PDA

Zobacz pełną wersję : Duże spalanie civic V 1.3 16v 94r. POMOCY



Maciek21
17-01-12, 12:36
witam. trzy miesiace temu kupilem honde civic V gen. 94r 1.3 16v. prawdopodobnie jest to silnik D13b3 (wersja bez katalizatora) jednak nie jestem tego pewien. Troszke juz w ta honde wsadzilem i szkoda by mi bylo jej sprzedawac jednak mam problem z duzym spalaniem mianowice prawie 12l/100km cykl mieszany. zosotaly wymienione oleje,filtry,swiece,koncwoka drazka kierowniczego,osolona prawego przegubu napedowego, klocki hamulcowe, tuleje wahaczy oraz regulacja zaworow. przypuszczam ze moze byc to wina sondy lambda jednak nie sprawdzalem tego czy macie moze jakies pomysly/rozwiazania? prosdze o szybka pomoc. pozdrawiam ;)

kjmuszek
17-01-12, 12:56
Trzeba było od sondy zacząć :) Prawdopodobnie będzie to sonda, ewentualnie samodiagnostykę zrób.

Maciek21
17-01-12, 13:17
jak moge sprawdzic dzialanie sondy? czy jak pojade do mechnika i podlaczy mi go pod laptopa to wykaże czy sonda jest do wymiany? co to jest samodiagnostyka i jak ja wykonac?

seyren
17-01-12, 15:52
Poszukaj, jest cala masa takich tematow o spalaniu :)

vnv_nation
17-01-12, 20:09
W jaki sposob zmierzyles to spalanie?

Maciek21
18-01-12, 14:44
na stacji zalalem do pelna przejechalem 100km i dolalem do pelna tzn az odbilo

mass221
19-01-12, 12:44
termostat może być też walnięty. Kiedyś w clio i megance, jak mi paliły za dużo to w obu przypadkach była to wina termostatu. Na szczęście pozbyłem się tych aut. Nigdy więcej francuzów. Tylko Honda:)

Maciek21
19-01-12, 16:25
no wiec musze jechac o mechanika po wyplacie podlacze go pod komputer niech mi wykryja bledy oraz sprawdza termostat :P o ile ten rocznik wogole ma jakis komputer ;D

uczak
19-01-12, 16:36
Moj d13b2 tez palil 12 litrow w zimie na krotkich odcinkach ;) Ja rozwiazalem ten problem wkladajac d16a9 :D

Marcin1792
20-01-12, 00:35
Do sondy nie potrzeba zadnego laptopa. wystaczy zrobic samodiagnostyke lub miernik w reke i mierzysz napiecie na sondzie

mass221
20-01-12, 10:51
Moj d13b2 tez palil 12 litrow w zimie na krotkich odcinkach ;) Ja rozwiazalem ten problem wkladajac d16a9 :D

a ja tekturę przed chłodnice:) wczoraj zmierzyłem dokładne spalanie. Zalałem pod korek 31 grudnia, wczoraj zatankowałem 42litry (też pod korek), przejechałem dokładnie 401km:) Spalanie wyszło mi 10.5l/100 tylko w cyklu miejskim na krótkich odcinkach ( dziennie 3,5km do pracy, 8 godz przerwy i 3,5km do domu, czasami do sklepu itp) często bywało też że silnik pracował a ja np. paliłem papierosa na postoju lub skrobałem szyby albo grzałem się czekając na żonę aż wyjdzie z pracy. Na trasie na PB95, 4 osoby na pokładzie + bagaże 5,9l/100km. Na trasie na PB98 2 osoby + graty w bagażniku 5,5l/100. Oba pomiary na trasie przy prędkości przelotowej 90-110km/h. Pierwszy pomiar 11 listopada, drugi 29 listopada. W obu przypadkach trasa Lublin-Kraków-Lublin-Markuszów-Lublin.

Maciek21
20-01-12, 12:46
no wlasnei co to jest ta samodiagnostyka?

no wlasnie a propo tej tekturki przed chlodnica tez slyszalem taka obcje i chyba spruboje tego no ale oprocz tego jednak sprawdze ten termosat i sonde. tylko nadal nie wiem co to jest ta samodiagnostka i jak sie ja wykonuje

klapejron
20-01-12, 14:40
Może się mylę, ale jaki sens ma wkładanie tektury przed chłodnicę, skoro do otwarcia sprawnego termostatu działa mały obieg i chłodnica jest wyłączona? Zwłaszcza jak ktoś jeździ na krótkich odcinkach i nie ma szans na aby silnik nagrzał sie do otwarcia termostatu.

Bumiasty
20-01-12, 19:15
ja tez mam eg3 z d13b2 i spalanie mam około 10litrów. Ale to jest spowodowane tym ze to jest mały silniczek i na gaźniku. Bo jak odpala silnik to jest na ssaniu... i puki się nie rozgrzeje to złopie po prostu paliwo... kolejna sprawa przy tak małym silniku i takiej nie za dużej mocy i momencie opory jakie stawia skrzynia dają dużo do spalania. Przykład na jałowych tuż po odpaleniu jak odpuszczę sprzęgło słychać spadek obrotów i widzę na obrotomierzu. A dalej dochodzą hamulce przeguby itd. poza tym To jest tylko gaźnik i każde wahniecie noga powoduje wlew paliwa... To wszystko składa się na spalanie. Sam zauważyłem ze jak jest ciepło auto pali około 8 litów po mieście w trasie można zejść do 4,5 nawet. (drewniana noga) a w zimie... 10 potrafi po mieście chapnąć i a w trasie dalej około 5 może 5,5... no cóż taka prawda ze hondy nie są oszczędne... (przynajmniej te starsze) ja mam eg3 i tyle pali kumpel ma ej9 tez pali a drugi co ma eg9VTI ciągle narzeka na spalanie... Te auta tak maja... dają dużo frajdy z jazdy i maja silniki które baaaardzo dużo wytrzymują... jak chcesz oszczędnie to wstaw wielopunkt i mapę na oszczędność jakaś wyrysować... przykłąd mam tez omege 3.0 ktora po trasie pali 6,5 a w mieście zejdę do 13... ale to jest duuuuzo bardziej dopracowany silnik nastawiony na ekologie i ekonomie ale bujnie to auto i szybko i nawet do 260... ale co z tego jak wytrzymałości nic...

yautja
20-01-12, 21:28
Oprócz sondy może być też niesprawny EACV (zwany też silniczkiem krokowym). Jeśli nie działa albo działa źle, to mieszanka paliwo/powietrze jest nieoptymalna. Do tego kluczem do niskiego spalania w D13B2 jest delikatne muskanie pedału gazu przy przyśpieszaniu. Przy gwałtowniejszym wciśnięciu pedału gazu działa pompka przyśpieszająca wtryskująca dodatkowe paliwo do gaźnika.
Kiedyś w lecie miałem naderwaną i postrzępioną linkę od gazu i przy mocniejszym wciśnięciu pedał się blokował (np. przy 160 na autostradzie musiałem wyłączyć silnik, bo auto cały czas przyśpieszało a pedał gazu tkwił w podłodze). Jeździłem zatem ok. 2 tygodnie tylko lekko muskając pedał gazu i nie przekraczając nigdy 3,5 tys. obr./min. W efekcie miałem spalanie LPG ok. 8 l/100 km po mieście w korkach (ponieważ było to lato, to jazda i odpalanie tylko na LPG). Normalnie mam miejskie spalanie ok. 11-12 l/100 km przy odpalaniu i jeździe do rozgrzania na PB oraz częstym kręceniu ponad 8 tys. Na PB pewnie byłoby z 20% mniej.
Właśnie dlatego na trasie, gdzie rzadko wciska się pedał gazu mocniej i nie przekracza "magicznych" 3,2 tys. obr./min. spalanie jest tak niskie.

Maciek21
21-01-12, 10:35
no nie wiem sam pojade do mechanika po wyplacei to zobaczymy sprawdze ta sonde i termostat i moze podlacze go pod komputer moze jakies bledy wykaze ;)

seyren
21-01-12, 12:48
Na poczatek jak juz ktos tam radzil zrob samodiagnostyke, znajdziesz bez problemu instrukcje..

Maciek21
22-01-12, 14:15
no wlasnie kurde nie moge znalezc instrukcji jak zrobic samodiagnostyka do 5 gen. znalalzem ale na 6 gen. moglby ktos link podac? nei znam sie na tym a nie chcial bym spalic calego komputera ;P

miles
22-01-12, 15:13
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6877-Samodiagnostyka-6-Generacja post nr 9 Ci wszystko wytłumaczy :o

piotrstrojek
22-01-12, 20:20
Przy takim spalaniu - około 12 litrów na 90% jest to sonda lambda. U Ciebie jest jednożyłowa, więc spokojnie ogranie temat nowy zamiennik NGK/NTK lub używka. Przerabiałem ten sam temat w obu moich Hondach i silnikach D13B2 i D15B2 - spalanie około 12 litrów. Co najlepsze jak pojechałem na spradzenie spalin to na rozgrzanym silniku było git. Cyrk się zaczynał jak auto zimne było - diagnosta się za głowę złapał :P

Po wymianie w obu przypadkach na nową NGK/NTK spalanie spadło do około 8-9 litrów, termostat również warto sprawdzić, ponieważ lubią się zepsuć w Hondach :)

Marcin1792
22-01-12, 21:14
Przy takim spalaniu - około 12 litrów na 90% jest to sonda lambda. U Ciebie jest jednożyłowa, więc spokojnie ogranie temat nowy zamiennik NGK/NTK lub używka. Przerabiałem ten sam temat w obu moich Hondach i silnikach D13B2 i D15B2 - spalanie około 12 litrów. Co najlepsze jak pojechałem na spradzenie spalin to na rozgrzanym silniku było git. Cyrk się zaczynał jak auto zimne było - diagnosta się za głowę złapał :P

Po wymianie w obu przypadkach na nową NGK/NTK spalanie spadło do około 8-9 litrów, termostat również warto sprawdzić, ponieważ lubią się zepsuć w Hondach :)

Odnośnie nowej to nie wiem czy warto dać te 100zł, sam mialem w d15b2 nową NTK było ok przez 3 miesiące, potem padła i kupiłem ori używkę i śmiga juz ponad pół roku, a dałem 50zł.

Maciek21
23-01-12, 13:12
jak narazei musze czekac na wyplate do 8 lutego i w tedy bede dzialal :D bo jak narazie to jestem uziemiony porobilme troche zawieszenia hamulcow pierdulki takie podstawy ale wszystko kosztuje :P pojade do mechanika niech sprawdzi termostat i sonde lambda. jak beda zle to wymienie a do tego zrobie samodiagnostyke napisze jeszce co wyszlo jaki wynik z samodiagnostyki. jeszce musze uzupelnic uszczelke bo jak jade na myjke automatyczna to przecieka mi troche od gory. aha mam jeszce jedno male pytanie wiecie moze czy w d13b3 jest kontrolka rezerwy?

seyren
23-01-12, 14:13
To jest d13b2 chyba co? Nie ma kontrolki rezerwy, u mnie jak przekroczy czerwona kreske to robie jeszcze sporo km.

zabor
23-01-12, 17:18
Potwierdzam termostat najczęstszą przyczyną dużego spalania w D13B2 lepiej wymienić dla pewności za 40zł nowy. Sonda rzadko pada. W ogóle po jej odpięciu nie było żadnej różnicy spalania, ale komp widział że jej nie ma. A co do spalania to po mieście jak butowałem, palił ok.10 nawet ponad 11 w zimę spokojnie. Teraz kręcąc go gdzie się do końca na pełnym wtrysku pali max. 9, co przy obecnych cenach to i tak dużo, więc jeżdżę emerycko (koniec miesiąca też daje znaki) i schodzę poniżej 8 nawet. Polecam tą przeróbkę.

Co do sprawdzenia termostatu to w miskę go wrzucić, do gorącej wody i przy 72 stopniach (coś około, poniżej 100 na pewno) powinien się "otworzyć". Jak nie to do wymiany. Sondy nie sprawdzałem nawet, ale te z D13 są bardziej odporne niż w tych nowych z wbudowaną grzałką. Myślę że, tak mniej dokładnie można ją sprawdzić samemu przy użyciu miernika zwykłego jak reaguje, ale trzeba by poczytać instrukcję serwisową a mi się nie chcę :P. Poszukaj na forum w dziale technicznym, przyklejone na górze wątki, albo na http://hondatech.info/ powinno być.

Maciek21
23-01-12, 23:33
To jest d13b2 chyba co? Nie ma kontrolki rezerwy, u mnie jak przekroczy czerwona kreske to robie jeszcze sporo km.

no wlasnie kurcze nie wiem. nie jestem pewien czy d13b2 czy d13b3. ale z poczatku jak go kupilem to chcialem wstawic katalizator to powiedzili mi ze seryjnie go nie ma a czytalem ze seryjnie nie bylo w d13b3 i tylko po tym fakcie stwierdzam jaki to silnik.


Potwierdzam termostat najczęstszą przyczyną dużego spalania w D13B2 lepiej wymienić dla pewności za 40zł nowy. jasne janse tylko ze ja nawet nei wiem gdzie jest ten termostat zeby samemu go wymieniac lub sprawdzic wiec jak juz to musial bym podjechac do mechanika lub jakiegos znajomego ktory sie zna na tym ;)


a ja tekturę przed chłodnice jak zamocowales ta tekture? czy poprostu wsadziles ja miedzy chlodnice a wentylator?

Muzyk-Grzes
24-01-12, 07:54
no wlasnie kurcze nie wiem. nie jestem pewien czy d13b2 czy d13b3. ale z poczatku jak go kupilem to chcialem wstawic katalizator to powiedzili mi ze seryjnie go nie ma a czytalem ze seryjnie nie bylo w d13b3 i tylko po tym fakcie stwierdzam jaki to silnik.

D13B2 innych silników w V genie nie było z 1,3l.
Napisaliście 3 strony postów o możliwych przyczynach a nikt nie zadał prostego pytania - od kiedy spalanie wzrosło? Jeśli z nadejściem zimy wzrosło do 12l to nie ma innej przyczyny jak zauważona przez zabora ,czyli TERMOSTAT - częsta przypadłość w 1,3
Mocowanie tektury na chłodnicę? Ciekawe czemu tego japończycy nie zrobili, czyżby byli głupsi od polaków? Nie, jak ktoś wcześniej zauważył kiedy termostat jest zamknięty płyn chłodniczy jest w "małym obiegu" i do chłodnicy nie dochodzi. Honda to nie Star w którym nie ma dwóch obiegów i trzeba było zakrywać chłodnicę.
Samodiagnostyka w 1,3? jest możliwość zrobienia - tylko po co? Jeśli cokolwiek w tym silniku źle działa to i tak zaraz słychać lub da się to odczuć.
Sonda w 1,3 - oczywiście jest ,ale nawet jak nie działa to tego komputer nie wykaże (jedynie jak ją odłączycie) .Generalnie praca silnika ma sterować komputer, a tak na poważnie to pompa paliwa jest założona i zasilana z wałka rozrządu - czyli im wyższe obroty tym więcej paliwa pompuje, to paliwo trafia do gaźnika a tam nie ma żadnego sterownika,zaworu czy czegokolwiek innego (oprócz podciśnień) czym by komputer sterował. To gaźnik "decyduje" ile paliwa trafi do kolektora a ile wróci do baku.

Przy gwałtowniejszym wciśnięciu pedału gazu działa pompka przyśpieszająca wtryskująca dodatkowe paliwo do gaźnika.
Zawsze ceniłem twoją wiedzę, ale rozebrałem gaźnik w swojej ,ba cały kolektor a przy przeróbce na B7 wymontowałem cały sterownik i puszkę podciśnień i nie widziałem żadnej takiej pompki przyspieszająco - wtryskującej. Możesz coś bliżej o tym napisać?
Generalnie Maciek wymień termostat, za zwykły zapłacisz 27zł, żeby go łatwo wymienić trzeba zdjąć pompkę paliwa a wcześniej spuścić płyn z chłodnicy. Sam termostat jest zamkniety w obudowie przykręconej na 3 śruby. Cała wymiana zajmie ci do godziny.

Maciek21
24-01-12, 11:57
aha no to spruboje sam go wymienic dzieki :)

ale ale jeszce jedno pytanie chodzi mi po glowie :D mianowicie wydaje mi sie ze ten silnik chodzi troche jak diesel (klekocze,stuka) szczegolnie na ssaniu. nawet jak zejdzie z ssanie jak sie podniesie maske to troche diesla przypomina z dzwieku. oddalem go do mechanika na regulacje zaworow ale to nic nic nie dalo albo mechanik zrobil mnie w **uja i poprostu powiedzial tak tak wyregulowalem zawory ;P

yautja
24-01-12, 15:23
Pompka akceleracyjna to ten "odwrócony grzybek" po lewej stronie. Po wciśnięciu gazu wstrzykuje paliwo do pierwszej gardzieli.

http://images37.fotosik.pl/1290/fb4f74fc6f0561cfm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fb4f74fc6f0561cf)

Muzyk-Grzes
24-01-12, 18:26
:o może cos przeoczyłem ,ale mam gaźnik jeszcze w domu to popatrzę.
Maciek po regulacji zaworów nie powinien klepać, chyba że "mechanik" wyregulował sobie na inne wartości lub nie biorąc pod uwagę że auto (zależnie jak się z nim obchodzono - braki oleju) może mieć już wytarty wałek i mimo regulacji klepie ,wtedy trzeba użyć szczelinomierza calowego a nie metrycznego (lub metrycznego z listkami 0,01 0,02 i 0,05) i tak dla zaworów dolotowych jest 0,18 - 0,23 średnio ustawia się 0,20 mm. Na wytartym wałku powinno się dać 0,18 mm czyli 0,007"

mass221
24-01-12, 21:48
Mocowanie tektury na chłodnicę? Ciekawe czemu tego japończycy nie zrobili, czyżby byli głupsi od polaków?

Nie, po prostu, wcześniej w renówce miałem specjalne miejsce i specjalną płytkę do wkładania na zimę przed chłodnicę. Fabrycznie się tego nie robi bo po co docieplać silnik w lecie? Taki mi nawyk po prostu został a jak coś nie szkodzi to nie zaszkodzi:)

Poza tym choć hondy to dobre samochody to nie są one doskonałe. Francuzi choć robią auta beznadziejne to są one funkcjonalne. W clio z tego samego roku co civic, którym teraz jeżdżę miałem el. szyby, lusterka, poduszkę powietrzną, centralny zamek z pilota w standardzie i nadwozie w ocynku, które do grudnia 2010 nie wymagało poprawek blacharsko-lakierniczych (wersja na rynek francuski) a honda jeszcze dłuuugo tego typu bajery miała za dopłatą. Ciekawe czemu tego japończycy nie zrobili, czyżby byli głupsi od francuzów?

Maciek21
24-01-12, 22:55
dla zaworów dolotowych jest 0,18 - 0,23 średnio ustawia się 0,20 mm. a na wydechu jaka jest wartosc? bo ten moj mechanik to jest k^#$a przyglup i wyregulowal na 0,25chyba bo ja sie pytalem jakie tam wartosci byly a on do mnei no tak jak dla wszystkich samochodow 0,25 jakos ;/ ale go z*****.

a mam jeszce jedno pytanko poniewaz w swojej hani nie mam obrotomierza ;( i chcialbym wrzucic nowe zegary z obrotkiem. na allegro znalalzem cos takiego http://allegro.pl/moman-indiglo-honda-civic-92-95-promocja-i2060402252.html ??

czy to by pasowalo? znalalzem artkuly i jak to zrobic itd ale nie jestem pewien czy te by pasowaly chociaz tam pisalo ze te iniglo by pasowaly ;p

Zaldier
24-01-12, 23:32
a na wydechu jaka jest wartosc? bo ten moj mechanik to jest ****a przyglup i wyregulowal na 0,25chyba bo ja sie pytalem jakie tam wartosci byly a on do mnei no tak jak dla wszystkich samochodow 0,25 jakos ;/ ale go z*****

Oszczędź tych wulgaryzmów :-) Nie jesteś tu sam..

Na Twój temat -> http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_zaw

Twojemu mechanikowi polałbym zamiast nazywać go przygłupem :-)

Maciek21
24-01-12, 23:42
o super dziekuje za pomoc ;)

Mathaeus
25-01-12, 09:34
Samodiagmostyka d13b2


Komputer jest pod nogami pasażera z prawej strony na sciance
ochylasz dywan i widzisz już Kompa z diodą czerwona i to ona pokazuje błędy

przekrecasz zapłon i wywala błedy jakie masz musisz obserwować diode

jeśli mrugnie raz po czym juz nie bedzie świecic czyli wszystko ok i nie nadaje błedów


I nadawanie błedów np dla sondy lambda jedno mrugniecie przerwaw nadawaniu i znów jedno mrugniecie

jeśli jest np błąd nr 5 dioda mrugnie piec razy pod żad przerwa ok 2sek i nadaje od nowa lub pokazuje kolejny bład jeśli jest

Musisz sobie ściągnąć specyfikacje błędów do d13b2
-Może byc to wina sondy
- Silniczek krokowy
-lub co gorsza coś z gaźnikiem

czesto ludzie przerabiaja d13b2 na d13b7
czyli na pełny wtrysk do wymiany
Kolektor ssący
bak pompa paliwa
komputer
I chyba wałek rozrządu od d15 bo obecnie masz pompe mechaniczna króra napędzana jest przez wałek

a przy zastosowaniu paru modów spokojnie można wyciągnąć z tego silnika 100kucy

kolektor wyd 4-2-1
dolot

Maciek21
26-01-12, 12:22
panowie a co z tymi zegarami idiglo pasowaly by? http://allegro.pl/moman-indiglo-hond...060402252.html

miles
26-01-12, 12:52
chwila....moment!!!
chcesz się pytać o jakieś pierdoły do samochodu typu zegary....to załóż temat o swoim samochodzie i tam je zadawaj!!
uzyskałeś już odpowiedź na zadane pytanie przez Ciebie i zamykam temat bo robi się tu syf