PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik D15z8 a ssący od b7 ?



Daras_V
10-01-12, 16:31
cześć. mam w jajku d15z8 i mysle nad przełożeniem kolektora ssącego z d15b7 tylko pytanie... czy przy takiej wymianie powinienem też wymienic komputer na ten z b7 ?

Van_Dal
10-01-12, 17:05
po co chcesz przekładać te kolektory ?? zmniejszysz moc silnika po przekładce

Daras_V
10-01-12, 17:10
nie nie bo silnik mam z8 a kompa chyba od b2 bo tak bylo jak auto kupilem nawet o tym nie wiedzialem pozniej z kumplami to zauwazylem... a kolektor jest tez z b2 ten plastikowy kwadratowy z blaszka w srodku. a z tego co wiem to d15z8 w serii ma kolektor ssacy taki sam badz podobny do b7-ki a nie ten kwadratowy. i narazie auto nie ma takiej mocy jak powinno (114koni) wiec mysle ze jakbym zmienil ssaka na b7 i moze kompa tez od b7 to wtedy byloby lepiej nie ?

Van_Dal
10-01-12, 17:21
jak zmienisz ssaka i kompa od d15b7 to nie uzyskasz wiecej niz 105 w porywach, w dodatku jak nie zrobisz sterowania VTEC-iem to nawet o 90 będzie trudno
jak zmienisz kompa od z8 i ssaka od z8 to możesz dopiero gadać o 114 KM

nie dziw się ze masz mało mocy skoro silnik chodzi Ci na 12 zaworach zamiast 16 (VTEC-E)

Daras_V
10-01-12, 17:42
to co zrobic zeby mial te 114 ? bo mysle ze bez zmiany tego ssaka i kompa chyba sie nie obedzie nie ?

Van_Dal
10-01-12, 18:27
chcesz miec 114 KM to bez zmiany ssaka kompa wiązki i rzeźby przy elektryce zapomnij
a o jakim kolektorze mówisz ??? z d15b2 czy z innego silnika (chodzi mi teraz o to co masz w budzie)

Daras_V
10-01-12, 18:32
b2 mam w budzie

Van_Dal
10-01-12, 18:34
ale w d15b2 kolektor był metalowy a nie plastik,

Daras_V
10-01-12, 18:51
no moze myle ale pokrywa z nap. PGM-FI jest metalowa. wiec dol pewnie tez. nie pamietam dokladnie... ale w kazdym badz razie napewno nie bedzie to wszystko od Z8-ki bo mysle ze komp i ssacy sa od b2-ki ssak raczej na bank a kompa nie sprawdzalem...

kazik2_h9w3
10-01-12, 21:46
Fotka by pomogła

mlodyxx
10-01-12, 22:14
po co fotka najpredzej poprzedniemu wlascicielowi padl b2 i wlozyl sam slupek z8 jak chcesz miec 114 koni to do tego silnika kompa od d15z6 lub z8 musisz zalozyc w zadne inne sie nie baw bo szkoda twoiej pracy i pieniedzy ssacy od b7 jesli masz mozesz wykorzystac tylko wtryski musisz miec z 6 gen maja inna wydajnosc 5 gen b7ma chyba 240 a 6 gen 190 reszta kolektora czyli przepustnica krokowy i map senosr moze byc od b7 ale jesli nie masz od b7 w posiadaniu to najlepiej kup od d15z8 lub d15z6 bo tam jest jeszcze zawor egr ktory pasowalo by podpiac zeby komp bledu nie lapal . pozatym jescze bedzie ci potrzebny aparat pod pelny wtrysk bo ten z b2 sie nie nada , przy okazji zerknij czy poprzednik nie wyjal ci czujnika pol walu (ckf) jesli jest to ok jesli nie trzeba dokupic ,
Z wiazka sie troche bedziesz musial pobawic ale jak zrobisz tak jak fabryka to stworzyla to od 4,5tys obr silniczek sie kreci z rzuciem do odciecia az milo ;D a przy spokojnej jezdzie spalanie masz w granicach 6,5 litra przy bucie okolo 9 masz jakies pytania wal na pw robilem kilka takich przekladek jedna jezdzi w mojej hance i nie narzekam
a i jescze jedno komp z Z8 ma sonde na 4 kable a tez zd15z6 ma na 1 jak masz jakies pytania wal na pw .sory wszystkich za ortgrafie ale zmeczenie robi swoje jakbys chcial ssacy i aparat z z8 to mam na stanie wiazke ci moge praktycznie wyprodukowac