Zobacz pełną wersję : MPFI na OBD0
Kondraczek
23-01-12, 20:22
Witam, szukałem info ale nie mogę znaleźć. Mianowicie chodzi o to żeby zrobić mpfi w V genie (d15b2) i pozostać na OBD0. Czyli wsadzić graty z IV gena z z2. Odpada grzebanina z wiązkami( przynajmniej po części) no i takie mpfi jest znacząco tańsze niż z d15b7. Pytanie brzmi co dokładnie trzeba i jak sprawa ma się z tą wiązką, co trzeba dokładać, ciąć plątać itp, itd.
Siema. 4 post w tym temacie: http://hondaswap.com/reference-materials/ecu-pinouts-28667/
oraz schemat działania z wiązkami: http://www.psytronix.org/xo/modules/smartsection/item.php?itemid=11
W razie pytań pisz śmiało, bo robiłem wg tego schematu mpfi w d13b2.
Pozdro.
ja tez robilem w d15b2 zreszta dzieki mixturant za pomoc na PW odnosnie czujnika atmoswerycznego :) tutaj temat masz kolego po polskiemu http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=4625 :P zabawa na 3 godzinki i auto zapier***
i takie kreski rysuje :D https://lh4.googleusercontent.com/-pKqtIyCNiVY/TxFvkIOeEvI/AAAAAAAAGk4/ptjifhtwNuI/s640/DSC00079.jpg
Kondraczek
23-01-12, 20:53
mixturant na jakich gratach robiłeś?
komp pm6? aparat td 02-u? Rozumiem, że ssak też musi być z obd 0, czyli np a6 lub z2?
robiłem na gratach z d16z2. Tak komp pm6 z podstawką i eepromem z inna mapką. Ssaka miałem z d15b7 obd1 z wysokoomowymi wtryskami i nie trzeba było stosować rezistor box'a.
Kondraczek
23-01-12, 21:11
Whiplash dzieki za link to pl strony;)
Ssaka miałem z d15b7 obd1 z wysokoomowymi wtryskami i nie trzeba było stosować rezistor box'a.
Rozumiem, że wtedy delikatnie zmienia się kabelkologia?
jak już masz wiązkę kabinową z d15b2 to tylko przerabiasz silnikową wg schematu z powyższych linków i działa:) Musisz załatwić sobie wtyczki do wtrysków obd1 i poprzepinać kabelki przy kompie.
Kondraczek
23-01-12, 21:22
Czyli jak bym kupił np taki zestaw znaleziony na szybko jak jest tutaj: http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=27139 to będzie ok? Bo niby wszystko jest.
potrzebujesz tak
komp pm6 PR costam w przypoadu Z2
ssacy a6 lub z2
wtryski z obd1 czyli b7, z6 itd
aparat zaplonowy z2 lub a6
4 kolory kabli po ok 2m
2 luzne piny z kawalkiem kabelkow do wtyczki od kompa
PA sensor lub wywalic go z mapy bo inaczej check swieci
lutownica, cyna troche zdolnosci manualnych
to co jest w linku w zupelnosci wystarcza :) ale przydalby sie jeszcze PA Sensor i te dwa piny z kostki B
i masz lepsze osiagi niz dlubanina z b7 za 3 razy wieksza kase
Kondraczek
24-01-12, 09:25
wtryski z obd1 czyli b7, z6 itd
Dobra, czyli jeżeli będę miał listwe z wtryskami z b7 to nie będzie mi potrzebny rezistorbox. Tylko jak wtedy łącze kabelki do wtrysków, bo w linku jest opcja z rezistorboxem?
bezposrrednio, dwa zolte masowe musisz rozdzielic na 4 a dalej wg opisu podpinasz bezposrednio zasilanie wtryskow
listwy nie potrzebujesz z b7 tylko same wtryski z kostkami, jak cos to mam komplet z y7 wysokoomowych :-)
Kondraczek
24-01-12, 14:07
Czyli wychodzi na to, że opcja z wysokoomowymi wtryskami jest troche lepsza, bo zawsze to jeden pierdzielnik pod maską mniej:)
W takim razie rozpoczynam poszukiwanie gratów:D
Jeszcze tylko pytanie co do mapsensora, może w końcu zostać ten z b2, czy konieczny jest nowy?
I moze głupie, ale co z tym Pa sensorem. Tzn gdzie go wpiąć itd żeby nie wywalało błędu.
PA sensor ma podłączenie bezpośrednio do kompa do pinów C9, C12 i C13. Ja zamocowałem go za schowkiem pasażera i podłączyłem bezpośrednio do kostki wchodzącej do kompa. I błędu nie było:)
A co do mapsensora to nie wiem, bo kupiłem z kolektorem ssącym.
Pzdr
Kondraczek
24-01-12, 14:42
Czyli według opisu pinów:
C9 w dpfi to PA Sensor i w mpfi to PA Sensor
C12 w dpfi to EGR Lift Valve Sensor/Pa Sensor/Ignition Timing Adjusting Connector/TA Sensor/TPS Sensor/TW Sensor i w mpfi to Pa Sensor/Ignition Timing Adjusting Connector/TA Sensor/TPS Sensor/TW Sensor
C13 w dpfi to EGR Lift Valve Sensor/Pa Sensor/TPS Sensor i w mpfi to Pa Sensor/TPS Sensor
Ja zamocowałem go za schowkiem pasażera i podłączyłem bezpośrednio do kostki wchodzącej do kompa
Znaczy przeciąłeś te kable, czy się do nich dokleiłeś?
Naciąłem izolację i się do nich dolutowałem:) No bo te kable odpowiadają za inne czujniki też:)
Pzdr
Kondraczek
24-01-12, 16:48
A możesz mi opisać dokładnie podłączenie tego PA sensora? Czyli do którego pinu w czujniku który pin z kompa.
I jak wogóle wyglada ten sensor:p
jutro zrobie ci zdiecie i jak go podlaczyc :) bo wyglada to tak ze 2 kable c12 i c13 musisz oskurkowac delikatnie i na nie sie nadlutowac odpowiednimi kablami z PA Sensor i dolozyc jeden pin C9 bo u Ciebie go nei ma i do niego dolutowac 3 kabel z sensora czyli beda Ci potrzeble 3 luzne male piny z kawalkami kabli do kompletnego MPFI czyba ze jeszcze glowice z z6 wrzucisz i bedziesz odpalal vtec z poziomu OBD0 to 4 luznie piny w sumie potrzebujesz :D
MAP sensor zostaje ten co masz, u mnie na nim wszystko dziala ok
Kondraczek
25-01-12, 00:18
Whiplash jak byś mógł cyknąć foto tego ustrojstwa i podłączenie który kabelek gdzie to było by bardzo git:)
nawet nie musze u siebie fot robic :) tutaj bardzo ladnie opisane i nawet fotki sa http://honda-tech.com/showthread.php?t=2376792
a podlaczenie to tak :)
PA sensor wires:
red/white - sensor signal - goes to ECU pin C9
yellow/white - 5volt reference signal - connects with yellow/white from TPS sensor and goes to ECU pin C13
green/white - ground (all green/white at sensors are ground) - connects to green/white from ignition timing jumper, TPS, TW and IAT sensors and goes to ECU pin C12
Kondraczek
25-01-12, 21:15
No to już chyba wszystko jasne;) mixturant, Whiplash dzięki wielkie za konkretną pomoc:D
Kondraczek
20-04-12, 21:19
Panowie, mpfi wsadzone. Jeżdzi działa, ogólnie wszystko git. Oczywiście schamaty nie do końca sie zgadzaja;/ Ale pytanie dotyczy tego pa sensora. Według tego opisu powinien byc do pinów C9, C12 i C13. Tylko że takich pinów nie ma bo kostka C zaczyna sie bodajże od numeru 21. Więc jak go podłączyć?
C9 to przewód Czerwono/Biały
C12 to przewód Zielono/Biały
C13 to przewód Żółto/Biały
Wszystko to w kostce C.
Porównaj swoją kostkę z tą ze zdjęcia
http://hondaswap.com/attachments/9d1100714191-obd0.jpg
Inaczej sa opisywane wtyczki w aucie a inaczej w wszystkich manualach tu masz link do manuala jak wyglada kostka i do ktorych pinow ten czujnik http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=19048 jezeli policzysz piny wedlug tego to napewno bedziesz mial dobrze. Wiem bo sam niedawno tak robilem :)
Kondraczek
20-04-12, 21:54
Mixturant, właśnie miałem też tą rozpiskę, ale jak porównałem ja z kostka na kompie to jest innymi numerami opisana i zgłupiałem. Bo tam numery zaczynaja się od 21 i lecą do30kilku.
konrad739, dzięki za link, podłącze tak jak na rysunkach i zobaczymy czy błąd zniknie.
A co do mpfi to tak dla potomnych z tego co zauważyłem u mnie i różni się to od opisu na c4g:
Dwa kable z kostki C. Bodajże C21 i C29. Nie należy ich łączyć z pinami B15 i B16 tylko od razu połaczyc je z kablami niebieskimi od aparatu.
Dołożone kable B15 i B16 należy połaczyć z uciętymi wczaśniej kablami:niebiesko zielonym i niebiesko żółtym. Są to chyba kable które ucielismy z kostki C.
Do tego przy aparacie mam inaczej połaczone niż w opisie, ale tu już kolorów nie pamiętam.
Nie wiem z czego wynikły te różnice.
Kondraczek
28-04-12, 20:26
Próbowałem dzisiaj podłączyć ten Pasensor, ale jest silniejszy ode mnie:mad: Podłączyłem kabelki tak jak w opisie, kolory kabli się zgadzają, wszystko git. Podłączam, włączam zapłon a pompa nie pompuje,a co za tym idzie samochód nie odpala. Lampka na ecu nie mruga tylko pali się ciągle. Odpiałem, posprawdzałem jeszcze raz, sprawdziłem też napięcia między pinami tak jak jest w tym opisie i napięcia są OK. Więc co jest nie tak?
nadlutowywales sie na kable czy poprzecinales i dolutowywales ??
Kondraczek
29-04-12, 13:08
nadlutowywales sie na kable czy poprzecinales i dolutowywales ??
Nadlutowałem się na 2 kable a jeden dołożyłem do kostki. Nic nie przecinałem.
to powinno dzialac nie ma szans, sprawdze jak mam u siebie i ci napisze kolorami kabli a najlepiej zrobie foto :)
Kondraczek
29-04-12, 14:46
Ok, był bym bardzo wdzięczny:)
Jestem w trakcie mpfi w moim EG3. Mam nadzieje, ze ktoś podsunie mi pomysl na znalezienie problemy...
Wszystko zrobilem wedle manuala, lecz po przekreceniu stacyjki pali się check, diagnostyka nie dziala, na ecu nie widać blyskow diody... Nie wiem czy to ma cos do rzeczy, ale kontrolka ladowania też się nie swieci. Masy do komputera dochodza. Co to moze być?
Kondraczek
22-05-12, 18:22
Ale odpala czy nie? Wiesz że ten manual nie w 100% zgadza się z tym co trzeba zrobić w 5genie?
Niestety nie odpala. Brak iskry, paliwa, znaku zycia od ecu. Kolego, to podrzuć jakimś linkiem, bo już nie ogarniam tego... Albo chciaż podpowiedz gdzie szukać. Będe bardzo wdzięczny
Kondraczek
22-05-12, 18:56
Wszystkie potrzebne linki masz tu w temacie. Ogólnie to jak ja zrobiłem w eg4 wszystko dokładnie tak jak z opisem to ecu żyło, kręcił, paliwo też było ale nie palił. Jak połączyłeś te kable przy kompie, tak jak w opisie?
Bo u mnie zadziałało jak przy kompie zrobiłem tak: dokładasz 2 piny do b15 i b16. Łaczysz je z kablami które przeciąłeś w kostce C czyli C21 i C29(tu chyba obojętnie który do którego). Nie łacz wtyczki C z wtyczką B!!! Z kostki C ciągniesz 2 kable do aparatu i łączysz je tak jak w opisie. No i od A2 i A4 łączysz z wtryskami tak jak w opisie. A przy aparacie masz 2 białe kable, jeden łączysz przekładając go w to samo miejsce we wtyczce, a reszte kabli przy aparacie to już nie pamiętam jak, ale chyba gdzieś mam foto w razie potrzeby.
Tak też mam zrobione jak piszesz. Podmieniałem ecu, przekaźnik.. Nic. Najgorsze jest to, że ecu nie chce zatrybić. Wiesz może z których pinów bierze zasilanie?
Jako ze temat widze swiezy to nie bede zakladac nowego, a wiec jakby to sie wszystko mialo na silniku d13b2 z czapka d15b7 ssacym d16z6 i wiazka silnikowa z d15b7? oczywiscie kabinowa d15b2.Pozdro.
U mnie problemem było brak zasilania na 5 pinie na przekazniku głownym. A tego powodem był wadliwy pin w jednej z zielonych kostek... Teraz juz działa. Tylko auto "przytrzymuje" na obrotach. Czy to wina lewego powietrza?
Kazik1989, głowice d13b2 i d15b7 są identyczne. Możesz jedynie wałek przełożyć, lecz od b7 też szału nie robi. D15b7 do obd1, d15b2 to odb0... Na pewno wedle tego schematu P&P nie uda Ci się tego odpalić.
a wiec wiazka silnikowa takze musi byc b2, dobrze zrozumialem? a co z ssacym? nie ma roznicy czy bedzie to z2,b7 czy tez z6? zalezy mi zeby po przerobce zyskal troche mocy jezeli tak nie bedzie stawiam na swoje i kompletne mini-me na z6 ;)
Jezeli ktos by mogl mi powiedziec jak dokladnie podlaczyc aparat z2 z wiazka od b2 bylbym wdzieczy, poniewaz kolory w tych wiazkach sie nie pokrywaja.
Proszę, tu masz wszystko :)
http://www.psytronix.org/xo/modules/smartsection/item.php?itemid=11
A jakieś podpiecie przewodow paliwa i ukladu chlodzenia? kolektor ssacy jest z z2 a modyfikacje przeprowadzam na d13 wiec jest dla mnie troche trudniej.
najwazniejsza czescia jest przewod chlodzenia w ksztalcie U a reszta powinna Ci pasowac z d13 chociaz pewny nie jestem. a co do paliwa to bak z pompa musisz miec
Mam wszystko, przerabialem juz kiedys ale na b7 tam mialem rurke z 2-oma krućami a w b2 o ile mi wiadomo powinna byc 1.
tak jest jeden kruciec. nie wiem tylko jak w d13 wyglada rura do ktorej przymocowany jest termostat jak taka jak w d15 to masz wszystko jasne
Rurkę od termostatu do pompy wody musisz wymienić na taką od np. d15b2 która ma 1 kruciec. Proponuje trochę poszukać po forum, chociażby temat od d13 mpfi, tam masz podłączenia przewodów paliwowych itp.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?59809-D13B2-mpfi-(na-D13B7-)-co-jeszcze-mo%BFe-by%E6-potrzebne
Interesuje mnie juz tylko podlaczenie map sensora. nie mam pojecia ktora to kostka, nie moge zlokalizowaj tej ktora by pasowala. Jezeli ktos by mogl powiedziec jakie ma kolory.
To jest ta kostka na 3 piny, która wychodzi z wiązki kabinowej ( druga na 3 piny z wiązki silnikowej jest od TPS ).
Jezeli ktos mogłby mi wytlumaczyc gdzie podpiac podcisnienia map sensora.
Wpinasz wężyk przy przepustnicy i tyle..
A co z tym ktory jest z tylu kolektora?
To jest kruciec od Purge cut off solenoid - to ten zawór co idzie do filtra węglowego. Jeśli go nie masz - po prostu zaślep.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.