Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak redukować biegi?



the-one
29-05-07, 21:52
Witam. Dzis czekajac na zone znajomego przed sklepem gdzie pracuje, wsiadlismy do mojej Hondzinki i rozmawialismy o roznych *******ach zwiazanych z autem itp. W miedzy czasie opowiedzialem mu ze na trasie jak jade za jakas ciezarowka, ciezarowkami ktore wleka sie 90 km\h to redukuje z 5go biegu na 3ci i wtedy przyspieszam do tych 110-120 km\h i nastepny bieg, zeby jak najszybciej wyprzedzic sznurek i znajomy w tym momencie wyskoczyl ze slowami ze tak nie wolno bo skrzynia i pasek rozrzadu szybko pojda... ze nalezy zbijac po jednym biegu bo tak musi byc i juz!
Szczerze mowiac to odkad mam autko to przez 20 000 km czesto tak robie i nic sie nie dzieje wiec prosze uswiadomcie mnie jak te teorie maja sie do rzeczywistosci. bo jesli to prawda to przestane tak robic.

Pozdrawiam

oldee
29-05-07, 22:01
ja slyszalem ze przy takich manewrach zuzywa sie po prostu szybciej spzeglo.

[H] Dylu [H]
29-05-07, 22:02
faktycznie, w skrzyniach nazwę to "cywilnych" czyli nie sportowych powinno zbijać się biegi co stopień, oczywiście nie uszkodzisz skrzyni od razu albo nawet po 20 czy 30 tys km, ale zamiast wytrzymać 200 tys km wytrzyma Ci ona 100 tys km przy takiej eksploatacji...

raMMzes
29-05-07, 22:05
Redukując 2 biegi na raz obciążenie będzie większe, ale nie sądzę, żeby to specjalnie niszczyło skrzynię, czy cokolwiek tam jeszcze.

the-one
29-05-07, 22:21
Dzieki za szybki odzew. Wiadomo, ze szybciej sie skrzynia zuzywa wiec dla swietego spokoju bede redukowal zgodnie z normą.

Pozdrawiam.

kfas666
29-05-07, 22:38
z tego co ja jeszcze z kursu pamiętam to mi instruktor też kazał redukować po jednym. czymś to wtedy uzasadniał, ale tego to już nie pamiętam... :zamkniety temat:

mirasek
29-05-07, 22:39
dla swietego spokoju bede redukowal zgodnie z normą.

.

Daj spokój, jak sie to robi umiejętnie to można redukować o dwa. Właśnie takim zbijaniem pokolei szybciej wykończysz sprzęgło. Fakt, synchronizatorom to nie służy, ale bez przesady...

gryzmo
29-05-07, 22:45
Stosować "między gaz" i nie ma problemu.

the-one
29-05-07, 23:02
Stosować "między gaz" i nie ma problemu.

Mozna jasniej, bo nie bardzo rozumiem na czym to polega :(

tehCleaner
29-05-07, 23:09
wciskasz sprzęgło, dodajesz gazu az silnik osiagnie tyle obrotów ile bedzie miał przy danej predkosci na danym biegu.

pozdro.

misiek1980
29-05-07, 23:10
jak nawet dorzniesz skrzynie nie jest droga na szczescie ja dalem za sama skrzynie 350 pln mozesz redukowac o 2 ale rob to z wyczuciem i zalezy na jakich predkosciach bo przy 170 schodzic z 5 na 3 nie polecam

raMMzes
29-05-07, 23:13
Zmieniasz z 5 na 3, że tak powiem klasycznie - szarpnie ci samochodem, żeby tego uniknać, podczas redukcji stosujesz międzygaz. Czyli tak: piątka, sprzęgło, luz, puść sprzęgło, dodaj gazu, sprzęgło, bieg docelowy. W ten sposób nie tylko płynniej jedziesz, ale także oszczędzasz sprzęgło :)

Tego gazu powinno być trochę więcej niż będziesz miał obrotów na biegu docelowym, czyli 3 po redukcji.

Egon
30-05-07, 00:54
chlopaki mowimy tu o 90 km/h co tu ma szarpnac ja tak jezdze odkad dostalem prawojazdy czyli 7 lat i jakos nigdy nic nie popsulem ani skrzyni ani sprzegla ani nic innego , wiec wedlug mnie przy malych predkosciach to normalnewiadomo ze przy wiekszych predkosciach moze sie cos dziac ale tutaj niesadze:)
:agent:

p0lish
30-05-07, 05:56
przy redukcji ogolnie powinno sie dodawac gazu - mniej szarpie, wyrownuja sie obroty

pompek
30-05-07, 14:14
Czyli tak: piątka, sprzęgło, luz, puść sprzęgło, dodaj gazu, sprzęgło, bieg docelowy.
przepraszam, a czy czynność puść sprzęgło nie jest przypadkiem zbyteczna... zaznaczam, że może się mylę ale nie można dodać gazu na wciśniętym sprzęgle?

mirasek
30-05-07, 15:23
Czyli tak: piątka, sprzęgło, luz, puść sprzęgło, dodaj gazu, sprzęgło, bieg docelowy.
przepraszam, a czy czynność puść sprzęgło nie jest przypadkiem zbyteczna... zaznaczam, że może się mylę ale nie można dodać gazu na wciśniętym sprzęgle?

Ja uważam że zbyteczna, ale jak kto woli. Ja przy takiej redukcji poprostu zwiększam obroty do mniej więcej takich jakie będą przy danej prędkości na docelowym biegu (jak sie już troche jeździ samochodem to sie wie/czuje).
Skrzynie czy sprzęgło można załatwić częstym efektownym hamowaniem silnikiem => puszczasz gaz, konkretna redukcja, puszczasz sprzęgło i wziiiiiuuuuummmmmmm... ;)

the-one
30-05-07, 16:20
jak nawet dorzniesz skrzynie nie jest droga na szczescie ja dalem za sama skrzynie 350 pln mozesz redukowac o 2 ale rob to z wyczuciem i zalezy na jakich predkosciach bo przy 170 schodzic z 5 na 3 nie polecam

To jasne... Chodzi mi glownie mniej wiecej o predkosc 90 km\h i dzieki za wszelkie opinie ;)

Pozdrawiam.

zoran.misic
30-05-07, 16:39
Przeciez przejscie z 5 biegu na 3 przy predkosci 90km/h nie jest szkodliwe dla skrzyni chociazby dlatego ze na 3 biegu mozna jezdzic duzo szybciej czyt. skrzynia jest przystosowana do takich obciazen jakie wystepuja na 3 biegu przy 90km/h. Inaczej by bylo gdybys chcial 3 wbic przy 140.
A miedzygaz pomaga oszczedzic sprzeglo, tyle

oldee
30-05-07, 18:46
a po co w ogole puszczac sprzeglo przed wrzuceniem 3-go biegu. w rezultacie bedzie taki sam efekt jak z tym miedzygazem bo wystarczy przy puszczaniy sprzegla na 3 im biegu miec odpowiednio wcisniety gaz

raMMzes
30-05-07, 18:59
a po co w ogole puszczac sprzeglo przed wrzuceniem 3-go biegu. w rezultacie bedzie taki sam efekt jak z tym miedzygazem bo wystarczy przy puszczaniy sprzegla na 3 im biegu miec odpowiednio wcisniety gaz

Kolega o tym 1 raz słyszał, więc łatwiej mu będzie to zrobić w sposób opisany wyżej. Oczywiście po pewnym czasie puszczanie sprzęgła okaże się niepotrzebne :)

PS Polecam pooglądać sobie Best Motoring :)