Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ulepszanie/zmienianie/tuningowanie 8 gen - od czego zacząć?



elmo141
13-01-12, 00:41
Chciałbym na spokojnie zacząć coś robić z moim 8 genem. Zastanawiam się od czego właściwie najlepiej zacząć ulepszanie autka, podnoszenie osiągów i estetyki. Nie chodzi mi żeby zrobić z Hondy demona tuningu i szybkości, ale lepsze, przyjemniejsze auto, lepiej się prowadzące, nieco szybsze, zwinniejsze.

I tu pytanie do Was, użytkownicy 8gena (i nie tylko) - od czego zacząć zmiany? Tak żeby od razu nie inwestować kupę kasy, ale stopniowo, krok po kroku.

Jak to był z Wam? Od czego zaczynaliście w przypadku swoich aut? Jakie były orientacyjne koszty, nakład pracy? Co można na spokojnie samemu zrobić albo w sumie niewielkim kosztem?

Może powstanie nawet coś na kształt listy kolejnych zmian.

Pozdwiam

Zarandiel
13-01-12, 01:01
Z silnikiem raczej wiele nie zawojujesz, sam się zastanawiam teraz co by tu zrobić, żeby polepszyć osiągi i wychodzi na to, że albo turbo/kompresor (co jest dość problematyczne, mało kto sie chce podjąć montażu do tego silnika i moga być problemy ze strojeniem), albo malutkie przyrosty z NA. Koledzy na forum już eksperymentowali np. z dolotem i jedyne co udawało się osiągnąć to lepsza reakcja na gaz i ładniejsze brzmienie silnika na wysokich obrotach. Można by się w sumie pokusić o swap jednostki z Type R, ale wymagałoby to dość poważnych zmian m. in. kompletny wydech, wiązka i jeszcze pewnie na jakieś problemy można by natrafić. Nie chcę Cię zniechęcać do grzebania przy osiągach, ale sam już zauważyłem, że z tym w przypadku tego silnika będzie cieżko.
Estetyka? Wszelkie przeszczepy od Type R. Zderzaki, listwy boczne, spoiler, można kombinować z fotelami w środku, gałka zmiany biegów. Są też oryginalne akcesoria Hondy przygotowane pod "cywilnego" Cifa UFO, które też nieźle wyglądają. Poza tym... felga robi auto ; )

uszaty
13-01-12, 02:18
Ja polecam Przemocar , tam zrobia Ci z kwasówki kolektor wydechowy , wydech 2,5 cala , wytną katalizator . To powinoo dac moim zdaniem jakies razem max 20 hp i moze z 30 - 40 nm , i do tego dolot polecam sam mam short ram lepiej sie zbiera od dołu i ten dzwiek no koni to moze za bardzo nie przybyło ale na hamowni pokazało mi 147 , jescze firma v tech robi chip japonskich fur , przedstawicielem tej fimry jest Kreator Mocy z Waw , takze na upartego moze 30 hp wyciagniesz z niego :)
Koszty to short ram około 1200 , jak sie pytałem o wydech , kolektor , wyciecie cata i robota to 3,5 tys w przeocar , i chip to pewnie z 1,5 - 2 tys . Zrob sobie cały pakiet od type r , felgi 18 , przeciemnij szyby , i wstaw radio 2 din z dobrym nagłosnieniem i sprzetem i jezdzij :) Koszy tego wszyskiego to napewno powyzej ale grubo 10 tys :cool:

TeeS1975
13-01-12, 03:12
....zainstalowany przeze mnie temat miał dotyczyć nie tylko zwiększania osiągów (to jeden z aspektów), ale dowiedzenia się od czego warto zacząć zmiany w Civiku, może wizualne, a może w zawieszeniu, a może we wnętrzu. Chodziło mi aby pokazać, jak zmieniać 8gena krok po kroku, przecież nie każdy od razu chce grzebać w silniku.

Temat miał być zebraniem doświadczeń różnych użytkowników, ich historii w zmienianiu ulepszaniu auta ("najpierw zmieniłem to, potem to, a to dlatego, że ...") ...

przekonałeś mnie, ale jeżeli zacznie się śmietnik i bezsensowne dyskusje, leci do kosza, pilnuj porządku i będzie dobrze.

proszę trzymać się formuły

"najpierw zmieniłem to, potem to, a to dlatego, że ..."

Lynx07
13-01-12, 22:59
Moją pierwszą modyfikacją było pomalowanie plastików w kolor nadwozia (m.in. nadkola) - względy estetyczne :)- koszt ok.1000zł, następnie trafiła się okazja więc zmieniłem fabryczne felgi 17" na Momo GTR (też 17")- koszt 1200zł, następnie dolot K&N (w sumie chyba tylko dla dźwięku)- 1300zł, później doszła jeszcze gałka zmiany biegów z akcesoriów (dostałem w prezencie) i grill od Type-R (wtedy ok. 1500zł) - jak kupowałem nie było jeszcze poliftowych od Type-S i chcąc nie chcąc podszywałem się pod CTR - ta modyfikacja także czysto estetyczna.

Kras
16-01-12, 08:54
Ja polecam Przemocar , tam zrobia Ci z kwasówki kolektor wydechowy , wydech 2,5 cala , wytną katalizator . To powinoo dac moim zdaniem jakies razem max 20 hp i moze z 30 - 40 nm ,

Hahahahahahahahaha...stary...wez ludzi nie rozsmieszaj. Polecam przyswoic najpierw podstawy dzialania atmosferycznego silnika zanim zaczniesz wypisywac brednie o podniesieniu momentu o 30-40Nm gdy bazowo jest ich 174 z motoru 1.8. Po pierwsze oznacza to przyrost o ponad 20%, co jest zwyczajnie nierealne w silniku wolnossacym nie posiadajacym prawdziwie zmiennych faz i czasow rozrzadu (to nie K20A), a po drugie oznacza duuuze wyjscie ponad 100% volumetric efficiency, co jest bardzo trudne (zeby nie powiedziec, ze praktycznie niemozliwe) w cywilnych silnikach atmosferycznych bez ww. bajerow.

Po drugie ten silnik nie jest silnikiem sportowym, jego potencjal nie jest ograniczony osprzetem jak w przypadku B16/B18, K20/K24.

Po trzecie ciekawe jak ci hiperspecjalisci chca zrobic kolektor z kwasowki skoro w R18 kolektor jest integralna czescia glowicy :)

Przestan wiec moze ludziom glupoty wciskac. Max co mozna wycisnac z tego silnika N/A to 10-15PS...i to przy sporych nakladach. Jesli z nim robic cokolwiek to tylko FI.

Lucas.FK2
16-01-12, 10:55
Po drugie ten silnik nie jest silnikiem sportowym, jego potencjal nie jest ograniczony osprzetem jak w przypadku B16/B18, K20/K24.


W SSG garage widziałem w ich ukończonych projektach jak do UFO zrobili normalnie kolektor wydechowy.

elmo141
16-01-12, 11:28
Panowie, to nie jest dyskusja tylko o ulepszaniu silnika, ale o tym co zrobiliście/zmieniliście po kolei w swoim aucie.
Dzięki

Kras
16-01-12, 11:39
W SSG garage widziałem w ich ukończonych projektach jak do UFO zrobili normalnie kolektor wydechowy.

Zrobic to sie moze i da, a dokladnie to ten kawalek juz poza glowica. Ale nie nalezy liczyc na takie przyrosty jak w "normalnych" konstrukcjach.

Lucas.FK2
16-01-12, 11:55
Z tymi przyrostami to masz jak najbardziej rację. Jak ktoś już uparty na te R18 to lepiej już soft turbo wrzucić i po bólu. 0,4 jak nawet by dmuchał to byście byli "hepi" :D

Kras
16-01-12, 15:01
Zwlaszcza, ze ten kolektor w glowicy to jest wrecz stworzony pod turbo :)
Ogolnie dlubanie R18 ma jakikolwiek sens jedynie droga turbo/kompresor.

Jacek65
16-01-12, 18:31
Może dobrze by było zacząć od zastanowienia się czy warto coś zmieniać lub ulepszać w Civiku.:rolleyes:Chyba wszystko tam jest dobre i na swoim miejscu.:D

Zarandiel
16-01-12, 22:23
Ten model to jest właściwie typowy rodzinny hatchback/sedan, nie żadne sportowo-młodzieżowe auto do szaleństw także i ciężko coś zmodzić. Do upalania jest Type R i tyle...

Tak btw. to co do jakichś modów. Zmiana wałka rozrządu na jakiś ostrzejszy mogłaby w sumie dać jakieś przyrosty mocy, ale raczej nic się tu nie podpasuje od innych silników, trzeba by było robić na zamówienie, a to znowu może dać +2KM za 1000zł.

Yossarian
17-01-12, 08:44
Tak btw. to co do jakichś modów. Zmiana wałka rozrządu na jakiś ostrzejszy mogłaby w sumie dać jakieś przyrosty mocy, ale raczej nic się tu nie podpasuje od innych silników, trzeba by było robić na zamówienie, a to znowu może dać +2KM za 1000zł.

Czytałem na 8thcivic.com kiedyś że firma GoPower zamierzała wypuścić wałek do R18. Ale czy go w końcu zrobili to nie wiem.

Alix
17-01-12, 10:38
Uważam że najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jaki mamy cel modyfikacji. No i najpierw też musisz być pewny że auto jest w 100% sprawne...

Bo jeśli radykalne podniesienie mocy to należy zacząć od zmiany samochodu. Na Type-R, Leona Cupra, starszego Civa czy jak obecnego Civa to chociażby diesla. Do tego silnika nie ma niestety sprawdzonego sensownego sposobu na podniesienie mocy na dzień dzisiejszy. Do sedana z wersją R18A1 jest Hondata do zrobienia doładowania (prościej turbo niż kompresor w tym silniku), ale nie jest to przystępne cenowo rozwiązanie i nikt jak dotąd w PL tego nie zrobił z tego co mi wiadomo. Podobnie przeszczep silnika jest ekonomicznie bezsensowny.

Jeśli moc tego 1.8 nam z grubsza wystarcza, lubimy to autko i chcemy poprawić głównie wygląd i bajery to OK. Ja zacząłem od zmian wizualnych. Na pierwszy ogień w 5D idzie jak dla mnie szklany grill - np. sports Grille z ASO ok. 400pln - stosunkowo niedrogie i proste. Do tego koniecznie fajne aluski - do tego silnika max 17'' ; polecam przymierzalnie felg typu jak na www.felgi.pl bo nie wszystko tu podpasuje. Super jest body kit od Type-R (musisz mieć wszystko naraz dookoła, inaczej nie pasuje) z grand Prix od 3D. Niestety, to skrajnie drogi biznes na nowych częściach a używane trzeba mieć cierpliwość skompletować. Tańszą i prostszą opcją jest pomalowanie seryjnego bodykitu na kolor nadwozia (chyba, że już masz wersję GT), też dużo daje. Grand Prix od 5D jest hmm dyskusyjny, ale może się podobać. Do tego spojler na tylną klapę - jednej z firm tuningowych, bo te co są w ASO to tak sobie: listewka do 5D czy większy do 3D - ledwo widoczne, a od Type-R skrajnie drogi i trudniejszy w montażu (wiercenie).

Do wnętrza jest niewiele i łatwiej coś IMO zepsuć niż poprawić i uwaga - akcesoryjna gałka nie pasuje kolorystycznie do polifta! Patrz katalog Honda Accesories, ale w sumie ja nic z niego nie wybrałem. Oczywiście, możesz kupić kubły i założyć 15-punktowe pasy, ale do tego auta to chyba przerost formy nad treścią. Pod maskę można wrzucic koreczek oleju czy płynu chłodzącego Mugena czy Spoona czy jakieś tam skarpetki. Ewentualnie jakieś fajne naklejki jak kto lubi. Niedrogie i fajne jest też zmiana na LEDowe oświetlenie wnętrza, a przy okazji postojówek i tablicy rej.

Dużą poprawę daje audio - seryjne jest kiepskie. Polecam odłożenie pewnej sumki i udanie się do dobrej firmy instalatorskiej audio - nawet na seryjnym radiu da się zrobić przyzwoicie grający zestaw typu wzmacniacz 4-kanałowy, do tego przednie głośniki + wygłuszenie + subwoofer. To była moja najefektywniejsza modyfikacja i zmieniła dla mnie oblicze autka hehe. Do tego dobra nawigacja ze smartfona jeśli nie masz seryjnej - świetna i praktycznai ekonomiczna opcja. Dobry byłby przeszczep oryginalnych ksenonó - różnica w stosunku do halogenów jest spora w widoczności, ale to ani proste ani tanie.

Co do performance, to można zrobić zawias np. zestaw Eibach Pro Kit / Bilstein B8 czy Koni FSD, obniży wizualnie no i znacznie lepiej się prowadzi. Gwinty też są, ale do auta ulicznego to tak nie bardzo jak dla mnie. Odczuwalne są też lekkie felgi (np. Dragwheels, OZ Supraleggera) - taki 2 w 1 z wizualną zmianą. Komplet rozpórek stalowych (z OMP) lub alu też jest dostępne - tego nie mam, ale ponoć przynajmniej między przednimi kielichami amortyzatorów warto bo odczuwalnie sztywniej i nawet plastiki we wnętrzu przestają trzeszczeć. Żeby silnik ładnie brzmiał (na odczuwalny wzrost mocy nie licz) można dodać dolot typu short ram - słyszałem u leonika, robi robotę. Tyle. Dalsze rzeczy są już mało efektywne - sportowy cat, wydech catback, chiptuning i coś tam jeszcze - 161 KM to max. wzmocniony taki silnik, ale włożono w niego ok. 10 tys. pln (jest na civinfo.com). Sorry, ale za 21KM za tyle to bezsens, do hothatchy się nawet nie zbliżysz a gratis stracisz pewnie na trwałości silnika i gwarancję jeśli jeszcze ją masz.

Uff tyle mi się udało wymyśleć do tej pory. Dalsze pomysły?

Ordi
17-01-12, 15:51
Drogi Hubercie,

Sprzedaj i kup coś mocnego.

Pozdrawiam serdecznie, ściskam, mrugam długimi i co tam jeszcze chcesz
:D

Alix
17-01-12, 17:36
Mocne podsumowanie hehe. Krótko i na temat a nie pierdoły jak ja. Ale bez przesady, na rodzinnego vana FK2 sprawdza się dobrze...

uszaty
18-01-12, 02:02
dlaczego napisałes ze max do tego silnika felgi 17

h16v
18-01-12, 08:33
Chciałbym na spokojnie zacząć coś robić z moim 8 genem
Zdecydowanie sugeruję sprzedać obecne auto i kupić CTR - wyjdzie Ci taniej jak zaczniesz ładować kasę w 1.8 z miernym skutkiem.

Alix
18-01-12, 08:34
1. Bo >17 ginie resztka komfortu i zawias wyraźnie zaczyna się męczyć
2. Bo są znacznie cięższe i ciężar jest bardziej na obwodzie - raz, że atmosferyczny benzyniak ma mały moment obrotowy i auto jest odczuwalnie wolniejsze (mam 17 masywne na zimę i 17 b. lekkie na lato i już czuć różnicę) i a dwa że IMO gorzej się prowadzi - szczególnie na zakrętach i nierównej nawierzchni (wzrost masy nieresorowalnej, większa bezwładność).
3. 17 to naprawdę niemałe koła do kompakta...


Zdecydowanie sugeruję sprzedać obecne auto i kupić CTR - wyjdzie Ci taniej jak zaczniesz ładować kasę w 1.8 z miernym skutkiem.

Oj tam oj tam... Ja nie żałuję, mam fajny, dobrze grający, praktyczny i ekonomiczny dupowóz, który wcale nie jest zawalidrogą ani w mieście ani na autostradzie. Nie tylko power się liczy. Szczególnie jak 75% czasu jedziesz w korku.

miX3r
18-01-12, 09:27
Ja zacząłem od przemalowania listew nadkoli i progów, gałka w lewarku zmiany biegów MOMO i grill od Type S. Teraz na wiosnę ładniejsze fele (czarne), audio, może przyciemnienie szyb. A gdy będzie jakaś kasa odłożona to szarpnę się lotke i blende od Type R a daj Boże kiedyś Body Kit. Ze względu na ograniczone fundusze postępuje małymi kroczkami. Życzę powodzenia.

Ordi
18-01-12, 13:29
ALIX - mylisz się. Seryjne 17" z type-S są cięższe niż np. moje 18"... :D

uszaty
18-01-12, 14:01
no a felgi od type r te orginalne , sa b ciezkie , ??? jakies kolosalnej roznicy w przyspieszeniu nie beedzie bez JAJ :o

Alix
18-01-12, 14:33
ALIX - mylisz się. Seryjne 17" z type-S są cięższe niż np. moje 18"... :D

A no to nic trudnego. Seryjne są dość ciężkie - moje polifty 17'' do 5D ważyły 11,5 kg. Obecne Dragwheels 17'' ważą 8,2.

Seryjne 18'' od R-ki przynajmniej te robione przez Enkei są superlekkie jak na swój rozmiar, bo mają 8,8kg. Czyli są lżejsze niż seryjne 17'' w pozostałych Civach. Najlżejsze dostępne 17'' to Dragwheels DR-16 z 7,5 kg tylko wygladają tak sobie na tym aucie...

Ale 18 w porównaniu do 17 przy tej samej masie mają ją bardziej na obwodzie, więc energii kinetycznej więcej w nie idzie niż w tych 17. No i jak mamy do wyboru ten sam model felgi 17'' i 18'' to 18'' zawsze jest cięższa conajmniej o kilogram-półtorej, nie ma bata. No w sumie bez przesady, nawet jak założymy 15'' nie będzie miał nagle sekundy mniej do setki... Więc jak kto chce 18'' to też będzie jeździł bez problemów, pytanie czy ważniejszy wygląd czy jak to jeździ. A na 18'' chyba jeździ gorzej, taka tylko moja osobista opinia (po przejażdżce na 18'' żeby było jasne).

Ordi
18-01-12, 15:26
ale jak ktoś ma seryjne 17" (mega ciężkie) i założy jakieś 18" (lżejsze lub tak samo ciężkie) to żadnej różnicy nie odczuje.
Co innego jak ktoś ma seryjnie 15" stalówki, silnik 1.4 i założy jakieś 18" - wtedy różnice odczuje :)

Kras
18-01-12, 17:33
W tym calym brandzlowaniu sie aspektem wizualnym 18" chyba zapominacie jak zalosnie wygladaja w takich felgach seryjne spowalniacze 282mm :)

Ordi
18-01-12, 17:44
żałośnie, nie żałośnie... To, że ktoś ma felgi 18" nie znaczy, że ma mieć odrazu BBK... Skoro komuś wystarczają seryjne heble to niech tak ma. Nie każdy ma 5tys pln do wywalenia na BBK, żeby tylko 'fajnie wyglądały'...

Kras
18-01-12, 17:57
A kto mowi od razu o BBK?? Zalozenie 300mm z CTR to zaden majatek...a wrecz taniutka zabawa w porownaniu z kosztem porzadnych 18" a juz poprawia sporo. No i jeszcze samochod zaczyna chociaz troche hamowac.

282mm nawet w seryjnej 17" wyglada slabo.

Ordi
18-01-12, 18:02
Mi tego nie musisz mówić, że to wygląda średnio (nie słabo!) :) Ale chodzi o to, że jak komuś seryjne heble wystarczają i chce tylko poprawić wygląd (fele) to nie musi zmieniać hebli... Znając życie to do civica 1.8 nikt też nie kupuje nie wiadomo jakich drogich (mega porządnych) felg :)
Zresztą, sam do siebie szukałem czegoś nie drogiego... Bo wkońcu jak ktoś miałby mega dużo hajsu do wywalenia na fele to i auto pewnie też miałby dużo porządniejsze :p

P.S.
Słabo to wyglądał VW GOLF IV u mnie pod uczelnią - silnik 1.4 i fele 19" :D Tam przednie tarcze były chyba wielkości tych co są z tyłu w civicach :D

Kras
18-01-12, 18:03
True dat;)

wacha1
18-01-12, 21:14
Ja zacząłem od przemalowania listew nadkoli i progów, gałka w lewarku zmiany biegów MOMO i grill od Type S. Teraz na wiosnę ładniejsze fele (czarne), audio, może przyciemnienie szyb. A gdy będzie jakaś kasa odłożona to szarpnę się lotke i blende od Type R a daj Boże kiedyś Body Kit. Ze względu na ograniczone fundusze postępuje małymi kroczkami. Życzę powodzenia.

Kolego, piszesz o czarnych felgach. Też zastanawiam się nad takim rozwiązaniem ale nie wiem do końca jak to będzie wyglądało. Masz może jakieś zdjęcia takiego cifa???

TeeS1975
19-01-12, 02:02
Nie są czarne tylko gun metal ale jakąś namiastkę zobaczysz
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?106004-CTS-R18A2-by-TeeS

głównie zależy do jakiego koloru auta mają być te fele

wacha1
19-01-12, 07:05
Dzięki za fotke.
Moje auto jest czarne, tylko ja ewentualnie będę malował seryjne 17" na czarno, może czarny mat.

TRAFO
19-01-12, 08:36
Dzięki za fotke.
Moje auto jest czarne, tylko ja ewentualnie będę malował seryjne 17" na czarno, może czarny mat.

Też o tym myślałem, ale ciągle mam dylemat jak to wyjdzie. Jakby ci się udało to daj znać jak to robiłeś i jakieś zdjątko do ogarnięcia całości.



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

Alix
19-01-12, 09:49
Mi się podobają do czarnego auta czarne z czerwonym paskiem np. Tenzo-R DC5/6 albo takie kozackie Tomassony jak ma mw1978 :) Bo w jednym kolorze IMO czarne trochę giną i małe się wydają. Jak już jeden kolor to chyba lepiej gunmetal jak ma tees1975. Ja np. mam gunmetal z chromowanym obwodem:

http://images49.fotosik.pl/798/e01a62865e56a680med.jpg

Ordi
19-01-12, 12:09
ja mam czarne auto na czarnych felgach: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?41897-N22A2-Black

Ale Panowie - felgi 17" są za małe aby malować je na czarno! Wyjdzie kupa nieziemska i będą wyglądały na jeszcze mniejsze i do tego jak stalówki. W Krakowie pod moim blokiem czasem parkował identyczny civic jak mój, ale na oryginalnych felgach 17" z type-s pomalowanych na czarny mat - wyglądały jak kupa! Nie dość, że schowane na maxa w nadkolach to jeszcze wyglądały gorzej jak stalówki :-/ Już nie malowane wyglądają lepiej
Zresztą temat malowania felg 17" w civicu na czarny był już gdzieś tutaj poruszany...

Kras
19-01-12, 13:13
Dokladnie. Chcecie malowac na czarno to chociaz wyciagnijce je troche z tych nadkoli. Jakims dystansem nawet, cokolwiek. Pelna seria z czarnymi OEM felgami bedzie kupa straszna.

Alix
19-01-12, 13:30
ja mam czarne auto na czarnych felgach
Ale Panowie - felgi 17" są za małe aby malować je na czarno! Wyjdzie kupa nieziemska i będą wyglądały na jeszcze mniejsze i do tego jak stalówki.

Twoje auto na słusznym rozmiarze i dużej przezierności wygląda bosko na tych czarnych :) Przy czymś takim aż się prosi ten bodykit na kolor nadwozia zrobić...

Ordi
19-01-12, 14:23
Nie chce malować listew w kolor nadwozia - może i auto wyglądało by lepiej, ale nie chce całkowicie być mylony z type-r'em...
Mina ludzi, którzy zostają wysadzeni przez niepozornego civica - bezcenna :D Ostatnio akurat miałem okazję podziwiać minę człowieka z BMW 5 3.0tdi oraz z Audi A6 3.0tdi... - BEZCENNE :D

Alix
19-01-12, 14:29
Oj tam oj tam, a jakoś znaczek czerwony masz... Z tą mocą myślę że to całkiem uczciwe żeby był mylony z Rką... A tak na marginesie to co to za fele???

Ordi
19-01-12, 15:54
mam juz w domu srebrny znaczek na przód ale brak czasu na zmianę... :)
Felgi to Ronal R41 black - nie takie drogie i nie zniszczalne :D

TeeS1975
19-01-12, 20:40
Tak jak mówią chłopaki, seryjna fela bedzie słabo wyglądała jeżeli zostanie na seryjnej głebokości, zginie we wnęce, moje mają ET 40 i są prawie na równo z linią nadkola wtedy nie giną i nawet 17" wygląda przyzwoicie.

MichalKrakow
22-01-12, 22:32
Ja zacząłem od zmiany grilla przy zakupie auta na ten o strukturze plastra miodu. Następnie w tym sezonie letnim zakupiłem felgi Momo Next Anthracite 17" ET 40 i autko wygląda o niebo lepiej niż na seryjnych poliftowych 17" które zostały mi do jazdy na zimę.

costar
24-01-12, 13:16
tak jak pisał jeden z kolegów nie ma sensu nic modzić przy silniku strata kasy , ja poszedłem w zawieszenie , koła i grill i to koniec reszte można raczej tyko zepsuć.

ErykF1
25-01-12, 17:35
Witam .

A ja tylko się jeszcze wypowiem na temat felg.
Mianowicie , w lato jezdzę na seryjnych 17 i jak w zime założę alu 16 '' dezenta ..... to poważnie czyje MEGA Różnice w przyśpieszeniu ... oczywiście na kożyść 16 . Na 17 to przyśpiesza jak by mu momentu brakowało , a na 16 '' To poprostu pocisk w porównaniu z 17 '' oczywiście ;)

Zarandiel
25-01-12, 17:35
Tu też ma znaczenie waga felg, ori 17" wcale nie są takie lekkie.

yoshi
25-01-12, 21:22
Pytanie z innej beczki: czy do 5drzwiowego civica można kupić gdzieś akcesoryjne dodatki do hondy poza ASO? Na ebayu posucha jeżeli chodzi o 5 door.

TeeS1975
25-01-12, 22:54
tak mugena :)

Alix
26-01-12, 07:57
No są są... Ale to już taniej pojechać do ASO. Pytanie jakie dodatki. Do 3D są generalnie fajniejsze ale nie wszystko pasuje p&p.

herman9
26-01-12, 08:44
a propo mugena: http://moto.pl/MotoPL/56,88389,11030541,Fabryczni_tunerzy___Mugen.html
:]

Alix
26-01-12, 10:55
Może bardziej tak:

http://www.mugen-power.com/

A dokładnie:

http://www.mugen-power.com/automobile/products/CIVICTYPE-R_EURO/parts/index.html

Jest też:

http://www.seeker.co.jp/

Spoon w 8gen EDM jakoś się nie popisał...

de125
27-01-12, 12:15
Witam .

A ja tylko się jeszcze wypowiem na temat felg.
Mianowicie , w lato jezdzę na seryjnych 17 i jak w zime założę alu 16 '' dezenta ..... to poważnie czyje MEGA Różnice w przyśpieszeniu ... oczywiście na kożyść 16 . Na 17 to przyśpiesza jak by mu momentu brakowało , a na 16 '' To poprostu pocisk w porównaniu z 17 '' oczywiście ;)

Potwierdzam :) Ja też mam na zimę alu 16-tki i opony 205/55 i czuć mega różnicę. Co prawda dużo lepiej wizualnie wyglądają 17-tki. Dlatego myślę żeby latem przesiąść się na jakieś lekkie alu 17 (chociażby polecane przez Alixa Dragwheelsy) i do tego opoy 205/50. Zmniejszenie masy i oporów kół to chyba jedyna możliwość poprawy osiągów tego auta... :)

Alix
28-01-12, 10:57
W przyspieszeniu ja akurat nie czuję tak "mega", chociaż jest lepiej, ale za to jest dużo lepiej jeśli chodzi o zakręty i grip na nierównej nawierzchni.

Przydatne linki żeby się dowiedzieć ile ważą felgi:
http://www.wheelweights.net/
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
http://www.wheelbuilder.com/store/wheel-weight-calculator.html
http://www.dragwheels.com/collection.asp

Niestety są to jakoś skrzętnie ukrywane przez producentów informacje... Np. Tenzo-R czy OZ na oficjalnych stronach już obecnie mas nie podają... Z tego co pamiętam Tenzo-R DC5 ważyły 7,9kg w 17'' a OZ Supraleggera 17x7,0 ważyły 7,7kg. Jakieś tam 500g nie ma znaczenia, lepiej kupić co się podoba, ale jak zmienia się z seryjnej 17'' co waży 11,5 - 12kg zależnie od wzoru na taką lekką to czuć różnicę. Do tego można wrzucić lekki nakrętki z duraluminium, np. TaperPro. Nie oszukujmy się że te parę gram (uzysk ok. 800g na 4 kołach) zmieni jakoś odczuwalnie osiągi ale za to wyglądają fajnie :cool:

Dla jeżdżących na codzień na niedalekie trasy od domu polecam wyczyścić wnękę na zapas i na podnośnik - zbierze się 20kg tego i też jest odczuwalne. Już nie mówiąc o innym szmelcu jaki to niektórzy wożą - np. po zimie można zostawić w garażu 2 saperki, odmrażacz, płyn do sprysków, odmrażacz i solidne drapaki do szyb... Najtańsza poprawa performance pod każdym względem :)

Ekstremalnie rzecz biorąc można wywalić kanapę, tylną półkę, a fotele zmienić na lekkie (np. Bimarco) - tym można aż 50kg w naszych autach zdjąć, ale samochód traci na funkcjonalności a niestety nadal hothatchy nie dogoni. Bodajże mw1978 tym wszystkim w sumie aż 90kg uzyskał... Z lekkimi felgami do tego to pewnie jakby ze 30 koni na silniku dodał...

costar
30-01-12, 09:53
Moje Buddycluby ważą 7.8kg 7x17 i zdecydowanie dobre koła a nie różne chińskie wynalazki

de125
30-01-12, 15:09
W przyspieszeniu ja akurat nie czuję tak "mega", chociaż jest lepiej, ale za to jest dużo lepiej jeśli chodzi o zakręty i grip na nierównej nawierzchni.
...

Tak, ale Ty zostałeś z oponami 225/45 :) Ja zaś myślę o oponach 205/50.

Może z tym 'mega' to przesadziłem ale na 16-tkach różnica jest naprawdę wyczuwalna. Auto łapie taką 'dynamikę codzienną' ;) Np. wreszcie czuć moc przy normalnej jeździe (jak dla kogo oczywiście ;) ) kiedy biegi zmienia się powiedzmy w zakresie 3 - 3,5 tyś. Wrażenie jest takie jakby auto było lżejsze i z większą ochotą reagowało na gaz.
Tak naprawdę największą różnicę czuć jak się założy spowrotem letnie - jakbym ciągnął dodatkowo jakąś przyczepkę...

bibi
31-01-12, 08:57
Kolego hondą w bezynie się tak nie jeździ zmiana biegów przy 3-3,5 tys i ty chcesz żeby ciągnęła. Idź pod czerwone to zobaczysz prawdziwą hondę. Jezeli lubisz dynamiczną jazdę i wolne obroty wybierz diesla.

kvas
31-01-12, 10:40
Kolego hondą w bezynie się tak nie jeździ zmiana biegów przy 3-3,5 tys i ty chcesz żeby ciągnęła. Idź pod czerwone to zobaczysz prawdziwą hondę. Jezeli lubisz dynamiczną jazdę i wolne obroty wybierz diesla.
True story bro

Alix
31-01-12, 10:40
Też uważam, że ten silnik ciągnie dobrze tak od 4300rpm, jeszcze ta cholerna odcinka powinna być z 500rpm wyżej...

Costar, co do chińszczyzny to jak na razie moje Dragwheelsy okazują się trwalsze od Momo Corse - kupiliśmy razem z kolegą, on już prostował, naprawiał i podmalowywał, a moje mimo ostrej jazdy nie sprawiają kłopotów. Teraz w Chinach robią nawet topowe Audi i jakoś nie jest gorszej jakości. Wszystko kwestia ceny, jak kupujesz najtańszy bezfirmowe produkt z Chin to pewnie, że dziadostwo będzie (podobnie najtańsze produkty europejskie z resztą), ale jak kupisz za adekwatną cenę produkt w miarę sprawdzonej firmy to nie ma problemów.

de125
31-01-12, 16:00
Kolego hondą w bezynie się tak nie jeździ zmiana biegów przy 3-3,5 tys i ty chcesz żeby ciągnęła. Idź pod czerwone to zobaczysz prawdziwą hondę. Jezeli lubisz dynamiczną jazdę i wolne obroty wybierz diesla.

Bez przesady... Ty za każdym razem zmieniasz biegi na czerwonym polu? Kiedy potrzebuje to tak robię, natomiast wcześniej specjalnie napisałem o 'dynamice codziennej', czyli poprostu o sprawnym poruszaniu po (w 90%) mieście. Nie chce żeby 'ciągnęła' (od tego jest czerwone pole) tylko żeby była reakcja na gaz.
Nie przepadam na dieslami, może i są praktyczne ale ja lubię naturalny przyrost mocy, co nie oznacza że do 4 tyś obrotów ma się nic nie dziać w aucie...
Zresztą poprawa osiągów przekłada się nie tylko na 'dół' ale też na 'górę' obrotów.

costar
31-01-12, 20:39
Alix chodziło mi o o np, podóby Advanów od ktorych az roi sie na allegro:PPP drag wiem ze jest calkiem niezly chlopaki od driftu chwalia tez te kola:)

kvas
31-01-12, 22:01
MOMO są piękne ale faktycznie trzeba z nimi delikatnie. Mam dwa komplety i jeden już po renowacji. Nota bene MOMO też robi w Chinach...

Alix
01-02-12, 07:52
Jakoś tak generalnie jest z włoskimi i francuskimi rzeczami w motoryzacji (nawet jak są robione w Chinach)... Pięknie wyglądają, ale tylko na chwilę. Kierownicę Momo też już mam po renowacji (oblazła skóra!), jakbym miał przyzwoite chińskie TypeR kits pewnie jeździłbym z nią nadal bez interwencji. Jedyna włoska rzecz w moim FK2, subwoofer, jest też jedyną częścią która zdążyła się już raz posypać. Włoskim i francuskim rzeczom do mojego auta mówię NIE :mad: ... no może poza firmą OZ ;)

bibi
01-02-12, 08:19
Bez przesady... Ty za każdym razem zmieniasz biegi na czerwonym polu? Kiedy potrzebuje to tak robię, natomiast wcześniej specjalnie napisałem o 'dynamice codziennej', czyli poprostu o sprawnym poruszaniu po (w 90%) mieście. Nie chce żeby 'ciągnęła' (od tego jest czerwone pole) tylko żeby była reakcja na gaz.
Nie przepadam na dieslami, może i są praktyczne ale ja lubię naturalny przyrost mocy, co nie oznacza że do 4 tyś obrotów ma się nic nie dziać w aucie...
Zresztą poprawa osiągów przekłada się nie tylko na 'dół' ale też na 'górę' obrotów.

Widzę że nie jeżdziłeś dieslem hondy. Ja jeżdziłęm benzyną co prawda tylko próbna ale teraz mam diesla i wcale ten przyrost mocy nie jest tam gwałtowny. Nie pisałem że zmieniam biegi na czerwonym polu ale jeśli chcesz mieć dynamikę w pełnym obszarze obrotów to albo załóż kompresor aby poprawić dynamikę albo wykorzystuj to co przedstawia wykres dynamiki auta

Tak trochę z boku tematu. Próbowałeś jeżdzić na motocyklu z silnikiem rzędowym? Może one mają naturalny przyrost mocy?

kvas
02-02-12, 09:58
Dolot poprawia krzywą momentu w dolnych zakresach. Od razu mówię, ze nie sprawdzałem tego na hamowni, ale po zainstalowaniu od razu czułem poprawę jak się zbierał. Oczywiście nie ma co wierzyć w jakieś cuda odnośnie zwiększenia mocy itd.

Lynx07
02-02-12, 23:43
Miałem MOMO GTR w swoim byłym już fk2, po 3 sezonach były jak nowe, no ale obchodziłem się z nimi jak z jajkiem :) Jeśli chodzi o dolot, to głównie dźwięk, zwłaszcza np. w tunelu :)

Zarandiel
03-02-12, 14:06
W przypadku dolotu sporo osób też chwalilo niby lepszą reakcję na gaz.

TeeS1975
04-02-12, 02:44
to tak samo jak z przyrostem mocy na dupohamowni :p stożek czy wkładka, poprawia "oddychanie auta" ale bez dodatkowych modyfikacji (wydech, strojenie) przyrosty pozostają w sferze życzeń.
Jedyne co można zauważyć ( a raczej usłyszeć) to dźwięk

bart97
19-02-12, 12:32
Hej
Odnosnie felg z oponami... To co za roznica czy 16 z opona 50 czy 17 z 45 przeciez srednica i obwod kola pozostanie taka sama wiec fizyki nie oszukasz - nic sie nie zmieni jedyne co moze przyniesc poprawe to faktycznie zmniejszenie wagi oraz szerokosci.
Ponadto juz kiedys pisalem w innym watku apropo "podrasowania" naszych hanek. Firma ecu performance z wawy specjalizuje sie w hondach i powiedzieli jasno i wyraznie niechcac nikogo naciagac na koszty: dolot, wydech, hondata strojenie na hamow i wydatek w sumie okolo 10-12 tys plnow ktory nie wiadomo czy bedzie mial sens bo efektow moze nie byc zadnych albo znikome, oczywiscie jesli ktos mimo to chce to jak spbie stryjenka zyczy :))
Jedyne co moze przyniesc efekt to soft turbo ale z kolei z tym wiaze sie nowe sprzeglo bo seryjne nieda rady napewno o czym moga zaswiadczyc koledzy z silnikami diesla ktorzy nieco moc podniesli
Pozatym na samochodach sie nieznam wiec jape zamykam i wody nie leje :))

Yossarian
19-02-12, 13:01
Ponadto juz kiedys pisalem w innym watku apropo "podrasowania" naszych hanek. Firma ecu performance z wawy specjalizuje sie w hondach i powiedzieli jasno i wyraznie niechcac nikogo naciagac na koszty: dolot, wydech, hondata strojenie na hamow i wydatek w sumie okolo 10-12 tys plnow ktory nie wiadomo czy bedzie mial sens bo efektow moze nie byc zadnych albo znikome, oczywiscie jesli ktos mimo to chce to jak spbie stryjenka zyczy :))


Tym bardziej, że Hondata w europejskiej wersji nie zadziała - jakiś Grek w swoim Civiku musiał przekładać ECU od USDMa, zeby mu dzialała



Jedyne co moze przyniesc efekt to soft turbo ale z kolei z tym wiaze sie nowe sprzeglo bo seryjne nieda rady napewno o czym moga zaswiadczyc koledzy z silnikami diesla ktorzy nieco moc podniesli


Sprzęgło w dieslu jest raczej inne niż w 1.8. Użytkownik Darky ma 1.8 z turbo i pisał że jeździ na seryjnym sprzegle (przynajmniej jak go wtedy o to zapytałem):

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88741-R18A2-HB-5D-Sport-TURBO

Ordi
20-02-12, 23:02
Sprzęgło w dieslu jest NAPEWNO inne niż w 1.8 bo z samej konstrukcji jest ianczej zrobione. Nie mówię już o sile docisku itd itp.
W dieslu sprzęgło potrafiło paść już w serii. Za to nikt chyba nie wie jak jest ze sprzęgłem w 1.8... Może i wytrzyma turbo. Wszystko też zależy od tego jak jest napisana mapa, jak ktoś jeździ i ile jeździ. Także moc mocy nie równa...

uszaty
14-03-12, 00:10
Hej mam takie pytanie czym sie rozni ten wydech http://www.zerospec.com/back-system-q300tl-civic-35dr-type-p-5032.html , od tego http://www.4-tuner.de/Honda-Tuning-Civic-06-/Invidia-G200-Cat-Back-Civic-06-Type-S-FN1-*mit-E-Zeichen*::2809.html

Tutaj 1 to jest Q300 a 2 G200 jakie sa roznice miedzy nimi??


Co myślicie na temat takiego cata ?? http://www.avb-sports.be/honda/civic/2006-2010_3/exhaust/catalytic-converter/17748 W połaczeniu z nowym wydechem ??

Mam pytanie czy nasz kolektor ssacy jest plastikowy ??? Jesli tak czy jest sens zrobienia go w prywatnej firmie na metalowy ??

Jesli to wszytsko czyli katalizator 200 psi , short ram K&N , wydech invidia ( albo od przemo car 2,5 cala ) , inny kolektor ssący połaczymy to chyba ma to jakis sens ???? I dalej sie zastanawiam nad ta Hondata bo słyszałęm ze da rade to zrobic !!!!! I tak naprawde mozemy sobie wszysko wystroic indywidualnie jak chcemy :D

Alix
14-03-12, 08:23
Czyli wydasz jakieś 10+ tysi i zyskasz może nawet ze 20KM i 20Nm czyli jakieś pół sekundy do setki pod warunkiem że coś nie schrzani się w silniku po drodze a nadal nie będzie miał z wyprzedzeniem Cię problemu nie tylko żaden hot hatch, ale zwykły gostek w Passaciku 2.0 TSI :) Szkoda piany. Za tą kasę zmień auto na TypeR i tyle :cool: Wtedy możesz się tak bawić dalej - w Rce to coś daje i jest know-how.

VanDerAshen
14-03-12, 10:16
I jak pamiętam ktoś sobie w zbliżonej cenie soft turbo (do trochę ponad 200KM) założył u Grabowskiego:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88741-R18A2-HB-5D-Sport-TURBO

Alix
14-03-12, 10:34
Tylko podobnie jak inne zaturbione R18 (w wersji europejskiej czyli bez Hondaty) - zaraz potem zniknął z forum, co zwykle oznacza kaplicę dla autka :)

kvas
14-03-12, 12:10
Ktoś robił moze coś tutaj? - http://el-tec.pl/pl/index.html Myślę o wydechu, ale na razie tylko myśle :D

uszaty
14-03-12, 18:47
Czyli wydasz jakieś 10+ tysi i zyskasz może nawet ze 20KM i 20Nm czyli jakieś pół sekundy do setki pod warunkiem że coś nie schrzani się w silniku po drodze a nadal nie będzie miał z wyprzedzeniem Cię problemu nie tylko żaden hot hatch, ale zwykły gostek w Passaciku 2.0 TSI :) Szkoda piany. Za tą kasę zmień auto na TypeR i tyle :cool: Wtedy możesz się tak bawić dalej - w Rce to coś daje i jest know-how.


kurde ja CIe nie prosiłęm o to zebys mi mowił kto mnie objedzie czy jak bo tak naprawde jak ktos nie potrafi jezdzic to go opier...li POLONEZ :D zadałem konkretne pytania a twoje odpowiedzi nic tu nie wnosza . Takze jak cos to mozesz pomoc a jak masz pisac takie *******ety to schowaj sobie do kieszeni :)



edit: Nie używamy wulgaryzmów

Alix
14-03-12, 19:44
Myślę że po tak miłej wypowiedzi wszyscy chętnie rzucą się takiemu gentelmenowi jak Ty odpowiedzieć :p

Ordi
14-03-12, 21:36
Te wydechy różnią się średnicą - jeden jest 60mm a drugi 63mm. Oczywiście mogą być takie same średnice tylko jedni podali wewnętrzną a drudzy zewnętrzną :)
Poza tym to pewnie jeden i ten sam wydech.
Co do katalizatora to nie bawił bym się w żadne 'sportowe' katy, tylko wywalił bym go całkiem i po problemie. I tak tego NIKT nie sprawdza :)

Poza tym więcej pokory życzę...!

uszaty
17-03-12, 00:51
spoko tylko chciałbym konkretne odpowiedzi , jakas pomoc , a nie takie ' głupie gadanie" wiem ze to tyle kosztuje takie zycie :) A co chodzi do katalizatora to powiem CI szczerze Ordi ze nie chciałbym z mojej hani zrobic "pierdziawki" bedzie strasznie głosna , a tak naprawde roznicy bardzo nie odzczuje. Jedynie po tych modyfikacjach rozwazam ta Hondate od r18a1 tylko boje sie ze błedy wyskocza , albo zblokuje sie komp :/

Zarandiel
18-03-12, 13:01
R18A1 ma 5 biegowa skrzynie, wiec bedziesz musial sie pogimnastykowac sporo, jak bedziesz chcial przelozyc kompa i to nie wiem czy da rade na 100%

rad66
18-03-12, 21:11
Conajmniej jednej osobie z forum znaczącezwiększenie mocy się udało : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88741-R18A2-HB-5D-Sport-TURBO

Projekt ciekawy, zachęcam do zapoznania się z tym wątkiem :)

Alix
18-03-12, 22:00
Nie wiem czy się tak udało bo zaraz po zaturbieniu słuch o nim zaginął... Moc na hamowni wyszła fajna, ale coś po ulicy chyba nie pojeździło. BTW nie zastanawia Was w tym projekcie brak jakiegokolwiek zdjęcia spod maski / filmiku mimo licznych próśb forumowiczów...? Wiem, że jestem pewnie wydaję się wredny, ale jakoś podobnie z pewnym wspaniale się zapowiadającym projektem przekładki K20 który nerwowo przeglądam od jesieni...:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?118840-Rafa%B3-FK2-1-8-Street-Shadow-Cichociemny/page4

Czy pasjonaci doładowania R18A2 z innych krajów...:

http://www.civinfo.com/forum/modification-projects/26339-my-r18a-project.html

niesamowity zakres przeróbek ale mimo to... jakoś dalej nie zaturbiony.

Tak naprawdę smutne to wszystko. Jeśli tylu tunerów od tylu lat kombinuje, to chyba niestety znaczy, że jest to w przypadku tego silnika naprawdę trudne.

P.S. w tym drugim linku macie wydruk po short ramie i wydechu invidia - jeśli dobrze widzę to uzysk 5 KM. Aż się forumowicze pytają, czy to odczuwalne...

uszaty
21-03-12, 16:16
hej Panowie mam takie pytanie , bo troche mnie "muli" i mam problem chciałbym zmienic sobie Kolektor ssacy na Weapon R wszytsko pasuje git jest , ale jesli chciałbym wstawic większa przepustnice Skunk 2 , to czy ten kanał wejdzie w ta przepustnice skoro ten kolektor jest robiony pod przepustnice od r18a2 a ona jest mniejsza ?? Czy ja cos zle rozumiem ?? Kolektor http://www.procivic.com/pages-product_car_part_info/category-70_139/product-1026/index.html

uszaty
22-03-12, 16:25
hej Panowie mam takie pytanie , bo troche mnie "muli" i mam problem chciałbym zmienic sobie Kolektor ssacy na Weapon R wszytsko pasuje git jest , ale jesli chciałbym wstawic większa przepustnice Skunk 2 , to czy ten kanał wejdzie w ta przepustnice skoro ten kolektor jest robiony pod przepustnice od r18a2 a ona jest mniejsza ?? Czy ja cos zle rozumiem ?? Kolektor http://www.procivic.com/pages-produc...026/index.html

Ordi
23-03-12, 22:57
gra nie warta świeczki. za te pieniądze kup sobie nowy TV do domu :p

A tak serio to pewnie zawsze jest jakies minimalne pole manewru aby samemu rozwiercić wlot do kolektora od strony przepustnicy. Można łatwo policzyć że głupi 1mm na średni robi pare % różnicy w polu powierzchni otworu w kolektorze dolotowym ;)

A szczerze to zamiast babrać się w tym silniku 1.8 to lepiej sprzedać to, dolożyć 10tys pln i kupić CTRa... Szkoda, że do Tego 1.8 nie ma tyle gratów co do B18C4 lub B16... Wtedy można by się bawić i bawić :rolleyes:

Btw.
Dzięki Bogu, że mam diesla i za 700pln (większy IC+ orurowanie) można mieć już przyrost rzędu 10-15KM :p

uszaty
24-03-12, 00:42
A moze inaczej czy przepustnica od type r jest znacznie wieksza od ten w r18a2 ?? Dajmy na to ze jest wieksza , czyli musialbym rozwiercic kolekor ssacy , a jesli posiadam short ram to co z tym ???

Alix
05-04-12, 08:15
Ciekawy artykuły m.in. co do potencjału tuningowego R18 (co prawda amerykańskich A1, ale zawsze to jakieś info...):

http://www.hondatuningmagazine.com/tech/0704_ht_r18_engine/viewall.html

http://www.hondatuningmagazine.com/tech/htup_1010_2006_honda_civic_ex/viewall.html

bison
12-04-12, 17:17
Mała tansza alternatywa dla Mugena. IMO calkiem do rzeczy. Szkoda ze tylko na wersje 5d.
http://www.neodesignshop.eu/product_info.php/products_id/379

TeeS1975
12-04-12, 17:39
Czy ja wiem, chyba zbyt FF

Alix
12-04-12, 20:33
Stary znany projekt (nawet jest wpis że z 2007 roku) :) Niestety jak zauważył tees1975 - nieco przespojlerowany, szczególnie ten tył ... Komplet nakładek na zderzaki i progi wszystko razem za 700 Euro to też nie super okazyjna cena a jeszcze trzeba to pomalować. Lepiej i jeszcze taniej chyba jednak cierpliwie na Allegro ori Grand Prixa od 3D skompletować... Niestety w przypadku 5D trzeba jeszcze skompletować progi i listwy nadkoli co podwaja koszt, ale i tak wygląda IMO znacznie lepiej od Neodesigna. Chociaż GP trochę jeździ (sam mam hehe) a Neodesign to wyjątkowy zestaw bo na żadnym forum ani tym bardziej na ulicy jeszcze go nie widziałem ;)

bison
12-04-12, 21:25
Tylny zderzak faktycznie troche przekombinowany ale przod calkiem fajny. Zreszta mozna kupic sam przod za 300euro. Znalazlem nawet na allegro oba zderzaki uzywane do malowania za 1500-pewnie jeszcze cos by mozna urwac. Mysle ze efekt "przespojlerowania" poteguje to ze zderzaki sa biale a cala buda czarna oraz brak tablicy z przodu-jakby wszystko przemalowac na czarno to mysle ze nie byloby tak kosmicznie bo w sumie sam zderzak to seria jedynie ten dolny spoiler zmieniony i jak sie przypatrzec to wcale nie bardziej zbajerowany niz GP. W sumie bez sensu ze sprzedaja to z calymi zderzakami bo wystarczyloby sprzedawac same "dokladki" na zmiane. A swoja droga jeszcze nie spotkalem na allegro tyłu od GP.

Alix
12-04-12, 22:13
No racja, jakby to pomalować pewnie trochę bardziej by się z autem integrowało. Bierz - na pewno będziesz superoryginalny a ja tam jestem bardzo ciekawy efektu po pomalowaniu :)

Ca$h
13-04-12, 10:01
Ktoś u nas na forum miał już tego neodesign i też czarny, trzeba by przejrzeć tematy.


A swoja droga jeszcze nie spotkalem na allegro tyłu od GP.

Ja widziałem już 3x :P

Lucas.FK2
13-04-12, 10:59
Po przewertowaniu 21 stron na allegro znalazłem

2 pakiety Grand prix przód (Ale tylko ze zderzakiem)
http://moto.allegro.pl/przedni-zderzak-honda-civic-ufo-sport-rtype-r-type-i2244597630.html
http://moto.allegro.pl/honda-civic-ufo-2007-zderzak-type-r-i2271688388.html

1 akcesoryjny dedykowany do 5D:
http://moto.allegro.pl/zderzak-przedni-honda-civic-2006-ufo-ladny-spojler-i2215614914.html

1 zestaw Neodesign o którym mowa powyżej:
http://moto.allegro.pl/zderzaki-honda-civic-ufo-tuning-i2266074822.html

pirul
13-04-12, 14:04
Szukam od jakiegoś czasu wkładki filtra powietrza do N22A2 (wymiary 305/184/43mm) i nie mogę nic nigdzie znaleźć, produkuje w ogóle ktokolwiek wkładki do tego silnika? Oczywiście nie chodzi o seryjny filtr... Do K- czy R-serii można znaleźć bez problemu, do N nie ma nic. Przeszukałem tematy innych posiadaczy 2.2 i nikt nie ma takiego wynalazku, a mnie jest potrzebny. Jeśli ktoś wie gdzie i czy w ogóle można dostać taką wkładkę będę wdzięczny za info. Tylko proszę bez porad na temat tego czy warto czy nie warto, potrzebuję i tyle powinno wystarczyć. Dzięki.

T.r.
13-04-12, 15:58
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7140-R18A2-HB-5D-NA-SPRZEDA%AF-info-na-PW << Tu są fotki pomalowanego

Ca$h
13-04-12, 16:11
Mam taki filtr do diesela :) firma pipercross, jeden z kolegów na forum ściągał z UK. W Polsce chyba niedostępny, ale może coś się zmieniło od tamtego momentu... warto czy nie warto, dźwięk się zmienił :cool:

http://www.pipercross.net/

pirul
13-04-12, 17:11
No proszę, a szukałem i pipercrossa, widocznie zbyt słabo :) dzięki serdeczne, już ogarnięte, gdyby ktoś miał ochotę na taki filterek dajcie znać w temacie, mogę sprowadzić więcej, cena za sztukę do N22A2 to 239pln. Mój feedback na "rodzimym" forum http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=22491 Powiedzmy, że 20go kwietnia zamawiam więc do wtedy można się zgłaszać. Pozdro

Zarandiel
13-04-12, 17:28
Tylny zderzak wygląda mimo wszystko jak tuningowe wymysły rodem z allegro.

bison
13-04-12, 18:19
Taa tylny troche jak Szybcy i Wsciekli z 2000 roku. Nie pasuje do tego auta. Ale przod mi sie podoba. Pisalem do tego z Allegro czy sprzeda sam przod i czy jest mozliwosc odczepienia samego "spoilera" od reszty zderzaka bo wyglada jakby sie dalo. Zobaczymy co napisze.

Alix
13-04-12, 19:28
No fakt, przód da radę, ale GP 3D i tak IMO ładniejszy. Tył masakra. Tylko jak zostawisz seryjny 3D tył niepomalowany z ciemnoszarym kratkowanym plastikiem to też będzie kicha. Z łatwo dostępnych tyłów najfajniejszy jest chyba malowany z 5D z polifta ale tu znowu będzie problem do 3D... I jak to sie mówi: jak nie popatrzysz d(...)pa i tak z tyłu - i najlepiej mieć tył od GP 3D (który jest jak zauważyliście trudniejszy do zdobycia od przodu). A swoją drogą skoro jest do 5D to i tak bez zmiany listew nadkola sam przód Neodesigna i tak pewnie nie przypasuje do 3D...

Podsumowując myślę że najsensowniej:
- TypeS (3D) złapać komplet GP od 3D a resztę body kitu trysnąć lakierem na kolor nadwozia
- do 5D - można wziąść Neodesign na przód (jednak chyba fajniejszy od GP dla 5D), a resztę trysnąć lakierem na kolor nadwozia, w przedliftowym dodatkowo wcześniej zamieniając dokładkę zderzaka na poliftową (tą gładką malowaną)

bison
13-04-12, 21:08
Gosc odpisal ze zderzak jest jednym nierozlacznym elementem wiec nie da sie odczepic samego dolnego spoilera a poza tym nie sprzeda samego przodu wiec na tym koniec kombinacji. Na srode jestem umowiony ze znajomym lakiernikiem na malowanie "ospojlerowania" + montaz spoilera na klapie od CTR- juz sie doczekac nie moge:).

Ordi
13-04-12, 21:29
Niestety CA$H, ale ten Pipercross okazał się lipą - jest to filtr 'wielokrotnego' użytku czyli pierze się go i potem od nowa nasącza. Ale przez to jego 'przepuszczalność' spada :-/ Porównywałem na hamowni filtry i na filtrze pipercross ubywa 10KM spod maski :-/ Na zwykłym jest najlepiej! Ważne tylko aby zwykły filtr był jakiejś lepszej firmy niż 'filtron'... (chociaż nie mówię, że filtron jest zły)
Mój pipercross najpierw się troche 'uszkodził', jednak potem go naprawiłem. Ale po próbie z hamowni wylądował w koszu...
Na forum civinfo czytałem jakiś temat z kolesiem co testował różne filtry w N22A2. Na każdym 'sportowym' miał spadek mocy. Dopiero po wywaleniu obudowy filtra, wytoczeniu od nowa rurki dolotowej (tej z przepływką) i założeniu filtra takiego wielkiego okrągłego udało mu się uzyskać chyba +3KM i coś +10NM... Jak znajdę temat z tego forum to zapodam link (i jakiś filmik na necie też miał)...

EDIT:
znalazłem cały temat:
http://www.civinfo.com/forum/engines-transmission/46064-2-2-induction-testing.html

Ordi
13-04-12, 21:37
Dla mnie te zderzaki to troche 'bardziej wściekli niż szybcy'... :) Ogólnie firma Neodesign jest z Lublina. Możecie napisać do nich maila ile bezpośrednio od nich taki komplet kosztuje: http://www.neodesign.eu/neo/pl/home/

Wiem, że kiedyś komplet zderzaków do innych aut kosztował 'śmieszne' pieniądze - coś około 800pln za całe komplety...

kasiora96
14-04-12, 09:40
Ordi powiedz jakiej firmy filtr powietrza jest najlepszy do i-ctdi bo widze że masz doświadczenie ja używam Ashiki zdaje sie że tak sie nazywa. Jeśli możesz to napisz z góry dziękuje.

TRAFO
14-04-12, 11:05
Znalazłem stronkę gdzie te wszystkie szpeje można kupić na sztuki:

http://www.agauto.sk/pl/civic-viii-799.html



http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg

Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)

Alix
14-04-12, 16:53
Fajna stronka, pozbierane dodatki z różnych firm...

Ordi
14-04-12, 19:59
Ja na hamowni testowałem tylko Knechta i ten pipercross. Ważne jest aby filtr był 'pod kątem' w porównaniu do swojej plastikowej ramki. Wszystkie 'normalne' tak mają. Za to Pipercross i BMC są 'na wprost' do ramki a to według tego typa co podałem link powyżej ma duży wpływ. Ja jeżdżę głównie na filtrach Knecht'a. Kod filtra powietrza to LX2617. Ale ogólnie te wszystkie filtry nie z najniższej półki są ok.

Ordi
17-04-12, 18:45
P.S.
Żeby niebyć gołosłownym jak działa filtr Pipercross, zapodaję mój wykres z hamowni z nowym seryjnym (czyt. zwykłym) filtrem i nowym filtrem Pipercross (wykres na seryjnym programie). Daje całe -11KM :D

http://www.imgshare.pl/upload/images/J1KT.jpg

F1le
19-04-12, 15:04
Tak czytam te Wasze wypociny i sie nadziwic nie moge :D No ale do rzeczy...

Po pierwsze z silnikiem R18 nie zrobicie NIC. Wszelkie proby sa tak kosztowne, ze znacznie bardziej sie oplaca sprzedac to cos i zainwestowac roznice w cenie w K20 do ktorego jest wszystko. Przepraszam Was, ze przytocze pewien cytat ktory mi moj ojciec wpajal przy moim pierwszym aucie Fordzie Escorcie 1.6 z 93 roku ktorego przerabialem na RS2000 wizualnie - "Z gówna synu wyścigówki nie zrobisz" - no i niestety taka prawda :)

W/g mnie co jak juz jest warte uwagi :

1/ Kupno felg duzo lzejszych niz OEM. Masa wirujaca o ile dobrze pamietam przeklada sie na mase odchudzenia auta ze wspolczynnikiem x4 wiec moj znajomy zainwestowal w kute felgi 18'' (Type-R zmodyfikowany) 7,8kg vs 13kg OEM - jak wsiadl do auta to dzwoni do mnie, ze nie wie co sie stalo, ale auto dostalo takiego kopa, ze nie poznaje swojego auta... Wiec dla uproszczenia waga nowej felgi to 8kg roznica miedzy OEMem to 5kg x 4 felgi = 20kg x 4 (wspolczynnik) = 80kg -> tyle odchudził auto. Każde 100kg to ~25KM dotakowych wiec wirtualnie dodał sobie 20KM
2/ Wydech OK, ale kat musi byc. O ile w eRkach sie wywala katy, ale jest to spowodowane tym, ze my mamy jedna magiczna rzecz czego R18 nie ma w Europie... Hondate. Tak, tam jednym kliknieciem wylaczamy druga sonde lambda i dziala. Nie mowiac o tym, ze brak kata jest taka ingerencja, ze trzeba robic mape od nowa inaczej to na niewiele sie zda. Hondata wypuscila Flashpro do R18 ale tylko na USDM, ludzie probowali przekladac bebechy kompow z USDM do EU ale to nie dziala tak jak trzeba a Hondata mowi, ze tego nie wspiera i tyle.
3/ Filtr powietrza sportowy - bzdura. Tez nie dziala a Ordi pokazal piekny przyklad. Kazda ingerencja w uklad dolotowy to -xxKM, bo mamy przeplywomierz, ktory jest skalibrowany do pracy z OEMem. Kazde zaburzenie OEMowego przeplywu powoduje, ze przeplywomierz glupieje i efekt jest taki jak na wykresie powyzej wiec na pewno koni nie doda a odejmie. Jedyne wyjscie to rekalibracja MAF sensora, a najlepiej to praca w oparciu o MAP sensor (FD2 seryjnie ma mapy w oparciu o MAP sensor a nie jakies MAFy i wszedobylska ekologicznosc). W K20Z4 (FN2) fajne jest to, ze inzynierowie zostawili MAP sensor ktory w OEMie nie dziala, czyli dali przyzwolenie na tuning tego auta w oparciu o czujnik cisnienia, ktory tak nie fiksuje jak MAF i swietnie sie sprawdza przy wiekszych modach i wymianie filtra m.in. Czyli znowu sie o Hondate rozbija...
4/ R18 nie jest silnikiem z natury sportowym o czym Kras wczesniej pisal. VTEC to taki ekologiczny VTEC, ktory jest nastawiony konstukcyjnie na ekonomie i oszczedzanie paliwa a nie na moc.

bison
19-04-12, 17:06
Niestety ale to co napisal F1le to prawda (dla niektorych pewnie gorzka). Silnik R18 zostal swtorzony do zwyklego miejskiego samochodu ktory ma miec przyzwoita moc i osiagi jak na miejskie auto a do tego ma byc EKONOMICZNY i mozliwie bezawaryjny. Widac ze producent nie przewiduje podnoszenia mocy w tym silniku. Jest jaki jest ma 140KM pali w miescie ok 10l/100 i koniec tematu. Jak komus ta konfiguracja nie pasuje to ma do wyboru CTR albo ewentualnie diesla ktoremu te 20% mocy spokojnie mozna dodac. R18 to KOMPLETNY w pelni przemyslany twór Hondy (IMO w swojej kategorii doskonaly) w ktory nie ma sensu jakakolwiek ingerencja. Koniec, kropka.

tomag
19-04-12, 20:35
Zmiana felg na lekkie, to jedyna sensowna modyfikacja tego auta..., można jeszcze założyć krótsze sprężyny to będzie lepiej wyglądać :)

Ordi
19-04-12, 22:34
Spójrzmy prawdzie w oczy - 1.8 jest nietuningowalne. Tzn napewno jest możliwość powiększenia kanałów dolotowych + wylotowych + większe zawory... Ale nie wystroimy tego a bez strojenia uzyskamy pewnie max +15KM a koszt to z 3-4tys pln. Wszystko da się zrobić ale to kwestia kasy. Tutaj niestety stosunek kasy do uzyskanej mocy jest mega niekorzystny.

Jak ktoś chce się trochę bawić to może kupić 2.2 i-ctdi i zrobić je na 200-230KM, lub Type-Ra i wtedy furtka otwarta :)

Ja jednak doszedłem do wniosku że jak chce się bawić to najlepiej na czymś 'leciwym' - tzn czego nie szkoda, oraz na czymś rozwojowym - do czego jest multum gratów. Ostro chodzi mi po głowie Celica GT-four ale niestety brak funduszy... Jak się uda to kupię na koniec roku dla żonki Civica 6gen 1.5... Na początek zechcę zrobić zawias + odchudzić auto + dolot+wydech (może wyjdzie 950kg i 130-140KM). Potem może swap na B18C4 i ostra zabawa... :) Zobaczymy na co fundusze pozwolą... :-/

Z 2.2 i-ctdi daję sobię narazie spokuj z dwóch powodów:
1) robię rocznie 30tys km i cenię sobie bezawaryjność
2) chciałbym brać udział w jakiś KJS lub mistrzostwach polski a do tego szkoda mi mojego FN3 (do mistrzostw nawet nie jest dopuszczona :) )...

Alix
19-04-12, 23:05
Pisałem coś w ten deseń już na 2. stronie tego tematu...

Pomysł z autem-zabawką do performance jest sprawdzony przeze mnie osobiście i mocno polecam takie rozwiązanie. Jest nie tylko dużo bardziej rozwojowe, ale wbrew pozorom (kolejne auto...) znacznie tańsze w ostatecznym rozliczeniu. A mocnym, poważnie zmodowanym autem trudno jeździć więcej niż 5-10tys. rocznie. Nie chodzi mi tu tylko o wytrzymałość takiego auta, ale i własnego kręgosłupa :cool:

F1le
20-04-12, 00:28
Jak ktoś chce się trochę bawić to może kupić 2.2 i-ctdi i zrobić je na 200-230KM

Koło zamachowe 2-masowe wtedy leci chyba dość szybko razem ze sprzęgłem :D

TeeS1975
20-04-12, 03:19
C18C4
A nie B18 przypadkiem :)

Ordi
20-04-12, 09:59
Sorry, masz racje - walnąłem literówke (wczoraj byłem po %%%) :D

Oczywiście, że ma być B18C4. Już poprawiłem w poście powyżej


Koło zamachowe 2-masowe wtedy leci chyba dość szybko razem ze sprzęgłem :D
Wszystko jest do ogarnięcia ;) Sprzęgło jest już rozkminione - albo spiek (tak robią angole) albo docisk z Accorda Type-S 2.2 i-dtec.
Dwumasę też da się rozkminić - zmiana na jednomasę. Co prawda jeszcze nikt tego nie zrobił w hondzie 2.2 ale to jest łatwe do wykonania

Kras
20-04-12, 10:25
Latwe moze nie ale do zrobienia :)

Tak czy tak podsumowanie jest jedno: masz 1.4 lub 1.8 - zostaw je w spokoju. Masz diesla lub Type-R to mozesz sie bawic.

Alix
20-04-12, 16:12
Na początek zechcę zrobić zawias + odchudzić auto + dolot+wydech (może wyjdzie 950kg i 130-140KM). Oczywiście, że ma być B18C4.

Ja tam nadal uważam że za podobną kasę można mieć więcej funa D15/D16 turbo :) Odetkać, zaturbić, nawet 180-200KM i wiaderko więcej momentu na seryjnych flakach jest - tylko szaleć. Psssss.

8gen 1.8 zostawiony w spokoju na lekkich felgach bez zbędnego bagażu jest naprawdę przyzwoitym i dynamicznym wozidłem, nie ma co przesadzać. Gorzej z 1.4 ale cóż...

Swoją drogą na seryjnym zawiasie w moim FK2 mam więcej zabawy niż po modyfikacji w sztukach znajomych. Autkiem troszkę buja i subiektywnie wydaje się że szybciej jedziesz, są ruchy przy przyspieszaniu i hamowaniu, jakoś to fajniej i adekwatniej do możliwości silnika. W Top Gear też kiedyś to zauważyli - można mieć boskie wrażenia z Merca AMG, ale żeby odczuć emocje musisz go pociągnąć do 200km/h, palisz gumy i wachy za grube tysiące, potrzebujesz toru żeby siebie / kogoś nie zabić - a podobnym wyzwaniem jest Fiat Panda przy 80km/h na cienkich gumach na zwykłej ulicy... A i tak nawet po modyfikacji żadnego "sportowca" swoim R18 pod maską nie wyprzedzisz, więc po co...?

Zarandiel
20-04-12, 16:24
Ja już sobie dałem na spokój z tuningiem R18A2, zostawiam jak jest, osobiście tylko ogarniam auto z zewnątrz i reszcie użytkowników FK2/FN1 polecam to samo. Kiedyś może jak coś mi strzeli do głowy i będę miał nadmiar kasy do zmarnowania to wrzucę kompresor i pewnie skończy się to śmiercią silnika, ale pionierskie to to będzie... Auto może i nie jest demonem prędkości, ale w trasie jeszcze nie miałem sytuacji żebym był jakimś zawalidrogą, można jeździć dość szybko i za małą kasę, przy ostrzejszej jeździe 8,5-9l/100km to max, a przy dzisiejszych cenach paliwa to same zalety. Zostawić jak jest i tyle, tak jak powiedział bison - to auto jest idealnie zrobione aby pełnić rolę zwykłego dupowozu, który nawet żwawo jeździ i daje troche frajdy z jazdy jak się przyciśnie.

de125
23-04-12, 20:49
Cóż, w końcu to Honda Civic a więc w jednym z możliwych tłumaczeń "Honda Miejska" :D
Gdyby była przeznaczona do sportu nazywałaby się "Honda Sportage" :D

A poważnie to można jeszcze, oprócz lekkich felg, spróbować założyć nieco węższe opony (np. 205/50/17).
Z ciekawości zważyłem całe koła (opona + felga) i letni zestaw (Micheliny 225/45 i 17-calowe felgi Hondy) waży 19 kg. Zimowy zestaw waży 17 kg (16-tki ATT i Dunlopy 205/55). W sumie niewielka różnica a jednak auto jest wyczuwalnie żwawsze. Lekka felga 17' + opona 205/50 mogłaby być ciekawą kombinajcą. Oczywiście pewnie kosztem właściwości jezdnych w jakimś stopniu...

Ordi
23-04-12, 20:58
opona mało waży w stosunku do wagi felgi więc różnica byłaby znikoma na węższej oponie. Za to pewnie właściwości trakcyjne (przyczepność) by się pogorszyła...

Zarandiel
23-04-12, 21:36
Tu chodzi raczej o opory toczenia, jednak różnica sądzę byłaby niewielka.

Alix
24-04-12, 09:19
opona mało waży w stosunku do wagi felgi

U mnie felga waży 8,2 kg a opona 9,1 ... W dodatku to opona jest najbardziej zewnętrznie więc jej ciężar jest istotniejszy niż ciężar felgi w kwestii bezwładności / energii kinetycznej koła. Także nie tylko opory toczenia tu się liczą. Druga sprawa, że różnice w wagach poszczególnych opon są niewielkie a przede wszystkim jest to informacja nie do znalezienia, więc nie mamy na to wpływu (poza wyborem mniejszego rozmiaru/obwodu opony oczywiście). Istotnie lżejsze bywają jedynie niektóre miękkie (mniej gęste) mieszanki do semislicków.

pod tym kątem zgadzam się z kwestią kombinacji 205/50/R17, takie właśnie będą moje następne opony :)

tomag
24-04-12, 09:49
Moje koła ~ 15 kg (felga Rota, opona Bridgestone Turanza ER300 - nowa, nakrętek TPI), można jeszcze zejść z wagi kupując kupując opony innego producenta np. Toyo. Z tego co pamiętam były to jedne z lżejszych opon.

Alix
24-04-12, 10:03
tomag ale to chyba nie 17'' ???

Z Toyo jest ten problem że T1S są słabe a bardziej na osiągi nastawone R1R nie wytrzymają w aucie do robienia 15-20tys. rocznie. Chyba że chcesz zmieniać co sezon... R888 to z kolei praktycznie torowe opony - nie dość, że jeszcze mniej żywotne od R1R, to wystarczy że spadnie deszcz albo jest kiepska nawierzchnia i jest problem :) Super do zabawki na osiągi, ale... Ciekawostka: razem z moimi R1R do drugiej hani dostałem info ostrzegające że nie należy używać tych opon < 9 stopni na plusie bo mogą pękać - też trochę kiepsko w naszych warunkach klimatycznych...

tomag
24-04-12, 10:51
tomag ale to chyba nie 17'' ???
Nie to 16-tki - umknęło mi :)


Z Toyo jest ten problem że T1S
... Toyo, to przykład, chciałem zwrócić uwagę, że opony tego samego rozmiaru, ale innego producenta, mogą różnić się wagą i to znacznie

Alix
24-04-12, 11:36
Toyo, to przykład, chciałem zwrócić uwagę, że opony tego samego rozmiaru, ale innego producenta, mogą różnić się wagą i to znacznie

Hmm a znasz firmę poza Toyo no i może Federal (te akurat lekkie nie są...) która podaje wagę opon? Jeśli nawet, bo w jakimś porównaniu w Auto Świecie zważyli je, to różnice były jednak niewielkie, rzędu do 500g w ramach danego rozmiaru więc chyba i tak bym wybrał oponę najlepszą a nie najlżejszą. Jak już, to mniejszy rozmiar i tyle.

Za to felgi różnią się wagą bardzo i jak pogrzebiemy da się część informacji znaleźć. Dla 17'' np. to jest od 7,5 kg (Dragwheels DR-16) - 7,7kg (OZ Ultraleggera) do 13,5kg (jakiś tam masywny wzór z palety Alcar). Seryjne 17'' poliftowe mają 11,7kg. I tu można zrobić odczuwalną różnicę.

tomag
24-04-12, 12:51
Hmm a znasz firmę poza Toyo no i może Federal
np Kumho ..., może są jeszcze inne, nie sprawdzałem, ale widziałem jakieś porównanie w sieci - co prawda było dość stare.


wybrał oponę najlepszą
ja również, ale jakbym miałby dwie dobre, to wybrałbym tą lżejszą jeśli bardzo by mi zależało na wadze.


Dla 17'' np. to jest od 7,5 kg
są lżejsze np. OZ alleggerita (z tego co pamiętam, to waga poniżej 7kg) - chyba mają również rozstaw pasujący do Civica ?... i pewnie jeszcze inne by się znalazły w podobnej cenie do tych OZ'tów.

Lcfr
24-04-12, 13:01
są lżejsze np. OZ alleggerita (z tego co pamiętam, to waga poniżej 7kg) - chyba mają również rozstaw pasujący do Civica ?... i pewnie jeszcze inne by się znalazły w podobnej cenie do tych OZ'tów.
zawsze sie znajda lzejsze - to kwestia budzetu... te o których piszesz to 1600zł/szt
a te


Za to felgi różnią się wagą bardzo i jak pogrzebiemy da się część informacji znaleźć. Dla 17'' np. to jest od 7,5 kg (Dragwheels DR-16) - 7,7kg (OZ Ultraleggera) do 13,5kg (jakiś tam masywny wzór z palety Alcar). Seryjne 17'' poliftowe mają 11,7kg. I tu można zrobić odczuwalną różnicę.
to około 1600zł za komplet
róznica kolosalna a róznica w masie i trwałosci do ogarniecia



ze swoich pomiarów wyszło mi, ze waga opony w tym samym rozmiarze w zaleznosci od typu i producenta dochodzi do 1kg nawet
natomiast takze wybrałbym lepsza (np z twardsza scianka boczna bo mi na tym zalezy) niz lzejsza
najlzejszy jest slick (srednio 1kg lzejszy niz opona zwykła a i 1,5kg moze byc takze)



Za to felgi różnią się wagą bardzo i jak pogrzebiemy da się część informacji znaleźć. Dla 17'' np. to jest od 7,5 kg (Dragwheels DR-16) - 7,7kg (OZ Ultraleggera) do 13,5kg (jakiś tam masywny wzór z palety Alcar). Seryjne 17'' poliftowe mają 11,7kg.
dodam OEM z CTR - fajna felga 9kg przedlift co w porówenaniu z 11,7 jest spora róznica...

tomag
24-04-12, 17:23
zawsze sie znajda lzejsze - to kwestia budzetu... te o których piszesz to 1600zł/szt
Chyba trochę przesadziłeś z tą ceną, ale jeśli ktoś jest zainteresowany to sobie sprawdzi ile kosztuje OZ ALLEGGERITA HLT Titanium Tech 5x114 7,0x17 40 :)
Doskonale zdawałem sobie sprawę jaka jest cena tych OZ'tów.


to około 1600zł za komplet
tu chyba też są inne ceny (Drag DR16 17x7 ET40 5x114,3 ), ale niech każdy sprawdzi we własnym zakresie, jeśli go to interesuje... zawsze można jeszcze cenę negocjować :)

Lcfr
24-04-12, 17:33
Wziąłem 2 pierwsze z brzegu cenny allegrowe. Nawet jak nie do końca sa precyzyjne to i tak róznica jest diametralna.

Alix
24-04-12, 21:56
Są jeszcze droższe, lżejsze i wytrzymalsze kucizny, ale... panowie, to nie GT-R !!! Dragi czy Rota za tą kasę są IMO dość rozsądne koszt/jakość/efekt i można się na nie pokusić do Civica. OZ są kilkakrotnie droższe, już niewiele lżejsze (różnicy do Dragów na pewno czuć nie będzie) i w dodatku zdecydowanie szybciej Ci je zajumają w tym pięknym kraju. Zamiast ładować ponad 6 tysi w OZ poleciłbym spokojnie odłożyć jeszcze raz-dwa razy tyle i podmienić auto na CTRa - to sensowniejszy mod :)

TeeS1975
25-04-12, 01:12
Panowie o kołach i felgach jest oddzielny temat, please.
o tu: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10768-Felgi-i-opony-w-Civic-VIII-gen