PDA

Zobacz pełną wersję : Problem ze spadajacymi obotami



kubaszow
19-01-12, 17:38
Wiem ze jest duzo tematow o tym problemie(wiekszosc nie rozwiazanych) ale auto jest potrzebne do pracy i czas mnie goni!
Civic D16Y7 98'
Problemy zaczely sie z rok temu co jakis czas sie pojawia i samo znika ale nie w 100%. Po wysprzegleniu obroty spadaja praktycznie do zera, potrzesie buda i po 2-3 s sie podnosza, a dzisiaj od rana tak nisko spadaja ze sie zapala kontrolka akumulatora i gasnie na skrzyzowaniach nie da sie normalnie jezdzic.
Auto zagazowane ale na Pb i LPG to samo.

Zawory wyregulowane z 5tys temu
Przepustnica z krokowym wyczyszczona 2 tyg temu
Uszczelka po dprzepustnice home made moze tu lezy problem ale nie wydaje mi sie???

Czy moze byc cos z zaworem IAC tam gdzie sa te 2 komory w srodku jest ten walek co zamyka jedna i otwiera druga tak? Zauwazylem po rozkreceniu,wyczyszczeniu i zlozeniu razem z tymi magnesani ze 1 komora jest cala otwarta a druga do polowy otwarta? Zaczalem ruszac ta pokrywa z magnesami i ta druga komora sie bardziej zamykala ale nie do konca i moze to jest przyczyna ?

Nie wiem juz czego szukac?

r35p3ct
19-01-12, 21:38
Zawór regulujący obroty biegu jałowego ( dopływ powietrza do silnika ).
System sterowania ilością powietrza zasilającego silnik na biegu jałowym IAC (ang. – Idle Air
Control), w którym silnik krokowy steruje pracą zaworu regulującego ilość powietrza
przepływającego przez kanał obejściowy przepustnicy do silnika. W systemie tym powietrze
doprowadzane do silnika przepływa przez kanał obejściowy w zespole przepustnicy
zamykany przez elektronicznie sterowany zawór. Zawór ten połączony jest mechanicznie z
silnikiem krokowym, ten zaś elektrycznie do jednostki sterującej. Ciągi impulsów
napięciowych generowanych przez sterownik przesuwają skokowo trzpień zaworu (jeden
skok na jeden impuls) od pozycji pełnego otwarcia do pełnego zamknięcia.

kubaszow
19-01-12, 22:16
Czyli mogl pasc ten czujnik?

Bo te objawy nie pojawily sie o tak, tylko po pewnym czasie ustepowalo jezdzilem z 2-3 m-ce i bylo ok i sie nawracalo.

Kriss91
19-01-12, 22:42
Miałem identyczne objawy. Na początku pomogło czyszczenie krokowca i przepustnicy. Po jakimś czasie jednak problem powrócił. Pojawiał się w zasadzie jedynie po jeździe na wysokich obrotach. W moim przypadku pomogło czyszczenie wtrysków.

kubaszow
20-01-12, 10:55
Zrobilem samodiagnostyke dzisiaj rano i sa bledy ECU:

3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

Wiec jest juz troche wiecej informacji - czy moze to byc walnieta przepustnica i najlepiej bedzie zakupic nowa?

r35p3ct
20-01-12, 14:52
A nie pomieszałeś może wtyczek od tpsu i przpustnicy??

kubaszow
20-01-12, 17:23
No tez sie nad tym zastanawialem, jak zamienilem wtyczki to silnik nie rowno pracowal, wiec chyba jest ok

A da sie jakos prostym sposobem sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy?

JT.
26-07-12, 17:21
Witam,i co naprawiłeś,bo u mnie to samo;]

kubaszow
26-07-12, 20:28
Naprawilem:)
Wymienilem przepustnice i jest ok, nie chcialo mi sie podmieniac poszczegolnych podzespolow zeby sprawdzic co walneło.
Wiec nie powiem ci dokladnie co bylo.

KAMIL21
27-07-12, 12:24
Miałem to samo w D15B7 u mnie pomogła wymiana sondy ;)

kubson012
27-07-12, 18:14
A mi sie tak ostatnio zdazylo po wyjeciu aku na dluzej i nie wiedzialem ocb ale na forum wyczytalem zeby dac czas sie komputerowi nauczyc ponownie czyli zostawic go na chwile zeby po chodzil pojezdzic z roznymi predkosciami itp pojechalem w trase potrzymalem go na dluzsza chwile na roznych obrotach a jak dojechalem to juz nie bylo problemu i nie ma do dzis a nic nie czyscilem nie wymienialem :D