Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czyzby remont???



bartek3
29-05-07, 10:51
mam problem tego typu,ze gdy jade np na 2 okolo 4000obr i wcisne gaz do oporu pojawia sie za mna niebieski dym.czyzby nadchodzil remont.moze mi ktos cos doradzic czy mozna tak jeszcze jakis czas jezdzic,moze sprobowac zmienic olej na jakis mineralny.teraz jezdze na mobil polsyntetyk.prosze o jakas rade bo w lipcu wybieram sie nad morze i chcialbym dojechac Confused

Bonifacy
29-05-07, 12:17
Zmiana oleju na mineralny wiele nie da ale warto spróbowac..sprawdz ile Ci bierze oleju między wymianami..nie piłuj go tak..i nad morze smiało mezesz jechac...silnik sie nie rozsypie:)... ale remoncik sie zbliża wielkimi krokami.

miku
29-05-07, 13:58
Zmiana oleju na mineralny wiele nie da ale warto spróbowac..sprawdz ile Ci bierze oleju między wymianami..nie piłuj go tak..i nad morze smiało mezesz jechac...silnik sie nie rozsypie:)... ale remoncik sie zbliża wielkimi krokami.
Odważny jesteś :). Mój szwagier zrobił na takich objawach 250KM i jadąc po nowy silnik auto zatrzymało się w połowie drogi :)

Respev
29-05-07, 14:12
Mój szwagier zrobił na takich objawach 250KM i jadąc po nowy silnik auto zatrzymało się w połowie drogi
Pewnie oleju zabrakło :aloha: Bez przesady, to, że bierze olej, nie znaczy, że silnik zaraz padnie. Trzeba monitorować tylko ubytek.

bartek3
29-05-07, 15:57
oleju bierze jakies 1,5l na 3500km.a jak bedzie trzeba remont to co do wymiany i jakie koszty.

_Pawel
29-05-07, 16:40
oleju bierze jakies 1,5l na 3500km.a jak bedzie trzeba remont to co do wymiany i jakie koszty. .. poczytaj forum było o tym setki razy

misiek1980
29-05-07, 23:22
nie panikuj zalej mineral 15w40 i zobacz co sie bedzie dzialo moja hania ma 230 000km jezdzi na mineralu i przy ostrej jezdzie powyzej 4500 obrotow złopie 1 l oleju na tysiaka a przy spokojnej prawie nic. złopie ci 0.5 litra połsyntetyku na tysiak to całkiem niezły wynik zalej mineral to nic nie bedzie brał a co do remontu to jabym go nie robił jak ci mineralu nie bedzie piła chyba ze nie wiesz co z pieniedzmi robić koszt naprawy jak juz naprawde bedzie źle to ok 200 -600 robocizna 200 - 1000 czesci moze to byc wszystko zuzyte pierscienie tłoki polerowaniew kazdym badz razie nowego silnika bym nie kupował jak juz bedzie zle a wyremontowal stary szwagier w 4 generacji sam cos takiego robil 2 lata temu to kosztowalo go to 600pln pierscienie polerowanie tłoki ale hania smigała na 0w40 i ani kapki nie brała ale on remont robił po 300 000km kidy juz naprawde było zle kiedy złopał minerala masakrycznie duzo

bartek3
30-05-07, 08:49
i tak wlasnie zrobie,zakupie jakiegos minerala i zobacze co bedzie sie dzialo.najlepiej jakiej firmy zakupic ten mineral??

xms
30-05-07, 10:01
ja mam podobny problem i intensywnie się zastanawiam nad czymś innym. Moja chla jakieś 0.7-1l na 1000 zależy czy pałuje czy nie. Jeżdże na mobilu 10W40 uper Power coś tam :) w każdym razie teraz przy wymianie chce zalać go mineralnym Mobilem i dodatkowo zakupić Bliinstain-a (nie pamietam jak się to pisze) jest drogawy (około 70-80pln) ale podobno naprawde dobry.

raMMzes
30-05-07, 10:08
i tak wlasnie zrobie,zakupie jakiegos minerala i zobacze co bedzie sie dzialo.najlepiej jakiej firmy zakupic ten mineral??

Lej jak najlepszy, ale wg mnie to i tak nie pomoże... Jeśli przy 4000rpm masz już za sobą siwo, to lepiej szykuj kasę na remont :/ Z drugiej strony, ubytek nie jest za duży (jeśli oczywiście tak jest...), więc zalej go dobrym minerałem i kontroluj zużycie oliwki.

bartek3
30-05-07, 10:19
siwo sie robi jak jade tak okolo 4000obr i nagle wcisne gaz do oporu,wiadomo ze juz obroty sa wyzsze to wtedy robi sie siwy dym,ale to przy takim palowaniu.

raMMzes
30-05-07, 10:39
siwo sie robi jak jade tak okolo 4000obr i nagle wcisne gaz do oporu,wiadomo ze juz obroty sa wyzsze to wtedy robi sie siwy dym,ale to przy takim palowaniu.

Czyli 'ok', lej minerał, możesz też spróbować jakiś półsyntetyk 10w50, 15w50, powinien go mniej pić, ale jest droższy :/

Napisz potem co z tego wyszło :)

bartek3
30-05-07, 10:41
ok napisze.dzieki za wskazowki.

[ Dodano: Sro 30 Maj, 2007 ]
jeszcze jedno pytanie,czy mozna mieszac polsyntetyk z olejem mineralnym?bo mam na tym polsyntetyku jakie 4000km przejechane i nie wiem czy wymienic go czy moglbym dolewc minerala i czy nic by sie nie podzialo.

shadmen
30-05-07, 17:38
odradził bym takie rozwiązanie :)

Wooyyek
30-05-07, 19:29
Lej jak najlepszy, ale wg mnie to i tak nie pomoże... Jeśli przy 4000rpm masz już za sobą siwo, to lepiej szykuj kasę na remont :/ Z drugiej strony, ubytek nie jest za duży (jeśli oczywiście tak jest...), więc zalej go dobrym minerałem i kontroluj zużycie oliwki.
_________________

raMMzes ma rację

Ja na twoim miejsu nie czekalbym aż będzie brać 1l/1000km :/ Poza tym remontu przy siwym dymie z rury i tak nie unikniesz a nie warto czekać aż zasyfi sie uklad wydechowy....

IMO jezeli chcesz zeby hania pojeździła jeszcze pare lat to powinieneś zrobic remont

mozes
30-05-07, 20:54
Dlaczego nie można mieszać mineralnego z półsyntetykiem przecież na zdrowy rozum półsyntetyk powstaje jeżeli pomiesza się syntetyk z mineralnym w jakiejś tam proporcji prawda?
Ja myślę, że jeżeli masz półsyntetyk Mobil1 i zaczniesz dolewać mineralny Mobil1 to nic się nie stanie a zresztą jak tobie bierze olej i czeka Ciebie remont to tym bardziej nie zaszkodzi chyba, że się mylę to proszę mnie poprawić
Pozdr

Wooyyek
30-05-07, 22:32
Dlaczego nie można mieszać mineralnego z półsyntetykiem przecież na zdrowy rozum półsyntetyk powstaje jeżeli pomiesza się syntetyk z mineralnym w jakiejś tam proporcji prawda?

:bicie:

Mineralny jest na bazie ropy naftowej, półsyntetyk na bazie mineralnego a syntetyk jest syntetyczny czyli powstaje przez zlozenie wielu zwiazkow-silikonow, glikoli itd.

Polsyntetyk na bank nie powstaje przez zmieszanie syntetyka z mineralnym !!

Generalnie nie ryzykowałbym zrobienia w misce olejowej kisielu przez experymenty z dolewaniem......Poza tym przejście na minerał na długo (jeżeli wogóle) nie uratuje dymiącego silnika.....

bartek3
31-05-07, 09:22
to co zmienic calkiem na mineralny i zobaczyc co sie bedzie dzialo?i czy dam rade jeszcze objechac na takim silniku nad morze czy raczej wczesnije zrobic ten remont.

bobibagno
31-05-07, 09:50
[quote=mozes]Polsyntetyk na bank nie powstaje przez zmieszanie syntetyka z mineralnym !!

No właśnie powstaje :agent:

Olej połsyntetyczny to zwykła mieszanka oleju mineralnego (na bazie ropy naftowej) plus odpowiedni procent uszlechetniających dodatków (oleju syntetycznego). Odsetek dodatku wynosi około 30%.
Ale ja mimo wszystko i tak bym nie ryzykował mieszanie tych oleji. Nie wiadomo co tak naprawde słuzy za baze w połsyntetyku:(

A druga sprawa to skad macie takie informacje ze oleje składają sie z silikonów i glikoli!!!

Lazurrxe
31-05-07, 14:20
Witam :)
Pozwole sie podpiac pod temat.
u mnie jest podobny problem z olejem ale zaczyna go palic jak krece powyzej 6.5 tysiaca ale co najciekawsze nie dymi na niebiesko , zadnych bąkow
Silnik d15z6 , olej motul pol syntetyk
dzieki za odpowiedz :)

pawel_malik
31-05-07, 14:24
mam problem tego typu,ze gdy jade np na 2 okolo 4000obr i wcisne gaz do oporu pojawia sie za mna niebieski dym.czyzby nadchodzil remont.moze mi ktos cos doradzic czy mozna tak jeszcze jakis czas jezdzic,moze sprobowac zmienic olej na jakis mineralny.teraz jezdze na mobil polsyntetyk.prosze o jakas rade bo w lipcu wybieram sie nad morze i chcialbym dojechac Confused

Ja też tak mam że bierze oliwke ale się tym aż tak nie przejmuję bo hańka ma kopa jak zwykle a ci co za mną jadą mogą sobie dymek poniuchać..heh:P mi bierze ok 1,2L na 1000km ale lubię troszke 5-6tys wycisnać czasem:P. świece nie są zaolejone i aż tak nie dymi i zmieniam teraz oliwkę na 15W50 fuchs bo słyszałem że będzie mniej brala.Ogolnie to motor D15B2 lubi sobie łyknąć troche oleju także sprawdzaj stan i śmigaj(jednocześnie zbierając na pierścionki i inne duperele;P) POZDRAWIAM :hinczyk:

bartek3
31-05-07, 16:01
bede smigal narazie bo nie usmiecha mi sie przed wakacjami robic remont.zmienie tylko olej na jakis mineralny i dalej jazda.

tomzy
31-05-07, 22:18
Ludzie!!!!!
na poczatek sprawdz cisnienie czy sie zgdza z normami!! Jesli bedzie dobre, to sciagaj glowiice i wymieniaj uszczelniacze na zaworach!!!! I pamietaj nie dolewaj oleju na goracym silniku!!
Pozdrawiam!!

bartek3
01-06-07, 20:43
kurcze caly czas mam myslenice jak bede mial kase co robic,czy remontowac stary silnik i ewentualnie przerobka na pelny wtrysk czy jakis swapik.nie wiem dokladnie jakie koszty remontu a jakie koszty swapa i przekladka.moze mi ktos to przyblizyc.

bartek3
01-06-07, 20:43
kurcze caly czas mam myslenice jak bede mial kase co robic,czy remontowac stary silnik i ewentualnie przerobka na pelny wtrysk czy jakis swapik.nie wiem dokladnie jakie koszty remontu a jakie koszty swapa i przekladka.moze mi ktos to przyblizyc.

misiek1980
01-06-07, 22:19
remont max do 3000 swap max do 2500 chyba ze chcesz swapa z preludy to swap max do 6000, ja bym remontowal silnik jak bym byl na twoim miejscu ale jak bedziesz robil to sam no chyba ze masz uczciwego i znajomego mechanika silnik d15b2 znajdziesz nawet za 600 pln na chodzie ale to juz jest totalna niespodzianka ile ci pochodzi moze pochodzic bez problemu 10 lat a tak samo i miesiac