Zobacz pełną wersję : wtrysk wody
do tych, co to szukac im sie nie chce nie naleze a mimo to nieznalazlem.
Moje pytanie, czy ktos z Was sie juz z tym tematem spotkal, uzywal probwal?
Wtrysk wody wraz z "paliwem" jako wypelniacz w trakcie spalania mieszanki.
Podnosi cisnienie spalanej mieszanki, chlodzi gary, podnosi mocc o nawet 25%.
To taka sucha teoria, a ktos cos z praktyki moze...?
Pozdrowionka...
Twoja teoria jest nie bardzo :) Poszukaj sobie meth injection
Ekhm... dobrze myślisz Szczery... Są testy wtrysku wody w momencie spalania mieszanki podczas gdy wał jest obrócony około 90stopni od GMP (oczywiście początek wtrysku jest kilka stopni wcześniej). Woda parując podnosi ciśnienie w cylindrze i zwiększa moc i moment no i jak wspomniałeś chłodzi cylinder. A 90 stopni dla tego ze wtedy możesz zyskać największy moment (największe ramie na którym działa siła) i dla tego ze temperatura gwarantuje szybkie odparowanie wody. Są problemy z tym układem, drastycznie zwiększa "korozyjność" elementów, duży jest koszt instalacji no i konieczne jest stosowanie czystej destylowanej wody, dodatkowo w razie awarii takiego wtryskiwacza na pewno jego cena nie będzie należała do najniższych. Ale pomysł jest trafny tylko jak to często bywa jest problem technologiczny.
Dokładnie to wtrysk metanolu, znajomy z mitsumaniaków ma takie coś w VR4. Mówił ze dobra sprawa, ale spalił sobie niechcącą kontroler wtrysku.
no wlasnie czulem ze to nie moze byc az takie piekne. Wyglada na to, ze wtryskiwaccze takie stosuje sie juz przy ukladach wtrysku alk metylowego chyba.
Tyle ze w uturbionych jednostkach glownie...
Dokładnie to wtrysk metanolu
Ja wiem że sa testy z wodą ale o metanolu to nie słyszałem:). Ale ten Twój znajomy ma wtrysk bezpośredni metanolu czy jakieś inne rozwiązanie zasilania? Sam robił instalacje?
Ale ten Twój znajomy ma wtrysk bezpośredni metanolu czy jakieś inne rozwiązanie zasilania? Sam robił instalacje?
Szczerze to nie pamiętam, ale chyba wtrysk MPI mówił że jest, w bagażniku ma zbiornik 5L mieszanki 55%woda i 45%metanol. Ale więcej szczegółów nie znam, a budował to chyba sam tak jak wszystko w aucie( bez pośredników)
Brat mi właśnie powiedział że to działa tak:
Na sterowniku ustawia się od jakiego obciążenia silnika ma się wtrysk zacząć i na jakim skończyć w ten sposób sterownik liniowo zwiększa od min do max dawkę wtrysku do kolektora.
wtrysk wody lub mieszanek z metanolem ma za zadanie obniżyć temp spalania. Nie dodaje mocy sam w sobie tylko dzięki niemu przesuwa się wyżej granica spalania stukowego i można dołozyc boostu i zapłonu. Stosowany właśnie w autach doładowanych - w NA nie ma wiekszego sensu.
Są testy wtrysku wody w momencie spalania mieszanki podczas gdy wał jest obrócony około 90stopni od GMP (oczywiście początek wtrysku jest kilka stopni wcześniej). Woda parując podnosi ciśnienie w cylindrze i zwiększa moc i moment no i jak wspomniałeś chłodzi cylinder. A 90 stopni dla tego ze wtedy możesz zyskać największy moment (największe ramie na którym działa siła) i dla tego ze temperatura gwarantuje szybkie odparowanie wody.
wszystko spoko, ale nie pomyliły Ci się czasem miejsca położenia tych 90 stopni od GMP? Bo mowisz, ze wtrysk akurat w tym miejscu, zeby był największy kąt działania siły na wał, ale to dzieje się w suwie pracy. Jak masz zamiar wtedy wtrysnąć wodę do cylindrów? :) Bo przez zamknięte zawory nie za bardzo. A przez dodatkowe wtryskiwacze bezpośrednio do komory..budowanie drugiego systemu FSI w silniku specjalnie dla samej wody.
Jak masz zamiar wtedy wtrysnąć wodę do cylindrów? Bo przez zamknięte zawory nie za bardzo. A przez dodatkowe wtryskiwacze bezpośrednio do komory..budowanie drugiego systemu FSI w silniku specjalnie dla samej wody
Pisałem o bezpośrednim wtrysku do cylindra, o takich badaniach i próbach mi wiadomo (a bezpośredni bo możesz w dowolnym momencie wtrysnąć wodę i tu też są problemy bo ciśnienie wtrysku musi być na tyle duże by "kropelki" miały jak największą powierzchnie parowania, czyli musi byc ich duzo i muszą byc jak najmniejsze), problemów jest tyle że raczej nie prędko ta wersja wejdzie na rynek:). Ale nie zdziwią mnie inne pomysły bo moze ich być duzo, teraz kazdy kompinuje jak bardziej wysilic małe silniki i zwiekszyc ich sprawnosc. Ale z reguły cos stoi na przeszkodzie:). Tak więc śledzę temat i może czegoś się dowiem:).
Ja mam trochę inny pomysł na mniejsze spalanie i podniesienie sprawnosci w silnikach z VTEC, ale to już inny temat:).
Sama woda tylko obniża EGT po czym jak Fawor napisał można więcej do pieca dorzucić wtedy jest moc
Woda/Metanol wtedy i pojawia się moc
Pisałem o bezpośrednim wtrysku do cylindra
jesli tak, to reszta jest juz jasna :) skonczylem poliburdel i jakos wypadam ze swiata nowinek..
skonczylem poliburdel i jakos wypadam ze swiata nowinek..
ja jeszcze nie skończyłem, ale faktycznie można nowinek nałapać, teraz popadam tylko w takie tematy:).
no to lipa, ze podanie mieszanki wodnometanolowej jest tylko w turbo mile widziane.
A skoro chodzi o to o vo w tym chodzi to po uj to w dieskach robia?
Siedze w pracy i nie mam duzo czasu na googlowanie :P Dlatego czekam na dalsze info na ten temat, moze komus sie przy budowie uturbionego potworka przydac...
a diesel nie jest turbo? :) Poza tym w dieslu wszystko odbywa się troche na odwrót niz w benzynie. W turbo ZI dolewanie paliwa powoduje obnizanie EGT. W ZS odwrotnie. A paliwa jednak trzeba nalac, zeby zrobic np 250+ z diesla. Wtedy wlasnie stosuje się wtrysk czegokolwiek, co obniża temp spalania.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.