PDA

Zobacz pełną wersję : branie oleju



damian1409i
17-01-12, 18:09
Witam,
panowie kupilem niedawno honde civic VI 95r b16a2 i zauwazylem ze bierze olej;( to jest okolo 1L na 1000 km. musze zmienic olej ale nie wiem jaki wlac? aktualnie jest mineralny mobil czy mozna wlac np polsyntetyk a jak tak to jaki by byl?
co mozna zrobic zeby nie brala oleju(jakis remont?)

Starstruck
17-01-12, 18:37
Jeżeli na mineralnym żłopie 1l/1000 km (czyli nie oszukujmy się - bardzo dużo), to zmiana na półsyntetyk zwiększy zauważalnie pobór + może być niekorzystna dla silnika (w Twoim przypadku). Pozostaje Ci generalny remont: pierścienie, uszczelniacze, panewki, pomiary itp itp.

nikog0
17-01-12, 19:33
Wg mnie jeśli chcesz dalej jeździć to remont, jak poprzednik pisze. Remoncik wcześniej czy później. Może na początek uszczelniacze zaworowe wymienić, może coś się poprawi z olejem. Ale pewnie nie ma też już pierścieni olejowych, a jak robić to porządnie, jak @Starstruck pisze. Bardziej mu nie zaszkodzisz jak wlejesz olej półsyntetyczny, ale może okazać się że będzie palił go jeszcze więcej (tak być powinno), ale przynajmniej w zimie będzie ciut lepiej się nagrzewał.
Poszukaj na forum, są kontakty do różnych osób, które zajmują się sprzedażą części, pomogą kupić taniej dobrej jakości części, po remoncie będziesz się cieszył z autka i pomykał na syntetyku czy semisyntetyku.

P.S.
Zresztą jest na forum znawca od olejów, ich gęstości lepkości etc, pisał pracę dyplomową i uważa że wie lepiej niż inni, to może Ci coś doradzi jak zajrzy :D

Yotomeczek86
17-01-12, 19:39
Tylko generalka, i nie w zamiennikach ale na porządnych gratach - a jakich, poczytaj na forum.

poitner
18-01-12, 11:31
Mam honda 2000 rok i mnie tez pobiera Olej 1l na 1000km. Mam Honde 1.4i jechalem na autostradzie fakt ze byla zaladowana i jechalem max 160 wiecej nie chciala;/

Marecki
18-01-12, 11:36
Tak jak poprzednicy piszą - jak jeździsz na mineralnym, to w zasadzie nie masz już na co przejść. Też obawiam się,że czeka Cie remont...

arturwwa
18-01-12, 11:36
polska jezyk trudna jezyk.

81saren
18-01-12, 11:38
1l oleju na 1000km niebedzie uciekal przez uszczelniacze niestety musicie sie przygotowac na remonciki .
B16 to bym remontowal , ale jak kolega poitner ma d14 to tutaj wolalbym kupic slupek i po zabiegu.
Koszt remontu d14 przekroczy wartosc kupionego slupka ( dzial sprzedam zapraszam )

b16 remont to jedyna sluszna sprawa , no chyba ze niechcesz sie bawic to sprzedajesz ten silnik i kupujesz inny , ale zeby niebylo ze jest w takim samym stanie jak twoj.
Zmiana oleju niepomoze.

damian1409i
18-01-12, 15:18
nom remontu sie obawialem:( a powiedzcie ile by mnie wyniosl taki remont i czy po takim remoncie juz by nie brala oleju?

Civ dohc
19-01-12, 01:13
No niestety, ale musisz parę stówek szykować. Może nawet więcej niż parę... Ja na swoim koncie mam kilka Hond po takim remonciku. Sama wymiana uszczelniczy nic nie da, tak jak pisali koledzy wyżej. Musi być jeszcze naprawa dołu, nowe pierścienie, honowanie gładzi w cylindrach itp. Proponuję także dobrze przyjżeć się głowicy (docieranie zaworów itp) Jeśli masz kogoś kto się tym zajmie i zrobi to naprawdę dobrze i na dobrych gratach, to zapomnisz co to ''branie oleju''....

cosmo-pl
19-01-12, 10:21
Jeżeli na mineralnym żłopie 1l/1000 km (czyli nie oszukujmy się - bardzo dużo), to zmiana na półsyntetyk zwiększy zauważalnie pobór + może być niekorzystna dla silnika (w Twoim przypadku). Pozostaje Ci generalny remont: pierścienie, uszczelniacze, panewki, pomiary itp itp.

Ja tu tylko może sprostuję, że jak auto bierze olej to zmiana na syntetyk lub półsyntetyk o takiej samej lepkości dla 100oC (czyli tym samym SAE dla temp. pracy np xW40) to pobór się zmniejszy, dlatego że syntetyk czy półsyntetyk trudniej jest przepalić i tworzy on trwalszą powłokę, która będzie odrobinę lepiej uszczelniała. Oczywiście nie będzie to oszałamiająca różnica ale w moim olejożernym audi, było to około 150 ml na 1000 km. Wbrew panującym opiniom olej mineralny niczego nie uszczelnia i nie powoduje zmniejszonego zużycia oliwy, tylko zwiększone. Jest natomiast jego dolewanie mniej bolesne dla kieszeni.

To co Ci można poradzić względem samochodu, to tak jak koledzy mówią, zrobienie pomiarów kompresji i próby olejowej aby ustalić gdzie i jak olej znika oraz gdy potrzeba to remoncik, jeżeli w sensownej kwocie. Trzeba na pewno nowy silnik sprawdzić zanim się go założy. Jeżeli chcesz jeździć na razie, bo nie masz kasy, to możesz spróbować oleju o podwyższonej lepkości, który teoretycznie powinien pomóc (wszystko zależy od wielkości szpar w silniku) np Turbolight 15W50 lub Synergie 15W50 od Motula. Mi w Audi udało się po przejściu na niego ograniczyć spalanie o około 200 ml/1000 km względem 10W40, które miałem wcześniej, co uważam za dobry wynik. Audi ogólnie popijało w granicach 700ml/1000 km na tym oleju około 500ml/1000 km, ale w Twoim wypadku jest to rozwiązanie tylko tymczasowe i nie musi przynieść jakiegoś znaczącego efektu. Gdyby tak było, ubytki możesz uzupełniać olejem mineralnym do czasu remontu. Takie podejście będzie dobre dla Twojej kieszeni i nie zahetasz części, które są jeszcze w miarę dobra, myślę tu o dole, bo może akurat tam masz wszystko ok. Kwestia sprawdzenia, np też ciśnienia oleju itp.

karas
19-01-12, 16:21
zalej reklamowany na forum w górnym banerze CERAMIZER!!!! :)
a tak na poważnie to albo szukaj slupka w dobrym stanie ( chociaz tutaj jest szansa 50/50 ze trafisz zdrowy przykładowa aukcja z allegro http://allegro.pl/silnik-b16a2-civic-vti-97-15bar-okazyjna-cena-i2022221373.html http://allegro.pl/silnik-b16a2-honda-civic-vti-slupek-glowica-blok-i2016548505.html
albo szykuj $$ generalny remont dół+ góra )

damian1409i
19-01-12, 17:26
panowie ale ile pln taki remont moze mnie wyniesc na w miare dobrych czesciach??

Starstruck
19-01-12, 17:48
Do 2.000 zł powinieneś się ze wszystkim zamknąć (dobre części + robota + pomiary, szlify).

damian1409i
19-01-12, 18:37
ok w sumie lepiej zrobic to co mam, przynajmniej bede wiedzial czym jezdze:) a olej mowicie jaki do hondy najlepszy by byl?

karas
19-01-12, 20:18
Do 2.000 zł powinieneś się ze wszystkim zamknąć (dobre części + robota + pomiary, szlify)
kapitalny remont B serii za 2000pln z porzadnymi częsciami i robocizną w wiekszym miescie raczej nie wykonalny za tą kasę ( no chyba ze robisz sam ) Szykuj okolo 3000pln jak nic

Starstruck
19-01-12, 21:01
Ano to się machnąłem o 1000 zł ;). Liczyłem na kartce, widać za tanio robociznę wyliczyłem :p.

cosmo-pl
20-01-12, 00:24
ok w sumie lepiej zrobic to co mam, przynajmniej bede wiedzial czym jezdze:) a olej mowicie jaki do hondy najlepszy by byl?

Jak wykonasz naprawę, to najpierw przez pierwsze 1000 - 1500 km olej mineralny na dotarciu i delikatnie jeździć bez kręcenia za wysoko i nie spuszczać za nisko. Po tym przebiegu wszystko zlewasz i zalewasz porządny olej syntetyczny. Wtedy pierwsze 5000 bez wygłupów i powinien Ci się silnik ładnie ułożyć, jak ktoś nie spieprzy roboty. Dobrze podjechać z tym do kogoś co się zna. Co do oleju, to napisz jak się zdecydujesz na remont, to Ci coś dobrego polecę. Jest dział jaki olej http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!! Jak się zdecydujesz na przekładkę, to też napisz, bo ten Twój ktoś spierniczył podejrzewam właśnie kiepskim olejem, nie zazwyczaj jest to przyczyna właśnie takiego stanu rzeczy albo pałował na zimnym ewentualnie. Niestety silniki Hondy są precyzyjne ale czułe na złe traktowanie i nie są idioto odporne. Jest tam kolega, w tym temacie co niedawno chyba przekładał motor @D16Y7 się koleżka nazywa. Ja go teraz na priv instruuję odnośnie olejów. ;) Zagadaj do niego skąd wziął silnik itd.

Co do roboty kontra nowy silnik, to tak: nowy silnik może nie być taki piękny jak go malują i możesz się naciąć, a może też być *****isty i zrobisz nim 300 000 km bez problemów. Robotę też można spieprzyć i po 50 000 problem wróci, a może być zrobiona bardzo dobrze i też walniesz 300 000 km. Ja optuję za tym czego jesteś pewniejszy. Silnik można wyszukać sprawdzić mu kompresję i próbę olejową, po zamontowaniu posprawdzać, zrobić pomiar ciśnienia oleju i takie tam. Wtedy jak coś będzie nie tak, to się umówić na zwrot i tyle. Przy robocie, trzeba sobie dobrać dobre graty i przede wszystkim znaleźć dobry zakład z dokładnymi częściami ale nie oszukujmy się nie zrobią Ci tego tak jak by to wyjechało z fabryki. Wybór należy do Ciebie, nowy silnik będziesz miał szybciej ;)

CRX1
20-01-12, 01:15
Dobrze zrobiona głowica to 700-800,cały silnik z głowicą ,nie mniej niz 2000,jeżeli na czymś zaoszczędzisz ,to sie zemści i masz robotę od nowa.Jek zrobisz porządnie remont to wiesz na czym jeżdzisz.Używka -albo ci się uda ,albo nie.