Zobacz pełną wersję : kabel z akumulatora do kabiny
Mam u siebie już trochę rzeczy podłączonych bezpośrednio z akumulatora: Centralny, System antykorozyjny, lampkę tylną, niedługo komputer pokładowy. Najlepiej chyba dać jeden trochę grubszy kabel do kabiny i potem podłączyć do niego poszczególne urządzenia?
Jaka grubość przewodu będzie odpowiednia z zapasem jakby trzeba było jeszcze jakieś urządzenia podłączać?
Ten kabel po prostu lutować z innymi do urządzeń czy są jakieś fajne rozdzielacze?
Sry, że trochę nie w temacie zapytam - ale czymże jest system antykorozyjny i dlaczego potrzebuje podpięcia do zasilania? oO
LechuK, mam nadzieję, że wszystko podłączyłeś po bezpiecznikach?
PlushaQ, to jest takie G co podłączasz na dwóch końcach budy i to niby ma ograniczać korozję poprzez jakieś tam jony dodatnie, czy ujemne.
Tak każde urządzenie ma na przewodzie dodatnim osobny bezpiecznik.
ale czymże jest system antykorozyjny i dlaczego potrzebuje podpięcia do zasilania?
PlushaQ, to jest takie G co podłączasz na dwóch końcach budy
W sumie tak właśnie jest, ale kiedyś inaczej podłączałem to urządzenie i był gorszy efekt a teraz trochę lepszy - co nie oznacza braku rdzy :/
Podobno jeszcze gorsze od Magnetyzerów ;)
SorryAleNiChu
19-01-12, 13:36
Mam u siebie już trochę rzeczy podłączonych bezpośrednio z akumulatora: Centralny, System antykorozyjny, lampkę tylną, niedługo komputer pokładowy. Najlepiej chyba dać jeden trochę grubszy kabel do kabiny i potem podłączyć do niego poszczególne urządzenia?
Jak chcesz w przyszłości montować więcej takich urządzeń to dobrym pomysłem jest położenie takiego przewodu.
Jaka grubość przewodu będzie odpowiednia z zapasem jakby trzeba było jeszcze jakieś urządzenia podłączać?
Musiał byś wiedzieć jaką moc będą miały te wszystkie urządzenia i z tego policzyć prąd jaki będzie płynął przez ten przewód. Jeśli nie wiesz to walnij sobie taki jak do wzmacniacza (np. 20mm2 i bezpiecznik np.50A) i będziesz miał spokój na długo.
Ten kabel po prostu lutować z innymi do urządzeń czy są jakieś fajne rozdzielacze?
Nie polecam lutowania 5 przewodów do jednego. Możesz poszukać jakiegoś fajnego rozdzielacza lub polecieć całkiem pro tzn. kupić sobie jakąś małą, dodatkową skrzynkę bezpieczników i mięć wszystko ładnie w jednym miejscu (np. poszukać na allegro lub gdzie tam chcesz, skrzynkę z jakiegoś ubogiego w elektronikę samochodu)
Dzięki za konkretną odpowiedź, poszukam w takim razie jakieś skrzynki.
A jakbym taką skrzynkę kupił: http://allegro.pl/listwa-oprawa-skrzynka-bezpiecznikow-6-krotna-waw-i2052069983.html
To wtedy i tak muszę do każdego używanego styku z jednej strony podłączyć jakoś ten kabel z akumulatora. Jak to podłączyć? Bo chyba ciągnięcie np. 6 kabli z akumulatora jest bez sensu.
cif ma przecież tyle wolnych miejsc w obu skrzynkach, po co nowe?
cif ma przecież tyle wolnych miejsc w obu skrzynkach, po co nowe?
Co fakt, to fakt. Ale jak dokładasz kupe oświetlenia, to chyba wygodniej machnąć coś takiego jak pokazał Lechu.
SorryAleNiChu
20-01-12, 15:57
To wtedy i tak muszę do każdego używanego styku z jednej strony podłączyć jakoś ten kabel z akumulatora. Jak to podłączyć? Bo chyba ciągnięcie np. 6 kabli z akumulatora jest bez sensu.
Nic z tych rzeczy, żadnych 6 kabli nie musisz ciągnąć, wystarczy że podłączysz to w ten sposób KLIK (http://images50.fotosik.pl/1330/222306feea40d4bb.jpg)
cif ma przecież tyle wolnych miejsc w obu skrzynkach, po co nowe?
No tak ma ich trochę, ale on chce pociągnąć osobny przewód z aku więc musiał by rozmontować i przerobić trochę skrzynkę żeby go tam podłączyć, a do tego nie wiadomo czy te wolne miejsca nie są przeznaczone do czegoś innego w bardziej wyposażonych wersjach cifa.
Camellia Racing
24-01-12, 09:52
nie wiadomo czy te wolne miejsca nie są przeznaczone do czegoś innego w bardziej wyposażonych wersjach cifa.
To by było dość ciekawe, co przewidziano fabrycznie na te sloty? :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.