Zobacz pełną wersję : wałek z d15b2 do d14a2
Robił ktoś coś takiego? Ogólnie d14a2 jest na mpfi, ssak bliźniaczy z d16z6 w serii, głowica z tego co wiem identyczna z d15b2, d16a6, itp. poza wałkiem właśnie, który ma bardzo małe wzniosy.
Pod ręką mam kilka wałków z d15b2, który ma sporo większe wzniosy, takie jak d14a1 dual carb więc można by zakombinować, tylko zastanawiam się czy nie będzie potrzeby zmiany kółka tak jak przypadku wałka z d16z2 do d15b2 gdzie na seryjnym wychodzi cofnięcie o ok. pół zęba i dopiero na kółku z d16y7 daje to jakieś efekty.
Druga sprawa, skoro d14a1 śmiga seryjnie na takich wzniosach to niby nie powinno być kolizji w d14a2 który ma w zasadzie taką samą głowicę i nieco niższe CR ale to takie gdybanie, najlepiej samemu sprawdzić... a może ktoś coś wie??
Wkładaj śmiało wałek z d15b2, ja śmigałem na wałku z d15b2 w d13b7 i wyszło mi 115km i 130NM. Jeśli wałek z d14 jest faktycznie taki niski to powinieneś poczuć przyrost NM :). Kółka nie trzeba zmieniać, może być z d14 lub d15. W d13b2 wałek ma ok 35.5mm wzniosu, a w d15 ok 36.7mm.
największy wznios ma wałek z d15b8, co prawda nie wiem czy podejdzie do wtrysku, ale 39mm wzniosu potrafi zawstydzić krzywkę VTEC sohc (dla mistrzów ciętej riposty- tak wiem krzywka VTEC ma zupełnie inne kąty)
a od walka b2 ostrzejszy jest d16z2
największy wznios ma wałek z d15b8, co prawda nie wiem czy podejdzie do wtrysku, ale 39mm wzniosu potrafi zawstydzić krzywkę VTEC sohc (dla mistrzów ciętej riposty- tak wiem krzywka VTEC ma zupełnie inne kąty)
PANY D15B8 to silnik 8zaworowy co z tego ze ma wysokie krzywki jak ma tylko 8zaworow i 8 krzywek i cos okolo 70koni
Wkładaj śmiało wałek z d15b2, ja śmigałem na wałku z d15b2 w d13b7 i wyszło mi 115km i 130NM. Jeśli wałek z d14 jest faktycznie taki niski to powinieneś poczuć przyrost NM . Kółka nie trzeba zmieniać, może być z d14 lub d15. W d13b2 wałek ma ok 35.5mm wzniosu, a w d15 ok 36.7mm.
Dzięki za info, wałek d14a2 wg manuala jest bardzo niski (in 34,6 / ex 35,2) stąd mój pomysł. Jeśli nie ma istotnych wad wyższego wałka i kółko z d14 będzie dobre, to czuje się zmotywowany :)
a od walka b2 ostrzejszy jest d16z2
Racja ale trzeba już zmieniać kółko żeby dobrze zagrał, poza tym jak pisałem pod ręką mam wałki z d15b2 i taki planuje wykorzystać. Z ciekawostek - wałek d16y3 ma takie same wzniosy jak d16z2 :)
jak cos to bede mail niedlugo walek z2+kolo za jakies 150zl :) bo koncze obrabiac glowe z6;)
tak syfik d15b2 przyspiesza na tym waleczku http://www.youtube.com/watch?v=ELwu0gwFTfU ;)
Wkładałem wałek z D15B7 do D14A2. Do tego komputer P06 z mapą z D15B7 przemnożoną przez pojemność D14. Nie hamowałem tego ale było czuć poprawę w stosunku do wałka z d14.
Poprawa odczuwalna w całym zakresie? Czy zużycie paliwa zmieniło się jakoś istotnie?
Wczoraj wpadł 4-2-1 i środek 2" z rovera, czuć poprawę mimo seryjnego końcowego. Jeszcze ten wałeczek i powinno już jeździć całkiem przyzwoicie jak na 1.4
@Whiplash, jak co to krzycz, z2 z kółkiem też się przyda ;)
Raczej u góry, powyżej 5000 obrotów. Na wałku z D14A2 ciągnął do jakiś 6500, a na tym z B7 czuć było przyrost mocy do odcinki (7200). Pisze w czasie przeszłym, bo teraz mam zrobione minime z D16Z6.
PANY D15B8 to silnik 8zaworowy co z tego ze ma wysokie krzywki jak ma tylko 8zaworow i 8 krzywek i cos okolo 70koni
mój błąd, pomyliłem się z d15b3
A czy możecie zamieścić skany z manuala gdzie znajdują się dane dot. wzniosów krzywek wałków rozrządu różnych silników?
Sprawdzałem tylko w dwóch ale możliwe, że we wszystkich manualach jest tak samo. Są na stronie 3-2 w wymiarach standardowych i limitach serwisowych. Szukaj w tabelce pod oznaczeniem Cam lobe height.
Witam, a jak wygląda sprawa w przypadku wałka D16Y3 do silnika D14A2 ? Trzeba regulować kółkiem, coś się przestawia ?
A jaki wznios ma wałek z d15b7? co lepiej włożyć d a2? b2 czy b7?
Ponawiam pytanie lepiej wziąść wałek od b7 czy od b2?
Sprawdziłem dziś w manualu i wałek z b7 ma 36,9 czyli ostrzejszy od b2 i taki właśnie zakładam, mam nadzieje że wszystko będzie p&p.
Będzie p&p i prawdopodobnie jest "ostrzejszy", choć po samych wysokościach krzywek podanych w manualu nie określi się max wzniosu, trzeba zmierzyć do tego średnicę koła podstawowego krzywki, a ta jak się okazuje może być różna nawet w wałkach z tego samego typu głowicy i dane z manuali można o kant kuli pobić :) służą one wyłącznie do oceny zużycia. Tak czy inaczej, zakładaj ten wałek i opisz jak będzie po zmianie.
ok, tak też zrobię. dzięki
po samych wysokościach krzywek podanych w manualu nie określi się max wzniosu, trzeba zmierzyć do tego średnicę koła podstawowego krzywki, a ta jak się okazuje może być różna nawet w wałkach z tego samego typu głowicy
Dokładnie tak. Np. wałek D16W3 też uchodzi za najostrzejszy w nowszych silnikach D-serii non-VTEC (świece z przodu głowicy), ale po jego zmierzeniu okazuje się że daje identyczny wznios zaworów ssących do przeciętny wałek z D14A4 / D14Z2.
Dziś założyłem wałek od b7 do d14a2, ale przed założeniem pomierzyłem oba wałki. Ten stary od a2 miał mniej więcej od 34,5mm do 35mm wzniosu każda krzywka miała inny wymiar. W tym od b7 według manuala miało być 36,9 a ja zmierzyłem że jest od 35,8 do 36,2 :( Nie wiem czy to wina mojej suwmiarki czy wałek już zużyty. Po założeniu i ustawieniu zaworów (IN 0,2 EX 0,25) nadszedł czas na odpalenie i jazdę próbną. Powiem tak jest różnica i to odczuwalna. Lepiej wkręca się na obroty, lepiej reaguje na gaz troszkę poprawił się dół, ale najwięcej zmieniło się od 5,5 tyś obr/min, wtedy czuć odejście, na 2 i 3 biegu wyrywa bardzo szybko czego nie można było powiedzieć o seryjnym wałku. Dodam że jeżdżę na BLOS-ie LPG. Niestety po 2 godzinach jazdy chyba się przyzwyczaiłem i znowu czuję że brakuje mi mocy, V-max jaki osiągnąłem to 170km/h, nie wiem co jeszcze mogę zrobić dla tego silnika, chyba możliwości się kończą :(
Możesz zrobić bardzo dużo:
możesz rozebrać go na części i włożyć wał i tłoki od d15 (przy okazji nowe panewki i pierścienie)
potem możesz przerobić osprzęt oraz LPG na wtrysk sekwencyjny
możesz także włożyć głowice D16Y7, co mocno dopręży silnik
albo zamiast tej głowicy złożyć jakąś vtec'ową
i ostry wałek na deser
No tak tylko 90 procent osób z tego forum to odradza bo to pakowanie się w koszty i sztuka dla sztuki, lepiej od razu swap na d16. Bez zmiany głowicy już chyba nic więcej nie wyciągnę, mógłbym ją splanować jak kiedyś zrobiłem w d14a1 ale pewnie zaraz by się panewki posypały. Wtrysk sekwencyjny to dobry pomysł, ale na razie nie mam na to kasy. A może jeszcze jakiś ostrzejszy wałek do tej głowicy założyć? tylko jaki???
zmierzyłem że jest od 35,8 do 36,2
d15b7 EDM - krzywki ssące 36,06 / wydechowe 36,20 - także coś tam zużyty na niektórych...
kurcze, to może lepiej było włożyć wałek od b2 z tego co czytałem ma krzywkę 36,7. byłem pewny, że b7 będzie lepszy bo wg manuala miał mieć 36,9
wałek z b7 jest niższy od wałka d15b2. Jeśli chcesz nieco poprawić to albo wrzucaj wałek z d15b2, albo z d16z2/a6 i najlepiej w połączeniu z kółkiem regulowanym...
a pytałem zanim kupiłem i nikt mi nie odpowiedział że jest niższy, teraz podwójna robota i kasa w błoto, pewnie się jeszcze okaże, że kolektor z a2 jest identyczny jak w z6 :(
pewnie się jeszcze okaże, że kolektor z a2 jest identyczny jak w z6
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?58971-D14-a-ss%B1cy-i-przepustnica-od-D16z6&p=1776989&viewfull=1#post1776989
Co do wałka, kasa w błoto? Gorzej jedzie czy co? Tylko nie mów że teraz będziesz znowu przekładał wałek z b2 i liczył że nagle Twoje 1.4 stanie sie demonem :)
Jest dużo lepiej, ale może być jeszcze lepiej niż jest. Już zamówiłem wałek z realną zmierzoną krzywką 36,5 od b2, i tak chcę pomalować dekiel to przy okazji zamienie. Jeszcze takie pytanko poza tematem: z której strony podejść żeby odkręcić dolne śruby od kolektora ssącego?
z góry, potrzebna będzie nasadka z długą przedłużką
To da się radę myślałem że trzeba jakoś z boku podejść a tam nie ma nawet jak ręki włożyć.
Wysokość krzywki to jedno, wznios to drugie, a czasy otwarcia to trzecie. Porównałeś dwa ostatnie między wałkami b2 i b7 skoro twierdzisz że będzie lepiej?
Kolejna osoba pakuje ssący z d16z6 do d14a2, robi sie wesoło :)
bardzo wesoło :) Ten od a2 sprzedam jako z6, zresztą tych kolektorów na złomach jest od cholery za grosze, a ludzie wydają po 250zł za z6. Wałka b2 jeszcze nie mam, ale porównywałem z wałkiem a2 i wysokość jak krzywki jak już pisałem wyższa w b7 i wzniosy bardziej ostre, w a2 łagodne. No to teraz mi wytłumacz, bo skoro wznios jest bardziej ostry to czas otwarcia jest krótszy, czyli lepiej krótszy czas otwarcia i niższa krzywka czy dłuższy i krzywka wyższa? W manualu patrzyłem wałek z b7 i powinien mieć 36,9mm, ale to pewnie była wersja jdm, a ja kupiłem edm i mam 36,2. Ten wałek który teraz kupiłem jest zmierzony przez kolesia i ma 36,5-36,7 i pochodzi z b2.
Kup sobie miernik zegarowy, przykręć do głowicy i zmierz wałek:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?143855-EJ9-D14-pioootr&p=1716928&viewfull=1#post1716928
Założyłem dzisiaj wałek od b2 i mam mieszane odczucia, krzywki wyższe o 0,5mm, a rewelacji nie ma, co prawda mało jeździłem, ale nie czuję już takiego odejścia przy 5 tyś. obr. jak na tym z b7. Prosiłbym bardzo kogoś kto się na tym zna żeby się wypowiedział czy to możliwe czy tylko mi się tak wydaje. Może dół się poprawił i dlatego nie czuję takiego przyrostu mocy w górnych partiach obrotów? I czym to idzie, że b2 ma 90km i wyższe krzywki, a b7 ma 102km i krzywki niższe? różnią się chyba osprzętem.
Już było powiedziane:
Wysokość krzywki to jedno, wznios to drugie, a czasy otwarcia to trzecie.
a po czwarte to zmierzyłem już chyba cztery wałki i mogę to potwierdzić. Zainwestuj w miernik zegarowy to będziesz wiedzieć na czym stoisz.
Mam taki miernik zegarowy używałem go do ustawiania gmp tłoka. Jak go przymocować do głowicy???
Kilka blaszek z Castoramy.
Ja zrobiłem tak:
http://imageshack.us/a/img839/5057/miernik1.th.jpg (http://imageshack.us/a/img839/5057/miernik1.jpg)
Dokładniejszy pomiar uzyskasz przykręcając miernik do klawiatury, tak żeby stopka dotykała do talerzyka zaworowego. Do kółka rozrządu przykręcasz kątomierz za 2 zł.
Nie jest to może metoda godna nagrody nobla, ale jeżeli pomierzysz dwa wałki w ten sam sposób to będziesz miał wiarygodne porównanie. Pamiętaj, że czasy otwarcia zaworów nie liczy się od 0, tylko od jakiegoś umownego wzniosu, np. 0,01" czyli 0,25mm lub 0,4" (= 1,0 mm).
Nie zmierzyłem bo nie miałem czasu i nie bardzo chciało mi się kombinować, ale założyłem od nowa ten wałek z b7 i jest dużo lepiej, ponadto jak odkręciłem klawiaturę i później ją spowrotem włożyłem to zawory były praktycznie dociśnięte(nie było luzu), a przecież teoretycznie powinny skoro niby b2 miał wyższe krzywki, czyli mi się wydaje że b7 jednak ostrzejszy. Jest tylko jeszcze jedna rzecz. jak ustawię koło pasowe wału na znaki i kółko rozrządu to wychodzi mi że brakuje pół ząbka na pasku, jak przestawię o jeden ząbek to już jest za dużo. kółko orginalne pm3b
Bloki d13/d14/d15 "starej" d serii mają tą samą wysokość na 100% więc dziwne jest to co piszesz o tym pasku.. :)
Dokładnie, opakowanie (czyt. głowica i blok) D15B7 i D14A2 jest takie same.
Edit:
Według których znaków na kółku ustalasz rozrząd? Tych na godzinie 9 i 3 czy tym na godzinie 7-mej?
Jutro wrzuce zdjęcia. Up jest na górze. Tłok w gmp a kreska przed znakiem na obudowie rozrządu gornej. Wał ustawiony na szxzerbinke i pojedyncza kreskę na kole pasowym. Jak ustawie idealnie to pasek na ząbki nie pasuje.
Rozrząd w d13/14/15 ( ze swiecami przy ssącym ) ustawia się na te dwie kreski równo z płaszczyzną głowicy :)
Praktycznie jak te kreski się z zgraja z glowica to ta 3jest na znaku na obudowie a up na górze.
Rozrząd w D14A2 ustalasz według znaków na godzinie 3 i 9 - mają się pokrywać z płaszczyzna głowicy. "UP" ma być na górze.
http://www.dodo-upgrades.nl/cityme_bestanden/image006.jpg
Na ten z godziny 7-mej nie patrzysz, wg niego ustala się w innych silnikach np w D16Y2 (mają takie samo kółko)
Wkleiłem te zdjęcie , żeby pokazać o które znaki mi chodzi.
http://images46.fotosik.pl/1845/e61a9719ce84ac97m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e61a9719ce84ac97)
Tutaj masz screna z serwisówki, na nim widać różnice.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.