Zobacz pełną wersję : N/A is the best
..pilka krotka..zastanawialem sie nad zalozeniem turbo ale stwierdzilem ze bedzie N/A..wieksza satysfakcja itp ;) ..teraz jakie macie propozycje w zwiazku z podniesieniem mocy w Haniach...wiadomo ze modyfikacja ukladu wydechowego i dolotowego to podstawa ale co dalej...
skrzynia potem podniesc kompresje, walki, kol ssacy, przepustnica i strojenie
no i zakuc i zapomniec :)
i zapomniec
albo sprzedac :)
no i zakuc i zapomniec
hehe :d
..no tak a jak to wyglada mniej wiecej procentowo takie mody?
..przyzam ze ja zrobilem cale uklady lacznie z kolektorem teraz biore sie za skrzynie od CRX...zastanawialem sie tez nad jakimis lekkimi kolkami zamachowymi typu Fidanza
rem36...ponoc ta "byla" Twoja zapie...jak dzika na tej skrzynce :hinczyk: a ja wciaz szukam tych chcrznionych biegow i jak zwykle jest deficyt jak potrzebuje :/
myślę że jak masz auto do codziennej jazdy to NA może trochę być ślepą uliczką. Wszystko zależy do jakiego stage'u dojdziesz, narazie masz dolot i wydech i ok. Ale żeby wejść w głębiej w NA to musisz miec dużo cierpliwości i gruby portfel. Dodatkowym "za" u Ciebie dla zestawu turbo jest to że masz D serie. gdybyś miał B to mozna się bawić w NA i dość stosunkowo szybko wbić sie na 200koni, z D serii ulepisz to kosztem grubych wydatków, o ile to możliwe w aucie codziennego użytku, a tak - zakładasz soft'a i dobrze wystrojone na 0,4 bara możesz wyciągnąć 180-190 koni
W D 160KM to jest max co osiągniesz metodą N/A ( i jeśli w ogóle osiągniesz) i to po duuuuużych kosztach (sprawdzone), później zostają już tylko hardcory ITB, etanol itd.
W D 160KM to jest max co osiągniesz metodą N/A ( i jeśli w ogóle osiągniesz) i to po duuuuużych kosztach (sprawdzone), później zostają już tylko hardcory ITB, etanol itd.
chyba troche wiecej w serii d15b ma 130KM (vtec)
W D 160KM to jest max co osiągniesz metodą N/A ( i jeśli w ogóle osiągniesz) i to po duuuuużych kosztach (sprawdzone), później zostają już tylko hardcory ITB, etanol itd.
a koszt bedzie wiekszy niz swap na b-serie pewnie nawet zostanie zeby ja delikatnie podlubac, z tym ze to zalezy do czego ma byc to auto i w jaka moc celujesz, nie powiem nic nowego ze b ma wiekszy potencjal ;)
chyba troche wiecej w serii d15b ma 130KM (vtec)
A od kiedy to ma coś do rzeczy.
zakładasz soft'a i dobrze wystrojone na 0,4 bara
....w SSG powiedzieli ze nie zaloza softa bo to dla dzieci ;) ..dwa...1,5 vtec to chyba najmocniejsza wersja w klasie mini i takowa ma zostac..to ze B seria ma potencjal to wiem :aloha: tyle ze kasa juz inna bo i silnik i swap hebli itp dlatego wybralem wersje ekonomiczna...mysle ze 160 ps w pelni wystarczyloby mi..teraz mysle raczej jak podnies moment..
...najwazniejsze ze hybryda bedzie sie robic w przyszlym tygodniu najprawdopodobniej i zobaczymy co to da...
natomiast pytanie do Octana..
jak podniesc kompresje i wymotac cos w przepustnicy?..nie znam tych patentow :speszony: cos wiecej?..pzdr..
kompresja - inne tloki na przyklaed :)
Takie dwa artykuliki znalazłem, może coś ciekawego dla siebie znajdziesz:
http://honda-tech.com/zerothread?id=667290&page=1
http://www.hstuners.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16805
N/A jest fajne ale jak sie ma kupe kasy albo jak sie samemu umie duzo zrobić. Inaczej kicha.
Ja robie dla siebie N/A na D16Z5 i na razie mnie to zaczyna przerazac bo pali mi juz 12l./100, a jezdze na seryjnych wałkach jeszcze.
wymotac cos w przepustnicy?
dopóki nie będzie innych modów (wałków, kolektorów, wydechów) -nie ruszać przepustnicy
A teraz przykre ale prawdziwe, o klasie mini zapomnij z tą budą, chyba że lubisz miejsca 4-8, a z tymi 160ps to baaardzo optymistycznie nawet to że masz w podstawie 130 KM
czarna mamba
02-06-07, 21:21
w Beer Honda Wawa
są 3 CRXy
D16 NA
wszystkie okolo 160-165PS i moment w okolicach 170-175 :d
seryjnie było 124ps
pozdr
d15 zdecydowanie rób NA !! i mieszasz w mini :aloha:
....aha, a w ajkiej budzie bo nie znalazłem? , jak ED lub EG3-5 to bedzie dobrze :brawo:
....w SSG powiedzieli ze nie zaloza softa bo to dla dzieci ..no skoro tuning jest dla dzieci to gratuluje profesjonalizmu :/
jak ED lub EG3-5 to bedzie dobrze :brawo:EJ chyba 9
teraz mysle raczej jak podnies moment.. to nie jest mocna strona hond, bo moment drzemie w pojemnosci, a ta jest mała, podnieść zawsze mozesz ale cudów nie ma co się spodziewać... tzn - zalezy jaki masz gruby portfel :aloha:
wymotac cos w przepustnicy?
dopóki nie będzie innych modów (wałków, kolektorów, wydechów) -nie ruszać przepustnicy
A teraz przykre ale prawdziwe, o klasie mini zapomnij z tą budą, chyba że lubisz miejsca 4-8, a z tymi 160ps to baaardzo optymistycznie nawet to że masz w podstawie 130 KM
kolektor dol.+ wieksza przepustnica + cai + kompletny wydech + walek + regulowane kolko rozrzadu + strojenie + ewentualnie CR na poziomie 11,5 i ze 130 nie bedzie 160 ?
poprawcie mnie jezeli sie myle
Być to pewnie będzie. Ale buda nadal dość ciężka jak na pojemność 1.5 a i koszty tego co podałeś są już spoooore.
no dobra bedzie turbo jednak..chyba :speszony: dzieki za wszelakie info :hinczyk:
wieksza przepustnica +
+ walek + regulowane kolko rozrzadu + strojenie + ewentualnie CR na poziomie 11,5
to to bedzie cos podobnego (koszta) jak turbo tak ?? :speszony:
z cai, kompletnym wydechem + cala masa roznych ******* i ogarnieciem tego wszystkiego zeby jakos jezdzilo wydaje mi sie ze cena moze byc niewiele nizsza niz soft...
sunnboy moja rada masz fajny silnik nie rob T zrob auto dla siebie nie na zawody, co chce przez to powiedziec, szybkie N/A ktore bedzie dawalo duzo killow z pod swiatel i napewno bedziesz zadowolony ;) a na zawody przeciez zawsze i tak sie mozesz zglosic
0,003pln ;)
rób turbo tylko z rozwagą :afro:
Ale zaraz nie po to wkłada się taki rarytas jak D15B żeby z niego robić turbo :bicie: , porostu możesz sobie podkręci to N/A i będzie naprawdę fajnie ganiało :hinczyk: ale niestety o zawodach musisz zapomnieć :hinczyk:
a moze kupie sobie BMW :ban:
jest jeszcze jedno ale tj dzwiek wkrecajacej sie turbiny...
z tego co wiem to nie tylko mi sie to podoba.... :aloha:
a co to za rarytas d15b? może kiedyś bylo to dobre określenie, ale nie teraz.
jak bedziesz robil na stage 3 to bedzie pow. 160 konikow, ale jazda takim autem w miescie to mordega. wiec albo lekkie N/A, albo wal w turbo , a jak chcesz sie scigac to swap na b serie.
szukalem mniej-wiecej wyceny projektu turbo soft dla d16 i jakos nie moglem znalezc....
moze ktos zna opis takiego projektu w naszych, polskich warunkach razem z kosztorysem, wykresami, etc?
Grabowski robi softy za jakies 7-8tys PLN
szukalem mniej-wiecej wyceny projektu turbo soft dla d16 i jakos nie moglem znalezc....
moze ktos zna opis takiego projektu w naszych, polskich warunkach razem z kosztorysem, wykresami, etc?
o szczegoly dzwon do GMS
a co do projektow slabo szukales jest d16y8 + soft taka srebrna gdzies na cklpl
po wpisaniu w wyszukiwarce ''soft turbo" i "turbo soft" wyskoczyl mi 1 wynik.....
moze poratujesz linkiem?
Grabowski robi softy za jakies 7-8tys PLN
no to juz lepiej dolozyc z 3 tysie i w harda wejsc..moze troche pogrzebie jeszcze seriii cos wymoce..moze cos z ECU..
Grabowski robi softy za jakies 7-8tys PLN
no to juz lepiej dolozyc z 3 tysie i w harda wejsc..moze troche pogrzebie jeszcze seriii cos wymoce..moze cos z ECU..
nie chce auta do wyscigow
200km bedzie dla mnie wystarczajace i baaaardzo optymistyczne
.w SSG powiedzieli ze nie zaloza softa bo to dla dzieci
ciekawe podejscie
wiekszosc hond uturbionych ma soft'a....
czyli np byle auto mamby bylo dla dzieci :)
ciekawa zabawka.
ja jestem za uturbieniem d15
jak sam pozbierasz graty to wyjdzie cie okolo 3-4 tys.
ciekawe z tym ssg....
powiedzieli ze CAI tak a niby softa nie?
po wpisaniu w wyszukiwarce ''soft turbo" i "turbo soft" wyskoczyl mi 1 wynik.....
moze poratujesz linkiem?
ale pod warunkiem ze uturbisz :P
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=6201&highlight=turbo
toć nie bijcie piany, poprostu ktoś palnął i wyrwane z kontekstu pewnie tak wyszło... może chodziło o to, że poprostu zażartowali sobie i tyle - nie szukajcie sensacji tam gdzie jej nie ma :hinczyk:
ja jestem za uturbieniem d15imo bezsensu, tzn sens jest zawsze, ale jakbym chciał turbo to bym kupił d16, zrobił kapitalny i turbił :agent:
a jakbym miał za duzo pieniedzy to bym b16 uturbił... b18 juz bym się bawił w NA
imo bezsensu, tzn sens jest zawsze, ale jakbym chciał turbo to bym kupił d16, zrobił kapitalny i turbił
a jakbym miał za duzo pieniedzy to bym b16 uturbił... b18 juz bym się bawił w NA
jakos 1.5 Javo nie potwierdza tej reguly
auto ma potencjal na poziomie niskie 12, czyli tyle co powtarzalnie jezdzi hiper mega B-seria Witka
po wpisaniu w wyszukiwarce ''soft turbo" i "turbo soft" wyskoczyl mi 1 wynik.....
moze poratujesz linkiem?
ale pod warunkiem ze uturbisz :P
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=6201&highlight=turbo
narazie musze sie upewnic, ze fura bedzie smigala bezproblemowo kilka miechow
w przyszlym miesiacu CAI zakladam a potem bede sie glowil czy isc dalej
napewno nie bede brnal dalej w N/A bo przy d16 to w pyte kasiory a auto jest i tak juz trochu wydlubane
dzieki za linka
imo bezsensu, tzn sens jest zawsze, ale jakbym chciał turbo to bym kupił d16, zrobił kapitalny i turbił
a jakbym miał za duzo pieniedzy to bym b16 uturbił... b18 juz bym się bawił w NA
jakos 1.5 Javo nie potwierdza tej reguly
auto ma potencjal na poziomie niskie 12, czyli tyle co powtarzalnie jezdzi hiper mega B-seria Witka
bo wszystko zalezy od podejscia do tematu
jezeli ktos na starcie mysli ze nie oplaca sie pchac w cos kasy
to po co w ogole zabiera sie za grzebanie ? przeciez tej kasy nie odzyska ?
za takie podejscie :djablek: :box:
p0lish bede trzymal kciuki za projekt ;)
najpierw sprawdze kompresje bo okazalo sie ze silnik nie jest tak zdrowy jak powinien byc po 125 tysiacach.... 0,7l oleju na 1300 km to jednak duzo.... coz, czlowiek uczy sie na swoich bledach.....
jak problem oleju bedzie rozwiazany bede jechal dalej
jakos 1.5 Javo nie potwierdza tej reguly
auto ma potencjal na poziomie niskie 12, czyli tyle co powtarzalnie jezdzi hiper mega B-seria Witkakolego Lionie ;) kolega zakładający temat pyta się co może zrobić aby podnieść moc swojego autka, w takim przypadku rozmawiamy o "lekkich" modach ;) a mody Staszka raczej do lekkich nie należą, dlatego napisałem pierwotnie o zakuciu, ale zrozumiałem że bede pisał nie na temat, bo z odpowiednią sumą każdy silnik nadaje się do tuningu, a pytanie jest w jaką strone iść... mimo ze nie znam funduszy adriana (założyciela tematu) to moge smiało sobie wydedukowac że narazie na zakucie kasy brak co jest akurat zrozumiałe... dlatego skasowałem urywek gdzie pisałem o zakuciu bo w tym przypadku nie rozwiązuje to "problemu" a napiałem taką swoją "mądrość" która pewnie mi się jeszcze kilkanascie razy zmieni, bo ani mocnym NA ani Turbodoładowanym autem nie jechałem, nie wspominając o posiadaniu takiego auta :d ...
:piwo2:
ja nie pisze ze ma robic silnik jak Javo, ale...
nie zgadzam sie z sformulowaniem, ze to zly silnik, bo jak widac na przykladzie który ppodalem, tak nie jest. Witek wsadzil wiecej kasy w auto. Civic Staszka nie jest wcale tak mocno zainwestowany jak sie niektórym moze wydawac.
poprostu zaprzeczam temu ze jak turbo to od razu 1.6, albo 1.8
Zalezy co kto chce. Jak ma byc tanio, to zostawiamy te 1.5 i idziemy w turbo, wlasnie w jakis soft. Bedzie mega fun, za mala kase !!
ja nie pisze ze ma robic silnik jak Javo, ale...
nie zgadzam sie z sformulowaniem, ze to zly silnik, bo jak widac na przykladzie który ppodalem, tak nie jest. Witek wsadzil wiecej kasy w auto. Civic Staszka nie jest wcale tak mocno zainwestowany jak sie niektórym moze wydawac.
poprostu zaprzeczam temu ze jak turbo to od razu 1.6, albo 1.8 zrozumiałem przesłanie :smiech:
Zalezy co kto chce. Jak ma byc tanio, to zostawiamy te 1.5 i idziemy w turbo, wlasnie w jakis soft. Bedzie mega fun, za mala kase !!otóż to :agent:
ale dasz soft do 1.5 i bedzie ze 160KM, fakt, że silnika nie szkoda bo tani.
ten d15b chyba aż tak tani nie jest ?? :speszony:
1.5autor tematu ma d15b, a d15b jest droższy o jakieś 1,5-2 tyś od d15b2
[ Dodano: Pon 04 Cze, 2007 ]
ten d15b chyba aż tak tani nie jest ?? :speszony:jakies 3tys ;)
napewno tańszy od b16
no ja mialem na mysli zwykle d15b2.
w d15b 200KM nie powinno byc problemem...
no no Panowie to rozgorzala dyskusja ;) ,,co do SSG..to super chloapki i zawdzieczam im wiele..co do soft turbo mieli na mysli to ze lepiej walnac konkret turbo...co do modow to myslalem wlasnie o jakims lajcie...wiadomo ze lepiej bylo robic swapa na b16 a moze nawet na b 18 tyle ze to wiaze sie z kasa na inne mody typu zawiecha ,heble..z tego co widze to w miare tania droga juz sie skonczyla i czas pomyslec co dalej..jak narazie jestem zadowolony z tego co mam :aloha: ..pzdr..
zawiecha ,heblea czemu zawiecha? przecież b16 czy b18 nie jest az tak ciezkie, a bynajmniej nie jest o wiele cięższe od twojego d15b. heble? kazdy twoj nastepny mod bedzie zblizał Cie do wymiany hebli, bo długosc hamowania jest taka sama przy 200km na godzine, nie wazne czy napedziłes te dwiescie w NA czy turbiną.
jak narazie jestem zadowolony z tego co mam :aloha:w to nie uwierze, bo gdyby tak było to by Ci na mysl nie przyszło zeby zakladac ten temat :aloha:
w to nie uwierze, bo gdyby tak było to by Ci na mysl nie przyszło zeby zakladac ten temat
milcz geju ;) ja mysle perspektywicznie :d
no ja mialem na mysli zwykle d15b2.
w d15b 200KM nie powinno byc problemem...
w dlubnietym d15b mozna zejsc ponizej 8s do 100, wiec jak to dla ciebie nadal za wolno, to zakladaj turbo. jak sam sobie pozbierasz graty to wyjdzie cie taniej, wejdziesz na okolo 200 konikow - a to juz cos ;)
8s. to bardzo dłuuuugo ;)
pownie nie duzo wiecej ma w serii :d
8s. mozna było się chwalic w polsce 5 lat temu :d
Najlepszym tuningiem NA tego d15 jest swap na b18 lub h22 ;)
przede wszystkim mi chodzi nie o dlubanie akurat mojego silnika tylko ogolnie sie pytam co robicie w Hondach zeby je usprawnic a co poniektorzy sie czepili mojego tylko..pzdr.. :piwo2:
8s. mozna było się chwalic w polsce 5 lat temu
ponizej 8s, :d 7,3 lepiej brzmi;) ;)
:tak:
A jak trzeba sie nagimnastykowac zeby zejść do 6s. :aloha:
A ponizej to juz magia.
przede wszystkim mi chodzi nie o dlubanie akurat mojego silnika tylko ogolnie sie pytam co robicie w Hondach zeby je usprawnic a co poniektorzy sie czepili mojego tylko..pzdr.. :piwo2:
aaaa no to trzeba bylo tak odrazu :afro:
ja sie czepilem bo masz fajny silnik :d
Najlepszym tuningiem NA tego d15 jest swap na b18 lub h22 ;)
i chyba wszystko w temacie :aloha:
ponizej 8s, 7,3 lepiej brzmi;)
A jak trzeba sie nagimnastykowac zeby zejść do 6s.
A ponizej to juz magia.
fajnie sie spamuje ?
zadnych konkretów w tym temacie, pomijajac juz fakt ze z zalozenia nic nowego w tym temacie bysmy sie nie dowiedzieli, odnoszac sie do podobnych tematów w tym dziale...
VTC
A jak wychodzi stosunek mocy/ceny/awaryjności kompresora do turbo?
A jak wychodzi stosunek mocy/ceny/awaryjności kompresora do turbo?cenowo podobnie do turbo [kompresor jackson racing coś około 7tyś]
ale mówią o tym, ze kompresor to taki slepy zaułek
am i right?
coś w tym jest.
awaryjność pewnie podobnie. dużo tych kompresorów w PL nie ma, bo tylko jeden :aloha:
No jest wiecej niz jeden ;)
Cena podobna ale odchodzi problem smarowania i chłodzenia powitrza powiedzmy poprzez interkuler, mniej elementów a co za tym idzie z arawyjnością duzo lepiej, mniej rzeczy moze sie popsuc.
Znacznie prostrzy montarz.
Dmucha juz od dołu. Turbo nie ma szans w dolnym zakresie.
Kompresory srubowe maja wydajnosc zblizona do turbiny ale nadal turbo ma wiekszy potencjał.
Niee trzeba odpręzac silnika.
Bez problemu dmucha tyle co dobry soft.
Generalnie na tak przemawia prostota, łatwy montarz i łatwiesza eksploatacja.
Natomiast nie polecam dla kogoś kto chce robic bardzo wysokie moce.
Takie jest moje zdanie. Mozna sie z nim nie zgadzac.
W dwóch punktach można się nie zgadzać, bo nie masz racji.
Odchodzi problem intercoolera?? bzdura - jesli chce sie dmuchac powyżej 0,6-0,7 bara to własnie problem ten pier*olnie usera jak sierp boksera w trzewioczaszkę, bo w kompresorze montowanym 'na' kolektor dolotowy po prostu nie ma fizycznie jak ICka upchnąć! A jest potrzebny, spojrz na temat wojtreka...
Tak samo z boostem. Dlaczego nie trzeba odpręzać? Cisnienie z kompresora jest jakies inne niż z turbo? Nie trzeba odpręzac do pewnego momentu, tak samo jak z soft turbo.
Civic Staszka nie jest wcale tak mocno zainwestowany jak sie niektórym moze wydawac
co ?? :uu:
Kompresory do hond montowane są zamiat kolektora dolotowego a nie na nim.
Powietrze nie zdazy sie ogrzac na tyle zyby było konieczne stosowanie IC.
Jesli chcesz dmucha 0,7bara to idż w turbo. Napisałem ze kompresor swietnie sie nadaje zamiast softa. Do 0,5 - 0,55 bara.
ja tam się aż tak nie znam na kompresorach, ale skoro u wojtreka po zamontowaniu IC przybyło 30 koni to chyba coś w tym jest, nie uważasz?
Kompresory do hond montowane są zamiat kolektora dolotowego a nie na nim.
doczytałes, że na było w cudzysłowiu?
Co do upartego twierdzenia, że IC przy kompresorze jest niepotrzebne to nie mam pytan...
Powietrze nie zdazy sie ogrzac na tyle zyby było konieczne stosowanie IC.
Bzdura.
co
pstro
Powietrze nie zdazy sie ogrzac na tyle zyby było konieczne stosowanie IC.
Bzdura.
powietrze w momencie sprezania sie, osiaga drastycznie szybko wysoka temperature
Czy mi się tylko wydaje, czy dość daleko odbiegliśmy od tematu głównego, który brzmi "NA is the best" :D
co
pstro
pytalem po prostu czy kilkadziesiat tysi na sam silnik to jest dla ciebie "nie tak mocno doinwestowany" :lol: jesli tak, to gratuluje dochodow i luznego podejscia do takich kwot.
powietrze w momencie sprezania sie, osiaga drastycznie szybko wysoka temperature
Ok. niech tak bedzie.
Ale jesli kompresor jest zintegrowany z kolektorem to gdzie umiescisz IC? Przed kompresorem?
....w SSG powiedzieli ze nie zaloza softa bo to dla dzieci ..no skoro tuning jest dla dzieci to gratuluje profesjonalizmu :/
a tobie gratuluje umiejetnosci czytania miedzy wierszami. Chodzilo o to ze Soft jest nieoplacalny- jak robic to porzadnie minimum 0,7-0,8 bara. Soft wbrew pozorom wychodzi drogo- lepiej dolozyc i miec konkretnie i bezproblemowo.
no to juz lepiej dolozyc z 3 tysie i w harda wejsc..moze troche pogrzebie jeszcze seriii cos wymoce..moze cos z ECU..
i o to chodzi i o to chodzi :D
.w SSG powiedzieli ze nie zaloza softa bo to dla dzieci
ciekawe podejscie
wiekszosc hond uturbionych ma soft'a....
czyli np byle auto mamby bylo dla dzieci :)
ciekawa zabawka.
ja jestem za uturbieniem d15
[quote="sunnboy"]co do SSG..to super chloapki i zawdzieczam im wiele..co do soft turbo mieli na mysli to ze lepiej walnac konkret turbo...[/q
Widze ze niektorzy w ciemno lubia krytykowac kazde zdanie i kazde slowo. :/
d15b - 160 KM jest realne w N/A. ale w przypadku Sunnboy`a poszedlbym raczej w Turbo bo do 6 generacji Turbo pasuje a pozatym jest przejmniejsze (mniej meczace) dla ucha na codzien. Nietety mocne N/A musi ryczec. Pozatym 6gen jest "ciezki" i ciezko byloby nim zawojowac w Mini.
co
pstro
pytalem po prostu czy kilkadziesiat tysi na sam silnik to jest dla ciebie "nie tak mocno doinwestowany" :lol: jesli tak, to gratuluje dochodow i luznego podejscia do takich kwot.
ze tez slowo CO jest tak wszechstronne i potrafi tyle przekazac :brawo3:
i widze ze jestes niesamowicie doinformowany ile to kasy kosztowal ten silnik
jakbys nie wpitalal sie w temat tak jak to zazwyczaj robisz, aby sie do kogos przyjebac, to wiedzialbys ze porównywalem jego civica do civica Witka, gdzie naklady finansowe byly jednak znacznie wyzsze i ten poczatkowy niby potencjal z B serii, a rezultaty jak widac narazie coraz bardziej zblizone (bo civic Staszkowy jest coraz szybszy)
kosiniak napisał/a:
sunnboy napisał/a:
....w SSG powiedzieli ze nie zaloza softa bo to dla dzieci ..
no skoro tuning jest dla dzieci to gratuluje profesjonalizmu
a tobie gratuluje umiejetnosci czytania miedzy wierszami. Chodzilo o to ze Soft jest nieoplacalny- jak robic to porzadnie minimum 0,7-0,8 bara. Soft wbrew pozorom wychodzi drogo- lepiej dolozyc i miec konkretnie i bezproblemowo.nieoplacalny bo?? od kiedy w ogole tuning jest oplacalny?? jak kogos nie stac na kute graty itd. itp. to robi soft, auto jest szybsze i takie bylo zamierzenie, w miare mozliwosci finansowych mozna sie z tym pozniej bawic, nie sadzisz?? jest w tuningu pojcie bezproblemowo?? ile miales projektow z ktorymi nigdy nie bylo problemow?? wiem ze niektorzy z tego zyja ale bez przesady!!
nieoplacalny, bo to wlasnie z softem bywa najwiecej problemow. silnik nieprzystosowany do doladowania predzej czy pozniej pokaze oznaki zuzycia i pracy w nieodpowiednich do zamierzen fabryki warunkach. i w sumie to o nic innego tu nie chodzilo, wiec nie podchodz do tego z takim entuzjazmem :lol:
oplacalny tuning to taki, z ktorego sa dobre efekty i silnik sie nie sypie. teraz jasniej w kwestii oplacalnosci/nieoplacalnosci?
nieoplacalny bo?? od kiedy w ogole tuning jest oplacalny?? jak kogos nie stac na kute graty itd. itp. to robi soft, auto jest szybsze i takie bylo zamierzenie, w miare mozliwosci finansowych mozna sie z tym pozniej bawic, nie sadzisz?? jest w tuningu pojcie bezproblemowo?? ile miales projektow z ktorymi nigdy nie bylo problemow?? wiem ze niektorzy z tego zyja ale bez przesady!!
MARKOS wszystko ladnie wyjasnil:
nieoplacalny, bo to wlasnie z softem bywa najwiecej problemow. silnik nieprzystosowany do doladowania predzej czy pozniej pokaze oznaki zuzycia i pracy w nieodpowiednich do zamierzen fabryki warunkach. i w sumie to o nic innego tu nie chodzilo, wiec nie podchodz do tego z takim entuzjazmem :lol:
oplacalny tuning to taki, z ktorego sa dobre efekty i silnik sie nie sypie. teraz jasniej w kwestii oplacalnosci/nieoplacalnosci?
a przykladow chyba podawac nie musze bo bylo kilka projektow roznych firm z Softem i samochody wiecej staly niz jezdzily.
Problemy sa nawet ze zwyklymi samochodami do jazdy na codzien- i to czesto nawet wieksze niz z samochodami "tuningowanymi".
Co do ilosci moich projektow to mialem 2 : swoja Mazde gdzie inwestowalem glownie w zawieszenie i teraz Civica gdzie robie.... duzo rzeczy i jezdzi na codzien bezproblemowo; (nie liczac zaslony olejowej - ale to wina tego ze nie zrobilem remontu dolu silnika- poki co - z tym ze o tej niedogodnosci wiem od roku ;) )
Ja nie jestem osoba odpowiedzialna czy czerpiaca jakiekolwiek profity z dzialalnosci SSG. SSG to Gooffy i Lemon. Ja jestem tylko niezle zorientowany co sie tam dzieje.
Panowie ale zluzujcie posladki troche..ja juz nawet zapomnialem o czym ten watek.propozycja taka...zostawcie SSG w spokoju bo zlego slowa nie dam na chlopakow powiedziec..dwa ze mialo byc o N/A a tu jakies turbo przepychanki sie zrobily miedzy niektorymi...jak dla mnie sprawa wyjasniona....N/A to droga sprawa..przy czym teksty ze najlepszym modem mojego D15 jest zmiana na b18 czy H22 proponuje zachowac dla siebie..kazdy robi tyle modow i takie na jakie go stac..dziekuje kolegom ktorzy napisali ciekawe posty a reszcie za tlo do nich :afro: ..pzdr..make love not war :je je je je :
D15 jest zmiana na b18 czy H22 proponuje zachowac dla siebie
Bo to prawda, wydasz worek kasy podjedzie seria b18 a nie daj boże h22 i dostaniesz baty i sie tylko wk** że kasa poszła sie je** i nei ma efektów. :d
kazdy robi tyle modow i takie na jakie go stacno dokladnie, od poczatku o tym mowie, jak kogos nei stac na zakuwanie i dmuchanie to idzie w soft proste!!
nieoplacalny, bo to wlasnie z softem bywa najwiecej problemow. silnik nieprzystosowany do doladowania predzej czy pozniej pokaze oznaki zuzycia i pracy w nieodpowiednich do zamierzen fabryki warunkach. i w sumie to o nic innego tu nie chodzilo, wiec nie podchodz do tego z takim entuzjazmem tobie to nawet sipą 12 by nie nalozyl!!!
goraco polecam hondatech, rozdaja tam ostrzezenia za nicnapisz do bravo girl!! te na ckpl tez sa za darmo??
nieoplacalny, bo to wlasnie z softem bywa najwiecej problemow. silnik nieprzystosowany do doladowania predzej czy pozniej pokaze oznaki zuzycia i pracy w nieodpowiednich do zamierzen fabryki warunkach. i w sumie to o nic innego tu nie chodzilo, wiec nie podchodz do tego z takim entuzjazmem
zrobiłeś sam jakis projekt soft-turbo ze rozwijasz teorię o jego awaryjności itp? Nie wydaje mnie się... po prostu graty do softu musza być przemyślane.
tu napisalem cos bez sensu na temat sprawy kompletnie niezwiazanej z tym forummasz cos do dodania w temacie soft turbo, albo moze dlubania n/a? czy nie baudzo?
zrobiłeś sam jakis projekt soft-turbo ze rozwijasz teorię o jego awaryjności itp? Nie wydaje mnie sięmi tez sie nie wydaje, nie zrobilem, ale to nie zmienia faktu, ze moge miec na temat softa swoje zdanie, z ktorym nie musisz sie zgadzac ;)
wiadomo, ze sa zwolennicy jednej i drugiej metody, tak samo jak jedni wola n/a, a inni turbo. kazdy robi jak uwaza za stosowne. ja jestem zwolennikiem n/a, a jesli juz robic turbo, to tylko konkretnie z kuciem. co kto woli. zakuty motor moze sie posypac tak samo jak seryjny, bo ktos zle wystroi, zle policzy, zle spasuje itd.
ze moge miec na temat softa swoje zdanie
odwracasz kota ogonem, bo w sprawach technicznych swoje zdanie powinno być poparte jakąs wiedzą moim zdaniem...
Wyraziłes konkretną opinię, że soft-turbo jest awaryjne. To nie jest to samo, co 'lubie czarny kolor, bo tak'
jeez.. ile to sypiacych sie samochodow z gms bylo? jeden? dwa? czy wiecej? wszystkie mialy softa, bo tak bylo najprosciej i najtaniej. zdaje sie, ze sporo ludzi zaczyna od softa, aby potem przejsc na konkretnie zbudowane motory. pewnie z roznych powodow, nie wnikalem. bycmoze inaczej/lepiej zrobione instalacje z malym doladowaniem sprawuja sie swietnie i chwala im za to. wydaje mi sie jednak, ze sporo wiecej problemow moze byc z seryjnymi silnikami doladowanymi 0.4 bara, niz z konkretnie zbudowanymi pod wieksze doladowanie. ty rob softa, ja zrobie konkret i wszyscy beda szczesliwi.
czarna mamba
07-06-07, 23:52
sunnboy napisał/a:
D15 jest zmiana na b18 czy H22 proponuje zachowac dla siebie
Bo to prawda, wydasz worek kasy podjedzie seria b18 a nie daj boże h22 i dostaniesz baty i sie tylko wk** że kasa poszła sie je** i nei ma efektów.
zabrzmiało tak jak bu h22 to juz nie wiadomo co było hehe
a na streecie to B leja takie H az miło :aloha: (mówie o swapach )
seryjne B leje seryjne H ciekawe gdzie ??
seryjne B leje seryjne H ciekawe gdzie pewnie we snach :D nawet w b18c6 trzeba wladowac min 10kpln by dogonic stock H serie, ale przeciez !markos wie, on mial przeciez *****iscie szybka corse!!
masz cos do dodania w temacie soft turbo, albo moze dlubania n/a? czy nie baudzo? wysnuj swoja teorie?? ja w przeciwienstwie do ciebie cos tam dlubalem i w B i w H ty dlubales zas kozy z nosa i waliles konia na czasy seryjnych civic'ow!!
wydaje mi sie jednak, ze sporo wiecej problemow moze byc z seryjnymi silnikami doladowanymi 0.4 bara, niz z konkretnie zbudowanymi pod wieksze doladowanie. ty rob softa, ja zrobie konkret i wszyscy beda szczesliwi.czy to nie kwestia $$$?? bo chyba o tym tu mowa?? tak naprawde to po co swapowac d16 w miejsce d13 jak pzreciez jest K seria?? takie mieszanie patykiem w gownie nie prawdaz?? w zasadzie nic nie ma sensu prawda?? przeciez zawsze znajdzie sie lepsze rozwiaznie niz droga ktora idziemy!!
ja w przeciwienstwie do ciebie cos tam dlubalem i w B i w H ty dlubales zas kozy z nosa i waliles konia na czasy seryjnych civic'ow!!olaboga! :lol: ale to tez kwestia kasy, nie sadzisz? :lol: nie mialem kasy na zrobienie tego, co robie teraz, wiec dlubalem w nosie - taniej bylo :lol:
dlatego dlubalem w miare mozliwosci i caly czas o tym pisze, kazdy robi to na co go stac i jak mnie nie stac na zakuwanie to jade z softem, jak mnie nie stac na K serie to swap'uje d16, nic innego nie usiluje tu przekazac. Pisanie ze tuning jest oplacalny czy nie jest poprostu bez sensu, zawsze sa jakies ograniczenia i tak naprawde sensu nie ma nigdy bo lepszych z mozliwych opcji jest wiele!!
spoko, ja tego nie napisalem. wyjasnilem tylko jak widze to, gdy ktos uzywa takich okreslen jak "oplacalny tuning". "nieoplacalny" mialo rowniez znaczyc, ze zaczynasz od softa, a potem i tak kujesz i dmuchasz wiecej. imo lepiej przemeczyc sie seria, odlozyc wiecej kabongi i od razu pojechac konkretnie. soft to taki polsrodek ;)
niby tak, ale niektorzy tego nie rozumieja, mentalnosc w Polsce jest taka ze ludzie zaczynaja zawsze od konca czyli zamiast zawieszenie, hamulce, silnik u nas jest silnik, hamulce, zawieszenie, sam kiedys bylem mlody i napalony, teraz wiele rzeczy bym zrobil inaczej, fakt tez ze moja baza nie bylo d13 a EK4 i jakos inaczej to wygladalo, chociazby wlasnie ten hamulec i zawias, spokojnie dawal rade, az sie nie rozpadl ;) ;)
anyway.. troche zjebalismy koledze temat o wolnossaych silnikach :lol:
Panowie przeginacie... robicie z tego tematu osobiste przepychanki.
Zamykam az ochloniecie
LOCK
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.