PDA

Zobacz pełną wersję : wtrysk wody



Szczery
09-01-12, 15:59
do tych, co to szukac im sie nie chce nie naleze a mimo to nieznalazlem.
Moje pytanie, czy ktos z Was sie juz z tym tematem spotkal, uzywal probwal?
Wtrysk wody wraz z "paliwem" jako wypelniacz w trakcie spalania mieszanki.
Podnosi cisnienie spalanej mieszanki, chlodzi gary, podnosi mocc o nawet 25%.
To taka sucha teoria, a ktos cos z praktyki moze...?
Pozdrowionka...

reaktor
09-01-12, 16:41
Twoja teoria jest nie bardzo :) Poszukaj sobie meth injection

carlosv
09-01-12, 20:02
Ekhm... dobrze myślisz Szczery... Są testy wtrysku wody w momencie spalania mieszanki podczas gdy wał jest obrócony około 90stopni od GMP (oczywiście początek wtrysku jest kilka stopni wcześniej). Woda parując podnosi ciśnienie w cylindrze i zwiększa moc i moment no i jak wspomniałeś chłodzi cylinder. A 90 stopni dla tego ze wtedy możesz zyskać największy moment (największe ramie na którym działa siła) i dla tego ze temperatura gwarantuje szybkie odparowanie wody. Są problemy z tym układem, drastycznie zwiększa "korozyjność" elementów, duży jest koszt instalacji no i konieczne jest stosowanie czystej destylowanej wody, dodatkowo w razie awarii takiego wtryskiwacza na pewno jego cena nie będzie należała do najniższych. Ale pomysł jest trafny tylko jak to często bywa jest problem technologiczny.

anticorr
09-01-12, 20:07
Dokładnie to wtrysk metanolu, znajomy z mitsumaniaków ma takie coś w VR4. Mówił ze dobra sprawa, ale spalił sobie niechcącą kontroler wtrysku.

Szczery
09-01-12, 20:33
no wlasnie czulem ze to nie moze byc az takie piekne. Wyglada na to, ze wtryskiwaccze takie stosuje sie juz przy ukladach wtrysku alk metylowego chyba.
Tyle ze w uturbionych jednostkach glownie...

carlosv
09-01-12, 20:54
Dokładnie to wtrysk metanolu
Ja wiem że sa testy z wodą ale o metanolu to nie słyszałem:). Ale ten Twój znajomy ma wtrysk bezpośredni metanolu czy jakieś inne rozwiązanie zasilania? Sam robił instalacje?

anticorr
09-01-12, 22:00
Ale ten Twój znajomy ma wtrysk bezpośredni metanolu czy jakieś inne rozwiązanie zasilania? Sam robił instalacje?
Szczerze to nie pamiętam, ale chyba wtrysk MPI mówił że jest, w bagażniku ma zbiornik 5L mieszanki 55%woda i 45%metanol. Ale więcej szczegółów nie znam, a budował to chyba sam tak jak wszystko w aucie( bez pośredników)

Brat mi właśnie powiedział że to działa tak:
Na sterowniku ustawia się od jakiego obciążenia silnika ma się wtrysk zacząć i na jakim skończyć w ten sposób sterownik liniowo zwiększa od min do max dawkę wtrysku do kolektora.

Fawor
10-01-12, 00:12
wtrysk wody lub mieszanek z metanolem ma za zadanie obniżyć temp spalania. Nie dodaje mocy sam w sobie tylko dzięki niemu przesuwa się wyżej granica spalania stukowego i można dołozyc boostu i zapłonu. Stosowany właśnie w autach doładowanych - w NA nie ma wiekszego sensu.

Są testy wtrysku wody w momencie spalania mieszanki podczas gdy wał jest obrócony około 90stopni od GMP (oczywiście początek wtrysku jest kilka stopni wcześniej). Woda parując podnosi ciśnienie w cylindrze i zwiększa moc i moment no i jak wspomniałeś chłodzi cylinder. A 90 stopni dla tego ze wtedy możesz zyskać największy moment (największe ramie na którym działa siła) i dla tego ze temperatura gwarantuje szybkie odparowanie wody.
wszystko spoko, ale nie pomyliły Ci się czasem miejsca położenia tych 90 stopni od GMP? Bo mowisz, ze wtrysk akurat w tym miejscu, zeby był największy kąt działania siły na wał, ale to dzieje się w suwie pracy. Jak masz zamiar wtedy wtrysnąć wodę do cylindrów? :) Bo przez zamknięte zawory nie za bardzo. A przez dodatkowe wtryskiwacze bezpośrednio do komory..budowanie drugiego systemu FSI w silniku specjalnie dla samej wody.

carlosv
10-01-12, 00:50
Jak masz zamiar wtedy wtrysnąć wodę do cylindrów? Bo przez zamknięte zawory nie za bardzo. A przez dodatkowe wtryskiwacze bezpośrednio do komory..budowanie drugiego systemu FSI w silniku specjalnie dla samej wody

Pisałem o bezpośrednim wtrysku do cylindra, o takich badaniach i próbach mi wiadomo (a bezpośredni bo możesz w dowolnym momencie wtrysnąć wodę i tu też są problemy bo ciśnienie wtrysku musi być na tyle duże by "kropelki" miały jak największą powierzchnie parowania, czyli musi byc ich duzo i muszą byc jak najmniejsze), problemów jest tyle że raczej nie prędko ta wersja wejdzie na rynek:). Ale nie zdziwią mnie inne pomysły bo moze ich być duzo, teraz kazdy kompinuje jak bardziej wysilic małe silniki i zwiekszyc ich sprawnosc. Ale z reguły cos stoi na przeszkodzie:). Tak więc śledzę temat i może czegoś się dowiem:).

Ja mam trochę inny pomysł na mniejsze spalanie i podniesienie sprawnosci w silnikach z VTEC, ale to już inny temat:).

rychulja
10-01-12, 01:02
Sama woda tylko obniża EGT po czym jak Fawor napisał można więcej do pieca dorzucić wtedy jest moc
Woda/Metanol wtedy i pojawia się moc

Fawor
10-01-12, 01:06
Pisałem o bezpośrednim wtrysku do cylindra
jesli tak, to reszta jest juz jasna :) skonczylem poliburdel i jakos wypadam ze swiata nowinek..

carlosv
10-01-12, 01:12
skonczylem poliburdel i jakos wypadam ze swiata nowinek..
ja jeszcze nie skończyłem, ale faktycznie można nowinek nałapać, teraz popadam tylko w takie tematy:).

Szczery
10-01-12, 01:25
no to lipa, ze podanie mieszanki wodnometanolowej jest tylko w turbo mile widziane.
A skoro chodzi o to o vo w tym chodzi to po uj to w dieskach robia?
Siedze w pracy i nie mam duzo czasu na googlowanie :P Dlatego czekam na dalsze info na ten temat, moze komus sie przy budowie uturbionego potworka przydac...

Fawor
10-01-12, 11:07
a diesel nie jest turbo? :) Poza tym w dieslu wszystko odbywa się troche na odwrót niz w benzynie. W turbo ZI dolewanie paliwa powoduje obnizanie EGT. W ZS odwrotnie. A paliwa jednak trzeba nalac, zeby zrobic np 250+ z diesla. Wtedy wlasnie stosuje się wtrysk czegokolwiek, co obniża temp spalania.