Zobacz pełną wersję : Panewka czy zawory
Witam,
zimny silnik
Panewka ?
http://www.youtube.com/watch?v=lmGDtgGVXYg&feature=youtu.be
Rozgrzany silnik
http://www.youtube.com/watch?v=dRPcorBm1yc&feature=youtu.be
Dzięki
Raczej zawory do regulacji, po nagrzaniu przestaje? Jak zwiekszasz obr. to nasila sie czy uspokaja?
ten 2 filmik nagrałem po 10 km wiec silnik nagrzany i nie słychać już tego klekotu przynajmniej aż tak.
Na pierwszym filmiku pod koniec zwiększyłem obroty i chyba ciutke głośniej to słychać ok 17-18 sek.
W filmikach szumi wszystko co porusza silnik najlepiej podjechac do kogoś kto zna sie na temacie niech posłucha;) bo sam juz nie wiem czy to panewka czy zawory.
Sworznie tłokowe - pływające, po nagrzaniu tłoki "puchna" i luz sie kasuje ;) ale na zawory tez można popatrzeć. zalej 98paliwo i wtedy będzie ciszej... ;)
Jak chodzi na wolnych dodaj mu tak delikatnie o włos gazu by ruszyć przepustnica to będzie stukać głosniej ;)
Zawory na pewno nie
dają zupełnie inny dzwięk
na 1 filmie słychać dzwięk panewki -
ale ciężko z tego filmy wywnioskować czy to faktycznie panewka czy zwykłe klekotanie
cieżko ocenić jak głośne to jest szum jest dosyć głośny wiec może niema tragedii
dlatego na twoim miejscu jak najszybciej bym podjechał do jakiegoś dobrego mechanika byle kto albo Cie naciągnie na niepotrzeby remont albo bedzie gadał głupoty
na pierwszym filmie też usłyszałem jak przebija sie dzwiek ktory brzmi jak dzwiek panewki...
tylko czy panewki nie słychać cały czas?
a ten dźwięk znika po rozgrzaniu.
U mnie zawory klepały cały czas tylko po nagrzaniu trochę ciszej. Kup szczelinomierz, zrzuć pokrywę i sprawdź luzy.
U znajomego panewka tylko na zimnym, a jak tylko złapał temperaturę to się robiło cicho...
pamiętaj, że panewka może dawać znać na zimnym bo po prostu olej jest zimny i jest tragiczne smarowanie
Trochę to dziwne, bo panewkę zwykle na dobrze rozgrzanym oleju najlepiej słychać w okolicach 2500-3500 rpm, także drugi filmik w zasadzie nic nie pokazuje.
bednar_ek35
20-01-12, 14:26
Też mam EK3 i mam tak już 3lata i silnik hula.U mnie na zimnym jest dokładnie to samo.
nie wiem czy to istotne ale kompresja 2 tygodnie temu wyszła
1 - 12.1
2 - 11.9
3 - 12
4 - 12
-----
dam do regulacji zawory i zobaczy co dalej
Sprawdź zawory, zobacz lampa stroboskopowa na zapłon, i jezdzij ;)
świetna rada
jak to panewka to daleko zajedzie
mi stuka juz 15000km i jeżdżę
cool!
jak mu padnie na pewno go to pocieszy
jak jest podejrzenie o tak poważną awarie to się to najpierw wyklucza a pożniej jeżdzi
No na zimnym mi silnik chodzi podobnie jak na filmiku. Chodzi jak dajzel:) ale po chwili przestaje. Na początki jak to usłyszałem to się przejmowałem, ale jest tak od początku i silnik jak chodził tak dalej kręci:) Ja bym jeździł i się nie przejmował..jak padnie, to padnie:)
bednar_ek35
21-01-12, 10:43
Reaktor ja mam tak już 3lata czyli 800000 tak latam,myśle że to stukanie to zasługa cudownego eco-vitka,bo na jałowym cztery zawory prawie wogóle sie nie otwierają tylkodelikatnie sie otwierają.Jak dla mnie to wygląda to tak jakby jeden z zaworów na zimnym delikatnie sie podwieszał i stąd to klepanie,chyba że sie myle.
albo tzw. piston slap, który po rozgrzaniu zupełnie cichnie
u mnie tez od czasu do czasu tak klepnie, a silnik jest 100% zdrowy. do tego niedawno byl na regulacji zaworow u michala w autokuzni i zadnych nieprawidlowosci nie stwierdzono. natomiast odglos ten z pewnoscia pochodzi z glowicy, nie bloku.
SorryAleNiChu
21-01-12, 19:57
Zawory na zimnym : http://www.filesonic.com/file/YHZau61/2010-08-15_13.16.36.3gp
Zawory na ciepłym : http://www.filesonic.com/file/POzDFWE/Silnik.3gp
to nie panewka. panewka stuka jeszcze inaczej. U mnie stukała juz 3 razy, wiec wiem co mówie :P
to pukanie które słychać w 18 sekundzie jest identyczne jak w silniku nzjaomka zawsze jak jest zimny to sobie tak puka. Pan grabowski powiedział ze tak ma być i zeby sie nie martwić. OD tych słów silnik przejechał 50tyskm i całkiem przypadkiem sie zpesuł poprzez wydmuchniecie uszczelki głowicy ( turbo i zaniedbanie właściciela ). Nie dygaj kolego, będzie okey.
Może olej kiepskawy, co lejesz? Góra puka jak masz bełta w misce i przestaje jak się rozgrzeje, a on zaczyna coś tam smarować. Przy kiepskich olejach i dużej ilości zimnych startów, jest to pierwsze co dostaje po tyłku. Panewki się przekręcają od obciążeń i też większość z tych co ja widziałem w swoim życiu była poprzekręcana przez kiepskiej jakości olej stosowany przez użytkownika, czasem przez wadę konstrukcyjną (obserwowane w powiększeniu). Słyszałem już takie dieslowskie pomruki na parkingu, z takiego samego sprzętu jak ty masz. Poczytaj dział o olejach, może właśnie przyczyna jest dosyć trywialna, a ostatnio zimno.
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Czy panewkę słychać na biegu jałowym??
jak jest juz bardzo duży luz na panewce to słychać
motul 6100
10W40 czy 15W50 on jest dosyć lepki jak jest zimny i może powodować taki efekt. Zużywa Ci olej w ogóle?
10W40, autem przejechałem ok 1000 km i nie wygląda żeby coś ubyło.
Poprzedni właściciel mówi że nie ubywało mu oleju.
skolopendra
24-01-12, 12:57
10W40
z następną wymianą zalej syntetyk
i nie przejmuj się
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.