PDA

Zobacz pełną wersję : Esi-odcinka na 3.5tys strzela w tlumik



k0st3k
05-06-07, 08:38
Witam

Pisze w sprawie auta mojego kuzyna. Wiec jest to D16z6...na LPG :(

Po tym jak zaczęły się problemy LPG jest out.

Zaczęło sie od tego, że auto zaczęło strzelać i tracić moc. Następnie zapalał się check(chociaż nie zawsze) i odcinka do 3.5 (nieraz odcinal bez checka).

Najgorsze jest to ze samodiagnostyka nie pokazuje błędu (check nie gasnie- cały czas sie świeci).

W aucie wymieniliśmy świece, filtr paliwa, kable ok, aparat zapłonowy też ok.

Po jakimś czasie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić filtr powietrza i okazało się, że się uszkodził.

Była to wkładka sportowa z gąbki i część została wessana przez silnik (małe drobinki gąbki).

Dodam, że zaraz po uruchomieniu silnika działa on normalnie, głupieje po kilku-kilkunastu sekundach. Po zdemontowaniu gazu auto jeżdziło cały dzień sprawnie bez odcinki na 3.5tys i spadków mocy.

Czy gąbka wessana przez silnik może być przyczyną takiego zachowania(zabrudzona przepustnica, kolektor)?? Czy może być uszkodzony komputer jeżeli nie wyświetla błędu??

bartek3
05-06-07, 08:47
moze wtryski przytkala ta gabka??robiliscie reset kompa,jezeli nie to mozna sprobowac.

stachoo
05-06-07, 10:33
jeski check swieci sie ciagle mozliwe ze masz przepalony bezpiecznik back-up, sprawdz to

kozik555
05-06-07, 12:35
Ja sie podczepie bo niechce zakładac nowego tematu wzwiązku z tym checkiem mam d15b2 i gdy złącze kabelkiem w tej kostece to nic nie swieci chek milczy czy to znaczy ze nie ma zadnego błedu? normalnie przy włączeniu zapłonu zaswieca sie i wraz z wyłączeniem pomki paliwa gasnie w trasie tez nie swieci.

k0st3k
05-06-07, 13:09
Ja sie podczepie bo niechce zakładac nowego tematu wzwiązku z tym checkiem mam d15b2 i gdy złącze kabelkiem w tej kostece to nic nie swieci chek milczy czy to znaczy ze nie ma zadnego błedu? normalnie przy włączeniu zapłonu zaswieca sie i wraz z wyłączeniem pomki paliwa gasnie w trasie tez nie swieci.

użyj innego kabelka...... :) i sprawdź czy na dobrej wtyczce operujesz :) z tego co mi się wydaję jak sie robi samodiagnostykę check gaśnie wcześniej.


wtryski raczej nie zapchane bo auto przez kilka-kilkanaście sekund pracuje dobrze...przyspiesza i ma moc, ale sprawdzimy.

bezpiecznik jest ok sprawdziłem....poza tym jakby był przepalony to zegarek resetowałby sie po każdym wyłączeniu zapłonu.(chyba że sie mylę, ale miałem tak kiedyś u siebie)

Furious
05-06-07, 14:22
Sprawdz czy komputer reaguje na bledy, odepnij podczas pracy kostke od silniczka krokowego czy map sensora, powinien wyswietlic sie check, a samodiagnostyka zglosic blad.
Jesli tak sie stanie to komputer jest sprawny, jesli bledu nadal nie bedzie, to podejzewam uszkodzony ECU.

k0st3k
05-06-07, 21:18
robilem tak. komp zglasza cheka ale samodiagnostyka jeszcze bledu nam nie pokazala. caly czas swieci check :( .

Furious
05-06-07, 21:28
pozycz od kogos komputer.. na odpalenie moze byc jaki kolwiek OBD1... moze byc z D15B7, D16Z6 czy B16A2

k0st3k
05-06-07, 22:11
pozycz od kogos komputer.. na odpalenie moze byc jaki kolwiek OBD1... moze byc z D15B7, D16Z6 czy B16A2

czyli wsadze moj

ok dzieki

1. rozumiem, że podłączam odpalam zaświeci sie check i robie samodiagnostyke?
2. czy jeżeli winny jest komputer to nie będzie odcinal na 3.5tys i nie powinien strzelać?
jak sie będzie zachowywać d16z6 z kompem od b16 ??? raczej mogą sie dziwne rzeczy dziać tak mi sie zdaje :speszony: ?
3. czy powinienem odpalic na postoju i poczekac na cheka i samodiagnostyka???

napisz mi jaśniej do czego zmierzasz bo ja z wykształcenia informatykiem jestem, chociaż mechaniki troćkę łyknęłem :P


najlepsi są mechanicy w moim mieście....pogrzebali trochę, popatrzeli, pojeżdzili, nie mogli sie podpiąć kompem bo stwierdzili, że "jakby był niemiecki to byśmy to zrobili" no karfa myślałem, że zaraz będą sie od ścian odbijać!!! :bicie: :agent:

Furious
05-06-07, 23:02
napisz mi jaśniej do czego zmierzasz bo ja z wykształcenia informatykiem jestem, chociaż mechaniki troćkę łyknęłem

Moim zdaniem uszkodzony masz komputer, wiec podlanczajac np z D15B7 check powinien zgasnac a samochod pracowac "w miare" normalnie.
Jak sie zachowa d16 z kompem b16? Odpali normalnie, bez bledow, ale jezdzic bedzie kiepsko bo inne mapy paliwa/zaplonu sa przewidziane pod te silniki.

P.S.
Ja tez jestem tylko informatykiem...

k0st3k
05-06-07, 23:38
P.S.
Ja tez jestem tylko informatykiem...

ale z tego co wiem i się sam przekonałem na zlocie to ryjesz tam ostro :)

wsumie nic nowego mi nie powiedzialeś Panie informatyku :P

pozdro

Furious
06-06-07, 07:09
no ale co chcesz wiedziec? odpal samochod na innym komputerze, jak checka nie wywali i samodiagnostyka bedzie dzialac (zwroci jakis zasymulowany blad - co nie dziala na obecnym komputerze) no to masz odpowiedz - potrzebny Ci nowy komputer

Jeszcze jest pytanie czy masz seryjny komputer czy ktos przy nim cos grzebal?

k0st3k
06-06-07, 08:14
wszystko zrozumiałem spoko. :agent:

emg
06-06-07, 08:24
jak sie będzie zachowywać d16z6 z kompem od b16

odpali i będzie jeździl, może nawet lepiej ze względu na bogatsze mapy :aloha:

zazwyczaj jak komp przelącza się w tryb awaryjny to chodzi do 3k rpm (lub 4 w b16A2) i albo jest uszkodzony komp, albo któryś czujnik uniemożliwiający normalną jazdę, czasem przy silniku vtec jest zdecydowanie za maly stan oleju - kiedyś rekord jaki zaobserwowalem to bylo 0,5 litra w silniku !!!! w jakimś akordzie :D

k0st3k
06-06-07, 12:07
odpali i będzie jeździl, może nawet lepiej ze względu na bogatsze mapy :aloha:

zazwyczaj jak komp przelącza się w tryb awaryjny to chodzi do 3k rpm (lub 4 w b16A2) i albo jest uszkodzony komp, albo któryś czujnik uniemożliwiający normalną jazdę, czasem przy silniku vtec jest zdecydowanie za maly stan oleju - kiedyś rekord jaki zaobserwowalem to bylo 0,5 litra w silniku !!!! w jakimś akordzie :D

dzieki za info

olej byl ok od zawsze :) ale dla pewności był wymieniony razem z rozrządem bo i tak trzeba było to zrobić już niedlugo.