PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z płynem chłodniczym.



mmaarriiuuss
08-01-12, 18:17
Witam! Mam taki oto problem: po przejechaniu ok 300 km poziom płynu chłodniczego w aucie obniżył się o jakieś 2 cm, dodam że czuć było z pod maski płyn chłodniczy co przykuło moją uwagę. Po oględzinach na kanale nie zauważyłem takiego miejsca gdzie płyn mógłby ubywać. Odpaliłem auto poczekałem aż się nagrzeje a poziom płynu się podniósł nawet o więcej niż te 2 cm czy to normalne? Mój silnik to D14A5 96 rok. Poza tym silnik chodzi równo i dobrze się nagrzewa, wentylator również się włącza. W płynie nie było śladu oleju i odwrotnie więc chyba to nie wina uszczelki pod głowicą.

nikog0
08-01-12, 20:14
Coś pewnie jest nie tak skoro poczułeś zapach płynu chłodniczego, bo normalnie go nie czuć. Pooglądaj wszystkie węże, zwłaszcza łączenia węży, zobacz czy gdzieś nie jest mokro. Może gdzieś jest jakaś niewielka nieszczelność i układ się nieco zapowietrza czasami. Zwykle właśnie wini się uszczelkę głowicy... Objętość płynu chłodniczego pod wpływem wzrostu temperatury powinna co najwyżej tylko nieznacznie zwiększać swoją objętość. Może coś cieknie po chłodnicy i nie rzuciło się w oczy...
A w samochodzie wewnątrz też odczuwasz zapach płynu chłodniczego? (np po załączeniu nawiewów? ) Może coś podcieka na połączeniu z nagrzewnicą... i nie widać.

mmaarriiuuss
08-01-12, 20:35
Właśnie o to chodzi że w aucie jak jadę to nic nie czuje, ale jak podniosę maskę to wtedy czuć.Teraz jest mokro i ciężko cokolwiek zobaczyć.
Czy jak podczas pracy silnika odkręcę korek od wlewu oleju i lekko dmucha powietrzem to prawidłowe zjawisko?

Pers68
08-01-12, 21:20
To że "lekko" dmucha to nic złego, jeśli dymu nie ma i nie dmucha bardzo mocno to naprawdę nic złego, poza tym jeśli uszczelka walnięta to po nagrzaniu i otwarciu termostatu bąble powietrza nawalały by jak szalone z chłodnicy( po dodaniu gazu). Typowe niesprawności tego układu to rdzewiejące opaski zaciskowe metalowe, gnijąca nagrzewnica oprócz tego jeśli masz gaz opaski na trójnikach...Może być i uszczelka pompy teoretycznie ale nie słyszałem w praktyce o takiej awari, Już pisałem w innym poście ale pomysł został lekko skrytykowany, też nie mogłem zlokalizować u siebie problemu dosłownie wszystko sprawdziłem i w końcu zupełnie przypadkiem natrafiłem na koreczek firmy Blau z Intercars otwierający się 0d 0,9bara a nie jak w orginale od 1,1. Od momentu zastosowania pożegnałem się z uporczywym problemem(dodam ze wczesniej wymienilem na HKT i nie polecam tamten to chyba wogle otwierał się jak juz ciśnienie rozwałalo uklad hehehe)

mmaarriiuuss
08-01-12, 21:40
Poczekaj coś mi świta, że przy pracy silnika jak otworzyłem zbiornik wyrównawczy to płyn w ogóle nie leciał z rurki co najwyżej leciutko pokapywał przy nagrzanym silniku. Czy powinno to wyglądać inaczej? Wydaje mi się że mam jakiś inny korek przy chłodnicy bo wygląda na nowy.

Pers68
09-01-12, 13:49
Powinno być tak im mocniej sie nagrzeje tym więcej cieknie go z rurki. Mniej więcej zimny silnik-pełna chłodnica i min. na zbiorniczku, silnik po włączeniu wentylatora- max. na zbiorniczku albo troszeczkę powyżej(ale minimalnie).