Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nie pali na 1szym cylindrze na jałowym



Homiczek
16-01-12, 20:58
Witam

Około tydzień temu hanka zaczęła dziwnie chodzić. Obroty skoczyły na zagrzanym do 1500 i dziwnie zaczęła pracować. Myślałem że to po niedawnym czyszczeniu krokowca...

Przy dalszym sprawdzaniu qmpel usłyszał dziwne trzaski w kopułce rozdzielacza przy odpiętej 1ce, więc kupiłem kopułkę i palec i dalej zonk.

Ogólnie odpięcie 1 kabla nie daje żadnych różnic w pracy silnika.
Natomiast odpięcie wtryskiwacza daje delikatną zmianę odgłosu. Natomiast po podniesieniu obrotów bez wtrysku daje już konkretne wibracje.

Więc wygląda ze na biegu jałowym 1szy cylinder nie chce pracować.

Świeca odkręcona - ogólnie sucha i okopcona jak zwykle na czarno.


Woda z wydechu to ponoć normalne, ale ja nie mam lpg a i wydaje mi się że trochę sporo tego kapie.

Woda w zbiorniczku znka, ale to na razie zeszło z MAX do MIN, więc jakoś niespecjalnie dużo.

Wody w oleju, masła pod korkiem ani bąbli w zbiorniczku nie zauważyłem, ale do tej pory dokładnie się temu nie przyglądałem.


Jak dla mnie to wygląda że jest przedmuch wody na uszczelce pod głowicą, która na jałowym "gasi" świecę :)

Co wy o tym sądzicie ?!? bo powoli szykuję się do rozbebeszenia głowicy a to sporo roboty,a dodatkowo garaż neiogrzewany a mrozy idą :/

pzdr i Thx

Van_Dal
16-01-12, 21:22
po pierwsze zacznijmy od początku,
silnik, buda, od kiedy go masz i najważniejsze w ciągu ilu kilometrów zeszło Ci z max do min


zmierzenie kompresji a cylindrach potwierdzi albo obali to co mówisz ;P chociaż żadnego przedmuchu być nie może ;P przynajmniej tak jak to opisujesz
sprawdź
kable zapłonowe
kąt ustawienia zapłonu
kolejność kabli na aparacie zapłonowym

Homiczek
16-01-12, 21:34
silnik jak w opisie d14a3, buda też EJ9, od 2007 52tkm

z MAX do MIN ciężko na 100% powiedzieć, bo nie sprawdzałem wcześniej. Na jesieni wymieniałem i pewnie dolałem do MAX. Ale szacuje gdzieś na 100km. Ale to jutro jeszcze zobacze, bo od ostatniego sprawdzania to będzie jakieś 120km.

Kabel omomierzem ok, iskra jest, po podłączeniu świecy też jest
Kąt niesprawdzany
Kolejność 100% ok

Van_Dal
16-01-12, 21:49
jak przez 100 km ci tyle ubyło to jeżeli nie masz nigdzie nieszczelności to idź wymieniać tą uszczelkę,
kąt zapłonu w każdym położeniu powinien być dobry (jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony) więc na 60% to nie to
sprawdź kompreche :P dowiesz się czy to na 100% uszczelka

Homiczek
16-01-12, 21:58
no zobacze jutro ile zostało płynu i dam znać

sivy
17-01-12, 15:10
jeśli komprecha bedzie ok to:
moze wtrysk jest brudny i za mało wachy podaje?

Homiczek
17-01-12, 22:48
qrde zgłupiałem...

Sprężanie 13;12.5;13;13, więc na 1szym cylindrze nie poniżej normy..

kabel zapłonowy podmieniony i nic.

Wody nic nie ubyło po ponad setce km. Misiałem się pomylić - albo nie dolałem po wymianie albo sobie powolutku gdzieś ucieka

wtrysk wyciągnięty, przepłukany i nic. zamieniony ze sprawnym i dalej nic....

Jutro pewnie sprawdzanie impulsów na wtryskach i może zerknięcie do krokowego, bo te 1500 obr/min to chyba jego robota :/


Ogólnie jeszcze zostaje kąt zapłonu i nie wiem ? może moduł zapłonowy ?

pzdr

Van_Dal
18-01-12, 11:35
masz jak podmienić cały aparat zapłonowy ??

Homiczek
19-01-12, 00:00
niemam


Ale sprawa się chyba wyjaśniła.

Przemyślałem na spokojnie i zaczęły mi nie pasować te obroty 1500, a po dobrym nagrzaniu skaczące 1000-1500.

I zacząłem obsłuchiwać kolektor i wyszło że przedmuchałem uszczelkę..... ale na kolektorze dolotowym.

I wygląda że nie palił na 1szym, bo miał za dużo powietrza.


Ale mi nie pasuje że tak szybko ją wzieło, bo z rok czy 1.5 zakładałem kolektor d15z6 i była nowa. Wygląda że jakaś taka gumowa.

Są lepsze jakieś ? metalowe czy papierowe ? żebym jej znowu nie "dmuchnął" :)

CRX1
19-01-12, 00:09
Sprawdż płaszczyznę kolektora ,moze jest nierówna i wypadałoby splanować.

Arturvf500
19-01-12, 14:29
Ale mi nie pasuje że tak szybko ją wzieło, bo z rok czy 1.5 zakładałem kolektor d15z6 i była nowa. Wygląda że jakaś taka gumowa.

Są lepsze jakieś ? metalowe czy papierowe ? żebym jej znowu nie "dmuchnął"

wyczysc przylgnie, zaloz uszczelke oem i bedzie si;)

sivy
21-01-12, 22:30
wyczysc przylgnie, zaloz uszczelke oem i bedzie si
amen

piotrstrojek
22-01-12, 11:19
Albo może ją niedokładnie oczyściłeś - w sensie płaszczyznę głowicy lub kolektora. Zwłaszcza jak zmieniałeś kolektor na niezdejmowanej głowicy to czasem ciężko wyczyścić resztki uszczelki przy szpilkach... a wystarczy drobny paproch i nie dociśniesz dobrze uszczelki...

Homiczek
22-01-12, 12:21
wymieniona.

wydaje mi się że czyściłem, ale możłiwe że niedokręciłem odpowiednio mocno, bo śruba tam nie była za mocno dokręcona. Dodatkowo z drugiej strony przy kanale wodnym musiało podciekać, bo tam sie uszczelka przykleiła mocno.

Ale nowa ma metalowy oring dookoła kanału wodnego i powinna być lepsza.


Ale wymieniona jest i wszystko wróciło do normy.

thx