Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szybkie d16a9 - jakie mody zastosowac w silniku?



sobi_
23-01-12, 01:02
Drodzy forumowicze...

od niedawna jestem posiadaczem EJ9 z 1.4 pod maską. Obiecałem sobie ze to auto zostanie serią "dupowozem", ale w tych załozeniach wytrzymałem 2 tyg...:o:o:o

Jestem na etapie remontu d16a9 (130km DOHC) które na wiosne ma zagoscic pod maską. Przy okazji chce sie poradzic osób mających doswiadczenia z tymi silnikami, jakie mody zastosowac :confused:

Załozenia są nastepujące:

-moc ok 150km wolnossace
-ma słuzyc do jazdy "na codzien" oraz współpracowac z LPG (tak, tym do zapalniczek itp, mam dobrą instalacje Landi Renzo, wiec zrobie z niej uzytek, robie ok 3-4 tys km miesiecznie, wiec nie widzi mi sie jazda na Pb, zwłaszcza przy takich cenach paliw)

:cool: Planowane mody:
-OStrzejsze wałki rozrzadu (robione na zamówienie, ktos ma sugestie jakie czasy/wzniosy zastosowac? jakies twardzsze spręzyny zaworowe?)
-Lzejszy zamach (na ok 4,7 kg)
-Porting głowicy
-Planowanie głowicy (ile mm ciachnąc, zeby bezpiecznie dopręzyc silnik?)
-Finalnie strojenie, zeby miało to ręce i nogi...

Nie pisze o takich zeczach jak dolot/wydech, wywazanie wału/zamachu bo jest to oczywiste. Skrzynia bedzie z Civica Si, czyli krótkie przełozenia, wiec hybryde tez omijam. Co sadzicie o takich modach? Co według was warto/ czego nie warto robic?

Bede wdzieczny za podpowiedzi i konstruktywną krytyke ;)

Sobi

zakit
23-01-12, 03:06
mysle ze pierwsza powinna byc wlasnie hybryda, obok lekkiego zamachu.

sobi_
23-01-12, 12:23
gadzam się, tyle że ja mam skrzynie od civica Si dohc, tam seryjnie są przełożenia takie jak stosuje sie w hybrydzie, do tego jest na dużych lozyskach i ma grube polosie. Dlatego napisałem, że pomijam ten temat. Interesują mnie przeróbki mechaniczne samego silnika ...

Masz moze u siebie lekkie kolo? Jaka masa?

mirasek
23-01-12, 13:52
u kolegi zamach na 4,8 kg i hybryda z 3 i 4 z crx + fd 4,4 dały bardzo dobre, wyraźnie odczuwalne efekty w przyspieszeniu

ps. od jakiego Si to skrzynia? sprzęgło hydro czy linka? wątpię żeby miała przełożenia takie jak powyższa hybryda...

Kras
23-01-12, 14:45
Hmmm, no skoro hybrydy robi sie na bazie skrzyni z CRX a w Civic SI DOHC siedziala chyba ta sama skrzynia to raczej przelozenia juz ma :)
Jedyne co to by sie przydal final 4.25 albo 4.4 ale wtedy z jakas dluzsza piatka.

sobi_
23-01-12, 16:37
Sprzeglo jest hydro, skrzynia z Civica Si 92r, przełożenie główne 4,25. Myślę ze ta skrzynka spokojnie styknie do użytku miasto/trasa. Samochód ma być w pelni uzytkowy, więc nie będę fundowal sobie skrajnie krótkich biegów, bo na dłuższą mete moze to byc meczace

skolopendra
23-01-12, 16:45
założenia dobre
tylko jak to cenowo cie wyjdzie ?

mirasek
23-01-12, 16:51
Jeśli to Si dohc z 92r to ma przełożenia takie jak D16Z6 z tego co wiem, więc nadal twierdzę że warto dłubnąć skrzynię j.w. ale to jak uważasz

Kras
23-01-12, 17:23
No jak SI DOHC 5g to tak. Myslalem, ze zestaw jest z zelazka :)

sobi_
23-01-12, 19:35
Wiecie co... moze i macie racje. Starałem sie znalesc jakies info na temat tej skrzyni (Civic Si 92r, komp p29 OBD1, hydro wysprzeglik), ale moze cos pokreciłem. Skrzynia na pewno jest inna niz ta w d16z6. Moja ma dzieloną lewą półos, a same półośki są grubsze. Co do przełozen nie jestem pewien, moze ktos kto jest bardziej "oblatany" w temacie ma jakies info na temat tej skrzyni? nie mam na niej naklejki z numerami i ciezko mi było cos znalesc w necie.

Kolega skolopendra pyta o koszta...

-wałki to koszt ok 600zł-700zł z azotowaniem
-zamach ok 200zł
-porting we własnym zakresie, planowanie 60zł
-strojenie ok300

Licze ze mody nie przekroczą 1500zł, mam troche gratów, troche załatwi sie po znajomosci i nie powinno byc zle

skolopendra
23-01-12, 20:06
takie koszty to nie koszty :D

więc tylko krótka skrzynka i będzie ok

drvtec
23-01-12, 20:15
jeszcze przepustnica

skolopendra
23-01-12, 20:17
no tak

bez przepustnicy by raczej nie pojechał

sobi_
23-01-12, 20:54
Z przepustnicą będzie troche rzeźby, bo do tego kolektora ciezko cos dopasowac. Na razie zostaje seria, lekko przerobiona ;) Jak bedzie mi sie nudziło to rozwierce przepustnice i załoze wiekszego motyla.

zabas
23-01-12, 22:12
a gdzie te wałki z 600 - 700zł załątwiasz ? rozumiem ze przeróbka seryjnych ?

Kras
24-01-12, 08:41
Dokladnie tak. Dostac cokolwiek gotowego do DOHC to nie lada wyzwanie.

mirasek
24-01-12, 09:29
CatCams robi gotowe wałki do D16 dohc w różnych specyfikacjach, tyle że pewnie cena zaporowa a przynajmniej dyskusyjna :) Do wałków wypada doliczyć regulowane kółka. A może tylko wałek ssący ostrzejszy, wiem że ktoś na forum ma tak zrobione, wałek od Grabowskiego, coś ponad 150KM, chyba @radar333 ??

radar333
24-01-12, 10:46
:) Kolego to tak: skrzynie masz identyczna co w D16Z6 czyli masz 3 i 4 "zwykłe", FD masz 4,25. Zamach to kosztuje 600 zł Fidanza 3,7 kg aluminium, chyba że skrobanie to wtedy koszta dużo niższe ale nie uskrobiesz do tych 3,7 kg nigdy. Wałki do d-seria DOHC to egzotyk. Grabowski lub Świątek zrobią zestaw za 1500-2000 zł (bez kółek). Używki 2 wałki na CRX forum za 900 zł widziałem. Sam ssący u źródła nówka z ustawieniem ponad 1000 zł. Kółka musisz mieć bo bez nich i regulacji to ci wyjdzie mniej niż seria (ja tak miałem). Strojenie to 600-1100 zł razem z hamownią bo bez hamowni to kółkami możesz sobie kręcić jak masz fantazje. Do tego CAI w tym silniku aż się prosi, przepustnica z B16, wydech na 2-2.25" i po strojeniu to seryjny CRX VTEC się dosłownie sra. EG6 seryjne to w ogóle szkoda benzyny. Spalanie 8,4-10,4/100 km. Dół niesamowity, do miasta super. FD 4,4 teraz robię a i tak jest już pięknie.

Edit: O gazie się nie wypowiadam bo się nie znam i się nie chce znać.

Karot
24-01-12, 13:43
a jak z wiazkami?Ej ma dziwne OBD2b?A tam bedzie OBD0 czy juz OBD1?beda przekladane wszystkie silnikowa i kabinowa?

sobi_
24-01-12, 21:16
mam obd2a, bedzie obd1. wiazka bedzie przerabiana, niestety czeka mnie ciecie i lutowanie kabelków/ przekładanie pinów... ale nikt nie mówił ze bedzie łatwo:)

co do wałków to znajomy ma szlifierza który robi wałki na zamówienie, tylko azotowac trzeba we wlasnym zakresie. miałem juz wałki od niego w 2 autach i byłem zadowolony. a do dohc'a mam regulowane kółka, dostałem w spadku od kolegi, wiec jakos to bedzie.

zamach bedzie robiony przez otoczaka wiec koszt nie bedzie wysoki, a fidanza jest za lekka. auto ma słuzyc do codziennej jazdy, nie popadajmy w skrajnosci ;)

strojenie... mówisz 600-1100... zalezy dla kogo. Mojemu koledze mazde rx-7 z sr20det pod maska, znany tuner wystroił za darmo, ja tez mam dostep do tanszego strojenia wiec mówie ile mnie to wyniesie. a stroic mozna nie tylko na chamowni...

jesli chodzi o wydech i cai napisałem na początku ze jest to oczywiste i tematy te były juz wielokrotnie wałkowane, wiec nie wspominałem nawet o tym. dolot bedzie z parówką i osłoną termiczną, wydech na bazie seryjnego VTI, bo ma byc cicho :)

A co do gazu, to nie wiem dlaczego na forum jest taka nagonka na auta z LPG... honde kupiłem zeby tanio smigac wiec lpg jest oczywistą oczywistoscią, 200sx'a tez kupiłem z gazem, rozebrałem silnik bo padła panewka, nie było nic niepokojącego, góra w igła stanie, 4 lata na gazie... mimo wszystko po remoncie kapitalnym gaz wyleciał, ale upalanie na gazie mi sie nie widzi w silniku turbo. natomiast do wolnossaka, który ma latac jako lekko modzony dupowóz.. czemu nie :) ale to moje zdanie i mozecie sie z nim nie zgadzac, pozdro ;)

radar333
25-01-12, 09:43
Parówa jest ch*jowa. CAI do tego silnika. Bez hamowni nie ustawisz kółek bo niby jak? Na oko? Co do robocizny za strojenie to oczywiście, może zrobić ci ktoś za darmo, nie przeczę. Jak ten szlifierz robi te wałki? Napawa je? A jak szlifuje to gdzie? W którym miejscu?

Whiplash
25-01-12, 12:22
walkow napawanych nie trza azotowac, bo spawy sa i tak twarde jak cholera, mi w maluchu szklanki zjadlo a walka nawet nie ruszylo :) jak chcesz to stroic na lpg to sobie silnik doprez zawsze to kilka koni i niutkow a stukowego na podtlenku lpg :D mial nie bedziesz, glowice planuj ile trza jak prosta to tylko zabielic

ps. gosc walki z vteciem tez ogarnia ??

sobi_
25-01-12, 22:28
Strojenie mozna przeprowadzic na drodze, nie trzeba hamowni. Kółka tez na szybko mozna przestawic.

Co do wałków, to zalezy od krzywki. Jesli wyda z seryjnej to szlifuje i trzeba azotowac, jesli nie to napawa satelitem (chyba tak sie to nazywa), podobno mega twardy i nie trzeba azotowac po tym. Co do szlifowania nie wiem dokładnie jak to wygląda od strony technicznej, wiec nie bede sie wypowiadał. Co do wałków v-tec'a nie mam pojecia, osobiscie miałem od niego wałki w maluchu 650, 903 w seicento 1100 i fiacie 125p 1800 dohc. Niektóre szlifowane inne napawane. Kolega na politechnice miał gdzies znajomwego który azotował nam to za free, nigdy nie było problemów z trwałoscią tych wałków..

Pytanie odnosnie parówy... dlaczego twierdzisz ze jest kiepska? Nie buduje silnika wyczynowego, tylko na miasto. Najbardziej zalezy mi na poprawie elasytcznosci w srednich zakresach predkosci obrotowej. Porównywałem wykresy silnika z CAI i tzw"Parówą" i bardziej odpowiada mi parówa. Poza tym CAI zazwyczaj robione sa z aluminium, które mocno sie nagrzewa podczas pracy silnika, a tworzywo nie...

Whiplash
25-01-12, 23:00
parowa strasznie ryczy co moze byc uciazliwe dla auta nacodzien, CAI mozesz zrobic z kibel rur :) ja mam taki rozpinany :D na zime jest stozek w komorze a na lato idzie pod zdezak, koszt jakies 20zl a dziala rewelacyjnie:D

dwie rury fi75, dwa kolanka 90 stponi i jedno 45 stopni

to wersja zimowa :p https://lh5.googleusercontent.com/-WfKYkQT0tL4/TqFqUiOpT7I/AAAAAAAAGjc/fCmvGCo2DKY/s640/DSC00046.jpg

sobi_
25-01-12, 23:11
czysciutko pod maską, to lubie :) :) az miło spojrzec...

jesli chodzi o dolot z PCV masz racje... kiedys jak jeszcze rzeźbiłem silniki w maluchach smiali sie ze mnie ze robie doloty z kibelrury... do momentu az kolega były wicemistrz polski w rallycrossie nie porobił zdjec z zawodów. prawie wszystkie doloty z szarej kibelrury. podobno najlepszy materiał, gładki i nie nagrzewa sie

wydech bedzie cichy, seria Vti, wiec jak sobie poryczy troche dolot przy wyprzedzaniu to bedzie nawet wskazane, przy normalnej jezdzie nie ma praktycznie róznicy w głosnosci dolotu. a parówe bede miał powiedzmy ze w gratisie, bo zamieniam za graty ze sprzątania garazu ;)

Whiplash
25-01-12, 23:36
to bier parowe, jak bedzie zaglosna to wtedy CAI z kibel rury i "bedzie pan zadowolony" :)

grafix
26-01-12, 12:25
A powiedz nam co będziesz obserwował strojąc na ulicy jak pokręcisz kółkami ? :)

sobi_
27-01-12, 01:24
podejrzewam ze nie ja to bede obserwował, ale zapewne g-techa ;)

grafix
27-01-12, 10:09
no proszę Cie :)

Kras
27-01-12, 12:06
Nie no, to ustawicie jak trzeba :p

sobi_
27-01-12, 23:39
w g-techu masz funkcje hamowni ale mniejsza z tym, moze faktycznie sie to nie nadaje. jesli będzie trzeba pojedzie sie na rolki... na strojeiu sie nie znam

moze ktos doradzi wreszcie konkretnie co do modów samego silnika... ktos miał doczynienia z aftermarket' owymi wałkami do tych silników? jakie czas/wzniosy? moze da rade dopasowac twardsze spręzynki od jakiegos innego silnika?

radar333
28-01-12, 09:16
Ale napisałem ci wszystko dokładnie razem z kosztami. Będziesz zadowolony z osiągów na prawdę. Aftermarketowe wałki to w PL jest egzotyk. Prędzej już w sporcie ktoś to ma ale na forach tacy ludzie/teamy się nie udzielają. CatCams gdzieś w sieci widziałem ale wychodzą około 4000 zł więc to absurd. Zostają ci tylko rzeźbiarze. Wejdź na stronę Świątka i zapytaj. Tylko pytaj o CRXa wiadomo. Ponadto na forum honda-crx.info szukaj projektów, mają ludzie te świątkowe i grabowskie. Raczej nikt ci nic nie powie bo sam nie wie co ma dokładnie a sprzedawcy, którzy jednocześnie sami ustawiaja te wałki (wiesz, trzeba zawory ustawić pod konkretne wałki i nie są to seryjne wartości) tez nic ci nie powiedzą więcej jak tylko cenę i "zapraszamy".

A i pamiętaj że pasowało by do tego doliczyć komplet dobrych nowych panewek (np. ACL Race). Słyszałeś oczywiście o panewkach w tych silnikach? Tym bardziej że jak chcesz upalać :)

zabas
28-01-12, 10:38
dokładnie jak radar333 pisze zmieniaj panewki i to od razu :) CatCams robił wałki i wiecej info uzyskasz na crx-info.pl możesz też napisać do quwaxa z Empire Racing - on kiedyś miał głowice i wałki na sprzedaż :)

radar333
28-01-12, 10:49
On własnie jest albo był powiązany z Grabowskim i na jego wałkach głowicę składał. Ale podejrzewam że jak już coś to nic nie odpisze albo zaprosi na tuna do siebie ($$$) :)

sobi_
04-02-12, 03:39
a wiec... popytałem troche, poradziłem sie madrych głów i wychodzi na to ze wzmacnianie N/A to zabawa dla bogatych.

a co sądzicie o soft-turbo do tego silnika? moje drugie auto to 200sx s13 z 1.8t. Mam seryjne turbo T25 i wtryski które podobno pasują P&P, oraz intercoolery jakies, mbc i blow-off'a. Kupując:
-kolektor pod turbo 500zł
-jakies złaczki/rurki 300zł
-strojenie nieduzo :)
-down pipe/wydech 300zł (mam jakies tłumiki, troche kwasówki, cos by sie uspawało)
-panewy acl race korbowe i nowe seria głowne ok 300zł (tak dla swietego spokoju

sporo gratów mam od 200sx, wiec mozna by to wykorzystac. wydając te powiedzmy 2000zł mógł bym miec softa z mocą ok 170-180km... co o tym sądzicie? o czym zapomniałem? jest 3 w nocy, a ja troche zmeczony, mogło mi cos umknąc ;p