Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zmiana ECU z P1G D15Z3 na P28(D16Z6)



anticorr
20-01-12, 17:10
Tak ja w temacie, nurtuje mnie bardzo ten temat, ale szczerze żadnych sensownych tematów nie znalazłem:/ na forum pgmfi.org pytałem trochę, ale Oni za bardzo nie znają tego silnika i kompa i nie bardzo odpowiadali. Tutaj na forum znalazłem kogoś kto coś takiego robił w silnik D15Z1 chyba? Ale żadnych rozwinięć tego tematu nie było. A jak wiadomo żeby całość grzebaniny miała sens to kompa też trzeba dłubać. No i zastanawia mnie fakt jak to ma sie do VTEC-Econo komputer z Vtec, czy na przykład zmiana kompa( obydwa OBD1, więc wszystko p&p raczej), wgranie na początek mapy z D15Z3 i na niej bazować, czy mapa z Z6, oczywiście ECU przerobione z podstawką Eprom. Ktoś ma do czynienia z zabawą w to? Bo wiadomo, jak ma się seryjne Z6, przeróbka ECU to moment, teoretyzuję pobawienie się w ciemno z mapami i wszytko hula, ale podmiana ECU?? Aha, no bo wiadomo ze komputer P1G jest nieprzarabialny, i nic się z nim nie da zrobić, oczywiście komputer może być też np. P06 od D15B, tylko też jakie są to różnice.
Kur.. zobaczyłem właśnie że nie do tego działu to zamieściłem:/

piroman
20-01-12, 17:28
pobawienie się w ciemno z mapami i wszytko hula
bawienie się w ciemno mapami może wiecej popsuc jak zrobic dobrego...

D15Z3 ma sonde szerokopasmową więc jak zmienisz na p28 czy p06 to dobrze by było też sondę zmienić na na zwykłą, tyle że zmiana komputera przy seryjnym silniku nie ma żadnego sensu

Odnośnie P1G to można go przystosowac do obsługi zewnetrznego eproma, ale płyta w tym kompie jest pozbawiona kilku możliwości w stosunku do np. P06/P28

anticorr
20-01-12, 17:35
Wyrwałeś mi troszkę z kontekstu
teoretyzuję pobawienie się w ciemno z mapami i wszytko hula, oczywiście wiem że bezpieczne to to nie jest, ale nie o to chodzi.Właśnie zapomniałem o sondzie, ale czy ECu nie może jej obsługiwać, a silnik właśnie że jest trochę dłubnięty dlatego chciałem sie zająć tym tematem, napisalem nawet to w 1 poście.

A jak wiadomo żeby całość grzebaniny miała sens to kompa też trzeba dłubać


Odnośnie P1G to można go przystosowac do obsługi zewnetrznego eproma, ale płyta w tym kompie jest pozbawiona kilku możliwości w stosunku do np. P06/P28 Możesz mi coś bardziej na ten temat napisać bo mnie zaciekawiło? I czego jest np. pozbawiona

piroman
20-01-12, 18:02
Możesz mi coś bardziej na ten temat napisać bo mnie zaciekawiło? I czego jest np. pozbawiona
W zasadzie to mozna tam uruchomic obsługe zewnetrznego eproma i ewentualnie wystroić i tu praktycznie możliwości rozwoju tej płyty sie kończą, nie za bardzo nadaje się on przy swapach na inne silniki
no i zapomiałem dodac że są dwie różne wersje kompa P1G, jak masz foto wnetrza to mogę Ci powiedzieć czy da się coś w nim zrobić bo w tej nowszej wersji niestety sie nie da...
z tego co widze auto z 96' wiec masz raczej tą lepszą wersję :)

anticorr
20-01-12, 19:25
Znalazłem co prawda w necie foto, ale wszystko sie zgadza 96r. D15Z3 P1G ECU, i też mam niebieskie gniazdo. Tylko tutaj widzę że coś jest już zmienione, czyli co to jest zewnętrzna pamięć? I powiedz mi czemu ta płytka nie jest rozwojowa?
http://img20.imageshack.us/img20/1508/ecuprzer.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/20/ecuprzer.jpg/)
http://img840.imageshack.us/img840/3168/dsc01979i.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/dsc01979i.jpg/)
http://img42.imageshack.us/img42/9128/dsc01978f.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/dsc01978f.jpg/)
http://img39.imageshack.us/img39/3402/dsc01977lb.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/dsc01977lb.jpg/)
http://img861.imageshack.us/img861/3959/dsc01976st.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/861/dsc01976st.jpg/)

W poniedziałek będę grzebał przy aucie to wyciągnę ECU i sprawdzę już na swoim co tam jest w środku, ale myślę że to będzie to bo jak ostatnio kompa wyciągałem to identycznie wyglądał. No i załóżmy że jest ten sam to co dalej..? Możesz się podzielić swoja wiedzą?

piroman
20-01-12, 19:28
Jeśli masz takiego jak na tych fotach to można na nim uruchomic zewnetrznego eproma, ten na zdjeciach jest seryjny, niegrzebany

anticorr
20-01-12, 19:37
Jesteś pewien na pierwszym foto zaznaczyłem na czerwono płytkę scalona która chyba była dokładana bo na innych fotach tego kompa jest tam wolne miejsce, na przed ostatnim zdjęciu też ją widać. No i powiedz mi jak zewnętrzną pamięć uruchomić, jaki to musi być układ, bo raczej nie taki jaki się używa np. przy p28?

mlodyxx
26-01-12, 21:55
ta plytka ktora zazn. na czerwono jest od czegos innego w p28 tez ja mialem w p06 jej u mnie nie bylo a obydwa kompy byly seryjne

anticorr
28-01-12, 17:23
To są foty P1G ECU, i nie wiem właśnie czy to jest seryjny komp czy grzebany już.

piroman
28-01-12, 19:04
To są foty P1G ECU, i nie wiem właśnie czy to jest seryjny komp czy grzebany już.
Komp jest seryjny a płytka którą zaznaczyłeś jest od immo

anticorr
28-01-12, 20:42
Komp jest seryjny a płytka którą zaznaczyłeś jest od immo
Aha, no no na innych fotach tego ECU nie ma tej płytki, czyli już wszystko jasne.

Bonless
31-01-12, 10:52
W zasadzie to mozna tam uruchomic obsługe zewnetrznego eproma i ewentualnie wystroić i tu praktycznie możliwości rozwoju tej płyty się kończą, nie za bardzo nadaje się on przy swapach na inne silniki

Czyli reasumując komputer P1G da radę wystroić na seryjnej mapie D15Z3?? Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem więc proszę o ewentualne sprostowanie :) Czy ten komputer nada się do czegokolwiek przy strojeniu w przypadku zmiany głowicy i ewentualnego przesunięcia odcinki?

anticorr
31-01-12, 10:59
No powiem Ci Michał że dowiedziałem się tylko że obsługuje on zewnętrzny Eprom na którym może być mapka, ogólnie rozgryzam wątek na pgmfi.orghttp://forum.pgmfi.org/viewtopic.php?f=45&t=16869 bo dowiedziałem się że ten nasz komp oczywiście musi być taki jak na fot, bo 2 rodzaje P1G były jest podobny jak P07 od D15Z1, a tu już jest większe pole do popisu.

piroman
31-01-12, 12:04
no przeciez napisalem ze da sie na tym wystroic d15z3 (rowniez po zmianie glowicy) o ile masz kompa ktory wyglada w srodku jak ten na foto powyzej...

anticorr
02-02-12, 10:53
no przeciez napisalem ze da sie na tym wystroic d15z3 (rowniez po zmianie glowicy) o ile masz kompa ktory wyglada w srodku jak ten na foto powyzej...
A mógłbyś na PW napisać jak się zabrać do tego ECU, jaki układ trzeba zbudować żeby go obsłużyć? Bo raczej nie taki jaki prz np. P28?

anticorr
18-05-12, 14:34
Okej, sporo już wiecej wiem.. Teraz tylko trzeba znaleźć stockową mapę, która w crome można przerobić i włączyć datalogging... Niestety nie znalazłem takjiej, ale widze ze jest mapa D15Z1, tam siedzi P07 a P1G jest w zasadzie identyczny, sonda też jest szerokopasmowa..., a silniki są identyczne... będzie pasowała? Any info? Ktoś cuś wie?

lukasz_lo
12-03-13, 13:56
jak usunac imobilizer z P1G ? wie ktos ?