Zobacz pełną wersję : Ciężej odpala, gaśnie, dziwne bulgotanie?
Siema.
Od tygodnia zauważyłem że moja ej9 ciężej odpala. Wcześniej odpalała od "strzała", a teraz trochę dłużej muszę pokręcić. Po odpaleniu gaśnie na wolnych obrotach, inaczej reaguje na pedał gazu, dławi się.
Jak jest ciepły odpala normalnie. Myślałem ze to nic poważnego, deszczowa pogoda, coś z kablami.
Jednak jeździłem dzisiaj trochę po mieście, zatrzymałem się pod sklepem po browarka. Uruchamiam i słyszę dziwne bulgotanie, szum jakby się woda gotowała dochodzący z okolic schowka, takie wrażenie. Wskaźnik temperatury ok, w połowie. Wydaje mi się że zaczęła bardziej dymić. Dym koloru szaro-białego, NIE granatowo-niebieski.
Co może być powodem?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź.
skolopendra
08-01-12, 12:08
po obserwuj płyn w zbiorniczku
przy jakiejś konkretnej temperaturze?
Ten bulgot to nie odpowietrzony uklad ew zapchana nagrzewnica
czyli nic niepokojącego? Co do nagrzewnicy, to przy włączaniu/wyłączaniu nawiewu słychać "pukanie" wiatraka - łożysko?
Nie odpowietrzony układ ma coś do uruchamiania silnika?
co do cięższego odpalania, sprawdź poziom i gęstość elektrolitu w akumulatorze, i napięcie ładowania, bulgotanie może dochodzić z akumulatora, który jest przeładowywany, i wydziela się wodór, a zagazowywany akumulator zmniejsza swoją pojemność co powoduje cięższe odpalanie
Właśnie to bulgotanie dochodzi z okolic akumulatora, prawa strona - schowek. Usłyszałem to zaraz po uruchomieniu.
Jutro sprawdzę poziom elektrolitu oraz napięcie.
dzisiaj przejechałem 5km, zatrzymałem się pod bankomatem, chcę uruchomić, uruchamia, ale za chwile gaśnie.
Uruchamiam ponownie, dławi się, dodaje lekko gazu - gaśnie. I tak kilkakrotnie. Teraz w ogóle nie uruchamia..
Co się dzieje?
a sprawdziłeś napiecie ?? jak daje Ci za duże to mogło się stać cokolwiek
reset robiłeś ?? samodiagnostyke /?
Nic nie robiłem, podłączyłem na razie tylko akumulator pod prostownik, bo się rozładował wracając na holu..
Zdjąć klemę i założyć ponownie?
Samodiagnostyka? Nie...
Szczegółowiej trochę proszę ;)
Sprawdz pompe paliwa, sprawdz czy przekaznik dziala...
rozładował ci sie w czasie holowania ?? to co miałeś włączone i jak długo
czy jak go wyciągałeś to był ciepły ??
jak przekręcisz kluczyk na zapłon to słyszysz buczenie pompy ??
sprawdz skrzynke bezpieczników
jeżeli był to masz zagazowany akumulator
Ciężko odpala,masz dym szaro biały?to uszczelka głowicy.
Pompa paliwa wydaje się ok, słychać że podaje paliwo.
Holowałem go przez jakieś 7min, światła + kierunki.
Tak jak mówię, na początku odpalał, ale sie dławił, nie chciał się wkręcać na obroty.
Później nie odpalał już wcale..
Później rozładował się akumulator, przygasły kontrolki - po holowaniu.
zaq szybko ci sie rozładował, moim zdaniem
jak z ładowaniem jego, poziom elektrolitu i wgl ??
sprawdz czy nei jest zagazowany
Do tego akumulatora nie da się dolać wody - bezobsługowy.
Jedyne co rzuciło mi się w oczy to zaśniedziałe klemy, już wyczyszczone, akumulator się ładuje.
po podłączeniu akumulatora robisz samodiagnostykę, sprawdzasz pompę paliwa skrzynki z bezpiecznikami i powiesz co Ci wyszło
tak jak kolega wyżej pisze możliwe że poszła Ci uszczelka pod głowicą, dlatego ciężej palił i dymił. A dławił się bo już zaciągnął taką ilość płynu której nie zdołał przepalić. Sprawdź ilość płynu. A to bulgotanie to płyn który się gotuje w zbiorniczku i przy gaszeniu auta zostaje zassany do układu.
Filtr paliwa byl wymieniany ? :>
Nie, filtra paliwa jeszcze nie wymieniałem. Naładowałem akumulator - Honda uruchomiała i o dziwo się nie dławi.. Zobaczę jak będzie, kiedy pojeżdżę trochę dłużej.
sprawdś to zasrane napięcie, chyba ze dawno problemów nie miałeś
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.