PDA

Zobacz pełną wersję : Wybor tłokow do D15 - prosze o pomoc ;)



davinci1991
23-01-12, 12:54
Witam jak w temacie.
Robie remont d15, chcem doprezyc i dac tłoki nadwymiarowe tylko jakie ???

- tłoki d13 mają wieksze denko wiec doprezają silnik ale nie ma jakich z nadwymiarem...
- tłoki d15 nadwymiarowe (0,50+) lecz bez doprezenia bo nie mają denka wyzszego...

Jakie jeszcze tłoki by przypasowały ??? Bardzo prosze o pomoc ?

Pozdrawiam

majson
23-01-12, 14:51
Podstawowe pytanie ile chcesz doprezyc?

81saren
23-01-12, 18:23
No i co dalej.... jaki walek .. ( wzniosy itp )
doprezenie to niewszystko , mozesz doprezyc na maxa a itak tego niewykozystasz i bedzie spalanie stukowe , opoznione zaplony i G...no wyjdzie..

dopezanie d15b2 hmm . bedziesz tak czy inaczej musial przejsc na OBD1 i wystroic to wszystko
wyremontuj sobie silnik , + glowica z6 i juz bedziesz mial doprezenie :)...
zalezy wszystko od tego jakie masz fundusze i ile chcesz mocy

davinci1991
23-01-12, 18:36
Zapomniałem dodac iż to bedzie d15 mini (głowa z6).
I doszedłęm do wniosku iż jak owalizacja tuleju bedzie ok to włoze tłoki d13 doprezajac go.
A jak beda tuleje nie rowne to tłoki pm7/p29 (d16a9) , honowanie do tego i jazda ;)

Co sadzicie o tym ? A po złozeniu strojenie , bo wałek bedzie latem ;)

zakit
25-01-12, 05:33
Zapomniałem dodac iż to bedzie d15 mini (głowa z6).
I doszedłęm do wniosku iż jak owalizacja tuleju bedzie ok to włoze tłoki d13 doprezajac go.
A jak beda tuleje nie rowne to tłoki pm7/p29 (d16a9) , honowanie do tego i jazda ;)

Co sadzicie o tym ? A po złozeniu strojenie , bo wałek bedzie latem ;)
uprzedzajac co na to saren, to ci powiem ze duzo osob tak robi i to jest najlepsze wyjscie.

Whiplash
25-01-12, 05:55
ale na pm7 to nawet przy uszczelce z6 to masz CR 0.25 wyzsze niz na tlokach d15 nie wiem czy jest sens sie bawic, ja mam d13 walek z2 i obd0 mapka z d16a9 i wyszlo mi 121KM i 146nm:D a teraz jeszcze glowe z6 obrabiam wiec pewnie bedzie duzo wiecej

bednar_ek35
27-01-12, 17:43
Witam.
Podłacze sie pod temat,na wiosne będe robił remont w swoim D15Z6 oraz wleci wałek i klawiatura z z6,komp P28,reg.kółeczko oraz będzie strojenie.
Z tego co wiem to w D15Z6 i tak ma już dość wysokie CR. w porównaniu do innych d-seri,tylko teraz pytanko do Was.
Jeżeli po pomiarach okaże sie jajo na tulejach czy moge seryjne tłoki zastąpić innymi co by podnieść CR,czy lepiej zostać przy seryjnych i tylko liznąć głowice oraz dać uszczelke z D16Z6.
Prosze o poważne odpowiedzi,bo niechce nic zyebać i żeby dało sie ten setup pózniej bezproblemowo wystroić.

81saren
28-01-12, 16:57
bednar_ek35 d15 eco jest innym silnikiem niz b2 czy b7 , i zakladajac tloki od tych sinilkow to bedzie CR jakies 22:1 czyli niema opji zebysmigalo , a wszystko dlatego ze ECo ma dl. korby 137mm ( czyli takie jak d16 badz d17 )

jak chcesz podniesc CR to mozna tlokami od d17 . a jakiego hmm. zapraszam na PW. mam kilka kompletow takich :)

bednar_ek35
28-01-12, 22:15
Dobra,już powoli mam naświetlony jakiś tok rozumowania.
Dodam jeszcze tyle że napewno zostaje seryjny wałek od D16Z6,i dlatego napisałem czy nie wystarczy tylko liznąć głowice oraz dać cienką uszczelke żeby dało sie spokojnie wystroić.Bo jeżeli okaże sie jajo to będzie pewnie ciężko dostać seryjne tłoki nadwymiarowe do D15Z6 i dlatego padło pytanie o inne tłoki.

81saren
28-01-12, 22:27
tak naprawde nic niejest problemem , jezeli jest taki silnik to i takie czesci byly produkowane i sa OEM i nietylko ,
kwestia tylko w jakich kosztach cos takiego bedzie , ale jak dlamnie osobiscie troche lipton robic cos takiego na seryjnych gratach , tak czy inaczej trzeba stroic taki setup, lepiej sie niecisnieniowac troszke wiecej monet dozbierac i montowac cos mocniejszego i wtedy to wystroic. No ale co kraj to obyczaj , co osoba to podejscie, troszke mialem okaozaje poznac silniki ECo i naprawde to bardzo fajna konstrukcja dajaca bardzo fajne efekty odpowiednim potraktowaniem. No ale troche na hama wgryzles sie w cudzy temat.

bednar_ek35
28-01-12, 23:27
Miszczu jak mam zakładć nowy temat i dostać po rajtach to wole sie podpiąć:)
Miałem jeszcze pół roku temu B16 na pokładzie ale musiałem sprzedać bo sytuacja finasowa tego wymagała,ta więc bez pyskowania poprosze:)
Autem jeżdze nie tylko ja ale również moja żona,tak więc auto ma być do jazdy codziennej z dozą mocy ponad serie.

pioootr
27-02-12, 11:09
To ja też podepnę się pod temat wyboru tłoków:

Poproszę o podanie linków lub wymiarów różnych tłoków do d-serii. Chodzi o pozostałe tłoki, których nie ma wpisanych w kalkulator.
http://www.knology.net/~jediklc/D.htm

Znalazłem info o tłokach D13:

D13B2 (PM0/PMIG) denko tłoka ma wytłoczenie wypukłe miedzy wycieciami na zawory
(Compression Height-30.8, dome +2.5)
D15B2/B7 (PM3) denko ma wycięcie na zawory ale denko jest płaskie (CH 30.7 dome -1.5)

Znacie wymiary pozostałych tłoków D14, D15, D16, D17 :confused: