Zobacz pełną wersję : Chwilowe braki mocy w d15z6 (przymulenie) EK3
Sprawa dość dziwna, objaw pojawia się w dwóch sytuacjach: Jadę spokojnie na trójce albo dwójce i naglę takie chwilowe przymulenie jakbym jechał na lpg i gaz zaczął się kończyć (nie mylić z szarpaniem). po chwili jak dodam gazu, gdy wkreci sie silnik pod 3 tys. obrotów to wszystko ok. super sie rozpędza.
Druga sytuacja... jadę sobie na dwójce i chce ostro przyspieszyć, z obrotów 2 tys.-2.5tys. jakiś taki zamulony i dopiero po chwili zasuwa. Co ciekawe to sie zdarza nie zawsze, generalnie co jakiś czas. Świece i kable były wymieniane na nowe.
Co to może być? filtr paliwa? pompa paliwa już nie domaga? czy może komp?
Na wysokich i najwyższych obrotach auto idzie jak należy.
Za dużo o hondzinie powiedzieć nie moge, bo dopiero ją kupiłem. :/
Jadę spokojnie na trójce albo dwójce i naglę takie chwilowe przymulenie możesz tak odczuwać pracę na 12v. Kontrolka econo nie zawsze pokrywa się z rzeczywistą pracą rozrządu
no w sume nie pomyslalem o tym, jest to jakas opcja. bo jak juz wyjdzie z tego zamulenie to nagle dostaje takiego bardzo przyjemnego *******niecia do przodu. Generalnie az tqk wybitnie mi to nie przeszkadza, ale woleiedziec czy to normalne, czy cos kleka i az sie prosi o zrobienie;)
w takim razie mega mnie uspokoiliscie;)
Dla spokoju zawsze mozna sprawdzic czy komp jakiegos błędu nie pokaze.
temat uznaje za nadal aktualny, po rozmowie z kilkoma osobami, ktore maja d15z6 wyszlo, ze to zamulanie nie jest naturalnym obiawem tego silnika;/ jakies jeszcze sugestie, kilka osob obstawialo aparat zaplonowy...
skolopendra
12-01-12, 18:47
aparat zaplonowy...
rozbierz, przeglądnij ,posprawdzaj kable ,świece
a nie zbieraj głosów za i przeciw :cool:
mateuszafro
12-01-12, 19:10
Ja mam silnik D15Z1 czyli też econo.Również od 2,5tys do 3tys jest dziwne osłabnięcie,od 3tys w górę idzie normalnie.
Inne osoby też mogą nie koniecznie odczuwać cos takiego
Nie powinien przymulać choc mozna by sie kłucic o co dokładnie tobie chodzi :D każdy inaczej może to odczuwać . jeśli chcesz to moge ci pozyczyć aparat ,sprawdzisz sobie czy sie cos zmieni :-)
najlepsza opcja bylo by gdybys mógł sie przejechac innym d15z6 bo ekono vtec'i sa troche zamulone na niskich obrotach czasem same przspieszaja kiedy jedziesz ze stałą predkościa nie dodajac gazu :) jezeli auto Ci nie gaśnie nie szarpie, nie zaczelo więcej palic , a komp nie wywala żadnego blędu to bym sie tym za bardzo nie przejmowal - wkoncu jak chcesz przyspieszyc wciskasz gaz redukujesz i jazda ( chyba ze wtedy tez Ci zamula to jest cos nie tak )
Bodzlo - jeżeli byłaby możliwość przejechać się na Twoim apartacie zapłonowym to byłoby mega turbo wypas :D TY też masz EK3?
Tak jak mówie, jest to dziwne uczucie, ale zabiorę się za to jak bedzie chociaż sucho na dworze, bo w taki dzień jak dzisiaj to nie uśmiecha mi się nawet maski otwierać ;)
Więc tak, w dalszym ciągu bujam sie z tym przymuleniem i zdecydowanie nie jest to normalny objaw tego silnika. Do tej pory próbując wyszukać winy szukałem tu:
- Wymiana świec
- Regulacja zaworów
- Oczyszczenie kopułki aparatu zapłonowego
- Oczyszczenie przepustnicy
- oczyszczenie silniczka krokowego
Gdzie dalej szukać?
To przymulenie występuje do 3tys. obr/min uczucie takie jakby zabrakło prądu, albo ktoś wyłączył pompę paliwa na chwilę. auto zamiast przyspieszać po dodaniu gazu to zwalnia... czasem szarpnie.
Następne w planach mam podmienić aparat zapłonowy
zaślep EGR :)
tylko blaszką pod spód zaworu ;)
kazik2_h9w3
25-03-12, 10:26
Myślałeś też o filtrze paliwa a wymieniłeś go w końcu tak czy siak nie zaszkodzi
EGR zaslepie, ale o jakiej blaszce pizesz? podobno wystarczy odlaczyc wezyk... Czy moze inaczej to sie robi?
co do filtra, to jeszcze nie wymienialem, choc co raz mniej go podejrzewam, bo gdyby filtr byl zasyfialy to raczej w gornych partiach obrotow podczas butowania bym to poczul a nie podczas normalnj delikatnej jazdy. ale go tez wymienie niedlugo.
mi z odłączonym wężykiem więcej palił :) takto hula normalnie do tej pory ;)
zaślep i powiedz czy dalej to występuje :) na poczatek może bez blaszki ale odłącz wężyk :) i ZATKAJ GO !!
jakby co, to mam 4-2-1 brak kata, przelot 2" i jedna sonda - jedno zylowa.
zatkac wezyk, czy wejscie do EGR? odrazu moze sie spytam, gdzie sie wklada ta blaszke? na forum wszedzie pisza"zatkaj EGR" ale nie moge znalesc nigdzie jak do dokladnie zatkac, jak to zrobic?
czy po czyszczeniu przepustnicy, krokowego kopulki aparatu i zatkaniu egr musze resetowac kompa? ktoras z tych czynnosci wymaga reseta?
ps- po odlaczeniu egr pojawi mi sie chyba check engine prawda?
Aparat zapłonowy wymieniony na inny i to samo...:/
EGR rowniez czyscilem.
Jest możliwość żeby np. sonda lambda była powodem takich przymuleń, chwilowych braków mocy?
Ewentualnie żeby komputer podawał jakieś złe parametry, złą mieszankę paliwową albo co?
Do tej pory najbardziej obstawiałem aparat zapłonowy, niestety to nie to. tak więc dwa ostatnie pomysły to lambda oraz komp :(
Dodam, że na 100% to nie jest normalne zachowanie tego silnika. przymulenie jest tak mocne, ze auto traci całkowicie moc, po czym jak ją odzyska, to jest dosłownie *******nięcie jak 10x vtec :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.