Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ślizgające się sprzęgło.



wyszpa
01-06-07, 13:18
Zdazylo mi się parę razy ruszyć z 4 tyś obrotów no i od tamtego czasu zauwazyłem niewielki luz w pedale sprzęgła na końcu (na samej górze nie ma wogóle naporu, tak jak luz w pedale gazu).
Później po przejechaniu 3 tyś km zrobiłem test startując z 2 tyś obrotów na 4 biegu... auto nie zgasło ale kawałek ujechało po czym dopiero zgasł silnik...

Wszystkie biegi wchodzą idealnie (czasmi wsteczny za drugim razem).
Auto startuje płynnie.

Czy to ślizganie się sprzęgła i ten luz to powód by wymianiać sprzęgło już teraz ??
Pytam się bo komplet SACHS kosztuje 499zł a mam wrażenie że na tym można jeszcze wiele przejechać...

Najważniejsze w tym jest to, że zwlekając z wymianą nie zwiększe kosztów tak jak to niektórzy piszą np. dodatkowo wymianą koła zamachowego...

No i SACHS za 499zł czy np. ASIN za ok 450zł ??

wyszpa
01-06-07, 13:18
Zdazylo mi się parę razy ruszyć z 4 tyś obrotów no i od tamtego czasu zauwazyłem niewielki luz w pedale sprzęgła na końcu (na samej górze nie ma wogóle naporu, tak jak luz w pedale gazu).
Później po przejechaniu 3 tyś km zrobiłem test startując z 2 tyś obrotów na 4 biegu... auto nie zgasło ale kawałek ujechało po czym dopiero zgasł silnik...

Wszystkie biegi wchodzą idealnie (czasmi wsteczny za drugim razem).
Auto startuje płynnie.

Czy to ślizganie się sprzęgła i ten luz to powód by wymianiać sprzęgło już teraz ??
Pytam się bo komplet SACHS kosztuje 499zł a mam wrażenie że na tym można jeszcze wiele przejechać...

Najważniejsze w tym jest to, że zwlekając z wymianą nie zwiększe kosztów tak jak to niektórzy piszą np. dodatkowo wymianą koła zamachowego...

No i SACHS za 499zł czy np. ASIN za ok 450zł ??

Bassmaster
01-06-07, 19:16
Większość pewnie poleci ci Sachs-a, ja zakładam do swojej Hondki Aisin (są montowane w Toyotach).
A możesz mi powiedzieć gdzie znalazłeś te ceny? Jak szukałem na Allegro, to Sachs był coś około 650zł a Aisin najtańszy za 489zł?

Bassmaster
01-06-07, 19:16
Większość pewnie poleci ci Sachs-a, ja zakładam do swojej Hondki Aisin (są montowane w Toyotach).
A możesz mi powiedzieć gdzie znalazłeś te ceny? Jak szukałem na Allegro, to Sachs był coś około 650zł a Aisin najtańszy za 489zł?

wyszpa
01-06-07, 23:04
Sprzedający na allegro:
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4617635

Bassmaster
03-06-07, 17:36
To ten sam sprzedawca, o którym ja piszę. Ma sprzęgła Aisin-a do 5D za 489zł ale Sachs-a nie ma :/

wyszpa
03-06-07, 21:27
mi napisał że chce 499zł za SACHS 3000 nr.kat.

Witam!

- sprzęgło SACHS 3000 834 601 - 499 zł,
wysyłka kurierem 20 zl

malarz84
20-09-07, 16:18
slizganie sprzegłam mozna łatwo sprawdzic - moze to nie w tym problem .

1. wrzucasz 1bieg sporo gazu strzelasz ze sprzedła - jak spalisz solidnie gume sprawa jasna = sprzegło się nie ślizga, jesli auto ruszy ale nie zerwie przyczepności to mozna sie zastanawiac

2. wrzucasz 2bieg dajesz 2tys obrotów i tak trzymasz i energicznie puszczasz sprzegło jesli auto ci nie zgaśnie to znaczy ze sprzegło się ślizga albo masz piekielnie mocna maszyne :))


pozdr
Grzechu

wojtoo
20-09-07, 16:51
ja slyszalem jeszcze inna metode
zaciagasz reczny i wrzucasz trojke,jesli silnik nie zgasnie przy ruszaniu->sprzeglo do wymiany

malarz84
20-09-07, 16:58
o wlasnie tez o czyms takim slyszalem - ale wazne jest jak tam twoj reczny hamuje:)

mysle ze spalenie lekko gumy wyjaśni sprawe, nie mowie tu o katowniau auta az do pękniecia opony: :afro: ale poprostu czuje sie to odrazu czy sie slizga czy nie ...

Konrad84
20-09-07, 17:02
slizganie sprzegłam mozna łatwo sprawdzic - moze to nie w tym problem .

1. wrzucasz 1bieg sporo gazu strzelasz ze sprzedła - jak spalisz solidnie gume sprawa jasna = sprzegło się nie ślizga, jesli auto ruszy ale nie zerwie przyczepności to mozna sie zastanawiac

2. wrzucasz 2bieg dajesz 2tys obrotów i tak trzymasz i energicznie puszczasz sprzegło jesli auto ci nie zgaśnie to znaczy ze sprzegło się ślizga albo masz piekielnie mocna maszyne :))


pozdr
Grzechu

Kto cię takimi teoriami nakarmił ??
Sprawdzenie sprzęgła - 4 bieg, 3000 obrotów, puszczasz sprzęgło. Zgasł - ok
Pozamiatane.

malarz84
20-09-07, 17:08
o widze ze trafiłem na Pana specjaliste jakiegoś ... w takim razie przepraszam ze pisze głupoty.

ps.

(myslisz ze uda ci sie zerwac przyczepnosc autem w którym slizga ci sie sprzegło?-Może D14 to potrafi)

Konrad84
20-09-07, 17:13
Słuchaj nie zamierzam się z tobą wykłucać. Procedura którą opisałem jest powszechnie stosowana. Zużyta tarcza sprzęgła ma kilka etapów ślizgania. W początkowych nie ma najmniejszego problemu z zerwaniem przyczepności kół. Przy ruszaniu na jedynce sprzęgło jest znacznie mniej obciążone niż przy ruszaniu na czwórce - niesądzisz ??
Nie wiem tylko po co ze mnie próbujesz szydzić ? Zachowujesz się jak dziecko. Przemyśl.

qba1983
20-09-07, 18:18
a ja za to nie rozumiem wogole po co odkopywac temat z przed kilku miesiecy :bicie:
po z tym juz nie w jednym temacie jest opisane jak sprawdzic czy sprzeglo sie slizga, wystarczy poszukac, wiec po co robic bajzel :bicie:

malarz84
21-09-07, 08:06
Przemyślałem - wstyd mi ...

tony72
21-09-07, 17:31
slizganie sprzegłam mozna łatwo sprawdzic - moze to nie w tym problem .

1. wrzucasz 1bieg sporo gazu strzelasz ze sprzedła - jak spalisz solidnie gume sprawa jasna = sprzegło się nie ślizga, jesli auto ruszy ale nie zerwie przyczepności to mozna sie zastanawiac

2. wrzucasz 2bieg dajesz 2tys obrotów i tak trzymasz i energicznie puszczasz sprzegło jesli auto ci nie zgaśnie to znaczy ze sprzegło się ślizga albo masz piekielnie mocna maszyne :))


pozdr
Grzechu

Kto cię takimi teoriami nakarmił ??
Sprawdzenie sprzęgła - 4 bieg, 3000 obrotów, puszczasz sprzęgło. Zgasł - ok
Pozamiatane.

Konrad84 jedno tylko pytanie.Sprzęgło wtedy trzeba puścić szybko i nagle czy delikatnie i powoli?

Konrad84
21-09-07, 19:16
Przemyślałem - wstyd mi ...
Już nie ma za co, nie myli się ten, kto nic nie robi. Umiejętność przyznania się do winy, powinna przynieść wręcz przeciwne uczucie do wstydu.

tony72 szybko