PDA

Zobacz pełną wersję : światło długie przebija razem z mijania



wildbill
14-01-12, 18:49
Witam
Przeglądałem sobie już wiele (może nie wszystkie) tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Dodam też, że nie jestem laikiem i wszelkie oczywiste przyczyny wykluczyłem.
Sprawa wygląda tak:


światła postojowe świecą ok
po włączeniu świateł mijania, palą się włókna mijania obu lamp (lewe i prawe), z tym że lewe słabiej, a jednocześnie lekko żarzy się włókno drogowe lewej lampy, a co za tym idzie lekko świeci kontrolka drogowych w panelu zegarów.
po włączeniu świateł drogowych, krótkie gasną, zapalają się drogowe, ale lewe włókno świeci bardzo słabo. Kontrolka w panelu świeci ok.


Teraz żeby było wiadomo co zrobiłem do tej pory:


żarówki sprawdzone i 2 nowe
sprawdziłem masę na kostkach przez podłączenie na krótko do masy auta
kostki mają wyczyszczone styki (z resztą podpinałem żarówki bez kostek na nowych konektorach)
po odpięciu przewodu włókna lewego drogowego z kostki - pozostałe światła działają idealnie
podmieniałem już manetkę na inną
dlatego odpiąłem w lewej kostce złączkę od drogowych, żeby móc normalnie jeździć na mijania, a w międzyczasie zrobiłem test kabla w wiązce od długich z lewej strony, który biegnie do puszki bezpieczników - spiąłem styk drogowych w żarówce osobnym, nowym kablem z odpowiednim bezpiecznikiem pod deską i bez zmian - więc nie jest to kabel wiązki silnikowej.


Jak wiadomo, po bezpiecznikach kabel zasilający jest już wspólny dla lewego i prawego światła, który idzie z manetki przy kierownicy, dlatego już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Jeśli byłaby to jednak manetka (bo załóżmy, że druga mogła też mieć ten problem), to objawy były by symetrycznie po obu stronach. Kabel rozdziela się dopiero przy bezpiecznikach na L i P i jak wspomniałem, od tego miejsca prowadziłem testowo nowy kabel do samej żarówki przy odłączonym oryginalnym kablu.

Czy jakiś inny kabel może mieć wpływ (np od świateł mijania)?

Ktoś pisał o przekaźniku, ale przecież nie ma po drodze przekaźnika - na żadnym schemacie go nie znalazłem, a mam kilka różnych wersji. Wszystko włącza bezpośrednio manetka.
W skrócie taki jest schemat całej linii przednich świateł głównych:
https://lh4.googleusercontent.com/-_RKRYLHHOUo/TxLavKUFFxI/AAAAAAAAAWU/I20K0j_aaPY/s800/schemat_swiatel_przednich.png
Co ciekawe, wskaźnik włączonych długich podpięty jest właśnie tylko do lewej żarówki.

Bardzo proszę o pomoc kogoś z wiedzą :)

lopi83
14-01-12, 20:21
zostaje Ci puszka z bezpiecznikami bo tam sie kable "rozchodza"

Van_Dal
14-01-12, 22:24
powymieniaj przekaźniki, wydaje się jakbyś miał sklejony styk w jednym, a w jakim to już musisz sam do tego dojść

wildbill
15-01-12, 14:18
powymieniaj przekaźniki, wydaje się jakbyś miał sklejony styk

Ktoś pisał o przekaźniku, ale przecież nie ma po drodze przekaźnika - na żadnym schemacie go nie znalazłem
Przy wolnej chwili wyjmę cały panel bezpieczników na biurko i przejrzę dokładnie.
Może ktoś już miał taki objaw i go wyleczył? :)
Póki co dzięki za odpowiedzi

Van_Dal
15-01-12, 16:15
musisz mieć przekaźnik ;] chyba ze myślisz ze ta manetka wytrzyma 8 czy 10A ;]

mlodyxx
15-01-12, 16:54
cuda wianki he he sprawdz czy nie masz pomylonych przewodow przy zarowce tej co ci swieca dwa wlokna razem na moje oko ktos zamienil przewod od dlugich z masa dlatego jak wlaczysz dlugie jest ok jak wlaczysz krotkie to robi sie tzw choinka bo nie ma masy tam gdzie trzeba tylko prad ci plynie przez dwa wlokna i dopiero znajduje sobie mase na 99% bym obstawial na to juz sie nieraz z takimi magikami spotkalem co pomylili kable codow nie ma przekazniki od swiatel masz pod maska w puszce kolo aku styki raczej sie nie mogly skleic bo nawet gdyby tak bylo to swiecily by krotkie i dlugie razem ale na max mozliwosci ale mozesz sobie przekazniki zamienic miejscami np z tym od wentylatora chlodnicy zeby wykluczyc jego wade

wildbill
15-01-12, 23:31
No cóż...
Nawet w moim starym FSO były przekaźniki do świateł, ale zmyliły mnie wszelkie schematy, na których są umieszczone różne przekaźniki (od wentylatorów, podgrzewania tylnej szyby, itd itp. nawet od dodatkowo instalowanych halogenów OEM) ale brak jest tych od świateł głównych. Poza tym styki manetki są całkiem solidne i spokojnie wytrzymają przełączanie prądów rzędu 10A przy 12V, ale pewnie już mniej chętnie znosiłyby powolne przełączanie, lub nawet zawieszenie pomiędzy pozycjami :)
Ok. Jutro sprawdzę przede wszystkim raz jeszcze układ konektorów w kostce, a potem przekaźnik.
Dzięki :)

Van_Dal
16-01-12, 11:08
brałem pod uwagę ze stało Ci się to w aucie które cały czas używałeś ;P ale skoro poprostu trafiło do ciebie to auto to bardziej prawdopodobne jest to co mówi kolegaa mlodyxx

wildbill
18-01-12, 00:23
Stało się to w moim aucie, ale po wymianie wszystkich wiązek :)
Ostatecznie sprawa banalnie rozwiązana - za radą mlodyxx sprawdziłem pinologię w kostkach i okazała się głupia :rolleyes:
Po ułożeniu pinów jak trzeba, światła zaświeciły pięknie. Najczęściej sprawy wykładają się na najprostszych rzeczach :)
Pozdrowienia i podziękowania za sprowadzenie na ziemię :cool:
Niech zostanie dla potomnych

Grigori
30-10-17, 08:47
Mam taki sam/podobny problem. Leciutko świeci mi prawe światło drogowe. Na desce nie przebija kontrolka, bo sprawdzałem ciemną porą. Co może być przyczyną?

alienek
30-10-17, 08:58
Weź miernik i zmierz napiecie na kostkach i sprawdź czy nie są zasniedziale, i sprawdź masy

Grigori
17-11-17, 16:32
Jednak u mnie to była przepalona żarówka światła postojowego. Wymienione i bangla jak należy.