Zobacz pełną wersję : Prawidłowa temperatura silnika
karbon1992
18-01-12, 14:19
Witam posiadam honde 1.4 is 97 silnik d14a8. w jakim miejscu powinna byc wskazówka temperatury silnika. U mnie zawsze po nagrzaniu sie silnika osiaga połwe wskaźnika i stabilnie tam ,,siedzi'' nie spada i nie zwieksza sie. Czy jest to prawidłowa temperatura silnika?
W tych silnikach prawidłowa temp jest na około 1/3 skali. Jeżeli jest w połowie to za dużo ; )
yyyy
Przy tych "falach " powinno byc, Nie strasz chlopaka
karbon1992
18-01-12, 15:40
ok dzięki za odpowiedz:)
W tych silnikach prawidłowa temp jest na około 1/3 skali.
Dokładnie. U mnie jeszcze nigdy nie widziałem wskazówki nawet zbliżającej się do połowy, nawet w największych upałach, w korku.
Wentylator się włącza?
karbon1992
18-01-12, 15:51
nie nie włącza się. szczerze mówiac odkad jezdze tym samochodem nigdy sie nie właczyl.
Czytając to forum już nie raz czytałem, że jednym wskazówka osiąga połowę skali, a innym 1/3. U mnie jest po nagrzaniu 1/3. Albo różnica wynika z typu silnika, albo co bardziej prawdopodobne z różnych termostatów w autach.
Wentylator u ciebie raczej pracuje, tylko tego nie zauważyłeś. Jak by nie pracował wentylator to wskazówka poleciała by do samej góry.
Dokładnie to jest tak: seryjnie i prawidłowo wskazówka jest na ~1/3.
Ale też prawidłowo, lecz już nie seryjnie wskazówka jest na 1/2.
Różnice wynikają z zastosowanych termostatów. Nawet jeśli jeden i drugi są na 78*C nie oznacza, że będą takie same. Przykładowo często stosowane jako zamienniki termostaty Vernet'a, mają tendencje do późniejszego otwierania się, przez co wskazówka może być na połowie.
Ważne jest, aby po nagrzaniu wskazówka była stabilna, utrzymywała się w granicach 1/3-1/2 i nie oscylowała w absolutnie żadnym zakresie - wtedy jest prawidłowo.
Wentylator na pewno się Tobie włącza, tylko nasze wentylatory są ciche i podczas jazdy nie uświadczysz ich pracy. Musiałbyś stać przed samochodem, czekać i słuchać. A włącza się Tobie na pewno, bo tak, jak mówi Dextero, gdyby nie, to by Ci się silnik grzał i wskazówka na pewno nie stała by w miejscu.
karbon1992
18-01-12, 16:48
termostat jest napewno seryjny nie wymieniany na zaden zamiennik.
nie nie włącza się. szczerze mówiac odkad jezdze tym samochodem nigdy sie nie właczyl.
Nic dodać nic ująć. Moim zdaniem praktycznie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie dlaczego temperatura dochodzi do połowy skali :)
Zrób test. Odpal auto, niech pochodzi 20min na luzie. Albo po pojeżdzeniu zatrzymaj się ale nie gaś silnika niech auto pochodzi 15-20min. Obserwuj temperaturę. Jeśli skoczy do połowy skali albo wyżej, a wentylator się nie załączy - masz odpowiedź na 100%.
Wentylator u ciebie raczej pracuje, tylko tego nie zauważyłeś. Jak by nie pracował wentylator to wskazówka poleciała by do samej góry.
Nie w czasie jazdy. Bez wentylatora samą jazdą schłodzi się na tyle że temperatura nie wędruje na czerwone pole.
karbon1992
18-01-12, 19:01
robilem ten test w czasie jazdy i w czasie postoju na właczonym silniku jak jest juz rozgrzany wskaźnik cały czas jest w połowie nie skaczy nie spada ani nic ciagle w tym samym miejscu.
jak zapale go zimnego i postoji na chodzi kilkanscie minut to teperatura tez zawsze dochodzi do polowy i tam sie zatrzymuje
Nie w czasie jazdy. Bez wentylatora samą jazdą schłodzi się na tyle że temperatura nie wędruje na czerwone pole.
Zawsze jakieś światła czy korek się trafi i wtedy wskazówka poleci.
To i ja powiem jak u mnie, każda inf jest cenna . U mnie zawsze jest pomiędzy 1/4 a 1/3 skali (znaczy to samo miejsce, tylko na tej wysokości) bez względu czy jadę 30 km/h czy 140 km/h w ziemie czy w lecie.
Ja u siebie też wentylatora nigdy nie słyszałem, trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć (przynajmniej u mnie, bo robiłem raz test, myślałem że się nie włącza).
Myślę że u Ciebie jest ok, jak zawsze utrzymuje się w tej samej pozycji wskazówka. Może po prostu masz słabszą sprężynkę czy coś i pokazuje dalej niż powinna.
masz dobrze kolego jezeli jest w ok polowie i trzma temp to sie nie przejmuj gorzej jesli by byla przy gornej kresce alboprzy dolnej. nie zawracaj sobie głowy smigaj dalej.Chociaz z drugiej strony dobrze ze dbasz i przejmujesz sie wszystkim. Bo ludzie przyjezdaj do mnie bez wody jak sie swieci kon. od wody i sie nie przejmuja
Wentylator słychać na postoju. Słychać buczenie z silnika. Na początku jak kupiłem nie zakumałem, że to to i myślałem ,że coś się pierdzieli ;D
D14A2
To ja troszke odświeże temat...u mnie jest zawsze 1/3 skali problem jest taki że nawet jak wentylator sie włączy to tez 1/3 co zrobilem: Wymienilem czujnik w bloku(jednopinowy): wymieniłem wskaźnik na kokpicie(przy okazji zmiany podświetlenia) na używkę z angola, ale to praktycznie nie możliwe zeby tak samo byl uszkodzony, termostat sprawny, płyn wymieniony już nie mam pomysłu ocb...Chociaż mam jeszcze jeden... czujnik zakładany na taśme teflonową w blok może słabo zmasowany???Że 1/3 to nie problem problem w tym że nie bede wiedział w razie(odpukać w niemalowane) uszkodzenia czujnika włącznika wentylatora o awarii...
Wskazówka w Civicu nie faluje, nawet jak wentylator się włączy. Powód jest prosty - minimalnie temperatura pójdzie w górę, wentylator się włącza. Temperatura opada to wentylator również. Wszystko to się dzieje w granicach kilku stopni więc wskaźnik nie pokazuje tak minimalnych różnic (gdyby był cyfrowy to co innego). W moim domowym CR-V II również nie widać po wskazówce kiedy wentylator działa a kiedy nie.
Jak będziesz miał awarię to dopiero zobaczysz po wskazówce, że temperatura rośnie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.