Zobacz pełną wersję : wydech w D15B7, cała prawda, wykresik
Civic HB 1.5 D15B7 `95
Konfiguracja 1 (czerwony wykres):
Stożek K&N, dolot z kwasówki, kolektor SuperSprint 4-2-1, końcowy tłumik M-Tech.
Paliwo: 95
Wynik z hamowni: 110.7KM, 137.3Nm
Konfiguracja 2 (niebieski wykres):
to samo plus: wywalenie kata, wydech 50mm, nieduży środkowy tłumik przelotowy
Paliwo: 98 Ultimate
Wynik z hamowni: 110.6KM, 135.4Nm
Wniosek jest prosty.. nie oplaca sie robic wydechu 50mm w takich silnikach, albo brak katalizatora tak wszystko knoci. Dostaniemy jedynie Civica pracujacego jak odrzutowiec.
http://img251.echo.cx/img251/2865/wydech4nh.jpg
I jeszcze po dole nieźle dostałeś :/.
To teraz ja się zastanawiam, czy nadal chcę zrobić 2 cale w D16Z6...
Tak przy okazji - w wysokiej temperaturze się mierzyłeś, będzie lepiej, jak takiego żaru nie będzie :D
tam jest napisane temp 29,3
*****iście że zrobiłeś pomiar i widać roznice
jaka jest srednica seryjnie w B7? 45mm?
tam jest napisane temp 29,3
ale hamownia podobno jakos ta temperature uwzglednia...
jaka jest srednica seryjnie w B7? 45mm?
chyba jakos 43 mialem czy cos takiego... nie pamietam
tam jest napisane temp 29,3
Ja się nie pytałem, ja stwierdzałem wysoką temperaturę w trakcie pomiaru :).
Ja rozumiem, że może hamownia to uwzględniać, ale w zimniejszy dzień po prostu wyniki byłyby pewnie lepsze (bo chyba nie tylko o ciśnienie chodzi wtedy?).
w zimniejszy dzień po prostu wyniki byłyby pewnie lepsze (bo chyba nie tylko o ciśnienie chodzi wtedy?).
moze i lepsze no ale o ile... dorownalo by wtedy MOŻE poprzednim wartością i wykresowi
P.S.
dodałem info o stosowanym paliwie
Furious, zważ że tam sauna była i różnicę w temperaturze między pomiarami masz aż ponad 20 stopni. Może sie nie znam, ale to MUSI miec wpływ na pomiar.
No pewnie ze ma wpływ na pomiar, ale hamownia ma zapisany algorytm do przeliczania mocy w zaleznosci od temperatury i cisnienia, dlatego tez jest ono podawane na wykresach bo jest jedna z wartosci mierzonych i baranych pod uwage do wyniku. Mierzac sie w "zimny" dzien moc rzeczywista byłą faktycznie wieksza lecz odczyty z hamowni takie same ( a własciwie zblizone :P ). Pozostaje jeszcze kwestja dokładnosci tego przeliczenia ale mysle ze roznice były by znikome...
no takich ludzi trzeba na tym forum.
dobrz robota z tym wykresem i wnioski tez na wage zlota.
zastanawialem sie nad wydechem 50mm ale w moim przypadku to juz bylby absurd. zastanawiam sie tez czy byl sens wycinac kata
no takich ludzi trzeba na tym forum.
:D
zastanawiam sie tez czy byl sens wycinac kata
mam zamiar zalozyc spowrotem kata tylko ze sportowego, pozniej pewnie hamownia i zobaczymy co bedzie... ale mysle ze hamownia to nie bedzie wczesniej niz za miesiac - brak kaski :/
jak go tylko wycialem to pierwsze co mialem to obawy czy na benzynie nie jest gorzej niz bylo.
bo na gazie to na bank lepiej sie zachowuje.
trzebaby stworzyc jakis fundusz na badania :-) wszystko dla nauki!!!!
ArturVF500
31-05-05, 09:22
Civic HB 1.5 D15B7 `95
Paliwo: 95
Wynik z hamowni: 110.7KM, 137.3Nm
Konfiguracja 2 (niebieski wykres):
Paliwo: 98 Ultimate
Wynik z hamowni: 110.6KM, 135.4Nm
Wniosek jest prosty.. nie oplaca sie robic wydechu 50mm w takich silnikach, albo brak katalizatora tak wszystko knoci. Dostaniemy jedynie Civica pracujacego jak odrzutowiec.
wniosek nie jest taki prosty jak napisales; uzyles o wiele mniej energetycznego paliwa do drugiego pomiaru; jezeli chcial bys na 98 uzyskac rezultaty na plus, musial bys zwiekszyc wyprzedzenie kata zaplonu; roznica temperatur tez spora - ok 2% roznicy w mocy; jezeli te pomiary mialy by byc miarodajne musialy by byc przeprowadzone na tym samym paliwie, tego samego dnia a dodatkowo po zmianie wydechu reset kompa...
pozdrawiam
Artur
[ Dodano: Wto 31 Maj 2005 9:25 ]
I jeszcze po dole nieźle dostałeś :/.
To teraz ja się zastanawiam, czy nadal chcę zrobić 2 cale w D16Z6...
D16Z6 to calkowicie inny silnik - prawie 1/4 mocy wiecej - moze nie koniecznie 2", ale 50mm srednicy wewnetrznej to nieglupi pomysl, jezeli masz jakis rozsadny kolektor i krecisz wysoko
pozdrawiam
Artur
jezeli chcial bys na 98 uzyskac rezultaty na plus, musial bys zwiekszyc wyprzedzenie kata zaplonu
to nie do konca jest prawda.
kat wyprzedzenia zapolonu mialby rzeczywiscie znaczenie ale nie w przypadku tego silnika. to nie jest gaznik, ktory nie posiada dynamicznej regulacji i kat ustawia sie statycznie (z bardzo niewielka mozliwoscia samodopasowania).
D16Z6 to calkowicie inny silnik - prawie 1/4 mocy wiecej - moze nie koniecznie 2", ale 50mm srednicy wewnetrznej to nieglupi pomysl, jezeli masz jakis rozsadny kolektor i krecisz wysoko
pozdrawiam
Artur
2 cale to 50.8 mm, jaka to różnica na niekorzyść dla osiągów silnika w stosunku do sugerowanych 50 mm?
Kolektor jest taki, jaki został już na tym forum zjechany i podobny ma Furious - Supersprint.
jezeli te pomiary mialy by byc miarodajne musialy by byc przeprowadzone na tym samym paliwie, tego samego dnia a dodatkowo po zmianie wydechu reset kompa...
no ciekaw jestem czy w jeden dzien komputer da rade sie nauczyc wszystkich parametrow.. nie wydaje mi sie..
P.S.
reset kompa robiłem
czyli do silnika d16z6 polecacie wydech 2' czy 2.25' ??
ja bede robil teraz w moim d16z5 i juz sam nie wiem jaki dac ten wydech. koketor bede mial 4-2-1 i wyjscie 2'25.
d15b7 i ile ma w serii??
d15b7 i ile ma w serii??
101/102 roznie to podaja
jak masz kolektor 2,25 to wydech tez lepiej zeby nie byl mniejszy. chociazby po to zeby uniknac dodatkowych zaburzen przeplywu
Furious: a skad ten silnik wzial sie w twoim aucie? to swap czy taka wersja byla? bo o ile wiem to tylko w coupe mialy byc
ArturVF500
31-05-05, 12:00
2 cale to 50.8 mm, jaka to różnica na niekorzyść dla osiągów silnika w stosunku do sugerowanych 50 mm?
Qrde; jakies omamy wzrokowe mam, bo bylem pewny ze to 2,25 bylo;D
pozdrawiam
Artur
jezeli chcial bys na 98 uzyskac rezultaty na plus, musial bys zwiekszyc wyprzedzenie kata zaplonu
to nie do konca jest prawda.
kat wyprzedzenia zapolonu mialby rzeczywiscie znaczenie ale nie w przypadku tego silnika. to nie jest gaznik, ktory nie posiada dynamicznej regulacji i kat ustawia sie statycznie (z bardzo niewielka mozliwoscia samodopasowania).
No i co z tego? Chodzi o to, zeby manualnie wyprzedzic zaplon i wykorzystac wiecej oktanow.
ArturVF500
31-05-05, 13:14
jezeli chcial bys na 98 uzyskac rezultaty na plus, musial bys zwiekszyc wyprzedzenie kata zaplonu
to nie do konca jest prawda.
kat wyprzedzenia zapolonu mialby rzeczywiscie znaczenie ale nie w przypadku tego silnika. to nie jest gaznik, ktory nie posiada dynamicznej regulacji i kat ustawia sie statycznie (z bardzo niewielka mozliwoscia samodopasowania).
No i co z tego? Chodzi o to, zeby manualnie wyprzedzic zaplon i wykorzystac wiecej oktanow.
i dodatkowo jak by shamowal auto przed modyfikacja wydechu, to by na 98 mial mniejsza moc
pozdrawiam
Artur
Furious: a skad ten silnik wzial sie w twoim aucie? to swap czy taka wersja byla? bo o ile wiem to tylko w coupe mialy byc
Zgadza sie, na europe byly tylko w coupe, ale w wersjach kanadyjskich to co innego :D
No i co z tego? Chodzi o to, zeby manualnie wyprzedzic zaplon i wykorzystac wiecej oktanow.
nie chce sie wyklucac ale moim zdaniem roznica jest nie wyczuwalna jesli wogole istnieje.
w przypadku gaznika to sie zgodze ze regulacja jest wskazana ale przy tym silniku to szczerze watpie ale na pewno zapytam znajomego diagnoste i napisze co odpowiedzial
Dodane:
dobra mam juz info od specjalisty. wypowiedzial sie tak. moc na 98 moze byc rzeczywiscie mniejsza jezeli wystapi spalanie stukowe. ale w poprawnie wyregulowanym aucie ustawienie zaplonu wykorzysta oba paliwa raczej w takim samym stopniu a czesto 98 da lepszy efekt.
mam nadzieje ze nic nie przekrecilem
pozdooo
moc na 98 moze byc rzeczywiscie mniejsza jezeli wystapi spalanie stukowe... mam nadzieje ze nic nie przekrecilem
pozdooo
Raczej odwrotenie... na 95 moze wystapic spalanie stukowe a na 98 juz to zanika
no moze tak byc ze przekrecilem. zadzwonie do niego jeszcze raz zeby nie bylo obciachu
nie widze powodu dla ktorego mialby miec mniej mocy na 98, paliwo 98 ultima, vpower czy jakies inne cudo to nie tylko wyzsza liczba oktanowa ale i inne dodatki i przewaznie wyzsza wartosc energentyczna a to juz moc moze podniesc.
Wieksza liczba oktanowa to mniejsza kalorycznosc paliwa. Inna sprawa, ze 98 moze byc po prostu lepszej jakosci, bardziej czysta itp i dlatego dawac lepsze efekty niz 95, pomimo nie ruszania zaplonu. W kazdym razie oktany mozna "wykorzystac" wlasnie poprzez przyspieszenie zaplonu i miec jeszcze wiecej mocy.
to wszytko prawda,
ale benzyna benzynie nie rowna i nawet wliczajac w to wszystkie chwyty marketingowe i reklamy to mysle ze mozna sadzic ze topowe benzyny na stacjach sa jednak lepsze pod kazdym wzgledem od zwyklej 95 a nie tylko maja wiecej oktanow. Inna sprawa jest jakich popraw mozna sie na nich spodziewac czy beda to ułamki procentow czy moze jednak jakis procent sie uzbiera....
trzeba zrobic kolejne testy :)
Cała dyskusja odnosnie mojego raportu z wydechu skonczyla sie na tym ze wine za pogorszenie osiągow ponosi paliwo... no ładnie :D
Nie wiem ile w tym prawdy ale skoro podwaza to wiarygodnosc testów to zaczne jezdzic na 95 V-Power badz 95 Supreme.
Pozdro
a sprawdzales róznice na G-techu ????
a sprawdzales róznice na G-techu ????
nie.. nie mam G-Techa juz
Cała dyskusja odnosnie mojego raportu z wydechu skonczyla sie na tym ze wine za pogorszenie osiągow ponosi paliwo... no ładnie
nie jak dla mnie to poprostu powiekszenie srednicy csieło ci dół i tyle, paliwko moglo wpłynac na wyniki ale mysle ze w duzo mniejszy sposob.
nie.. nie mam G-Techa juz
a szkoda :P ;)
Furious Twoj raport nie jest miarodajny, niestety. Takie testy sie przeprowadza raz po raz, bez tankowania, zmiany warunkow zewntrzych itp. Wtedy to ma rece i nogi. A tak widzisz, mozemy sobie gdybac.
Furious Twoj raport nie jest miarodajny, niestety. Takie testy sie przeprowadza raz po raz, bez tankowania, zmiany warunkow zewntrzych itp. Wtedy to ma rece i nogi. A tak widzisz, mozemy sobie gdybac.
Może i przy "profesjonalnych" mierzeniach może i tak. Ale w naszych warunkach (większości klubowiczów), większość dłubie wg. możliwości, i finansowych i czasowych. Nie każdy może sobie pozwolić by rano się zhamować, zrobić moda + reset kompa i zhamować drugi raz. Także Twoja uwaga pasowała by jako komentarz do pomiarów jakiejs firmy tuningowaej, a nie handmade. 8) Peace
Co ma piernik do wiatraka?
To porownanie gowno pokazuje, chyba sie z tym zgodzisz? Nie krytykuje tego, ze ktos cos zrobil zle, a tymbardziej nie kaze nikomu niczego robic, zmieniac, itp. Wiem, ze to nie firma, tylko prywatnie Furious robil, ale jesli mamy wyciagac jakies wnioski to musi byc z czego.
Co ma piernik do wiatraka?
To porownanie gowno pokazuje, chyba sie z tym zgodzisz? Nie krytykuje tego, ze ktos cos zrobil zle, a tymbardziej nie kaze nikomu niczego robic, zmieniac, itp. Wiem, ze to nie firma, tylko prywatnie Furious robil, ale jesli mamy wyciagac jakies wnioski to musi byc z czego.
OK, OK.. wyluzujcie :D
Starałem sie moj raport rzetelnie przedstawic wiec podałem miedzy innymi stosowane paliwo, jak sie okazalo wzbudza ono mocne kontrowersje wiec ok.. Potraktujcie ten raporcik z przymrozeniem oka, zaczynam jezdzic na 95 V-Power i zobaczymy jak bedzie.. Dzisiaj mam nadzieje przeprowadzic probe z G-Techem to sie jeszcze wypowiem.
PEACE
Furious, wywal info o paliwie i wszyscy będą happy :D
Mozna zobaczyc jedynie tyle, ze widac, ze zmienil sie przebieg momentu. Ale wiecej nic, za duzo zmiennych, zeby wyrokowac, czy to zasluga wydechu.
dobrz robota z tym wykresem i wnioski tez na wage zlota.
zastanawialem sie nad wydechem 50mm ale w moim przypadku to juz bylby absurd.
no nie wiem czy taki absurd.
Mam 1.4 (mniej na serii koniów niż furious, a po modach więcej) -> zrobione wszystko to samo co furious, z gorszym kolektorem i też wydech 50 mm lecz z katem . I mi jakoś to wszysto na zdrowie wyszło. Może poprostu wydechu 50 mm jak napisał furious nie opłaca się robić tylko do d15B7!! a w innych może i tak a na pewno do 1.4!!
Musiałem się odezwać :o bo jakbym był nowy na forum i zastanawiał się nad wydechem i przeczytał coś takiego. To bym na 100% nie robił i by mnie jednak ominęło te kilka koniów. Więc najlepiej doświadczać wszytskiego na własnej skórze.
http://img206.echo.cx/img206/241/spoko8wm.th.jpg (http://img206.echo.cx/my.php?image=spoko8wm.jpg)
A moje zdanie jest takie, ze cos jest nie tak. Albo dodaj kata, albo cos wywal... Nie wiem... Trzeba pokombinowac, bo nie chce mi sie wierzyc ze po zrobieniu wydechu nie przybylo mocy...
Dzis zmierzylem G-Techem... wyniki identyczne jak przed zrobieniem wydechu...
wiesz w sumie u ciebie to tak mala zmiana byla ze nie ma sie co dziwic. Kolektor juz miales, koncowy juz miales, dolot juz miales, zmieniles srodek rury. Wczesniej hamowales sie w innych warunkach, zimne i wilgotne powietrze, teraz duzo gorsze, stad ten brak róznicy. Nie wiem jakie sa efekty róznicy zmieniajac parametry pogodowe na hamowni, ale mysle ze to jednak ma duzy wplyw i stad ta róznica. Gdybys hamowal sie w warunkach podobnych do poprzednich moze, by skoczylo 2KM w calym zakresie. GBówne mody miales juz wczesniej za soba.
Dzis zmierzylem G-Techem... wyniki identyczne jak przed zrobieniem wydechu...
No to pochwal sie :D
To ja dorzuce swoje 3 gorsze. Też mam D15B7 tyle, że w coupe (czyli cieższa buda). Wydech ma średnicę wew. 55 mm, brak katalizatora. Kolektor pozostał seryjny. Do tego jedynie doszedł dolot CAI. Czas w Skarbimierzu ET+RT 16.522 (powtarzalne), czyli jestem zdecydowanie szybszy. I cała dyskusja o bezsensowności robienia wydechu o taaaak dużej średnicy, jak 50 mm w tym silniku poszła sie bzykać :wink:
a kolega niech sie nie chwali tylko niech przyjezdza na spoty we wroclawiu. czerwone coupe?
Tak, czerwone. A z kolega to się chyba nawet widzieliśmy w Skarbim :) . Na civic-zloty też wpadam czasem. Mam nawet świadków hehe. Staram się, ale nie zawsze mogę. Pozdr
a tak chyba sie widzielismy jesli w skarbimierzu. byles z moim kolesiem z roku. ale konczymy te pogaduchy bo nas zaraz o*******a :-)
pozdooo
wieshaq
No i kolejna wizyta na hamowni za mną..... wiec odświeżam temat bo mam dla was nowe wnioski :)
Od ostatniego czasu wlasciwie duzo modów nie poczyniłem, kolektor z SuperSprinta 4-2-1 wymieniłem na DC Sporta 4-2-1 oraz została zmieniona skrzynia na krótsza (co nie ma bezposredniego wpływu na moc na silniku).
W pierwszym moim poście w tym temacie przedstawiałem dwa wykresy... przed zrobieniem dalszej czesci wydechu i po... i wyszlo na to ze tylko stracilem.. ALE.. jednak nie koniecznie :) Jak dzisiaj sie okazało wine tej straty była po stronie temperatury....
Wiec tak... dzisiejsza hamownia pokazała 115KM, chociaz mozna powiedziec ze nic nie zmieniłem. Oba kolektory DC Sporta i Supersprinta wygladaly identycznie w kazdym calu. Po nalozeniu ostatniego wykresu (Mod 2 na Mod 3) na nowy wykres.. okazalo sie ze sa one totalnie identyczne... tyle tylko ze nowy jest podniesiony w gore... identyczne poprostu... Wniosek prosty... im nizsza temperatura tym wieksza moc :) Sam kolektor czy to byl Superspint czy DC nic a nic nie zmienił.
Nastepna sprawa... strata na kołach.. :) Nie ma tego na wykresie ale przy nowej skrzyni straty na kołach były duuuużo mniejsze.
No i pare wykresików:
Mod 1
dolot, kolektor supersprint, tlumik koncowy M-Tech
http://img525.imageshack.us/img525/5710/furious14ks.jpg
Mod 2
to samo plus wywalenie kata i wydech 2"
http://img525.imageshack.us/img525/8497/furious29le.jpg
Mod 3
to samo co Mod 2 ale w duzo nizszej temperaturze
(no.. zmiana SuperSprinta na DC Sporta i krotsza skrzynia)
http://img525.imageshack.us/img525/7727/furious31bt.jpg
Wykres poglądowy...
Porównanie wykresu Mod 1 z Mod 3
http://img525.imageshack.us/img525/882/furious47ym.jpg
Podsumowanie....
-Kolektory DC Sport 4-2-1 i Supersprint 4-2-1 sa identyczne (wykresu na potwierdzenie nie mam ale musicie mi uwierzyc na slowo) - jak ktos chce moze nalozyc sobie wykres Mod 2 i Mod 3 na siebie to sie przekona
-Temperatura otoczenia w silniku ktory nie ma czujnika temperatury powietrza ma duze znaczenie
-Skrzynia z Monster Garage (Furios & Rem) zmniejsza straty na kołach :D ZAPRASZAMY :D
Zawsze temperatura przy pomiarze ma znaczenie moim zdaniem. Nie znam samchodu ktory nie mialby lepszych parametrow przy pomiarze w 25st C i 10st C. Ale moge sie mylic :)
no jest wazna ale hamowani ma algorytm do przeliczania wynikow w zaleznosci od warunkow pomiaru, ma wprowadzona jakas norme i wyniki przemnaza zeby doprowadzic do stanu normlanego... mimo to roznice zawsze jakies beda... bo rozne samochody roznie na to reaguja...
nie wiem co próbujesz Furia napisac, ale dla mnie to ten DC sport dał Ci coś, a gówniany Supersprint, dawał mniej
nie wiem co próbujesz Furia napisac, ale dla mnie to ten DC sport dał Ci coś, a gówniany Supersprint, dawał mniej
i tu jestes w bledzie, oba daja tyle samo, oba wyglądają identycznie, mają identyczne srednice, dlugosci, rury sa poprowadzone tak samo... wiec w czym ma byc DC niby lepszy???
Moim zdaniem roznica wynika z faktu ze wtedy mierzylem moc w temperaturze 30 stopni, a teraz 7.... i stad te 5KM wiecej
Moim zdaniem roznica wynika z faktu ze wtedy mierzylem moc w temperaturze 30 stopni, a teraz 7.... i stad te 5KM wiecej
hamowani ma algorytm do przeliczania wynikow w zaleznosci od warunkow pomiaru, ma wprowadzona jakas norme i wyniki przemnaza zeby doprowadzic do stanu normlanego.
hamownia sobie przelicza ale silnik nie...
bo ja np. nie mam czujki temperatury powietrza na dolocie....
Furious a rozciales oba kolektory zeby sprawdzic jak rowne sa kanaly w srodku? Ja popieram LIO, tyle negatywnych opinii o SuperSprincie slyszalem i widzialem ze smiem twierdzic ze co drugi ich produkt cos psuje. Jeden poprawia, drugi psuje. Czyli 50% szans na trafienie czegos dobrego lub zlego :p
Ech co wyscie sie uczepili tego Supersprinta.....
Te 5KM wiecej tak naprawde nie pochodzi ze zmiany kolektora a ze zmiany wydechu (wywaleniu kata, 2" orurowanie). A zmiana ta na 2 pomiarze pokazala strate (ale bylo wtedy 30 stopni), teraz temperatura byla 7 stopni i dopiero wyszlo ile dal ten wydech a nie DC Sport... No mozna liczyc ze dal z 1KM wiecej ale to wszyskto....
...założe tego supersprinta i postaram sie zrobic pomiary jednego dnia czyli poswięcę cały dzień i będzie wiadomo czy tyle samo da co u ciebie FURIUS na poczatku i czy silnik silnikowi równy :) a to podobne d15b7 z m-tech'em i katem seryjnym...
ale zastanawiam się tylko nad umieszczeniam sondy tu na początku na 2ch wychodzących ( w supersprincie jak wiadomo 2 możliwości mamy ), czy na końcu kolektora jak juz 4-2 w 1 się schodzi, czy to ma jakiś wpływ na osiagi??? koledzy magistrzy proszę o wypowiedz :D
...założe tego supersprinta i postaram sie zrobic pomiary jednego dnia czyli poswięcę cały dzień i będzie wiadomo czy tyle samo da co u ciebie FURIUS na poczatku i czy silnik silnikowi równy :) a to podobne d15b7 z m-tech'em i katem seryjnym...
ale zastanawiam się tylko nad umieszczeniam sondy tu na początku na 2ch wychodzących ( w supersprincie jak wiadomo 2 możliwości mamy ), czy na końcu kolektora jak juz 4-2 w 1 się schodzi, czy to ma jakiś wpływ na osiagi??? koledzy magistrzy proszę o wypowiedz :D
Pamietaj ze musisz jeszcze zrobic reset ECU a w jeden dzien moze Ci sie komp nie nauczyc wszystkich parametrow.
Sonde zakladaj tam gdzie jest seryjnie, na poczatku.
kto wie ile czasu trzeba zeby komp sie przyzwyczail do nowych warunkow??
kto wie ile czasu trzeba zeby komp sie przyzwyczail do nowych warunkow??
ja bym strzelił w 2 dni i jazda w różnych warunkach :)
Sonde zakladaj tam gdzie jest seryjnie, na poczatku.
no własnie jak to jest?
U Wombata założenie sondy "z przodu" skutkowało wzrostem spalania...
nie wiem czy to ma jakaś róznicę czy accord czy civ
przecież w serii w d15b7 sonda jest w "zejsciu baranów" czyli w punkcie jak 4 schodza sie w 1. Montując " z przodu" w takim koletoktorze będzie inny odczyt-jednego cylindra...
jak wiec sie ma to do spalania? Bo dynamika moze byc ok ale paliwa moze chlać wiecej...
Bedę niedługo montował taki kolektor i nie wmiem w koncu gdzie wasadzić ta sonde...
Ktos juz to przebadał w d15b7 dokładnie biorac pod uwage osiągi i spalanie?Furious jak to było u Ciebie ze spalaniem?
Furious jak to było u Ciebie ze spalaniem?
Jak mialem Supersprinta z sonda z poczatku, spalanie w trasie ~110km/h to 6,7l/100km
Przy DC z sonda na koncu, spalanie w trasie, średnio ~60km/h (sylwester, śnieżyca itp) to 6,4l/100km
Wiec moim zdaniem bardzo podobnie, wyniki sie roznia ale predkosci byly inne i operowanie gazem trosze inne.
W mieście raczej nie mierze za czesto, zawsze mam miedzy 8-9l/100km (czy z sonda na poczatku czy na koncu).
Mysle ze roznice sa, ale nieznaczne.
czyli Twoim zdaniem d15b7 nie ma ZNACZACEJ róznicy między sondą w baranach(jednym z nich własciwie) a na koncu? w supersprincie była sonda w tym samym miejscu co w DC?
To troszke dlal mnie dziwne, ze nie ma róznicy.... ale najważniejsza jest wiedza zdobyta empirycznie.... wiec pytam... :lol:
SuperSprint mial wejscie na sonde i z przodu i z tylu ale mialem zalozona z przodu.
Narazie nie zauwazylem zadnych roznic, a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac? :P
Natkanlem sie na ten temat dopiero teraz i mam kilka pytanek. Dodatkowo dodam ze zaden ze mnie mechanik i jezeli pytam o bzdury to wybaczcie :)
Mianowicie czy po zmianie kolektora zawsze musze zresetowac kompa?? W swojej coupe zmienilem kolektor ale nie resetowalem kompa-nikt mi o tym nie wspomniał :sad: (Ja sie tym aż tak nie interesowałem,czego teraz żałuje :( )
Bylem na hamowni przed i po zmianie kolektorka na SuperSprint 4-2-1 - zyskałem 1KM i straciłem 2Nm. Ale od razu zaznaczam ze odstep pomiedzy pomiarami wynosił tydzień - zatem zmienily sie warunki i zgodnie z tym co tu pisaliście wynik nie musi być miarodajny.
A tak wogole na czym polega zresetowanie kompa w Hondzie? Po prostu na odlaczeniu akumulatora ?? Na ile czasu musze go odlaczyc?
Kolejna sprawa jest taka.... Jak na pewno wiecie D15B7 w serii miał 102 KM (74kW) przy 5900obr./min i 132Nm/5000obr./min. Jezeli mam złe dane prosze o sprostowanie :)
W swojej Hani mam zmieniony kolektor na SuperSplita 4-2-1, wyrzuconego kata, wstawiona strumienice niewiadomego pochodzenia, orurowanie fi 50mm oraz koncowy tlumik zrobiony jako przelot. Po tych przerobkach okazało sie na hamowni ze mam 97 KM przy 6700 obr./min. !!! Co moze być tego powodem ?? Co zostało źle zrobione w modyfikacjach ze nastapiło przesuniecie mocy z 5900 do 6700??? Dodam ze moment wynosi teraz 122 Nm przy 5078 obr./min
Z góry DZIEKI za wszelkie informcje na te pytanka....
A tak wogole na czym polega zresetowanie kompa w Hondzie? Po prostu na odlaczeniu akumulatora ?? Na ile czasu musze go odlaczyc?
- idz na calosc i na minutke
- pozniej wylacz wszelkie urzadzonka w autku co pobieraja prad [ac, tv, masarzery :)] i wlacz silnik - niech sobie popierdzi zlotowkami z rury wydechowej az mr. termostat powie basta i wlaczy wentylator przy chlodnicy
- reset zrobiony :)
Kolejna sprawa jest taka.... Jak na pewno wiecie D15B7 w serii miał 102 KM (74kW) przy 5900obr./min i 132Nm/5000obr./min. Jezeli mam złe dane prosze o sprostowanie :)
W swojej Hani mam zmieniony kolektor na SuperSplita 4-2-1, wyrzuconego kata, wstawiona strumienice niewiadomego pochodzenia, orurowanie fi 50mm oraz koncowy tlumik zrobiony jako przelot. Po tych przerobkach okazało sie na hamowni ze mam 97 KM przy 6700 obr./min. !!! Co moze być tego powodem ?? Co zostało źle zrobione w modyfikacjach ze nastapiło przesuniecie mocy z 5900 do 6700??? Dodam ze moment wynosi teraz 122 Nm przy 5078 obr./min
- ******* calkiem mily lecz trzebaby dostarczyc wiecej/szybciej powietrza do pierdów wiec proponuje kupno kawalka rury + stozek [wtedy dopiero bedziesz buczal jak bozek :D] co powinno zapewnic lepsze zasssysanie powietrza
- zmien olej [a co...]
- zmien swiece na http://allegro.pl/item91758114_swiece_ngk_ford_honda_mazda_rover_zfr 6f_11.html taniutkie i dobre
- moze zle ci ustawili przelozenia na hamowni bo przesuniecie mocy ZACNE
- mi sam stozek w d16v1 dal +4KM okolo 400obr dalej w stosunku do oryg filtra lecz i tak zamiast 110KM bylo 98 a zamiast 150Nm bylo 130 :D wiec u ciebie i tak dobrze wyszlo ....
wlaczy wentylator przy chlodnicy
- reset zrobiony
Ja bym pomiędzy tymi rzeczami dodał, iż należy po włączeniu chłodnicy autko wyłączyć, po czym po upływie 2-3 sekund ( ;) ) włączyć ponownie i pohasać po mieście ze 20km jeżdżąc we wszystkich zakresach obrotów i obciążeniach. Poza tym tematów o resecie już było trochę.
Resecik zrobie jeszcze dzis :grin: dzieki za info
A co do reszty....
- ******* calkiem mily lecz trzebaby dostarczyc wiecej/szybciej powietrza do pierdów wiec proponuje kupno kawalka rury + stozek [wtedy dopiero bedziesz buczal jak bozek ] co powinno zapewnic lepsze zasssysanie powietrza
- zmien olej [a co...]
- zmien swiece na http://allegro.pl/item91758114_swiece_ngk_ford_honda_mazda_rover_zfr 6f_11.html taniutkie i dobre
Świece zmieniłem - mam już NGK ... Jeśli chodzi o stożek to zrobiłem to troche inaczej - mam wyciety otwór w obudowie filtra, dzieki czmeu zassysa mi wiecej powietrza i buczy już jak bożek :) a co z ta strumienica ?? moze ona coś tu pomieszała, bo różne rzeczy już na ten temat słyszałem .....
tak sobie dywaguje:
- swiece-to chyba powinny byc zfr5 a nie 6... (wymieniałem niedawno-i takie mam na obudowie wypisane w 2 cifach)
-reset-ja tam bym nie przeadzał-na pewno nie pomoze tutaj az tak bardzo
-cos jest spieprzone.....bo to auto seryjnie ma 102 kM
-czy ten kolektor jest jakis dziwny? w stosunku do mojego topica (tez róznica tygodnia, bez resetu) to jakas porazka wyszła....
zobacz:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=12593
i kontynuacje
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=12701
az dziw, ze cos sie tak spieprzyło....
Jak na pewno wiecie D15B7 w serii miał 102 KM
no ale moze ty tyle nie miales przed modam i dlatego teraz masz 97
swoja droga rozne chodza wiesci o wydechu mysle ze zle zrobiony moze ując kilka koni a jak masz troche przymulone b7 to by wyszlo jak jest czyli pod 100km
tak sobie dywaguje:
- swiece-to chyba powinny byc zfr5 a nie 6... (wymieniałem niedawno-i takie mam na obudowie wypisane w 2 cifach)
tak lecz gdy chcemy jezdzic szybciej niz normalnie lub w cieplejszym klimacie polecane sa 6 - tak twierdzi nawet moja instrukcja do civa, ktora mimo wszystko bardzo sobie cenie i czytam w chwilach "posiedzen na tronie :roll: ". Tez mam na obudowie 5 a w silniku 6stki :) takie same 6 wchodza tez do d16v1 vtec :wink: 110KM jako seryjne.
kurcze... szkoda,z e w moim haynesie oraz ksiazecze obsługi nie było takiego info...
zmieniłbym na 6tki... bo chyba do mojego by sie nadały....a tydzien temu wymieniałem :neutral:
- moze zle ci ustawili przelozenia na hamowni bo przesuniecie mocy ZACNE
to chyba nie wchodzi w grę, bo w sumie max moment był osiągany prawie przy seryjnej wartości, przesunęło tylko moc :?
-czy ten kolektor jest jakis dziwny? w stosunku do mojego topica (tez róznica tygodnia, bez resetu) to jakas porazka wyszła....
Kolektor jest produkcji Megan Racing, to dobrze czy źle?
no ale moze ty tyle nie miales przed modam i dlatego teraz masz 97
hmmmm, sądze że przed modami było wszystko w porządku. Szczerze to nie sprawdzałem jej na hamowni (czego teraz żałuje), ale na pomiarach miała ok. 9,5 do setki a i Vmax = 210 udawało mi się osiągnąć przy dobrych wiatrach (z górki zamykałem budzik :D )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.