Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Luz na wahaczu przednim.



LemonR
28-05-07, 13:39
Witam serdecznie
Mam luz w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
http://img509.imageshack.us/img509/5673/wahaczgh6.jpg
Ponieważ postanowiłem się wziąć za luzy w zawieszeniu a od tego chcę zacząć to zamierzam dokręcić tą śrubę. I tu spodziewam się jednego czyli jej zerwania. później będzie pewnie rozwiercanie itd. a zapytać chciałem czy ktoś wie z jakiego (trudność obróbki) materiału wykonany jest sam wahacz. Czy poprawienie gwintu gwintownikiem ręcznym może być kłopotliwe?
Z góry dzięki

wunat
28-05-07, 14:12
nie jestem pewien na 100% ale wydaje mi sie ze wiercenie czegokolwiek recznie w wachaczu bedzie cholernie trudne...

jarek1202
28-05-07, 14:41
Dobry klucz oczkowy sześciokątny i powinno dojść, wydaje mi sie ze predzej łeb obrobisz niż sie śruba ukręci.

Malik
28-05-07, 18:11
dobrze by było gdybyś mógł spróbowac odkęcic kluczem pneumatycznym, jesli oczywiście masz dostęp

LemonR
28-05-07, 19:50
dobrze by było gdybyś mógł spróbowac odkęcic kluczem pneumatycznym, jesli oczywiście masz dostęp
niestety nie mam, mam tylko dostęp do dowolnej długości mocnych rurek i zamierzam użyć takiej przedłużki jaka będzie potrzebna i albo ja albo ta śruba.
Swoją drogą może zna ktoś parametry tej śruby mi wygląda na M10.

jarek1202
29-05-07, 08:48
Dla śruby M10x1,5 w klasie 4,6 = 17Nm, dla klasy 5,6= 22Nm, dla 8,8=54Nm(czyli już dużo)

LemonR
29-05-07, 09:38
Dla śruby M10x1,5 w klasie 4,6 = 17Nm, dla klasy 5,6= 22Nm, dla 8,8=54Nm(czyli już dużo)

Czyli jaka długa ma być ta przedłużka? Czy masz na myśli ile potrzeba Nm żeby ją ukręcić?

majsterus
29-05-07, 10:00
palnik i grzać i zalewać ropą tylko musi robić to ktoś, żeby nie przegrzać materiału bo zmieni sie struktura.

jarek1202
29-05-07, 10:42
No tak maksymalny moment, a moment to siła (jaką używasz) razy ramię(czyli ta przedłużka wraz z ramieniem klucza), najlepiej bedzie jak załatwisz sobie klucz dynamometryczny, albo poprostu ryzykoj.

Bo jeżeli naciskasz siłą równą np.25kg na ramie o długości 68cm to wtedy wyjdzie ci 17Nm tak jak dla śruby w tej klasie 4,6

LemonR
29-05-07, 13:25
No tak maksymalny moment, a moment to siła (jaką używasz) razy ramię(czyli ta przedłużka wraz z ramieniem klucza), najlepiej bedzie jak załatwisz sobie klucz dynamometryczny, albo poprostu ryzykoj.

Bo jeżeli naciskasz siłą równą np.25kg na ramie o długości 68cm to wtedy wyjdzie ci 17Nm tak jak dla śruby w tej klasie 4,6

Po kilku przemyśleniach doszedłem do wniosku, że w pierwszej kolejności spróbuję ją odkręcić.

[ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 ]
No i udało się śrubę odkręcić tzn jej połowę. Reszta została.
Gdyby ktoś przerabiał podobny problem to radzę sobie przygotować:
- nową śrubę M12x1,25x75 o twardości 10, Ja dałem 8,8 bo 10 ciężko kupić.
- gwintownik
- dobre wiertła bo oryginalna śruba jak już wspomniałem ma twardość 10 i nie szło łatwo.
Głębokość gwintowania około 3-4cm.


W/g EPC dolny wahacz (patrz zdjęcie w pierwszym poście) występuje tylko kompletny czyli nie można sobie zamówić tylko jego jednej części czy też nawet samej śruby.
Nowy (podróbka) kosztuje około 250zł.
Gdyby problem dotyczył drugiej śruby tu byłoby dużo łatwiej gdyż jest tam zwykła szpilka i istnieje możliwość przewiercenia na wylot.
Podsumowując mam dwie i pół stówy na piwo ktoś się przyłącza?