PDA

Zobacz pełną wersję : odpowietrzenie skrzyni korbowej



tomeg23
11-01-12, 20:18
Witam, mam zamiar zmienić kolektor dolotowy w d14z2 na d16z6, jak wiadomo różnią się one ilością wejść na podciśnienia. No dobra do rzeczy chcę się dowiedzieć czy odpowietrzenie skrzyni korbowej musi mieć podciśnienie czy wystarczy ze założę np filterek na odmę i będzie w porządku? Nie chcę zbytnio robić dziur w nowym kolektorze.

P.S. używałem szukajki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :)

jogal
11-01-12, 21:38
Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, ale jeśli chodzi Ci o odmę która wychodzi z pokrywy zaworów to możesz sobie filterek zamontować, ale jeśli Ci chodzi o ten przewód który wychodzi z czarnej puszki pod kolektorem dolotowym to musi mieć podciśnienie z kolektora, a pomiędzy puszką a kolektorem musi być jeszcze zawór PCV. W kolektorze d16z6 jest króciec od odmy i żadnych dziur nie trzeba w nim robić.

tomeg23
11-01-12, 22:13
Rozumiem, a ten króciec od odmy to jest to:
http://images45.fotosik.pl/1307/ca68d87356c76522med.jpg (http://www.fotosik.pl)
pod spodem jest wężyk zakończony plastikowym króćcem

piroman
11-01-12, 22:19
Rozumiem, a ten króciec od odmy to jest to:
http://images45.fotosik.pl/1307/ca68d87356c76522med.jpg (http://www.fotosik.pl)
pod spodem jest wężyk zakończony plastikowym króćcem

dokladnie tak jak piszesz

jasiek09
11-01-12, 22:21
To co zaznaczyłeś to własnie zaworek PCV

tomeg23
11-01-12, 22:33
no to wszystko jasne już jest, dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Aha mam jeszcze jedno pytanko co do zaworu EVAP jak go najpewniej wpiąć do kolektora, macie może jakiś pomysł?

tommmmm
13-01-12, 18:07
A ja mam pytanie co się stanie jak się podłączy to bez zaworu PCV?

jasiek09
13-01-12, 18:41
Aha mam jeszcze jedno pytanko co do zaworu EVAP jak go najpewniej wpiąć do kolektora, macie może jakiś pomysł? Tak jak na zdjęciu http://www.ff-squad.com/tech/sensors/purgesolenoid.jpg


A ja mam pytanie co się stanie jak się podłączy to bez zaworu PCV? Napewno będzie problem z poziomem obrotów biegu jałowego

airman
16-01-12, 18:44
Napewno będzie problem z poziomem obrotów biegu jałowego

Dokładnie. Mi obroty nie schodziły poniżej 2000. Musiałem zaslepić dziure w ssaku, a potem dokupiłem sobie zaworek.

pytonmt
09-04-14, 18:24
a jakby tak pozbyć się zaworka PCV i zastosować tam powiedzmy taki filterek jak na odme a "dziurę"w kolektorze zaślepić?stanie się coś? czy szkodliwe dla silnika to będzie?

AdiWNC
09-04-14, 20:39
@tomeq23 - Zawór EVAP możesz najnormalniej pominąć, chyba że nie lubisz podpadać "zielonym" :D Nie ma on wpływu na NIC poważnego...

@pytonmt - Zawsze możesz postawić sobię OCT na grodzi i doprowadzić tam te przewody :)

Cywa
09-04-14, 21:03
Ja mam jeszcze pytanie odsnosnie EVAP jak juz byla o tym mowa. Rozumiem ze ten grzybek jest jako oslona do "wejscia" powietrza? Niestety ułamał sie w moim kolektorze z b16, czy moge uzyc takiego zaworka z kolektora d15b7 lub b18c4 ?

piroman
09-04-14, 21:22
czy moge uzyc takiego zaworka z kolektora d15b7 lub b18c4 ?
tak

pytonmt
10-04-14, 17:58
@pytonmt - Zawsze możesz postawić sobię OCT na grodzi i doprowadzić tam te przewody
zaworek PCV wtedy zostawiamy czy usuwamy?a i czy podpinamy OCT pod dolot czy na wylot z OCT filtr tak jak gdzieś w sieci widziałem?

AdiWNC
11-04-14, 12:42
Na pokrywę zaworów najlepiej wydaje mi się wrzucić mały filterek, a co do połączeń i całej zasady OCT - http://honda-tech.com/showthread.php?t=1199935

Przy okazji mały "repeat" z angielskiego :P