PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki misy olejowej



Pers68
06-01-12, 20:16
Witam
Civic D14A2
Problem polega na tym, że uszczelke misy olejowej wymieniam juz drugi raz: jak zdejmowałem za pierwszym stara była przyklejona na jakiś klej(przypominał klej do szyb). Wymieniłem ją na uszczelke ElRing. niestety ciekło, pomyślalem więc że uszczelka jakaś nie taka i kupiłem drugą NoName(pewnie Korea) po wymianie to samo cieknie. Uszczelki były smarowane nieco silikonem do silników. Może ktoś miał taki sam problem. Obiło mi się o uszy, że jedyną właściwą uszczelką misy olejowej tak żeby nie ciekło to ASO, ponadto słyszałem że można kupić jakiś klej specjalny. Proszę o pomoc bo już niedługo trafię do zakładu psychiatrycznego przez ten cieknący olej. Może ktoś miał taki sam problem i ma pewną skuteczną przetestowaną metodę z wymianą tej uszczelki.

lar
06-01-12, 20:23
niestety takie są zamienniki ze lubią często podciekać. Jak wszstkie zamienniki ciekną to pozostaje tylko oem cena jakieś ~100zł, ale trzeba też pamietać zeby dokładnie oczyścić pozostałości starej uszczelki z miski i z bloku + odtłuścić wszytko ładni i dac nieco silikonu po rogach. wszytsko ładnie pisze w manualu

Pers68
06-01-12, 20:32
Rozumiem że chodzi o oficjalny manual bo nie mogę znaleźć w tych robionych przez użytkowników. Dokładnie tak zrobione było odtłuszczone benzynką ekstrakcytjna i dane na zaokrągleniach silikonem

marcin98330
07-01-12, 09:28
Kolego ja też wymieniałem uszczelkę pod miską, właśnie na firmy elring jak piszesz. Niestety u siebie w miejscowości nie miałem dostępu do OEMoewej. Już przy montażu było nie tak, bo jednym rogiem uszczelka była za długa i wiedziałem co się święci. Teraz zamiast pocącego się silnika przy misce mam kapiący. Wymienię na nową ale już oryginalną od hondy. Kapie mi właśnie w tym miejscu gdzie była za długa, podejrzewam, że gdy miska docisnęła uszczelkę ta się zdeformowała, pasta uszczelniająca nie pomogła.

kowal162
07-01-12, 09:36
Założcie te uszczeli na mase uszczeliającą BOLL i nie musicie miec OEM uszczelki , ja tak zrobilem i juz 2 miesiąc i zewo wycieków.

Pers68
07-01-12, 10:39
oemowa kosztuje dokładnie 160 zl. sporo ale skoro to załatwi sprawę, a swoją drogą to właśnie wcześniej miałem założone na jakąś mase. Koledzy może ma ktoś taniej nieco załatwić orginalną hondowską?????

lar
07-01-12, 12:43
na forum w dziale giełda napewno znajdziesz w okolicach 100 zł i na haparts.pl lub jarusnet.pl

Pers68
07-01-12, 13:20
heh trudno juz zamowilem 160 w honda aso

Marcel1
07-01-12, 20:37
Jeżeli chodzi o uszczelki to tylko i wyłącznie OEM Honda. Kupiłem kiedyś Elringa pod pokrywę zaworów, po regulacji zaworów chciałem założyć nową uszczelkę i co? Już po dwóch dniach zaczęło się pocić, wymieniłem na OEM i problem znikł.

CRX1
07-01-12, 21:13
Jeżeli chcesz podkleić to spokojnie możesz użyć
http://www.ecennik.integra.com.pl/brozek/ProductDetails/Show.rails?s=,,REINZ,,,,&n=&a=REINZ-SILICON---PASTA-USZCZELNIAJACA-TUBKA-70ML-703141410&i=,,-1,N,,,28277
Na codzień używam i jest ok. Właśnie po wyschnięciu uzyskuje konzystencję gumy .

Pers68
08-01-12, 21:24
No coż zamówiłem orginal zrobie według manuala i na koniec napisze co i jak dla potomnych...;D

Hektor139
08-01-12, 22:23
Ja w swojej bylej mialem taki problep co okolo 5-7 tys wywalalo uszczelke i cieklo juz chcialem kupic nowa miska ale okazalo sie ze prawie wszystkie szpilki mialy zjedzony gwint i miska sie popuszczala i cieklo wystarczylo wykrecic szpilki i przykrecic miske na srobach

Pers68
14-01-12, 20:51
Problem z mojej strony najprawdopodobniej rozwiązany...wymieniłem uszczelkę na OEM plus delikatnie po rantach silikonem póki co mało przejechane bo 100km, po mieście i 0 przecieku...:)

AdamAdi
20-08-17, 15:14
Witam. gdzie jest manual do wymiany uszczelki

Jens O
20-08-17, 18:35
a czego kolega tam nie rozumie? zlewasz olej, odkręcasz miske, czyścisz dokładnie i miske i blok, zakładasz nowa uszczelke, skrecasz w kupe i zalewasz olejem. co najwyzej uszczelke możesz posmarować lekko tym wynalazkiem: https://b.allegroimg.com/s400/01a0dc/de82a42c46498d4d7afd6dd639cb

AdamAdi
24-08-17, 23:38
a czego kolega tam nie rozumie? zlewasz olej, odkręcasz miske, czyścisz dokładnie i miske i blok, zakładasz nowa uszczelke, skrecasz w kupe i zalewasz olejem. co najwyzej uszczelke możesz posmarować lekko tym wynalazkiem: https://b.allegroimg.com/s400/01a0dc/de82a42c46498d4d7afd6dd639cb

Chcę wiedzieć w jakiej kolejności dokręcać śruby i z jakim NM... Trzeba odkręcić wydech??

Jens O
26-08-17, 15:17
kolejność nie ma znaczenia, siła raczej też nie. z reguły to ok 25nM. masz nie zerwac gwintu i ma nie cieknąć - to dwa podstawowe cele.

kamil39
26-08-17, 16:38
Jasne ze kolejnosc ma znaczenie i moment,
moment 12 nm, (ja kdowalisz wiecej to zgnieciesz wszystko i bedzie cieknac)a kolejnosc to najpierw te na srodku ( dwie po srodku miski naprzeciw siebie, nastepnie przy tych wcieciach na krzyz, potem reszta, nakretki najlepiej dokrecaj na 2-3 etapy, aby rowno je dokrecac.

AdamAdi
27-08-17, 12:34
Jasne ze kolejnosc ma znaczenie i moment,
moment 12 nm, (ja kdowalisz wiecej to zgnieciesz wszystko i bedzie cieknac)a kolejnosc to najpierw te na srodku ( dwie po srodku miski naprzeciw siebie, nastepnie przy tych wcieciach na krzyz, potem reszta, nakretki najlepiej dokrecaj na 2-3 etapy, aby rowno je dokrecac.

Dzięki :)... a muszę rure od kolektora odkrecic??

bartek_levis
28-08-17, 09:33
tak ale wygodniej cały kolektor zwalić , przynajmniej w moim mniemaniu...

AdamAdi
30-08-17, 15:37
Macie jakieś foty jak to zrobić??

mirasek
30-08-17, 18:00
Nie bardzo jest co fotografować, kolektora i miski nie umiesz odkręcić?

https://zapodaj.net/images/661ca8e63e925.jpg
https://zapodaj.net/images/6d061ad99264e.jpg

Wcześniej odtłuść miejsca przylegania uszczelki. Jak nie masz klucza dynamometrycznego dokręcaj wkrętakiem bez żadnych dźwigni żeby nie przegiąć z siłą, 14Nm to nie jest wiele.

AdamAdi
31-08-17, 10:41
Wiesz, że umiem odkręcić?? pytam sie bo może juz ktos robil i ma moze ktoś porade itp.....

bartek_levis
31-08-17, 10:55
robił i to nie jeden ale nikomu nie przychodziło do głowy z tak prostej rzeczy robić fotorelację

AdamAdi
05-09-17, 11:42
Zrobione.. nowa uszczelka oem do tego filtr oleju oem i olej shell helix ultra 5w40.

Jens O
08-09-17, 16:23
Zrobione.. nowa uszczelka oem do tego filtr oleju oem i olej shell helix ultra 5w40.

http://www.reactiongifs.com/r/2012/11/standing-ovation.gif