Zobacz pełną wersję : głowica d14z4 + ssak d16z6 pytanie/?
witam wszystkich mam pytanie czy do głowicy d14z4 bedzie posował ssak z d16z6 kompletny z przepustnica i krokowym p&p bo padł mi w moim silniku i dlatego chce zacząć od dupy strony ponieważ fundusze mi na razie na to nie pozwalają potem kupie głowice z d16y7 a i czy wtryski mogą zostac z d14??
jeszcze raz ;] wszystko od początku i powoli :)
co się stało i czemu akurat tak chcesz zrobić ;P ze szczegółami
Bylo juz wielokrotnie, ze na ssaku Z6, wtryskach i mapie D14 w pewnych partiach obrotow jest niebezpiecznie ubogo. Poza tym generalnie zabawa jest p&p.
Ja natomiast sprawdzałem taki setup i jest za bogato nie za ubogo, AFR ok 11.5:1 w całym zakresie, ale auto i tak lepiej jedzie :).
Doswiadczenia spycha byly odwrotne ale ok...
Te 11.5 to na wtryskach i mapie D14?? Raczej ciezko uwierzyc bo to masakrycznie bogato...a raczej po zmianie ssaka na lepszy i pozostawieniu reszty nie ma zbytni jak sie zrobic bardziej bogato.
Nie wiem jak badał to spychu, ale przyjechał do mnie kumpel i badałem mu LC-1 w całym zakresie. Wtryski seryjne bo na 240 to już całkiem masakra jest. Być może to przez regulator ciśnienia paliwa, w d16z6 jest jakieś pół bara większe ciśnienie niż to w d14.
To niezle. Wynika wiec ze mozna montowac i sie nie przejmowac :) No moze tylko nieco wiekszym zuzyciem paliwka :D
jak juz temat drazycie to to "nieco wieksze" zuzycie paliwa to szacunkowo jaki rzad wielkosci? bo mysle nad takim zabiegiem u siebie i waham sie D15B7 czy D16Z6 ssakiem:p
czyli dajac listwe wtryskowa i reg cis paliwa z d16z6,a wtryski z d14 to jest wieksza cis i niby wieksza dawka paliwa?
AFR 11.5 z niczego sie nie wzielo.
na kolektorze z b7 AFR będzie jeszcze mniejszy (tzn będzie jeszcze bardziej podlany bo mniej powietrza przez niego przeleci). Co do ekonomii to nie macie się co stresować bo mniej więcej do połowy Wciśnięcia gazu AFR macie ok 14 bo tym steruje sonda, dopiero na pełnym gazie może więcej palić. Chociaż nie wiem jak jest na serii ale zakładam, że AFR też za bogaty, bo z tego co zauważyłem hondy są przelane i mają AFR na WOT w okolicach 12:1.
Dobry dolot i wydech to sie AFR na pelnym bucie poprawi :)
to krotka pilka co by wszystko jasne bylo - z 4-2-1 ebay i przelotem 2cale zakladac z6. tak? zadne b7? tu na forum sie przetaczaly nieraz stwierdzenia ze ten z d16 za duzy do d14 jest itd i ze jakas strata na nim jest i ze wlasnie b7 jest na miare mozliwosci. rozwiejcie plotke jak mozecie.
No to jogal juz Ci rozwial. Widac jaki byl AFR na takim zestawie. Majac pelny dolot i wydech pewnie bedziesz o kilka dziesiatych AFR lepiej ale ile dokladnie to raczej nikt definitywnie nie powie.
Nie widze tez mozliwosci jak moglaby byc strata w stosunku do B7 albo serii. Jedyna mozliwosc na strate to wlasnie niedostatek paliwa na te sporo wiecej powietrza ale to sie w tym przypadku nie dzieje.
Być może to przez regulator ciśnienia paliwa, w d16z6 jest jakieś pół bara większe ciśnienie niż to w d14.
Jakis czas temu rozkminiałem temat regulatorów. W manualu zakres prawidłowego cisnienia wynosi 2,8-3,3 kg/cm2 dla d16z6 i wszystkiego co jezdzi na obd1, a dla obd2 w tym d14 manual podaje 2,7-3,2 kg/cm2 wiec róznica prawie żadna. Jestes pewien ze w d14 regulator trzyma o ok 0,5 bara mniej? bo ciagle sie jeszcze nad tym zastanawiam i pytam z ciekawości
Jakis czas temu rozkminiałem temat regulatorów. W manualu zakres prawidłowego cisnienia wynosi 2,8-3,3 kg/cm2 dla d16z6 i wszystkiego co jezdzi na obd1, a dla obd2 w tym d14 manual podaje 2,7-3,2 kg/cm2 wiec róznica prawie żadna. Jestes pewien ze w d14 regulator trzyma o ok 0,5 bara mniej? bo ciagle sie jeszcze nad tym zastanawiam i pytam z ciekawości
Nie wiem z jakich manuali korzystasz, ale moje pokazują takie dane:
Dla d14 (ogólnie dla 6 gen):
http://img600.imageshack.us/img600/5333/d14m.jpg
Dla d16 (ogólnie dla 5 gen):
http://img853.imageshack.us/img853/2227/d16y.jpg
Ja tam różnice widzę i jest to ok 0.5 bara. Wydaje mi się że to ma właśnie wpływ na podwyższony AFR...
z tego co pamietam jak byl mierzony afr u Mnie to w dolnej parti obrotow przylewalo i lipny afr ,a wyzej znowu paliwa brakowalo.
Znalazłem taką informację:
2,3 - 2,8 bar dla D14A3/4, D15Z4/Z5/Z6/Z7
2,6 - 3,1 bar dla D16Y4/5/7/8/9
oraz manual
http://fotoo.pl//out.php/i235206_regulator-cia-nienia-paliwa.png
Wiecie może jakie jest ciśnienie w pozostałych silnikach?
Wiele razy czytałem, że w przypadku D14 nie ma wielkiej różnicy jakiego ssaka wsadzimy, czy to B7 czy Z6. Zazwyczaj w tym samym zdaniu padało jeszcze stwierdzenie "w końcu to tylko D14"
Myśle, że jeśli ktoś planuje grubiej dłubać w D14 to można Z6 wkładać. U mnie będzie seryjny dolot z Y8 i wydech 1.8cala z 4-2-1 z Z6 więc B7 wystarczy IMHO. Kolejna kwestia to cena kolektorów.
Powiedzcie, że mam racje bo sie trochę namęczyłem z pucowaniem B7 :D
http://img849.imageshack.us/img849/6083/20120508001.jpg
śliczny jest, amerykanski
:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.