Zobacz pełną wersję : Ślizgające się sprzęgło.
Zdazylo mi się parę razy ruszyć z 4 tyś obrotów no i od tamtego czasu zauwazyłem niewielki luz w pedale sprzęgła na końcu (na samej górze nie ma wogóle naporu, tak jak luz w pedale gazu).
Później po przejechaniu 3 tyś km zrobiłem test startując z 2 tyś obrotów na 4 biegu... auto nie zgasło ale kawałek ujechało po czym dopiero zgasł silnik...
Wszystkie biegi wchodzą idealnie (czasmi wsteczny za drugim razem).
Auto startuje płynnie.
Czy to ślizganie się sprzęgła i ten luz to powód by wymianiać sprzęgło już teraz ??
Pytam się bo komplet SACHS kosztuje 499zł a mam wrażenie że na tym można jeszcze wiele przejechać...
Najważniejsze w tym jest to, że zwlekając z wymianą nie zwiększe kosztów tak jak to niektórzy piszą np. dodatkowo wymianą koła zamachowego...
No i SACHS za 499zł czy np. ASIN za ok 450zł ??
Zdazylo mi się parę razy ruszyć z 4 tyś obrotów no i od tamtego czasu zauwazyłem niewielki luz w pedale sprzęgła na końcu (na samej górze nie ma wogóle naporu, tak jak luz w pedale gazu).
Później po przejechaniu 3 tyś km zrobiłem test startując z 2 tyś obrotów na 4 biegu... auto nie zgasło ale kawałek ujechało po czym dopiero zgasł silnik...
Wszystkie biegi wchodzą idealnie (czasmi wsteczny za drugim razem).
Auto startuje płynnie.
Czy to ślizganie się sprzęgła i ten luz to powód by wymianiać sprzęgło już teraz ??
Pytam się bo komplet SACHS kosztuje 499zł a mam wrażenie że na tym można jeszcze wiele przejechać...
Najważniejsze w tym jest to, że zwlekając z wymianą nie zwiększe kosztów tak jak to niektórzy piszą np. dodatkowo wymianą koła zamachowego...
No i SACHS za 499zł czy np. ASIN za ok 450zł ??
Bassmaster
01-06-07, 19:16
Większość pewnie poleci ci Sachs-a, ja zakładam do swojej Hondki Aisin (są montowane w Toyotach).
A możesz mi powiedzieć gdzie znalazłeś te ceny? Jak szukałem na Allegro, to Sachs był coś około 650zł a Aisin najtańszy za 489zł?
Bassmaster
01-06-07, 19:16
Większość pewnie poleci ci Sachs-a, ja zakładam do swojej Hondki Aisin (są montowane w Toyotach).
A możesz mi powiedzieć gdzie znalazłeś te ceny? Jak szukałem na Allegro, to Sachs był coś około 650zł a Aisin najtańszy za 489zł?
Sprzedający na allegro:
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4617635
Bassmaster
03-06-07, 17:36
To ten sam sprzedawca, o którym ja piszę. Ma sprzęgła Aisin-a do 5D za 489zł ale Sachs-a nie ma :/
mi napisał że chce 499zł za SACHS 3000 nr.kat.
Witam!
- sprzęgło SACHS 3000 834 601 - 499 zł,
wysyłka kurierem 20 zl
slizganie sprzegłam mozna łatwo sprawdzic - moze to nie w tym problem .
1. wrzucasz 1bieg sporo gazu strzelasz ze sprzedła - jak spalisz solidnie gume sprawa jasna = sprzegło się nie ślizga, jesli auto ruszy ale nie zerwie przyczepności to mozna sie zastanawiac
2. wrzucasz 2bieg dajesz 2tys obrotów i tak trzymasz i energicznie puszczasz sprzegło jesli auto ci nie zgaśnie to znaczy ze sprzegło się ślizga albo masz piekielnie mocna maszyne :))
pozdr
Grzechu
ja slyszalem jeszcze inna metode
zaciagasz reczny i wrzucasz trojke,jesli silnik nie zgasnie przy ruszaniu->sprzeglo do wymiany
o wlasnie tez o czyms takim slyszalem - ale wazne jest jak tam twoj reczny hamuje:)
mysle ze spalenie lekko gumy wyjaśni sprawe, nie mowie tu o katowniau auta az do pękniecia opony: :afro: ale poprostu czuje sie to odrazu czy sie slizga czy nie ...
slizganie sprzegłam mozna łatwo sprawdzic - moze to nie w tym problem .
1. wrzucasz 1bieg sporo gazu strzelasz ze sprzedła - jak spalisz solidnie gume sprawa jasna = sprzegło się nie ślizga, jesli auto ruszy ale nie zerwie przyczepności to mozna sie zastanawiac
2. wrzucasz 2bieg dajesz 2tys obrotów i tak trzymasz i energicznie puszczasz sprzegło jesli auto ci nie zgaśnie to znaczy ze sprzegło się ślizga albo masz piekielnie mocna maszyne :))
pozdr
Grzechu
Kto cię takimi teoriami nakarmił ??
Sprawdzenie sprzęgła - 4 bieg, 3000 obrotów, puszczasz sprzęgło. Zgasł - ok
Pozamiatane.
o widze ze trafiłem na Pana specjaliste jakiegoś ... w takim razie przepraszam ze pisze głupoty.
ps.
(myslisz ze uda ci sie zerwac przyczepnosc autem w którym slizga ci sie sprzegło?-Może D14 to potrafi)
Słuchaj nie zamierzam się z tobą wykłucać. Procedura którą opisałem jest powszechnie stosowana. Zużyta tarcza sprzęgła ma kilka etapów ślizgania. W początkowych nie ma najmniejszego problemu z zerwaniem przyczepności kół. Przy ruszaniu na jedynce sprzęgło jest znacznie mniej obciążone niż przy ruszaniu na czwórce - niesądzisz ??
Nie wiem tylko po co ze mnie próbujesz szydzić ? Zachowujesz się jak dziecko. Przemyśl.
a ja za to nie rozumiem wogole po co odkopywac temat z przed kilku miesiecy :bicie:
po z tym juz nie w jednym temacie jest opisane jak sprawdzic czy sprzeglo sie slizga, wystarczy poszukac, wiec po co robic bajzel :bicie:
Przemyślałem - wstyd mi ...
slizganie sprzegłam mozna łatwo sprawdzic - moze to nie w tym problem .
1. wrzucasz 1bieg sporo gazu strzelasz ze sprzedła - jak spalisz solidnie gume sprawa jasna = sprzegło się nie ślizga, jesli auto ruszy ale nie zerwie przyczepności to mozna sie zastanawiac
2. wrzucasz 2bieg dajesz 2tys obrotów i tak trzymasz i energicznie puszczasz sprzegło jesli auto ci nie zgaśnie to znaczy ze sprzegło się ślizga albo masz piekielnie mocna maszyne :))
pozdr
Grzechu
Kto cię takimi teoriami nakarmił ??
Sprawdzenie sprzęgła - 4 bieg, 3000 obrotów, puszczasz sprzęgło. Zgasł - ok
Pozamiatane.
Konrad84 jedno tylko pytanie.Sprzęgło wtedy trzeba puścić szybko i nagle czy delikatnie i powoli?
Przemyślałem - wstyd mi ...
Już nie ma za co, nie myli się ten, kto nic nie robi. Umiejętność przyznania się do winy, powinna przynieść wręcz przeciwne uczucie do wstydu.
tony72 szybko
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.