Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki misy olejowej
Witam
Civic D14A2
Problem polega na tym, że uszczelke misy olejowej wymieniam juz drugi raz: jak zdejmowałem za pierwszym stara była przyklejona na jakiś klej(przypominał klej do szyb). Wymieniłem ją na uszczelke ElRing. niestety ciekło, pomyślalem więc że uszczelka jakaś nie taka i kupiłem drugą NoName(pewnie Korea) po wymianie to samo cieknie. Uszczelki były smarowane nieco silikonem do silników. Może ktoś miał taki sam problem. Obiło mi się o uszy, że jedyną właściwą uszczelką misy olejowej tak żeby nie ciekło to ASO, ponadto słyszałem że można kupić jakiś klej specjalny. Proszę o pomoc bo już niedługo trafię do zakładu psychiatrycznego przez ten cieknący olej. Może ktoś miał taki sam problem i ma pewną skuteczną przetestowaną metodę z wymianą tej uszczelki.
niestety takie są zamienniki ze lubią często podciekać. Jak wszstkie zamienniki ciekną to pozostaje tylko oem cena jakieś ~100zł, ale trzeba też pamietać zeby dokładnie oczyścić pozostałości starej uszczelki z miski i z bloku + odtłuścić wszytko ładni i dac nieco silikonu po rogach. wszytsko ładnie pisze w manualu
Rozumiem że chodzi o oficjalny manual bo nie mogę znaleźć w tych robionych przez użytkowników. Dokładnie tak zrobione było odtłuszczone benzynką ekstrakcytjna i dane na zaokrągleniach silikonem
marcin98330
07-01-12, 09:28
Kolego ja też wymieniałem uszczelkę pod miską, właśnie na firmy elring jak piszesz. Niestety u siebie w miejscowości nie miałem dostępu do OEMoewej. Już przy montażu było nie tak, bo jednym rogiem uszczelka była za długa i wiedziałem co się święci. Teraz zamiast pocącego się silnika przy misce mam kapiący. Wymienię na nową ale już oryginalną od hondy. Kapie mi właśnie w tym miejscu gdzie była za długa, podejrzewam, że gdy miska docisnęła uszczelkę ta się zdeformowała, pasta uszczelniająca nie pomogła.
Założcie te uszczeli na mase uszczeliającą BOLL i nie musicie miec OEM uszczelki , ja tak zrobilem i juz 2 miesiąc i zewo wycieków.
oemowa kosztuje dokładnie 160 zl. sporo ale skoro to załatwi sprawę, a swoją drogą to właśnie wcześniej miałem założone na jakąś mase. Koledzy może ma ktoś taniej nieco załatwić orginalną hondowską?????
na forum w dziale giełda napewno znajdziesz w okolicach 100 zł i na haparts.pl lub jarusnet.pl
heh trudno juz zamowilem 160 w honda aso
Jeżeli chodzi o uszczelki to tylko i wyłącznie OEM Honda. Kupiłem kiedyś Elringa pod pokrywę zaworów, po regulacji zaworów chciałem założyć nową uszczelkę i co? Już po dwóch dniach zaczęło się pocić, wymieniłem na OEM i problem znikł.
Jeżeli chcesz podkleić to spokojnie możesz użyć
http://www.ecennik.integra.com.pl/brozek/ProductDetails/Show.rails?s=,,REINZ,,,,&n=&a=REINZ-SILICON---PASTA-USZCZELNIAJACA-TUBKA-70ML-703141410&i=,,-1,N,,,28277
Na codzień używam i jest ok. Właśnie po wyschnięciu uzyskuje konzystencję gumy .
No coż zamówiłem orginal zrobie według manuala i na koniec napisze co i jak dla potomnych...;D
Ja w swojej bylej mialem taki problep co okolo 5-7 tys wywalalo uszczelke i cieklo juz chcialem kupic nowa miska ale okazalo sie ze prawie wszystkie szpilki mialy zjedzony gwint i miska sie popuszczala i cieklo wystarczylo wykrecic szpilki i przykrecic miske na srobach
Problem z mojej strony najprawdopodobniej rozwiązany...wymieniłem uszczelkę na OEM plus delikatnie po rantach silikonem póki co mało przejechane bo 100km, po mieście i 0 przecieku...:)
Witam. gdzie jest manual do wymiany uszczelki
a czego kolega tam nie rozumie? zlewasz olej, odkręcasz miske, czyścisz dokładnie i miske i blok, zakładasz nowa uszczelke, skrecasz w kupe i zalewasz olejem. co najwyzej uszczelke możesz posmarować lekko tym wynalazkiem: https://b.allegroimg.com/s400/01a0dc/de82a42c46498d4d7afd6dd639cb
a czego kolega tam nie rozumie? zlewasz olej, odkręcasz miske, czyścisz dokładnie i miske i blok, zakładasz nowa uszczelke, skrecasz w kupe i zalewasz olejem. co najwyzej uszczelke możesz posmarować lekko tym wynalazkiem: https://b.allegroimg.com/s400/01a0dc/de82a42c46498d4d7afd6dd639cb
Chcę wiedzieć w jakiej kolejności dokręcać śruby i z jakim NM... Trzeba odkręcić wydech??
kolejność nie ma znaczenia, siła raczej też nie. z reguły to ok 25nM. masz nie zerwac gwintu i ma nie cieknąć - to dwa podstawowe cele.
Jasne ze kolejnosc ma znaczenie i moment,
moment 12 nm, (ja kdowalisz wiecej to zgnieciesz wszystko i bedzie cieknac)a kolejnosc to najpierw te na srodku ( dwie po srodku miski naprzeciw siebie, nastepnie przy tych wcieciach na krzyz, potem reszta, nakretki najlepiej dokrecaj na 2-3 etapy, aby rowno je dokrecac.
Jasne ze kolejnosc ma znaczenie i moment,
moment 12 nm, (ja kdowalisz wiecej to zgnieciesz wszystko i bedzie cieknac)a kolejnosc to najpierw te na srodku ( dwie po srodku miski naprzeciw siebie, nastepnie przy tych wcieciach na krzyz, potem reszta, nakretki najlepiej dokrecaj na 2-3 etapy, aby rowno je dokrecac.
Dzięki :)... a muszę rure od kolektora odkrecic??
bartek_levis
28-08-17, 09:33
tak ale wygodniej cały kolektor zwalić , przynajmniej w moim mniemaniu...
Macie jakieś foty jak to zrobić??
Nie bardzo jest co fotografować, kolektora i miski nie umiesz odkręcić?
https://zapodaj.net/images/661ca8e63e925.jpg
https://zapodaj.net/images/6d061ad99264e.jpg
Wcześniej odtłuść miejsca przylegania uszczelki. Jak nie masz klucza dynamometrycznego dokręcaj wkrętakiem bez żadnych dźwigni żeby nie przegiąć z siłą, 14Nm to nie jest wiele.
Wiesz, że umiem odkręcić?? pytam sie bo może juz ktos robil i ma moze ktoś porade itp.....
bartek_levis
31-08-17, 10:55
robił i to nie jeden ale nikomu nie przychodziło do głowy z tak prostej rzeczy robić fotorelację
Zrobione.. nowa uszczelka oem do tego filtr oleju oem i olej shell helix ultra 5w40.
Zrobione.. nowa uszczelka oem do tego filtr oleju oem i olej shell helix ultra 5w40.
http://www.reactiongifs.com/r/2012/11/standing-ovation.gif
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.