PDA

Zobacz pełną wersję : Dzwny problem z silnikiem;/ Obroty i nierównomierna praca silnika



TheWitcher
17-01-12, 00:11
Witam na wstępie mówię że szukałem i nie znalazłem podobnych objawów do moich. Co samo z siebie źle wróży;/

I teraz problem.. Gdy było ciepło odpalał normalnie i tak samo jeździł. Jak odpaliłem na ciepłym też to samo czyli git. Do tego wcześniej odpalał i miał 500 obrotów teraz zaczyna się od 1500.
Problem zaczął się od spadku temp do 10 później mniejszej. Samochód na początku zapalał ok ale jak odpaliłem na ciepłym to czasem nierówno pracował dodając gazu delikatnie zaczynał się dławić ale w końcu się normowało i jazda (nie katuję). Teraz po kilku miesiącach jest tak że na zimnym odpala dłużej choć to zrozumiałe bo jest na minusie, ale gdy odpalę są objawy podobne do tych jakie opisałem wyżej z ciepłym silnikiem z tym że są krótsze. Na ciepłym oczywiście tak samo i już prawie zawsze choć jak było raz ciepło i sucho to odpalił ok.
Ostatnio czyściłem całą przepustnicę i krokowiec i nic to nie dało.. miałem nadzieję że da.

Silnik d15b7 mam graty na remont i pali olej gdzieś litera na 1200 km teraz jakoś nie pali prawie nic;/ dziwne

ubywa mi wody jak cholerka ale chyba gdzieś mam dziurę bo woda ścieka mi na parking...

Hmm czy coś jeszcze chyba nie.

Dzieki za odpowiedzi

CRX1
17-01-12, 01:11
Po uruchomieniu obroty idą na 1500 bo jest zimno i działa ssanie-to norma.Musisz sprawdzic ubytek płynu -gdzie leci.Nie dymi na biało?Sprawdż kopułkę ew oczyść styki i sprawdż kable świec,świece też możesz sprawdzić -odległość elektrody i jaki kolor ma nagar.Generalnie zacznij od wycieku.Czyjnik temperatury w okolicy aparatu zapłonowego podaje info do compa i jak masz nie pełny układ chłodzenia to odczyt czujnika będzie do D i możliwe że sa problemy na ciepłym silniku

TheWitcher
17-01-12, 01:30
Świece nowe prawie przed zimą zmieniane. ew kable bądz aparat zapłonowy.
To że ssanie to wiem ale wcześniej nie było 1500 tylko 500 600;/ to mnie zdziwiło ze tak z dnia na dzien.
Ale tak by telepało od samego czujnika?

Van_Dal
17-01-12, 08:34
czujnik temperatury powietrza dolotowego
sprawdź oporność

TheWitcher
17-01-12, 09:21
a jaka oporowość jest?

Van_Dal
17-01-12, 10:51
w 0 *C powinna być około 5 kilo Ohmów w 20 już bodajże 500 Ohm jak sie nie myle

TheWitcher
17-01-12, 14:33
po prostu odłączyć kabelki na uruchomionym?

Ps: wyciągnąłem mam sensor i wsadziłem go do gorącej wody ale niestety mój sprzęt chyba popsuty i dziwne wskazania bo od 100 do 1500 na zimnym i tak samo na ciepłym;/ wariuje po prostu.

Mam jeszcze jeden problem woda o której pisałem cieknie od strony rozrządu;/ co nie wróży nic dobrego cieknie dość mocnymi kroplami. 10 min i niezła kałuża się zrobiła... może to coś być związane z tym że mam te dziwne obroty i telepania? nie dochodzi woda do układu czy jak..?

Van_Dal
17-01-12, 17:31
co włożyłeś do wody ?? map sensor ????
jeżeli tak to módl się żeby działał :P
miałeś sprawdzić taki czujnik, co ma 2 kabelki, i jest na rurze do przepustnicy, na tej gumowej

TheWitcher
17-01-12, 17:40
nie wiem o jaki Ci czujnik chodzi masz jakieś foto ? ja wyjąłem czujnik taki z 3 blaszkami na górze przepustnicy. miał napisane sensor chyba to map sensor. Jak czyściłem przepustnice to nie zdjąłem to mi wd się zamoczył;/ to wysuszyłem.

A co z tą woda pod samochodem?

rooter666
17-01-12, 18:11
jak cieknie od strony rozrządu to pompa wody do wymiany ;]

Van_Dal
17-01-12, 18:56
http://6thgearadvertising.com/misc2/civic/mini-me_swap/IAT.jpg
ten oznaczony jako IAT sensor

TheWitcher
17-01-12, 23:41
Ale ja mam b7:)

Tak przy okazji pompę wymienię:)

Nie zauważyłem :D ale to ten sensor?

Van_Dal
18-01-12, 07:26
ten biały z pierwszego zdjęcia, co jest odkręcony, i sprawdz jeszcze czujnik temperatury wody

TheWitcher
18-01-12, 10:02
czujnik temp wody nowy wymieniony. A dlaczego on może być ?

Van_Dal
18-01-12, 17:59
btw :P nie tankowałeś może jakiegoś syfu ??:>

TheWitcher
18-01-12, 19:31
Filtr paliwa zmieniony tankuję na orlenie badz przy oszołomnie ale nigdy nie było problemu nie jezdze na rezerwie to nic z tych rzeczy