Zobacz pełną wersję : subwoofer w kole zapasowym
Myśle nad subwooferem wsadzonym w koło zapasowe (dojazdówka). Szukam informacji/doświadzczeń innych użytkowników z tym zwiazanych. Wpadłem na to po obejrzeniu pięknej instalacji w civice wykonanej przez extreme car audio ( http://www.extremecaraudio.pl/zd.php?mode=pokaz&idkat=1&idpodkat=30&a=1 ).
Moje pytanie brzmi ile mozna by uzyskać pojemności. Potrzebuje jakieś 30 litrów + objętość głośnika 30 cm i rurki.
jakiej rurki? Zrób skrzynię zamkniętą, a nie jakiś bassreflex. W dodatku wtedy można zejść z kubaturą skrzyni
jakiej rurki? Zrób skrzynię zamkniętą, a nie jakiś bassreflex. W dodatku wtedy można zejść z kubaturą skrzyni
No tez na tym myslałem - wtedy jakieś 23 litry. Ale czy przy tym głośniku który mam troche zbyt wysoko z basem - 50hz przy -3dB. Taka konstrukcja jak tym masz też odpada bo chce mieć maksymalnie funkcjonalny bagażnik. Jedynie coś wtopione w bok bagażnika.
przy 12" głośniku zejdziesz niżej ze strojeniem. Na mojej 25 jest dość wysoko, ale mimo wszystko jak trzeba to i trząść autem się da ;) Chociaż to nie do tego zbudowane.
Pamiętaj, że dużo madrzejsi od nas już walczyli z konstrukcją bass-reflex'ową i niestety okazało się, że albo nie dała sie dobrze zestroić, albo nie dała się kontrolować. Ten typ konstrukcji to raczej dla fanów tub albo band-pass'ów, którzy nie chcą przeżyć szoku po przesiadce na skrzynkę zamkniętą ;)
Ojj. Wydaje mi sie że to trochę przesada. Dobrze wystrojony bas reflex też gra ładnie ale, ponad wszystko trzeba go stroić na jak najkrótszy impuls.
Tylko nie wiem ile tak może mieć objętości taka skrzynka w kole tak żeby zrównała się z podłogą bagaja. Nie wiem jak to zmierzyć??
trzeba go stroić na jak najkrótszy impulsja tego nie robiłem, ale rozmawiałem z ludźmi, którzy zęby zjedli na CarAudio i z jakiś powodów twierdzą, że wystroić tego się nie da !!
trzeba go stroić na jak najkrótszy impulsja tego nie robiłem, ale rozmawiałem z ludźmi, którzy zęby zjedli na CarAudio i z jakiś powodów twierdzą, że wystroić tego się nie da !!
dobra zrobie jak radzisz - bede wciskał lanzara w zamkniętej w koło zapasowe. Potrzebuje do tego zaledwie 16-20 litrów. Krzywa częstotliwości opada bardzo powoli i przy -3dB mam 50 Hz ale już przy -6dB jest 35 Hz :)
Krzywa częstotliwości opada bardzo powoli i przy -3dB mam 50 Hz ale już przy -6dB jest 35 Hz
myślisz, że to ma jakieś większe znaczenie?? skrzynia zamknięta i tak będzie cichsza w porównaniu do BR
Krzywa częstotliwości opada bardzo powoli i przy -3dB mam 50 Hz ale już przy -6dB jest 35 Hz
myślisz, że to ma jakieś większe znaczenie?? skrzynia zamknięta i tak będzie cichsza w porównaniu do BR
No wiem ale bałem sie że chcarakterystyka bedzie zbyt stromo opadać.
Zgadza się zamknięta jest cichsza od otwartej ale poza tym ma same plusy. Lepszy impuls, mniejsza kubatura, nie ma dziur akustycznych (czesto spotykam się że ktoś zrobił sobie otwartą a bass był poza autem a w środku nic nie słychać). Różnica w głośności wynosi 3dB czyli jest tak naprawde połowe. Ale jeśli masz głośnik o wysokim SPL to możesz nadrobić.
Krzywa częstotliwości opada bardzo powoli i przy -3dB mam 50 Hz ale już przy -6dB jest 35 Hz
ciekawe jak do tego doszedłes... pewnie symulacjami. tylko czy twoj program uwzglednia kubature samochodu i zwiazane z nia podbicia?
...Ale jeśli masz głośnik o wysokim SPL to możesz nadrobić.
chyba na desko-basie okolo 80-150Hz bo nizej to nadrabia sie skokiem moj panie :chinczykk:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.