PDA

Zobacz pełną wersję : problem z obrotami.



smoku93
12-01-12, 17:38
witam. jakiś czas temu u kumpla w EG3 z racji na zły stan silnika wymieniliśmy d13b2 na d15b2 bo trafił się nam dobry w miare tanio i widzielismy jak chodził. a więc przełożyliśmy d15b2 do EG3 budy, zmienilismy wiązke i kompa oraz bak. no i odpalamy. auto odpaliło bez problemu ale pojawił się pewien problem. mianowiscie auto wariuje na wolnych obrotach, ciągnie ładnie gdy sie przygazuje ale na jałowych obrotach skacze strasznie. ponadto komp wywalał błąd nr 14. więc obstawiliśmy że wina leży w krokowcu. wyczyscilismy go ale nie dało to rezultatu więc kupilismy nowy i dalej obroty skaczą... ma ktoś inne pomysły czemu sie tak dzieje??

skolopendra
13-01-12, 19:49
aby na pewno wszystko dobrze połączyliście ?

smoku93
13-01-12, 22:37
tak było sprawdzane... robione według schematu wiec co mogło być nie tak...

Van_Dal
13-01-12, 22:50
sprawdz ciągłość kabli od wtyczki do silniczka, może któryś sie po prostu urwał podczas przekładki

Sheiva
13-01-12, 22:52
No, a po wymianie krokowca i resecie kompa Check się już nie świeci ? Czy dalej razi ? Bo jak dalej jest błąd, to wina leży po stronie wiązki wtedy. Sprawdź czy piny przy kostkach są dobrze osadzone, nie są ułamane/wygięte itp.

black7
14-01-12, 09:47
kod 14 to zawor regulacyjny biegu jalowego lub jego obwod.jezeli powtarzam jezeli masz na pewno wszystko dobrze poskladane,mam na mysli wszystko dobrze uszczelnione typu,silniczek krokowy,uszcelka pod przepustnica,kolektorem ssacym,pod map sensorem,ok sa podlaczenia podcisnien i wszystkie styki sa czyste to musi byc ok. jestem ciekawy jak robisz reset? jezeli tylko wyciagasz bezpiecznik back up to to nic nie daje.zrob jeszcze raz samodiagnostyke.jezeli wyskoczy blad zdejmij kleme np minusowana kilka minut.podlacz i zrob jeszcze raz samodiagnostyke.bardzo czesto tak jest ,ze te bledy sie nie kasuja po zwyklym back upie.jezeli nie bedzie bledu uruchom silnik i sprawdz. mi tez tak kiedys sie dzialo-podobnie,zrobilem reset,blad sie nie wyswietlil,odpalam faluja obroty,dalem w piz...e wrocily do normy:D glupie i dziwne,ale pozniej juz bylo ok. powodzwenia

smoku93
14-01-12, 20:34
kod 14 to zawor regulacyjny biegu jalowego lub jego obwod.jezeli powtarzam jezeli masz na pewno wszystko dobrze poskladane,mam na mysli wszystko dobrze uszczelnione typu,silniczek krokowy,uszcelka pod przepustnica,kolektorem ssacym,pod map sensorem,ok sa podlaczenia podcisnien i wszystkie styki sa czyste to musi byc ok. jestem ciekawy jak robisz reset? jezeli tylko wyciagasz bezpiecznik back up to to nic nie daje.zrob jeszcze raz samodiagnostyke.jezeli wyskoczy blad zdejmij kleme np minusowana kilka minut.podlacz i zrob jeszcze raz samodiagnostyke.bardzo czesto tak jest ,ze te bledy sie nie kasuja po zwyklym back upie.jezeli nie bedzie bledu uruchom silnik i sprawdz. mi tez tak kiedys sie dzialo-podobnie,zrobilem reset,blad sie nie wyswietlil,odpalam faluja obroty,dalem w piz...e wrocily do normy:D glupie i dziwne,ale pozniej juz bylo ok. powodzwenia

reset robie przes sciągniecie klem wiec na pewno kasuje sie wszystko całkowicie. woesdz co po wymianie krokowca nastąpił taki problem że na początku po wymianie auto odpaliło i od razu był błąd(po resecie kompa). ale na dzudzi dziec. auto odpaliło(błędu nie widziało) chodziło ładnie przez kilka km i dopiero po około 5km sie zaswiecił check

skolopendra
15-01-12, 11:24
można się jeszcze doszukiwać nieszczelności na wężykach podciśnień

Van_Dal
15-01-12, 17:05
woesdz co po wymianie krokowca nastąpił taki problem że na początku po wymianie auto odpaliło i od razu był błąd(po resecie kompa). ale na dzudzi dziec. auto odpaliło(błędu nie widziało) chodziło ładnie przez kilka km i dopiero po około 5km sie zaswiecił check

co wcale nie wyklucza naruszenia kabla do silnika krokowego, czasem łączy (i wszystko było ok) a po pierwszej mocniejszej dziurze przestał łaczyć i zwaliło się wszystko