jestem tylko informatykiem...
ale z tego co wiem i się sam przekonałem na zlocie to ryjesz tam ostro :)
wsumie nic nowego mi nie powiedzialeś Panie informatyku :P
pozdro
no ale co chcesz wiedziec? odpal samochod na innym komputerze, jak checka nie wywali i samodiagnostyka bedzie dzialac (zwroci jakis zasymulowany blad - co nie dziala na obecnym komputerze) no to masz odpowiedz - potrzebny Ci nowy komputer
Jeszcze jest pytanie czy masz seryjny komputer czy ktos przy nim cos grzebal?
wszystko zrozumiałem spoko. :agent:
jak sie będzie zachowywać d16z6 z kompem od b16
odpali i będzie jeździl, może nawet lepiej ze względu na bogatsze mapy :aloha:
zazwyczaj jak komp przelącza się w tryb awaryjny to chodzi do 3k rpm (lub 4 w b16A2) i albo jest uszkodzony komp, albo któryś czujnik uniemożliwiający normalną jazdę, czasem przy silniku vtec jest zdecydowanie za maly stan oleju - kiedyś rekord jaki zaobserwowalem to bylo 0,5 litra w silniku !!!! w jakimś akordzie :D
odpali i będzie jeździl, może nawet lepiej ze względu na bogatsze mapy :aloha:
zazwyczaj jak komp przelącza się w tryb awaryjny to chodzi do 3k rpm (lub 4 w b16A2) i albo jest uszkodzony komp, albo któryś czujnik uniemożliwiający normalną jazdę, czasem przy silniku vtec jest zdecydowanie za maly stan oleju - kiedyś rekord jaki zaobserwowalem to bylo 0,5 litra w silniku !!!! w jakimś akordzie :D
dzieki za info
olej byl ok od zawsze :) ale dla pewności był wymieniony razem z rozrządem bo i tak trzeba było to zrobić już niedlugo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.